Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
5tyl3r
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 21
Dátum registrácie: Ne 13. Mar, 2011, 15:57
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa 5tyl3r »

Páni prosím o radu. vozítko Leon r.v. 2014 teraz deviateho malo 9 mesiacov, nehavarované ani buchnuté, ani ťuknute. V ľavom zadnom svetle som si všimol krásnu prasklinu, pavučinku. Obehol som autorizák (Albex Nitra) chlapík pofotil, škrabal sa aj s kolegami na hlavičke ako je to možne. Svetlo zvonku bez akéhokoľvek, čo i na pocit najmenšieho, kráteru. Servisák písal mejl aj s fotkami importerovi či to bude na záruku. Samozrejme dnes odpoveď nie, ťukol som to :D Okej ako myslia. Viem, že nič také sa nestalo, ako píšem povrch je nedotknutý a zvnútra svetlo popraskané. Poraďte prosím ako postupovať, cez havarijnu to riešiť určite nechcem keďže v tom svetle vyzerajú byť aj bublinky takže kvalita odliatok.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

Hmm... Iny servis ti asi nepomoze, kedze sa na to isto pytali aj s VINkom, a uz by to ktokolvek iny "vedel".

Sudny znalec? (dat si urobit sudnoznalecny posudok). Pohrozenie pravnikom? Otazka ci to pre nejakych 150-250e stoji.
Btw, neviem ci to plati pri autach, ale viem ze v zakone o ochrane spotrebitela je nieco v zmysle, ze ak sa vada prejavi do roka, je na predajcovi, aby prip. dokazal ze ju sposobil spotrebitel, aj je vec starsia ako rok musi prave kupujuci dokazat, ze je to vyrobna vada.
Tu je citacia:
"Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom."

bohuzial, je to iba 6mesiacov... Takze, teraz by si ty musel platit znalecny posudok, ktory ak zistis co stoji riesit nebudes.

Ak si si isty ze si netukol /mohli aj do teba/, tak si za tym chod ak sa ti to oplati ale neviem.

Btw: mne minule spadli hodinky Ferrari na sklo na stole, a sklicko prasklo "znutra". Zvonku nieje absolutne ziadna stopa po praskline. Ako je to mozne?
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

Pre cloveka ktory zaraba 920eur v cistom je podla mna primerane auto Szkoda Ocktavia 1.6MPi, rocnik 2003-2008, primitivne jednoduche, MEGAspolahlive vozitko, primerane velke. Ach ano, nakupna cenovka 5000eur. Kazda oprava, vratane vymeny motora samozrejme ze nie za novy, do 600eur. Ked si takyto cloviecik lajzne leasing na 15.900eurovy Mercedededés E 320cédéí aby susedia potajme hikali za zaclonou po nociach a smatrali v trenkach kazdy druhy den, tak samozrejme ze prva oprava turba za 6.000eur (slovom : SEST TISIC EUR v Bratislave v autorizaku) ho automaticky posiela na jednotku intenzivnej nestarostlivosti na Kramaroch.

:hysterical: :cool: :D
no bohuzial, potom tu 70% predajni ani nema co hladat, a modelov aut ktore sa nam predajcovia snazia "nanutit"
v 1990 moji rodicia cakali v poradovniku na olcit, a ked dali dakomu do vrecka, dostali sa k favoritu.

Dnes dojdem so predajne, a vidim tam skladom 8octavii, 10rapidov, 15fabii kazdy v inej farbe, s inou vybavou. a takych predajni je 3-4 v kazdom vacsom meste, abo v takom presove mozno 60BMWciek (kua tak potom tie statistiky o platoch asi klamu, ked v PO mozu mat SKLADOM 60bavorakov z ktorych 45 stoji viac ako 50 tisic €)
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
Blackhawk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2436
Dátum registrácie: St 07. Jan, 2009, 14:12
Bydlisko: Sereď

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Blackhawk »

tebe uz z tej Skodovky asi .... (kazdi si doplnte co uznate za vhodne) :facepalm:
Spoiler: ukázať
CPU : AMD Ryzen 5 5600X , MB : ASUS TUF GAMING B550-PLUS , RAM : Patriot Viper 4 Steel Series, 16GB , GPU : GTX1060 , PSU : Corsair TX650M , HDD : Samsung 970 EVO, M.2 SSD
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

V nemecku pracovnik MC Donalds cca 1000E cisteho.

