Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
kiez by, kiez by ... kazdopadne mam par otazok, nikdy som to neriesil. Ako som pozeral tvoje posty o lesteni, typujem a viem ze nie kazdy lak ide tak osetrit, specialne stare a znicene laky ....
co trebars ked sa mi zacina olupovat farba ?
ked spravim celolak, kvalitny celolak. Kolko by ma vysla taka sranda co robite ? a ako casto by som musel nejaku proceduru opakovat aby som zas o rok nevysolil velku sumu , ale skor vela mensich a trvalo to udrzal. Dufam ze sa rozumieme na co sa pytam
co trebars ked sa mi zacina olupovat farba ?
ked spravim celolak, kvalitny celolak. Kolko by ma vysla taka sranda co robite ? a ako casto by som musel nejaku proceduru opakovat aby som zas o rok nevysolil velku sumu , ale skor vela mensich a trvalo to udrzal. Dufam ze sa rozumieme na co sa pytam
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
specialne stare a znicene laky sa takto osetruju. Stary lak je aj 7rocny.
olupana farba: tam uz je problem. Musis lakovat, nie je lakovanie ako lakovanie, nie je lak ako lak. Ani sa nepytam co mas za vehykel, vid dalej.
celolak : nie som si uplne isty ci je to dobry napad, zase podla toho kto ti to ako spravi. Ak sa bavime poriadne poriadne, tak to je taka paleta eur ze ja by som to nerobil na nic ine ako specialne vozidla v style toto stalo aspon sest cifier v eurach pripadne v tomto sa mi narodila dcera / toto je po dedkovi z roku 196x a ja si ten voz ponecham az do konca mojho zivota a potom ho budu synovia a vnukovia pokracovat dalej.
taketo srandy, osetrenie laku bez lakovania, v takej kvalite ako vidis co sa ale podla obrazkov neda posudit - to treba fakt zazit nazivo, stoja od 700 eur kludne aj do 2500 eur : zavisi od vstupneho stavu a poziadaviek majitela. Bez lakovania. Tu na Slovensku ; vo Svajciarsku sa bavime 1500 az 5000 frankov za rovnaky vysledok. A tam sa to, na rozdiel od nas, aj uzivi.
Ti z vas ktori sa teraz zhlboka nadychli mozu prestat citat. Takze 99.9% citatelov odpada. Pre tych ktori prezili, ideme dalej :
Ked sa autiak uvedie do premioveho stavu, potom staci podla kvality tej roboty a pouzivania vozu zhruba stvrtrocne preventivna udrzba na jeden den (nieco ako snejki spravil) za zhruba 200eur. Tam sa opravia pripadne najvacsie drobnosti. Raz za dva-tri roky zase velky servis za radovo 500 az 1000eur podla rozsahu prevadzkovych poskodeni.
Take ze "idem na umyvarku" pri takomto aute neexistuje. Zabudni rovno. Take ze umyvam s kyblikom zabudni rovno, potrebujes minimalne dva. A pripravky za par desiatok eur k tomu a hlavne zopar pracovnych navykov co mozes, musis a hlavne co nesmies robit pri umyvani auta. Holt ano, je to choroba. Take ze "dam auto do autorizovaneho servisu" existuje jedine s podmienkou, ze ho setrne niecim prykryju v miestach kde idu robit zasah. Igelitom ako v Renuaolte ? Nepripustne
a teraz ta najlepsia sprava : kedze na taketo sluzby tu u nas absolutne nie je trh a slovenskym sudruhom staci "perfektne" umytie auta v podzemnej umyvarke obchodaku za 9.99eur, toto podnikakanie nam velmi uspesne a hlavne velmi rychlo skrachovalo. Takze uz to komercne nerobime len semtam nieco po strasne dlhom prehovarani, sebe a tak. Zostal predaj pripravkov ale sluzby uz nie. Je to tak strasne narocne/pracne ze ani svoj vlastny voz nemam spraveny a ten by si veru zasluzil - viem ze do tohtorocneho oktobra sa nebudem venovat ziadnej, absolutne ziadnej cinnosti ktora zaberie tyzden alebo viac.
