Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
To sú tí šuflikanti, meniči, čo nevedia iné, len všetko meniť. V okolí Košíc poznám dobrého mechanika, ktorý pracoval v Opli, kto by mal záujem o kontakt alebo viac info, nech mi napíše
Re: Všeobecná diskusia
Ako nehnevajte sa ale to je vrchol - štýlom pokus omyl si to vie každý zručný človek "opraviť" aj sám do prdele - mám taký pocit že si mechoši vravia : Veď skúsme vymeniť toto a keď nepomôže však čo, zákazník zaplatí - no do riti to sme to dopracovali ...
Dobré porovnanie s tým doktorom úplná pravda nech ide zubárovi s kazom na 4rke a nech mu spraví všetky ostatné zuby že ako sa mu to bude páčiť. Holt auto nebolí čiže asi tak
Dobré porovnanie s tým doktorom úplná pravda nech ide zubárovi s kazom na 4rke a nech mu spraví všetky ostatné zuby že ako sa mu to bude páčiť. Holt auto nebolí čiže asi tak
Re: Všeobecná diskusia
mp3turbo - prezrad svoju identitu a servis kde robis...myslim si ze tu mas potencialnych zakaznikov plnu rit
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
viete ako to chodi, po vojne je kazdy general
vymienacov podla navodu je plna rit, ale dobrych diagnostikov (akka Dr. House) spocitas na 1 ruke
vymienacov podla navodu je plna rit, ale dobrych diagnostikov (akka Dr. House) spocitas na 1 ruke
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Všeobecná diskusia
Tak tak, ono najhoršie je, že skoro žiadny servis si neprizná, že to nevie spraviť. Radšej sa v tom budú babrať, dodrbú čo sa dá a ešte si zaúčtujú peniaze za *prácu* ...
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
je svata pravda ze natrafit na dobreho servisaka je dost tazke.
faktom je ze ma clovek obvykle vacsiu sancu v mensich servisoch, ja som bol vzdy spokojny v Auto OK, napravili aj roznych elektrickych gremlinov ktorych som uz ja nevedel vystopovat... je to rodinny podnik a pristup je inde. sice nemate kavicku v cene, lebo nikto nema cas tam ju robit, kedze furt maju plno aut, ale opravy vzdy na urovni. ja sa principialne bojim servisov, presne pre tneto pristup,z e pomenia pol auta bez rozmyslu a aj tak chybu nenajdu, ale tu som mal vzdy prvotriedne skusenosti co sa odvedenej prace tyka.
inak, este sa mi celkom pozdava OilPartner, nehovorim ze by som tam daval opravovat auto, ale keby som si nemenil oleje a filtre sam tak chodim tam, uz len preto ze sa na nich mozem celu dobu pozerat a vsetko co vymenia ukazu stare, ukazu nove, daju mi schvalit.... daval som tam firemne a musim povedat ze fajn celkom
faktom je ze ma clovek obvykle vacsiu sancu v mensich servisoch, ja som bol vzdy spokojny v Auto OK, napravili aj roznych elektrickych gremlinov ktorych som uz ja nevedel vystopovat... je to rodinny podnik a pristup je inde. sice nemate kavicku v cene, lebo nikto nema cas tam ju robit, kedze furt maju plno aut, ale opravy vzdy na urovni. ja sa principialne bojim servisov, presne pre tneto pristup,z e pomenia pol auta bez rozmyslu a aj tak chybu nenajdu, ale tu som mal vzdy prvotriedne skusenosti co sa odvedenej prace tyka.
inak, este sa mi celkom pozdava OilPartner, nehovorim ze by som tam daval opravovat auto, ale keby som si nemenil oleje a filtre sam tak chodim tam, uz len preto ze sa na nich mozem celu dobu pozerat a vsetko co vymenia ukazu stare, ukazu nove, daju mi schvalit.... daval som tam firemne a musim povedat ze fajn celkom
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Sam som presiel troma mechanikmi, teraz za svojho uz len pomodlit sa ostava aky to je macher (len t oze do kostola nechodim).
Sme sa o to ms kamosom bavili minule, ze to je take slovenske: "hej typek mi robi auto, minule zabudol zapojit brzdove svetla a tam si niekde aj skrat zrobil ale ta opravi la vies, je to kamos kam by som inde isiel".
