Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

mirko285
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 644
Dátum registrácie: Št 03. Sep, 2009, 19:47
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirko285 »

To sú tí šuflikanti, meniči, čo nevedia iné, len všetko meniť. V okolí Košíc poznám dobrého mechanika, ktorý pracoval v Opli, kto by mal záujem o kontakt alebo viac info, nech mi napíše
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Ako nehnevajte sa ale to je vrchol - štýlom pokus omyl si to vie každý zručný človek "opraviť" aj sám do prdele - mám taký pocit že si mechoši vravia : Veď skúsme vymeniť toto a keď nepomôže však čo, zákazník zaplatí - no do riti to sme to dopracovali ...

Dobré porovnanie s tým doktorom úplná pravda nech ide zubárovi s kazom na 4rke a nech mu spraví všetky ostatné zuby že ako sa mu to bude páčiť. Holt auto nebolí čiže asi tak :D
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

mp3turbo - prezrad svoju identitu :D a servis kde robis...myslim si ze tu mas potencialnych zakaznikov plnu rit :)
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

:D viete ako to chodi, po vojne je kazdy general

vymienacov podla navodu je plna rit, ale dobrych diagnostikov (akka Dr. House) spocitas na 1 ruke :-)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Krutibrko
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 3694
Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
Bydlisko: Poprad, Brno

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Krutibrko »

Tak tak, ono najhoršie je, že skoro žiadny servis si neprizná, že to nevie spraviť. Radšej sa v tom budú babrať, dodrbú čo sa dá a ešte si zaúčtujú peniaze za *prácu* ...
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

je svata pravda ze natrafit na dobreho servisaka je dost tazke.
faktom je ze ma clovek obvykle vacsiu sancu v mensich servisoch, ja som bol vzdy spokojny v Auto OK, napravili aj roznych elektrickych gremlinov ktorych som uz ja nevedel vystopovat... je to rodinny podnik a pristup je inde. sice nemate kavicku v cene, lebo nikto nema cas tam ju robit, kedze furt maju plno aut, ale opravy vzdy na urovni. ja sa principialne bojim servisov, presne pre tneto pristup,z e pomenia pol auta bez rozmyslu a aj tak chybu nenajdu, ale tu som mal vzdy prvotriedne skusenosti co sa odvedenej prace tyka.
inak, este sa mi celkom pozdava OilPartner, nehovorim ze by som tam daval opravovat auto, ale keby som si nemenil oleje a filtre sam tak chodim tam, uz len preto ze sa na nich mozem celu dobu pozerat a vsetko co vymenia ukazu stare, ukazu nove, daju mi schvalit.... daval som tam firemne a musim povedat ze fajn celkom :)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5857
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Sam som presiel troma mechanikmi, teraz za svojho uz len pomodlit sa ostava aky to je macher (len t oze do kostola nechodim).

Sme sa o to ms kamosom bavili minule, ze to je take slovenske: "hej typek mi robi auto, minule zabudol zapojit brzdove svetla a tam si niekde aj skrat zrobil ale ta opravi la vies, je to kamos kam by som inde isiel".

A takymto pristupom teda uroven nestupne.

A ako hovorite, mechanik vie opravit, nie je len vymenit, velky rozdiel.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

holt chlapi, s pravdou von : nerobim servisaka, nezivim sa autami ani nicim s autami spojenym (ani ten detailing o 40 stran dozadu nebol moj, to ma len bavilo, firma patrila inym), viem zarobit viac.

Auticka mam len ako pitchungbox aby mi ne-eblo z toho co robim. Psychohygiena. V gatach mame pipiky, takze auticka su jedna z najbeznejsich oblasti ktore nas chlapcov mozu bavit (no rozhodne beznejsia ako uctovnictvo, strikovanie alebo subatomova fyzika).