Inak aj moja presence na tomto fore bude sialene obmedzena. Hura.
cela ta sranda s peniazmi je popisana na linke s ciernym MLkom : "Video, na ktorom je vidiet rozdiel medzi beznymi voskami a voskom za niekolko sto eur - hlavne po vytvrdnuti."
holt jo. Niekto kupi turtle waks na pumpe za tri eura, niekto kupi autoglym alebo nieco podobne a mysli si aku superpremiovu vec kaufol. Skutocne profesionalny detailing nie je lacna sranda, a to este poviem ze my sme k tej vopravdickej svetovej supertriede ani zdaleka nepricuchli. Ani produktami, a predovsetkym hlavne ani skusenostami. Inak lesticka za 120eur a "polo-profi" lesticka za 500eur je taky rozdiel ako dacia versus ferrari. A vsetko je take... vsetko.
Bezodna studna na peniaze.
olupana farba: tam uz je problem. Musis lakovat, nie je lakovanie ako lakovanie, nie je lak ako lak. Ani sa nepytam co mas za vehykel, vid dalej.
celolak : nie som si uplne isty ci je to dobry napad, zase podla toho kto ti to ako spravi. Ak sa bavime poriadne poriadne, tak to je taka paleta eur ze ja by som to nerobil na nic ine ako specialne vozidla v style toto stalo aspon sest cifier v eurach pripadne v tomto sa mi narodila dcera / toto je po dedkovi z roku 196x a ja si ten voz ponecham az do konca mojho zivota a potom ho budu synovia a vnukovia pokracovat dalej.
taketo srandy, osetrenie laku bez lakovania, v takej kvalite ako vidis co sa ale podla obrazkov neda posudit - to treba fakt zazit nazivo, stoja od 700 eur kludne aj do 2500 eur : zavisi od vstupneho stavu a poziadaviek majitela. Bez lakovania. Tu na Slovensku ; vo Svajciarsku sa bavime 1500 az 5000 frankov za rovnaky vysledok. A tam sa to, na rozdiel od nas, aj uzivi.
Ti z vas ktori sa teraz zhlboka nadychli mozu prestat citat. Takze 99.9% citatelov odpada. Pre tych ktori prezili, ideme dalej :
Ked sa autiak uvedie do premioveho stavu, potom staci podla kvality tej roboty a pouzivania vozu zhruba stvrtrocne preventivna udrzba na jeden den (nieco ako snejki spravil) za zhruba 200eur. Tam sa opravia pripadne najvacsie drobnosti. Raz za dva-tri roky zase velky servis za radovo 500 az 1000eur podla rozsahu prevadzkovych poskodeni.
Take ze "idem na umyvarku" pri takomto aute neexistuje. Zabudni rovno. Take ze umyvam s kyblikom zabudni rovno, potrebujes minimalne dva. A pripravky za par desiatok eur k tomu a hlavne zopar pracovnych navykov co mozes, musis a hlavne co nesmies robit pri umyvani auta. Holt ano, je to choroba. Take ze "dam auto do autorizovaneho servisu" existuje jedine s podmienkou, ze ho setrne niecim prykryju v miestach kde idu robit zasah. Igelitom ako v Renuaolte ? Nepripustne
a teraz ta najlepsia sprava : kedze na taketo sluzby tu u nas absolutne nie je trh a slovenskym sudruhom staci "perfektne" umytie auta v podzemnej umyvarke obchodaku za 9.99eur, toto podnikakanie nam velmi uspesne a hlavne velmi rychlo skrachovalo. Takze uz to komercne nerobime len semtam nieco po strasne dlhom prehovarani, sebe a tak. Zostal predaj pripravkov ale sluzby uz nie. Je to tak strasne narocne/pracne ze ani svoj vlastny voz nemam spraveny a ten by si veru zasluzil - viem ze do tohtorocneho oktobra sa nebudem venovat ziadnej, absolutne ziadnej cinnosti ktora zaberie tyzden alebo viac.