A takymto pristupom teda uroven nestupne.
A ako hovorite, mechanik vie opravit, nie je len vymenit, velky rozdiel.
Sme sa o to ms kamosom bavili minule, ze to je take slovenske: "hej typek mi robi auto, minule zabudol zapojit brzdove svetla a tam si niekde aj skrat zrobil ale ta opravi la vies, je to kamos kam by som inde isiel".
A takymto pristupom teda uroven nestupne.
A ako hovorite, mechanik vie opravit, nie je len vymenit, velky rozdiel.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
holt chlapi, s pravdou von : nerobim servisaka, nezivim sa autami ani nicim s autami spojenym (ani ten detailing o 40 stran dozadu nebol moj, to ma len bavilo, firma patrila inym), viem zarobit viac.
Auticka mam len ako pitchungbox aby mi ne-eblo z toho co robim. Psychohygiena. V gatach mame pipiky, takze auticka su jedna z najbeznejsich oblasti ktore nas chlapcov mozu bavit (no rozhodne beznejsia ako uctovnictvo, strikovanie alebo subatomova fyzika).
Pouzivajte tie prirovnania k dochtorom (zubar krasne nacrtnuty a dokazete aj sami vykonstruovat kvantum dalsich) vsade kde len mozete, hovorte to svojim kamaratom a ziadajte ich aby aj oni hovorili dalej, propagujte na GesichtBuchu a ostatnych socialistickych sietach. Viem ze to skutkovu podstatu nezmeni a uz vobec nie do buduceho tyzdna, avsak ked sa len desat servisakov zamysli a nahodou so sebou nieco spravia, uz aj to je vitazstvo.
Auticka mam len ako pitchungbox aby mi ne-eblo z toho co robim. Psychohygiena. V gatach mame pipiky, takze auticka su jedna z najbeznejsich oblasti ktore nas chlapcov mozu bavit (no rozhodne beznejsia ako uctovnictvo, strikovanie alebo subatomova fyzika).
Pouzivajte tie prirovnania k dochtorom (zubar krasne nacrtnuty a dokazete aj sami vykonstruovat kvantum dalsich) vsade kde len mozete, hovorte to svojim kamaratom a ziadajte ich aby aj oni hovorili dalej, propagujte na GesichtBuchu a ostatnych socialistickych sietach. Viem ze to skutkovu podstatu nezmeni a uz vobec nie do buduceho tyzdna, avsak ked sa len desat servisakov zamysli a nahodou so sebou nieco spravia, uz aj to je vitazstvo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Na moje auto iba CK a CUK.Snake napísal:FreciousPlus filtre... ...začína sa vždy na FP, CUK sú uhlíkové, CU papierové.
Inak ten CUK je za 22€, ja som toť naposledy kúpil za... ...moment... ...12.68€. Môže byť nejaký rozdiel medzi jednotlivými značkami filtrov? Ten môj posledný bol Filtron K1001A.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Myslim ze ani nato nieje velmi vhodny.
Inac tiez pouzivam iba Mann.
Inac tiez pouzivam iba Mann.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Keby bol ten Citroen v zaruke, verim, ze ked by si nevedeli rady, poslali by ho vyrobcovi..
Viem o jednom otrasom pripade, ako VW Polo v zaruke poslali vyrobcovi, pretoze si nedokazali dat rady a opravit zdanlivo smiesnu vadu.
Tam kde som ja kupil Polo, a handrkoval sa kvoli zavade, ktora sa prejavila pri aute ktore malo 15km! skoro 2roky som zhodol okolnosti nasiel jednu pani, ktora tam kupila Polo predomnou. Triasla sa jej prevodova paka... Prva reklamacia - vymenili jej kulisu prevodovky. Druha - vymenili celu prevodovku. Tretia - vymenili cely motor, zavolali ze je to ok, prisla, sadla do auta a PAKA TRIASLA! Odisla, vratila sa s pravnikom ze ziada naspat kupnu cenu. Stretla sa s majitelom jedneho presovkeho predajcu vw..., ktory jej do oci povedal, ze aj on si chce kupit auto, a o polroka sa vrati a bude chciet naspat vsetky peniaze, ze kde taky obchod videla!!!