Clovek s 15-20 rocnou praxou v IT 120-150tis rocne v hrubom. Ano to je uz okolo 5-6tis eur cisteho... takych ludi ale nie je az tak vela.

Nemecke pivecko ale od 5E... a s ostatnymi vecami podobne...

Nemecke "smetiska" elektroniky su vacsinou dvory elektropredajni, kde si je mozne za odvoz zobrat reklamovany alebo nejak inak poskodeny produkt. Vzhladom na vyrobnu cenu a drahsie preravne naklady ako u nas sa im to neoplati posielat vyrobcovi.

Skoda felicia 1.3Mpi 50kW vydrzala bez poruchy skoro 100tis masakrovania mestom na 3-10km trasach pocas 10tich rokov. Za ten cas sa menili gumy, olej, 1x brzdove dosky, 1x vyfuk, bateria. KONIEC! ... takze nejake vymeny napinakov, motorov, diagnostika po 50E a podobne vychytavky dnesnej doby su uplne absurdne pri najazde pod 100tis.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Clovek s 15-20 rocnou praxou v IT 120-150tis rocne v hrubom.

no tak to zase nie, mam zopar SAP/Oracle kamaratov co tam isli robit za radovo 90.000 az 95.000 v hrubom, a to este raz zdoraznujem SAP. U nas tocili okolo 2500 az 3300 v hrubom v medzinarodnych firmach. Poznam styroch chalanov priamo z Oracle Slovensko co isli von a maju pod 100k eur (neries so mnou ze domaci nemec dostane viac ako slovensky nemec, to nie je pravda, toto plati pre robotnikov na stavbe ale nie ITckarov lebo ked uz si nikto vyberie slovenskeho ITckara, ma na to skuwene dobry dovod). Never tomu ze hentam ma kazdy treti, stvrty alebo piaty ITckar, SAP, Oracle, Cisco, NeCisco, colenchces, never tomu ze tam maju 150.000 euromariek rocne.

Nemaju.


120k az 140k eur rocne je v Nemecku VELMI VELMI kralovsky plat, asi ti to priblizim k slovenskym 80.000 rocne. Zhruba takto by som to kvalifikoval na zaklade mojej PRIAMEJ skusenosti. Na Slovácku este tych povedzme 40.000 rocne ma "relativne dost ludi", avsak 60.000 je hodne hodne velmi hodne vynimocnych a 80 litrov sme uz v udoli kralov. A presne to plati o nemeckych 120 az 140k. Mozes byt ITckar aky chces, mozes mat 20 rokov praxe a certifikatov od nevidim do nedociahnem, 140k eur v hrubom mat nebudes.

PS: pripustam ze SUPERspickovi ITckari, to znamena minimalne Cisco CCIE, HP Master ACE Datacenter/Cloud, Oracle Master, VMware VCDX a podobne certifikacie a fakt tych 15+ rokov skusenosti, pripustam ze takito maju 120k+ ale zase si zratame na dvoch rukach kolko takych je... Microsoft MCSE nie je spicka ani nahodou, na to sfleku zabudni.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Snake napísal:Filtronom si treba utierat zadok.
Heatman napísal:Myslim ze ani nato nieje velmi vhodny. :D
:-( Nemôžem byť odborník na všetko... To som proste cestou z práce sa osobne zastavil v Žiline v AutoKelly, že dobrý, dajte mi kabínový, či peľový, či ako sa to vlastne volá ten filter. A oni jasné, jasné, aké auto a pod. Odpovedal som. Vraví mi no máme tu takýto a takýto za toľko a toľko, ale ak máte klímu, tak tento budete mať lepší, ale ten nemám tu, ale zajtra ráno by tu bol. A počkajte, tento je ešte lepší, ale ani ten tu nie je - objednám Vám ho na zajtra? 12.xx€ by stál. A ja že O.K., dovi... ...takže podľa neho bol na moje auto asi najlepší z ich sortimentu... :cry:
mp3turbo napísal:solarny panel na streche
Už som to zopárkrát videl. V elektromobiloch/hybridoch by som si význam vedel domyslieť, ale načo toto autá majú? (A napríklad aj 18 ročná Audi A8?)
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5236
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