Inak aj moja presence na tomto fore bude sialene obmedzena. Hura.
cela ta sranda s peniazmi je popisana na linke s ciernym MLkom : "Video, na ktorom je vidiet rozdiel medzi beznymi voskami a voskom za niekolko sto eur - hlavne po vytvrdnuti."
holt jo. Niekto kupi turtle waks na pumpe za tri eura, niekto kupi autoglym alebo nieco podobne a mysli si aku superpremiovu vec kaufol. Skutocne profesionalny detailing nie je lacna sranda, a to este poviem ze my sme k tej vopravdickej svetovej supertriede ani zdaleka nepricuchli. Ani produktami, a predovsetkym hlavne ani skusenostami. Inak lesticka za 120eur a "polo-profi" lesticka za 500eur je taky rozdiel ako dacia versus ferrari. A vsetko je take... vsetko.
Bezodna studna na peniaze.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v So 16. Máj, 2015, 20:11, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Vypisovanim na fore to nijako nezminis mp3turbo Pozri v AT/DE kde pri velkoobjemoch este zaplatis mastnejsiu poistku
Pod 2.0 auto neberem, ale zase 6.3 V8 mi pride na bezne jazdenie zbytocne
Pod 2.0 auto neberem, ale zase 6.3 V8 mi pride na bezne jazdenie zbytocne
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
mam za to ze tieto veci uz nezmeni nikto z nas. Najma ked lud veselo a poslusne hajluje trojvalcom, jedno-cela-nula litrovym objemom a podobnym technickym ZHOVADILOSTIAM s amputovanym pipikom, ved to je cele proti prirode fuj. keby ste si tie pitchoviny nekupovali, nikto by ich ani nevyrabal. Co je take strasne zle na poctivych stvorvalcoch ? O co maju vyssiu spotrebu ? A spolahlivost ?????
Sami si za to mozeme. Pred 15 rokmi nikoho nenapadlo vyrobit litrovy motor do Mondea. Co vtedy neboli turba ?! Jasneze boli !! Sa normalne bojim co bude o dalsich 15 rokov. Dneskaj mas litrik v golfe, oktavii, fabii, mondeu, hadam nabuduci rok aj v superbe, len tak pokracujme dalej namiesto toho aby sme priamo riesili prechod na LPG (kolko novych aut sa fabricky so zarukou vyraba na LPG ?? a dofrasa preco je to tak ?) alebo elektriku.
osierajme sa tu s blbostami. Hura. Radost prevelika.
edit : ze o com sa bavime ? https://lh5.googleusercontent.com/-bJuX ... G_1094.JPG
na falci kapoty kde sa zvazuje na prednu hranu masky nad lavym svetlom su DVE prachove zrniecka. To je teda pekna hanba takto odovzdat auto zakaznikovi.
Sami si za to mozeme. Pred 15 rokmi nikoho nenapadlo vyrobit litrovy motor do Mondea. Co vtedy neboli turba ?! Jasneze boli !! Sa normalne bojim co bude o dalsich 15 rokov. Dneskaj mas litrik v golfe, oktavii, fabii, mondeu, hadam nabuduci rok aj v superbe, len tak pokracujme dalej namiesto toho aby sme priamo riesili prechod na LPG (kolko novych aut sa fabricky so zarukou vyraba na LPG ?? a dofrasa preco je to tak ?) alebo elektriku.
osierajme sa tu s blbostami. Hura. Radost prevelika.
edit : ze o com sa bavime ? https://lh5.googleusercontent.com/-bJuX ... G_1094.JPG
na falci kapoty kde sa zvazuje na prednu hranu masky nad lavym svetlom su DVE prachove zrniecka. To je teda pekna hanba takto odovzdat auto zakaznikovi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
kedze je to tu samy negativizmus tak trochu na inu temu, 4 hrnce bez turba, co poviete?
"este nemam meno"
jo a nieco pre snejkiho dufam ze nedostanem ban
scary.
"este nemam meno"
jo a nieco pre snejkiho dufam ze nedostanem ban
Spoiler: ukázať
scary.
Naposledy upravil/-a scarinko v So 16. Máj, 2015, 21:51, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7938
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
takze si to nakoniec zobral, vyzera do pohodky , aky mas zneho pocit?