Potom chcela vymenu za Golfa, ze doplati /asi si myslela, ze ked u nich kupi auto, kde maju zisk cez 100t Sk, ze ich to obmakci/, na to jej ten majitel povedal, ze on si kupi golfa, o polroka dojde k nej do jej predajne a bude chciet passata iba za doplatok. Proste, robil si z nej dobry den. Nasledne jej ponukli po "dohode" s importerom, ze jej auto vezmu na posledny servis, a ze ked to neopravia, vyjdu jej v ustrety. Tak a teraz pocuvajte, bez jej suhlasu jej auto poslali do Pamplony vyrobcovi,bez auta bola POLROKA /dali jej nahradne auto/. Auto sa vratilo, ona ho vsak odmietla prevziat, lebo ich planovala dat na sud za to, ze 3x reklamovala tu istu vadu a odmietli jej vratit peniaze alebo to na co ma narok. Auto opravili /vymenili zevraj cely motor, a prestalo to triast../. No, a v tom case som tam bol ja, a reklamoval som inu vadu. Oni mi ponukli, ze ma zvezu v inom pole aby mi ukazali, ze to co povazujem za vadu v mojom vada nieje - samozrejme to tak nebolo, lebo jej polo to co som reklamoval NEROBILO. Zhodou nahod, ma ZVIEZLI V JEJ AUTE!, ktore malo na tachometri nejakych 11km. Zacal som s nou pisal potom, co som jej prispevky nasiel na fore asi tyzden potom, a nechcela verit tomu, ze oni jej auto pouzivali na vozenie inych klientov. Nakoniec, asi mesiac potom mi povedala ako dopadla: nakoniec si prisla prevziat auto, s tym ze chcela kompenzacie ze sposobene neprijemnosti /bohuzial pochopila, ze na sude by neuspela/, odovzanie bolo za pritomnosti importera, aj majitela. Majitel jej najprv bokom povedal, ze za nejake vsimne /okolo 1000eur/ jej povie navod, akym donuti importera, aby jej vratili peniaze... Este jej povedal, ze sa polroka vozila na nahradnom aute, ze co si mysli ze dostane viac ako svoje opravene auto? /akokeby to bola jej chyba, ze sa vozila polroka na nahradnom aute, ked to jej poslali do spanielska/... Samozrejme na to nepristupila, pravnicka jej poradila, ze ak si auto neprevezme bude sa tahat po sudoch, a tak to vzdala. Prevzala si auto, dostala myslim 2+3r zaruky zadarmo, a servis do 5r ,zdarma s naplnami. Najprv s podmienkou ze to musi byt tam, s cim nesuhlasila, kedze povedala ze tam uz nevkroci, tak jej to dali s celouzemnou platnostou na SR.
Toto su praktiky autorizakov, a ked som sa stretol s pravnikom, povedal mi,ze bohuzial, PO kraj co sa tyka prava je na urovni ukrajiny, a ze tam nemam sancu domoct sa prav, pretoze maju podchytenych sudcov a pod. /ked si clovek v tej predajni pozrel kto su ich zakaznici, tak pochopil/
Snazil som sa pomoct si aj markizou, pravnik mi dal cislo na jedneho reporta Lamparne, no ten mi povedal ze bohuzial, uz tam chceli nieco riesit, a mat reportaz, ale pochopili, ze ak ich clovek naozaj neda na sud, oni neustupia. A kto chce ist na sud, platit poplatok v % kupnej ceny veci o ktorej by pojednaval sud a pod?...
Viem o jednom otrasom pripade, ako VW Polo v zaruke poslali vyrobcovi, pretoze si nedokazali dat rady a opravit zdanlivo smiesnu vadu.
Tam kde som ja kupil Polo, a handrkoval sa kvoli zavade, ktora sa prejavila pri aute ktore malo 15km! skoro 2roky som zhodol okolnosti nasiel jednu pani, ktora tam kupila Polo predomnou. Triasla sa jej prevodova paka... Prva reklamacia - vymenili jej kulisu prevodovky. Druha - vymenili celu prevodovku. Tretia - vymenili cely motor, zavolali ze je to ok, prisla, sadla do auta a PAKA TRIASLA! Odisla, vratila sa s pravnikom ze ziada naspat kupnu cenu. Stretla sa s majitelom jedneho presovkeho predajcu vw..., ktory jej do oci povedal, ze aj on si chce kupit auto, a o polroka sa vrati a bude chciet naspat vsetky peniaze, ze kde taky obchod videla!!!