Pouzivajte tie prirovnania k dochtorom (zubar krasne nacrtnuty a dokazete aj sami vykonstruovat kvantum dalsich) vsade kde len mozete, hovorte to svojim kamaratom a ziadajte ich aby aj oni hovorili dalej, propagujte na GesichtBuchu a ostatnych socialistickych sietach. Viem ze to skutkovu podstatu nezmeni a uz vobec nie do buduceho tyzdna, avsak ked sa len desat servisakov zamysli a nahodou so sebou nieco spravia, uz aj to je vitazstvo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Snake napísal:FreciousPlus filtre... ...začína sa vždy na FP, CUK sú uhlíkové, CU papierové.
Na moje auto iba CK a CUK. :cry:
Inak ten CUK je za 22€, ja som toť naposledy kúpil za... ...moment... ...12.68€. Môže byť nejaký rozdiel medzi jednotlivými značkami filtrov? Ten môj posledný bol Filtron K1001A.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Filtronom si treba utierat zadok.





.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Myslim ze ani nato nieje velmi vhodny. :D

Inac tiez pouzivam iba Mann.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

Keby bol ten Citroen v zaruke, verim, ze ked by si nevedeli rady, poslali by ho vyrobcovi..
Viem o jednom otrasom pripade, ako VW Polo v zaruke poslali vyrobcovi, pretoze si nedokazali dat rady a opravit zdanlivo smiesnu vadu.

Tam kde som ja kupil Polo, a handrkoval sa kvoli zavade, ktora sa prejavila pri aute ktore malo 15km! skoro 2roky som zhodol okolnosti nasiel jednu pani, ktora tam kupila Polo predomnou. Triasla sa jej prevodova paka... Prva reklamacia - vymenili jej kulisu prevodovky. Druha - vymenili celu prevodovku. Tretia - vymenili cely motor, zavolali ze je to ok, prisla, sadla do auta a PAKA TRIASLA! Odisla, vratila sa s pravnikom ze ziada naspat kupnu cenu. Stretla sa s majitelom jedneho presovkeho predajcu vw..., ktory jej do oci povedal, ze aj on si chce kupit auto, a o polroka sa vrati a bude chciet naspat vsetky peniaze, ze kde taky obchod videla!!!
Potom chcela vymenu za Golfa, ze doplati /asi si myslela, ze ked u nich kupi auto, kde maju zisk cez 100t Sk, ze ich to obmakci/, na to jej ten majitel povedal, ze on si kupi golfa, o polroka dojde k nej do jej predajne a bude chciet passata iba za doplatok. Proste, robil si z nej dobry den. Nasledne jej ponukli po "dohode" s importerom, ze jej auto vezmu na posledny servis, a ze ked to neopravia, vyjdu jej v ustrety. Tak a teraz pocuvajte, bez jej suhlasu jej auto poslali do Pamplony vyrobcovi,bez auta bola POLROKA /dali jej nahradne auto/. Auto sa vratilo, ona ho vsak odmietla prevziat, lebo ich planovala dat na sud za to, ze 3x reklamovala tu istu vadu a odmietli jej vratit peniaze alebo to na co ma narok. Auto opravili /vymenili zevraj cely motor, a prestalo to triast../. No, a v tom case som tam bol ja, a reklamoval som inu vadu. Oni mi ponukli, ze ma zvezu v inom pole aby mi ukazali, ze to co povazujem za vadu v mojom vada nieje - samozrejme to tak nebolo, lebo jej polo to co som reklamoval NEROBILO. Zhodou nahod, ma ZVIEZLI V JEJ AUTE!, ktore malo na tachometri nejakych 11km. Zacal som s nou pisal potom, co som jej prispevky nasiel na fore asi tyzden potom, a nechcela verit tomu, ze oni jej auto pouzivali na vozenie inych klientov. Nakoniec, asi mesiac potom mi povedala ako dopadla: nakoniec si prisla prevziat auto, s tym ze chcela kompenzacie ze sposobene neprijemnosti /bohuzial pochopila, ze na sude by neuspela/, odovzanie bolo za pritomnosti importera, aj majitela. Majitel jej najprv bokom povedal, ze za nejake vsimne /okolo 1000eur/ jej povie navod, akym donuti importera, aby jej vratili peniaze... Este jej povedal, ze sa polroka vozila na nahradnom aute, ze co si mysli ze dostane viac ako svoje opravene auto? /akokeby to bola jej chyba, ze sa vozila polroka na nahradnom aute, ked to jej poslali do spanielska/... Samozrejme na to nepristupila, pravnicka jej poradila, ze ak si auto neprevezme bude sa tahat po sudoch, a tak to vzdala. Prevzala si auto, dostala myslim 2+3r zaruky zadarmo, a servis do 5r ,zdarma s naplnami. Najprv s podmienkou ze to musi byt tam, s cim nesuhlasila, kedze povedala ze tam uz nevkroci, tak jej to dali s celouzemnou platnostou na SR.
Toto su praktiky autorizakov, a ked som sa stretol s pravnikom, povedal mi,ze bohuzial, PO kraj co sa tyka prava je na urovni ukrajiny, a ze tam nemam sancu domoct sa prav, pretoze maju podchytenych sudcov a pod. /ked si clovek v tej predajni pozrel kto su ich zakaznici, tak pochopil/
Snazil som sa pomoct si aj markizou, pravnik mi dal cislo na jedneho reporta Lamparne, no ten mi povedal ze bohuzial, uz tam chceli nieco riesit, a mat reportaz, ale pochopili, ze ak ich clovek naozaj neda na sud, oni neustupia. A kto chce ist na sud, platit poplatok v % kupnej ceny veci o ktorej by pojednaval sud a pod?...
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