Ale musim uznat, ze generacia co prisla po tejto bola na tom dizajnovo ovela dalej
Ale musim uznat, ze generacia co prisla po tejto bola na tom dizajnovo ovela dalej
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Všeobecná diskusia
No jo zobral, minulu sobotu som ho mal pozicane na cely den tak som si jazdil a vsetkp super. Auto vzera akoby prave zislo z linky. Pocity super len si musim na niektore veci zvyknut ako napr plynovy pedal ktory je elektricky a teda nekladie ziaden odpor takze si o neho nemozem opriet nohu
Mne osobne sa tato verzia paci viac ako nova. Ta ma krajsi interier ale zvonka vyzera taka nejaka nafuknuta. Ale je pravda ze tato verzia je uz po facelifte ktory ma uz v zaklade priplatkovy sport packet ktory si museli na pred face doplacat. Okukujem este vacsie kolieska lebo tie 15tky vyzeraju nejako pomensie ale asi az buduci rok ak budu peniaze. Pozeram ze som ho mohol aspon trochu umyt ale tak nabuduce snad.
Mne osobne sa tato verzia paci viac ako nova. Ta ma krajsi interier ale zvonka vyzera taka nejaka nafuknuta. Ale je pravda ze tato verzia je uz po facelifte ktory ma uz v zaklade priplatkovy sport packet ktory si museli na pred face doplacat. Okukujem este vacsie kolieska lebo tie 15tky vyzeraju nejako pomensie ale asi az buduci rok ak budu peniaze. Pozeram ze som ho mohol aspon trochu umyt ale tak nabuduce snad.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> len si musim na niektore veci zvyknut ako napr plynovy pedal ktory je elektricky a teda nekladie ziaden odpor
poslednych 15 rokov som iny ako elektricky pedal nevidel. Ale to nebude tymi nenazranymi mnohovalcami co jazdim
poslednych 15 rokov som iny ako elektricky pedal nevidel. Ale to nebude tymi nenazranymi mnohovalcami co jazdim
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
nezalezi skor na tom aku spatnu pruzinku pouziju ? ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
Pocas tyzdna som jazdil so zatazenym autom, mimo mesta do kopcov a celkom slusne to zralo olej. Dnes mi hladina oleja klesla hlboko pod minimum na ryske, tak som nudzovo dolial pol litra Castrolu Edge 5w40 (v aute bol pouzity Mogul extreme 15w40). Ziaden iny olej som na konci sveta po ruke nemal, tak som si povedal ze lepsie bude doliat hocijaky olej ako ziadny, aby som s autom dosiel domov. Na vymenu celej naplne budem mat cas o tyzden. Moze sa nieco posrat kvoli zmiesaniu dvoch rozdielnych olejov? Jedna sa o feliciu 1.3 40kw '95.
Ideapad 3 14IIL05 - i3-1005G1 1.2Ghz | 12GB ram | 128GB ssd
Xbox Series S
Xbox Series S
- HaDeS
- Používateľ
- Príspevky: 757
- Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava/#overclocking
Re: Všeobecná diskusia
ja som cital, ze lepsie olej pomiesany ako ziadny. VRAJ sa dnes uz oleje mozu miesat. ber to s rezervou je to len info z netu.
aha turba trafi slak. par postov vyssie som s ironiou hovoril o 2 hrncoch. jaky zmrd z renaultu sem chodi na nalpady ? http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000617/ ... ovy-diesel
edit:
suma sumarum su to auta v skupine ktoru by si zrejme aj tak nikdy nekupil.
edit2: ale na margo vnucovania, uznavam ze ciastocne mas pravdu, volvo zarezalo 6valce nadobro
edit3: tych 20 rokov som zrejme prehnal, ale aj polovica z toho je este dost dlha doba (ak by sa nadobro o 10 rokov prestali vyrabat)
aha turba trafi slak. par postov vyssie som s ironiou hovoril o 2 hrncoch. jaky zmrd z renaultu sem chodi na nalpady ? http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000617/ ... ovy-diesel
edit:
tak pome ruku na sviecky, ktore z vyssie menovanych je v potencialnym tvojim autom ? fabka ? tazko, oktavka ? neviem veru ci sa niekedy do toho davalo nieco vacsie nez 4 hrnce. mondeo ? no dobre toto snad. a bmw ma stale v ponuke aj normlane motory, 3hrniec bude aj tak urcite holatko cize to pada a ak sa nemylim ten 3valec je, ci ma byt v ponuke pre 3kovy rad (cize zas asi pre teba nic, alebo sa mylim ?mp3turbo napísal:v istom duchu ti to uz davno nutia : noze mi povedz aky je NAJVACSI mozny motor vo fabii ? 1.4d
v okctavii ? jedna osmicka s turbom ? dobre, ftip.