Potom chcela vymenu za Golfa, ze doplati /asi si myslela, ze ked u nich kupi auto, kde maju zisk cez 100t Sk, ze ich to obmakci/, na to jej ten majitel povedal, ze on si kupi golfa, o polroka dojde k nej do jej predajne a bude chciet passata iba za doplatok. Proste, robil si z nej dobry den. Nasledne jej ponukli po "dohode" s importerom, ze jej auto vezmu na posledny servis, a ze ked to neopravia, vyjdu jej v ustrety. Tak a teraz pocuvajte, bez jej suhlasu jej auto poslali do Pamplony vyrobcovi,bez auta bola POLROKA /dali jej nahradne auto/. Auto sa vratilo, ona ho vsak odmietla prevziat, lebo ich planovala dat na sud za to, ze 3x reklamovala tu istu vadu a odmietli jej vratit peniaze alebo to na co ma narok. Auto opravili /vymenili zevraj cely motor, a prestalo to triast../. No, a v tom case som tam bol ja, a reklamoval som inu vadu. Oni mi ponukli, ze ma zvezu v inom pole aby mi ukazali, ze to co povazujem za vadu v mojom vada nieje - samozrejme to tak nebolo, lebo jej polo to co som reklamoval NEROBILO. Zhodou nahod, ma ZVIEZLI V JEJ AUTE!, ktore malo na tachometri nejakych 11km. Zacal som s nou pisal potom, co som jej prispevky nasiel na fore asi tyzden potom, a nechcela verit tomu, ze oni jej auto pouzivali na vozenie inych klientov. Nakoniec, asi mesiac potom mi povedala ako dopadla: nakoniec si prisla prevziat auto, s tym ze chcela kompenzacie ze sposobene neprijemnosti /bohuzial pochopila, ze na sude by neuspela/, odovzanie bolo za pritomnosti importera, aj majitela. Majitel jej najprv bokom povedal, ze za nejake vsimne /okolo 1000eur/ jej povie navod, akym donuti importera, aby jej vratili peniaze... Este jej povedal, ze sa polroka vozila na nahradnom aute, ze co si mysli ze dostane viac ako svoje opravene auto? /akokeby to bola jej chyba, ze sa vozila polroka na nahradnom aute, ked to jej poslali do spanielska/... Samozrejme na to nepristupila, pravnicka jej poradila, ze ak si auto neprevezme bude sa tahat po sudoch, a tak to vzdala. Prevzala si auto, dostala myslim 2+3r zaruky zadarmo, a servis do 5r ,zdarma s naplnami. Najprv s podmienkou ze to musi byt tam, s cim nesuhlasila, kedze povedala ze tam uz nevkroci, tak jej to dali s celouzemnou platnostou na SR.
Toto su praktiky autorizakov, a ked som sa stretol s pravnikom, povedal mi,ze bohuzial, PO kraj co sa tyka prava je na urovni ukrajiny, a ze tam nemam sancu domoct sa prav, pretoze maju podchytenych sudcov a pod. /ked si clovek v tej predajni pozrel kto su ich zakaznici, tak pochopil/
Snazil som sa pomoct si aj markizou, pravnik mi dal cislo na jedneho reporta Lamparne, no ten mi povedal ze bohuzial, uz tam chceli nieco riesit, a mat reportaz, ale pochopili, ze ak ich clovek naozaj neda na sud, oni neustupia. A kto chce ist na sud, platit poplatok v % kupnej ceny veci o ktorej by pojednaval sud a pod?...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Keby bol ten Citroen v zaruke, verim, ze ked by si nevedeli rady, poslali by ho vyrobcovi..
ja mam nazor, ze vyrobca nema co riesit dosrate vymeny rozvodov po autorizakoch. Ci uz v nastaveni rozvodov chyba bola alebo nie (myslim si ze nie, zrejme nieco dochniapali popri tej vymene), tak je to jednojednoznacne ich maslo na hlave a s vyrobcom to ma pramalo spolocne.