mp3turbo napísal:>> Clovek s 15-20 rocnou praxou v IT 120-150tis rocne v hrubom.

no tak to zase nie, mam zopar SAP/Oracle kamaratov co tam isli robit za radovo 90.000 az 95.000 v hrubom, a to este raz zdoraznujem SAP. U nas tocili okolo 2500 az 3300 v hrubom v medzinarodnych firmach. Poznam styroch chalanov priamo z Oracle Slovensko co isli von a maju pod 100k eur (neries so mnou ze domaci nemec dostane viac ako slovensky nemec, to nie je pravda, toto plati pre robotnikov na stavbe ale nie ITckarov lebo ked uz si nikto vyberie slovenskeho ITckara, ma na to skuwene dobry dovod). Never tomu ze hentam ma kazdy treti, stvrty alebo piaty ITckar, SAP, Oracle, Cisco, NeCisco, colenchces, never tomu ze tam maju 150.000 euromariek rocne.

Nemaju.


120k az 140k eur rocne je v Nemecku VELMI VELMI kralovsky plat, asi ti to priblizim k slovenskym 80.000 rocne. Zhruba takto by som to kvalifikoval na zaklade mojej PRIAMEJ skusenosti. Na Slovácku este tych povedzme 40.000 rocne ma "relativne dost ludi", avsak 60.000 je hodne hodne velmi hodne vynimocnych a 80 litrov sme uz v udoli kralov. A presne to plati o nemeckych 120 az 140k. Mozes byt ITckar aky chces, mozes mat 20 rokov praxe a certifikatov od nevidim do nedociahnem, 140k eur v hrubom mat nebudes.

PS: pripustam ze SUPERspickovi ITckari, to znamena minimalne Cisco CCIE, HP Master ACE Datacenter/Cloud, Oracle Master, VMware VCDX a podobne certifikacie a fakt tych 15+ rokov skusenosti, pripustam ze takito maju 120k+ ale zase si zratame na dvoch rukach kolko takych je... Microsoft MCSE nie je spicka ani nahodou, na to sfleku zabudni.
kedze poslednych par mesiacov riesim job v tychto krajinach, tak musim potvrdit, ze suhlasim. Mas celkom trezvy pohlad ako sa tam hybu platy , zhruba :)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

dakovala - mas zaujem o 8x 146GB 10k SAS disky vratane 2.5" suplickov HP Gen5/Gen6 ? Private message please. Zadarmo samozrejme, vsetky chodili ked som ich vybral zo stroja. Kedysi davno sme sa bavili o disketovych poliach alebo takych nejakych a vidis totok mi zostalo na ruke.


No a nech nedostanem po pyskoch za offlajn : solarny panel na streche vozu je dobry v tom, ze ti pocas slnecnych dni autiak vetra generovanim elektriny a napajanim klasickeho vetraku. Jasneze nesadnes do vozu a nemas tam zimu ako v mraznicke, avsak oproti klasickemu 65 stupnovemu vypecenemu interieru je toto obrovsky rozdiel.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

naco maju tie solarne? ja som mal svojho casu este a8 4.2 a mala ten solarny panel... raz sa mi stalo,ze sa mi podarilo vyslahat bateriu dost mimo civilizacie, a ten solarny mi to cca za hodinu a pol dve dobil na nastartovanie(alebo to bol zazrak),ak sa nemylim presne ten ucel to malo a aj to plnilo,plus to bolo este na webasto.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

webasto to neutiahne prave vtedy ked je ho treba - teda v zime. Webasto potrebuje okolo 35W cinnych, taky panelcek namiesto stresneho okienka to nevygeneruje ani keby dvakrat daval.