Snejk? poznas TUTO AUDI ? Braňo (starynovy) si ju kupil
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Keby bol ten Citroen v zaruke, verim, ze ked by si nevedeli rady, poslali by ho vyrobcovi..

ja mam nazor, ze vyrobca nema co riesit dosrate vymeny rozvodov po autorizakoch. Ci uz v nastaveni rozvodov chyba bola alebo nie (myslim si ze nie, zrejme nieco dochniapali popri tej vymene), tak je to jednojednoznacne ich maslo na hlave a s vyrobcom to ma pramalo spolocne.

Vies co chcem povedat, chapes.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

z BMV fora :



Ako konstrukter prevodoviek ti odpoviem takto: Pri navrhu ozubenia, hriadelov, lozisk atd sa pocitaju ich parametre podla zadanej zivotnosti a sil co musia prenasat. Technicky nie je problem vyrobit prevodovku so zivotnostou 30 rokov. U nas v segmente kolajovych vozidiel je to standard, vypocet sa robi na 32 rokov plnej prevadzky, vymena lozisk najskor po 16 rokoch, no napriklad ozubenie a hriadele su pocitane na nekonecnu zivotnost (matematicky 10 000 000 hodin). Nie je preto problem najst 40-50 rocne lokomotivy, co po upgrade elektroniky este bohovo roky sluzia. Preco? Lebo to zakaznik pozaduje... (nikto predsa nebude kupovat lokomotivu za €3 000 000 ak nevydrzi aspon 20-30 rokov)

Obcas sa na skoleniach a seminaroch v DE stretnem s konstruktermi z automobiliek a vecer pri pive kecame co a a ako. Oni su vzdy paf z nasich pripadov, my z ich. Chlapik od ZF mi rozpraval o novych projektoch pre nemenovany koncern v DE. V ramci znizovania nakladov pocitaju so zivotnostou na zhruba 15tis hodin. (to mas prevadzku 5 hodin denne na 10 rokov). Male a mestske vozidla na 10tis h. S vymenamy komponentov sa nepocita, takze sa neplanuju plochy za ktore uchopis kruzky alebo lozisko kvoli vymene. Ked nastane porucha, vymena celej prevodovky kus za kus. Uvaz si k tomu to, ze existuje statisticka pravdepodobnost ze narazis na kus s dlhsiou zivotnostou, ale aj to ze namiesto 10tis to prezije len 5-6tis hodin.
(nemam to potvrdene, ale vraj aj Mercedes uz rozlisuje ci je to auto urcene pre taxisluzbu, alebo standard uzivatel. Taxiky maju trvacnejsie motorove a prevodove komponenty... inac by Mercedes stracal peniaze na ich zaruke a udrzbe)

Ide to ale stale dalej. Pred 5 rokmi mi chlapik od ZF rozpraval ako prevodovka pre BMW stoji v servise €1500-2000, vyrobna cena aj s dopravou z ciny je €300. To bolo pred 5 rokmi pocas ktorych len nasli dalsie moznosti ako usetrit a z tych €300 dnes bude mozno €200-250. Kazdy cent sa totiz pocita, ak ide o statisicove serie.