Vies co chcem povedat, chapes.
ja mam nazor, ze vyrobca nema co riesit dosrate vymeny rozvodov po autorizakoch. Ci uz v nastaveni rozvodov chyba bola alebo nie (myslim si ze nie, zrejme nieco dochniapali popri tej vymene), tak je to jednojednoznacne ich maslo na hlave a s vyrobcom to ma pramalo spolocne.
Vies co chcem povedat, chapes.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
z BMV fora :
Ako konstrukter prevodoviek ti odpoviem takto: Pri navrhu ozubenia, hriadelov, lozisk atd sa pocitaju ich parametre podla zadanej zivotnosti a sil co musia prenasat. Technicky nie je problem vyrobit prevodovku so zivotnostou 30 rokov. U nas v segmente kolajovych vozidiel je to standard, vypocet sa robi na 32 rokov plnej prevadzky, vymena lozisk najskor po 16 rokoch, no napriklad ozubenie a hriadele su pocitane na nekonecnu zivotnost (matematicky 10 000 000 hodin). Nie je preto problem najst 40-50 rocne lokomotivy, co po upgrade elektroniky este bohovo roky sluzia. Preco? Lebo to zakaznik pozaduje... (nikto predsa nebude kupovat lokomotivu za €3 000 000 ak nevydrzi aspon 20-30 rokov)
Obcas sa na skoleniach a seminaroch v DE stretnem s konstruktermi z automobiliek a vecer pri pive kecame co a a ako. Oni su vzdy paf z nasich pripadov, my z ich. Chlapik od ZF mi rozpraval o novych projektoch pre nemenovany koncern v DE. V ramci znizovania nakladov pocitaju so zivotnostou na zhruba 15tis hodin. (to mas prevadzku 5 hodin denne na 10 rokov). Male a mestske vozidla na 10tis h. S vymenamy komponentov sa nepocita, takze sa neplanuju plochy za ktore uchopis kruzky alebo lozisko kvoli vymene. Ked nastane porucha, vymena celej prevodovky kus za kus. Uvaz si k tomu to, ze existuje statisticka pravdepodobnost ze narazis na kus s dlhsiou zivotnostou, ale aj to ze namiesto 10tis to prezije len 5-6tis hodin.
(nemam to potvrdene, ale vraj aj Mercedes uz rozlisuje ci je to auto urcene pre taxisluzbu, alebo standard uzivatel. Taxiky maju trvacnejsie motorove a prevodove komponenty... inac by Mercedes stracal peniaze na ich zaruke a udrzbe)
Ide to ale stale dalej. Pred 5 rokmi mi chlapik od ZF rozpraval ako prevodovka pre BMW stoji v servise €1500-2000, vyrobna cena aj s dopravou z ciny je €300. To bolo pred 5 rokmi pocas ktorych len nasli dalsie moznosti ako usetrit a z tych €300 dnes bude mozno €200-250. Kazdy cent sa totiz pocita, ak ide o statisicove serie.
Takze asi tolko. Je otazkou managementu tej ci onej automobilky, co chcu vyrobit a predat. Ci jazdiace tanky co budu brazdit a spinit ulice aj za 30rokov, alebo vozitka ktore vydrzia dost dlho akurat na to, aby ste si zatial nasetrili na nove.
Je to ale vinou samotnych zakaznikov. Ak totiz prvokupujucemu nezalezi na tom, ci auto vydrzi 10 alebo 25 rokov, je zbytocne ho na taku zivotnost vyrabat.
Filip, tu je rozdiel medzi WW Pólom a WW Pasattom. Pisal som ti ze si kupil to najlacnejsie co existovalo (alebo druhe, ked zaratam fox), a proste tomu zodpoveda aj projektovana zivotnost suciastok. Nikto nerata ze Polo bude tahat 250.000km rychlostami dosahujucimi kludne 145km/h po dialnici podobne ako Pasatt. Takisto cielova skupina zakaznikov Pola je trosku ina ako okravatovani uponahlani manazerkovia, obchodni zastupcovia a podobna chamrac v Pasattoch. Cize tomu sa "niektore" veci aj prisposobuju...
Tu je rozdiel medzi Polom a Sharanom, jedno z tych aut ma uplne bezne po troch rokoch 180.000km, taha hore-dole ci je leto alebo zima, plus tridsat alebo minus tridsat a meter snehu a sedia v nom styria-piati ludia. Jedno z tych aut je takto "projektovane" i ked netvrdim ze kost sejving a kost katting sa neuplatnuje. Uplatnuje, ale v daleko mensej miere ako pri tom druhom.