v mondeou ? nedajboze dvojliter ?
bmw zacalo montovat trojhrncek
suma sumarum su to auta v skupine ktoru by si zrejme aj tak nikdy nekupil.
z ficovypalneho mam zmiesane pocity, ano pruser je ze si nevies doniest auto, na druhej strane sa asi tiez dobre znizil pocet dovezenych tureckych taxikov a aspon sa troska preriedili strkove bazare za kazdou dedinou. Ale ano aj mne to pije krv dat pomaly 4k statu za nic, preto je samohrajka (ci jak si to nazval) na ceskych tabulkach.mp3turbo napísal:zober si prihlasovacie poplatky. Akoze ti nikto nic nenuti ? Ja si chcem doniest XYZ velahrncek, ale oni ma donutia zaplatit 3500eur za to aby som mal posrane znacky a mohol na tom jazdit. Takze ma sice nikto nenuti, ale namiesto 4000eurovej E39 a dovozu a prerabky na cistejsi plyn (LPG porazi diesel v kazdom ohlade, nie?) uhrnom za 6500eur mame zrazu skoro desattisic len tak zahuci. Cize nepriamo...
myslim (ale je to len moja spekulacia), ze tak daleko to nezajde vo velmi blizkej buducnosti, mozno o 20(?) rokov ale teraz zrejme nie. zas ruku na ojnicu, boh vie co bude o tak dlhy cas.mp3turbo napísal:dalsi problem : zachvilu ajtak nebudes mat co kupit. Stvorhrnec bude uzasny premiovy segment, tesim sa. Su to modly, dnes uz NAROD TUZI po trojhrncoch napriek velmi velmi diskutabilnemu "prinosu" v mnohych rovinach (v technickej rozhodne nie, tam je to trojvalcovy debakel bez debaty).
edit2: ale na margo vnucovania, uznavam ze ciastocne mas pravdu, volvo zarezalo 6valce nadobro
edit3: tych 20 rokov som zrejme prehnal, ale aj polovica z toho je este dost dlha doba (ak by sa nadobro o 10 rokov prestali vyrabat)
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
len taky detail, bmw atmosfery nepredava
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2319
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Zase zopar stran zabavy. A ja by som sa tak rad este nieco spytal felipeho... ale asi uz radsej nie.
Takze otazka od veci, kedze su tu nejaki Micubisisti: Existuje SK/CZ navod pre Mitsubishi Lancer 2010 automat, ci uz pre samotne auto alebo aj pre cely navi/audio system Rockford Fosgate (MMCS)?
Pod "existuje" myslim nejake to PDF najlepsie. Filtroval som trochu tu, ale nic pre mna tam nie je.
Bonusova otazka: Aktualizacia map? 189,- € je skor zly vtip. Viem, ze mapy sa aktualizuju za pomoci HW kluca, ale MMCS disk ide desifrovat a naspat zasifrovat. Je to babrava robota, ale da sa to.
Takze otazka od veci, kedze su tu nejaki Micubisisti: Existuje SK/CZ navod pre Mitsubishi Lancer 2010 automat, ci uz pre samotne auto alebo aj pre cely navi/audio system Rockford Fosgate (MMCS)?
Pod "existuje" myslim nejake to PDF najlepsie. Filtroval som trochu tu, ale nic pre mna tam nie je.
Bonusova otazka: Aktualizacia map? 189,- € je skor zly vtip. Viem, ze mapy sa aktualizuju za pomoci HW kluca, ale MMCS disk ide desifrovat a naspat zasifrovat. Je to babrava robota, ale da sa to.