Takze asi tolko. Je otazkou managementu tej ci onej automobilky, co chcu vyrobit a predat. Ci jazdiace tanky co budu brazdit a spinit ulice aj za 30rokov, alebo vozitka ktore vydrzia dost dlho akurat na to, aby ste si zatial nasetrili na nove.
Je to ale vinou samotnych zakaznikov. Ak totiz prvokupujucemu nezalezi na tom, ci auto vydrzi 10 alebo 25 rokov, je zbytocne ho na taku zivotnost vyrabat.




Filip, tu je rozdiel medzi WW Pólom a WW Pasattom. Pisal som ti ze si kupil to najlacnejsie co existovalo (alebo druhe, ked zaratam fox), a proste tomu zodpoveda aj projektovana zivotnost suciastok. Nikto nerata ze Polo bude tahat 250.000km rychlostami dosahujucimi kludne 145km/h po dialnici podobne ako Pasatt. Takisto cielova skupina zakaznikov Pola je trosku ina ako okravatovani uponahlani manazerkovia, obchodni zastupcovia a podobna chamrac v Pasattoch. Cize tomu sa "niektore" veci aj prisposobuju...

Tu je rozdiel medzi Polom a Sharanom, jedno z tych aut ma uplne bezne po troch rokoch 180.000km, taha hore-dole ci je leto alebo zima, plus tridsat alebo minus tridsat a meter snehu a sedia v nom styria-piati ludia. Jedno z tych aut je takto "projektovane" i ked netvrdim ze kost sejving a kost katting sa neuplatnuje. Uplatnuje, ale v daleko mensej miere ako pri tom druhom.


Neverim tomu ze CELA automaticka ZF prevodovka BMW stala 2000 eur pred 5 rokmi, to je blbost, skor by som povedal tak 10.000eur. Neviem o ziadnej NOVEJ prevodovke ktora by stala 2000eur, hocikde, hocikedy. Tie automaty su ukrutne, ukrutne drahsie, tento rok kamaratovi na WW Polo 1.2htttp menili jednu jedinu vec na uplne fungujucej DSG 6kvaltovej (akurat svietilo "cerpadielko" na pristrojovke, ale skrina netrhala, nehucala, cuvala, bez akychkolvek prejavov) a bolo to za slabych 1.800eur. Ked sa tam nieco seriozne poserie, lietaju tazke tisice a to sa furt bavime o blbej, prablbej oprave prevodovky "co je zle sa vymeni", nie o kompletnej vymene a nie o kompletnej generalke.


Co vsak chlapec napisal, absolutne plati. O lokomotivach nieco viem aj o hmotnostiach ktore tahaju cely zivot na chrbate, aj o ich vydrzi. Na zaklade vsetkych udajov co napisal a ktore ja viem overit mam za to, ze naozaj je konstrukterom prevodoviek. Neverim tomu ze akykolvek koncern v DE, nech uz je to ktorakolvek automobilka, dimenzuje svoje prevodovky na 15k hodin, co by naozaj zodpovedalo takmer 10tim rokom zivotnosti pri 5 hodinach denne (to je matematicky 18.000 hodin aj drobne, ale ten lahky rozdiel jemne zanedbame). Neverim tomu ze niekto nieco dnes alebo poslednych 10 rokov pocita na 15.000 hodin zivotnosti. To je blbost. 15.000 hodin pri priemernej rychlosti 50km/h je 750.000km a to je proste nerealne.

A toto je zaroven jediny dovod preco kedysi Ocktavia 1.6i bez elektrickych okien vzadu stala 620.000 korun a to teda boli ine koruny, a preco dnes Ocktavia 1.6tdci v ukrutne lepsej vybave stoji 450.000 korun (15.000 eur).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"