Neverim tomu ze CELA automaticka ZF prevodovka BMW stala 2000 eur pred 5 rokmi, to je blbost, skor by som povedal tak 10.000eur. Neviem o ziadnej NOVEJ prevodovke ktora by stala 2000eur, hocikde, hocikedy. Tie automaty su ukrutne, ukrutne drahsie, tento rok kamaratovi na WW Polo 1.2htttp menili jednu jedinu vec na uplne fungujucej DSG 6kvaltovej (akurat svietilo "cerpadielko" na pristrojovke, ale skrina netrhala, nehucala, cuvala, bez akychkolvek prejavov) a bolo to za slabych 1.800eur. Ked sa tam nieco seriozne poserie, lietaju tazke tisice a to sa furt bavime o blbej, prablbej oprave prevodovky "co je zle sa vymeni", nie o kompletnej vymene a nie o kompletnej generalke.
Co vsak chlapec napisal, absolutne plati. O lokomotivach nieco viem aj o hmotnostiach ktore tahaju cely zivot na chrbate, aj o ich vydrzi. Na zaklade vsetkych udajov co napisal a ktore ja viem overit mam za to, ze naozaj je konstrukterom prevodoviek. Neverim tomu ze akykolvek koncern v DE, nech uz je to ktorakolvek automobilka, dimenzuje svoje prevodovky na 15k hodin, co by naozaj zodpovedalo takmer 10tim rokom zivotnosti pri 5 hodinach denne (to je matematicky 18.000 hodin aj drobne, ale ten lahky rozdiel jemne zanedbame). Neverim tomu ze niekto nieco dnes alebo poslednych 10 rokov pocita na 15.000 hodin zivotnosti. To je blbost. 15.000 hodin pri priemernej rychlosti 50km/h je 750.000km a to je proste nerealne.
A toto je zaroven jediny dovod preco kedysi Ocktavia 1.6i bez elektrickych okien vzadu stala 620.000 korun a to teda boli ine koruny, a preco dnes Ocktavia 1.6tdci v ukrutne lepsej vybave stoji 450.000 korun (15.000 eur).
Ako konstrukter prevodoviek ti odpoviem takto: Pri navrhu ozubenia, hriadelov, lozisk atd sa pocitaju ich parametre podla zadanej zivotnosti a sil co musia prenasat. Technicky nie je problem vyrobit prevodovku so zivotnostou 30 rokov. U nas v segmente kolajovych vozidiel je to standard, vypocet sa robi na 32 rokov plnej prevadzky, vymena lozisk najskor po 16 rokoch, no napriklad ozubenie a hriadele su pocitane na nekonecnu zivotnost (matematicky 10 000 000 hodin). Nie je preto problem najst 40-50 rocne lokomotivy, co po upgrade elektroniky este bohovo roky sluzia. Preco? Lebo to zakaznik pozaduje... (nikto predsa nebude kupovat lokomotivu za €3 000 000 ak nevydrzi aspon 20-30 rokov)
Obcas sa na skoleniach a seminaroch v DE stretnem s konstruktermi z automobiliek a vecer pri pive kecame co a a ako. Oni su vzdy paf z nasich pripadov, my z ich. Chlapik od ZF mi rozpraval o novych projektoch pre nemenovany koncern v DE. V ramci znizovania nakladov pocitaju so zivotnostou na zhruba 15tis hodin. (to mas prevadzku 5 hodin denne na 10 rokov). Male a mestske vozidla na 10tis h. S vymenamy komponentov sa nepocita, takze sa neplanuju plochy za ktore uchopis kruzky alebo lozisko kvoli vymene. Ked nastane porucha, vymena celej prevodovky kus za kus. Uvaz si k tomu to, ze existuje statisticka pravdepodobnost ze narazis na kus s dlhsiou zivotnostou, ale aj to ze namiesto 10tis to prezije len 5-6tis hodin.
(nemam to potvrdene, ale vraj aj Mercedes uz rozlisuje ci je to auto urcene pre taxisluzbu, alebo standard uzivatel. Taxiky maju trvacnejsie motorove a prevodove komponenty... inac by Mercedes stracal peniaze na ich zaruke a udrzbe)
Ide to ale stale dalej. Pred 5 rokmi mi chlapik od ZF rozpraval ako prevodovka pre BMW stoji v servise €1500-2000, vyrobna cena aj s dopravou z ciny je €300. To bolo pred 5 rokmi pocas ktorych len nasli dalsie moznosti ako usetrit a z tych €300 dnes bude mozno €200-250. Kazdy cent sa totiz pocita, ak ide o statisicove serie.
Takze asi tolko. Je otazkou managementu tej ci onej automobilky, co chcu vyrobit a predat. Ci jazdiace tanky co budu brazdit a spinit ulice aj za 30rokov, alebo vozitka ktore vydrzia dost dlho akurat na to, aby ste si zatial nasetrili na nove.
Je to ale vinou samotnych zakaznikov. Ak totiz prvokupujucemu nezalezi na tom, ci auto vydrzi 10 alebo 25 rokov, je zbytocne ho na taku zivotnost vyrabat.
Filip, tu je rozdiel medzi WW Pólom a WW Pasattom. Pisal som ti ze si kupil to najlacnejsie co existovalo (alebo druhe, ked zaratam fox), a proste tomu zodpoveda aj projektovana zivotnost suciastok. Nikto nerata ze Polo bude tahat 250.000km rychlostami dosahujucimi kludne 145km/h po dialnici podobne ako Pasatt. Takisto cielova skupina zakaznikov Pola je trosku ina ako okravatovani uponahlani manazerkovia, obchodni zastupcovia a podobna chamrac v Pasattoch. Cize tomu sa "niektore" veci aj prisposobuju...
Tu je rozdiel medzi Polom a Sharanom, jedno z tych aut ma uplne bezne po troch rokoch 180.000km, taha hore-dole ci je leto alebo zima, plus tridsat alebo minus tridsat a meter snehu a sedia v nom styria-piati ludia. Jedno z tych aut je takto "projektovane" i ked netvrdim ze kost sejving a kost katting sa neuplatnuje. Uplatnuje, ale v daleko mensej miere ako pri tom druhom.
Neverim tomu ze CELA automaticka ZF prevodovka BMW stala 2000 eur pred 5 rokmi, to je blbost, skor by som povedal tak 10.000eur. Neviem o ziadnej NOVEJ prevodovke ktora by stala 2000eur, hocikde, hocikedy. Tie automaty su ukrutne, ukrutne drahsie, tento rok kamaratovi na WW Polo 1.2htttp menili jednu jedinu vec na uplne fungujucej DSG 6kvaltovej (akurat svietilo "cerpadielko" na pristrojovke, ale skrina netrhala, nehucala, cuvala, bez akychkolvek prejavov) a bolo to za slabych 1.800eur. Ked sa tam nieco seriozne poserie, lietaju tazke tisice a to sa furt bavime o blbej, prablbej oprave prevodovky "co je zle sa vymeni", nie o kompletnej vymene a nie o kompletnej generalke.
Co vsak chlapec napisal, absolutne plati. O lokomotivach nieco viem aj o hmotnostiach ktore tahaju cely zivot na chrbate, aj o ich vydrzi. Na zaklade vsetkych udajov co napisal a ktore ja viem overit mam za to, ze naozaj je konstrukterom prevodoviek. Neverim tomu ze akykolvek koncern v DE, nech uz je to ktorakolvek automobilka, dimenzuje svoje prevodovky na 15k hodin, co by naozaj zodpovedalo takmer 10tim rokom zivotnosti pri 5 hodinach denne (to je matematicky 18.000 hodin aj drobne, ale ten lahky rozdiel jemne zanedbame). Neverim tomu ze niekto nieco dnes alebo poslednych 10 rokov pocita na 15.000 hodin zivotnosti. To je blbost. 15.000 hodin pri priemernej rychlosti 50km/h je 750.000km a to je proste nerealne.
A toto je zaroven jediny dovod preco kedysi Ocktavia 1.6i bez elektrickych okien vzadu stala 620.000 korun a to teda boli ine koruny, a preco dnes Ocktavia 1.6tdci v ukrutne lepsej vybave stoji 450.000 korun (15.000 eur).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.