S tym nabitim baterie to tiez nie je take jednoduche :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

U a8 solar pusta vetrak. Nenabija baterku, to nenabija u žiadneho auta, nedá sa to. To že ti niečo vyslahalo baterku nebol vetrak, ale nejaká jednotka





.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

LordKJ napísal:
landrower napísal:Čo za nábeh je 100k km? Veď to je jasné že by autu ešte nemalo nič byť... Keď to je inak, vtedy niečo nieje v poriadku...
poznam 1.9 tdi golf mk4 ktory nema ani len 100k, a minule nechal majitela stat na parkovisku :D , neprechadzala nafta z nadrze, pritom boli vsetky tie filtre tam [co ja viem co tam je] vymene pred rokom cca
A aj ti presne prezradim cim to je, dotycny velmi rad a velmi dlho jazdil na rezervu.
Mas nizku hladinu paliva a pumpa sa nestiha ochladzovat kedze nieje zaliata a potom odchadza.
Stalo sa to aj mojemu otcovi a taktiez velmi rad a dlho jazdil na rezerve.
Na bmwklube je toho tiez dost v sekcii E39, na tom modeli to odchadza najcastejsie a oznacuje sa ako choroba, ale je to sposobene prave vyssie spomenutym.


felipe25:

Mas dost skresleny obraz o tom ako to v nemecku je.
Ja tu som uz niekolko rokov a poviem ze nemci tiez niesu ochotny vycalovat take palky len tak, ze sak co povedali ze treba tak som zaplatil.
Nieje to tak.
A platove relacie mas takisto velmi ruzovo prifarbene.
Turbo to priblizil trocha realite.

Sumy co si spominal ty maju managery na vyssich poziciach alebo este "stary" zamestnanci ktory maju ine zmluvy spred 20 rokov a podobne kedy boli podmienky uplne ine.
Ale teraz si mlady zamestnanci neziju az tak kralovsky ako si myslis.
A kopa mladych taktiez byva pri rodicoch a podobne.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7933
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

neviem no, ale nevravim, ze to tak nie je, sedelo to auto 2 mesiace teraz s polovicou nadrze a teraz po dotankovani sa stalo toto
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2317
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa zoom »

Clovek tu nie je 1 den a uz prejde tolko zaujimavych stran. Najprv tu felipe pise, ze keby zarabal peniaze ako priemerny Nemec, tak chodi tiez len do autorizovaneho servisu. Potom, ze vyrobcovia znizuju kvalitu a bolo by nacim nieco s tym spravit. Co sa deje? Neboli posledne flamewary o tom, ze my si kupujeme stare dobre auta, ktore navyse nie su poddimenzovane a felipe si zatial nevie predstavit lepsie auto nez akciovu Skodu, na ktoru samozrejme este dostane zlavu u dealera? Ked som si robil mega-tabulku na moje dalsie auto, tak som tam nemal stlpceky ako "pocet priehradok na PET flase", ale mal som stlpcek, aku prevodovku ktore auto obsahuje, pretoze mame radi spolahlive pohonne ustrojenstvo. Tak som skoncil s velmi spolahlivou prevodovkou Chrysler 545RFE, ktora sa pouziva s malinkymi zmenami uz 16 rokov s roznymi motormi.

Co sa tyka autorizakov, tak ja radsej idem tam, kde mi celkom neautorizovane (coskoro urcite az protizakonne) opravia auto. Takze v pondelok som sa bol previezt kusocek za Zilinu, co je bratm presne 424 km vylet. Pri zobrazenej dialnicnej eco MDS spotrebe 12,5 L/100km to mame cca 53 L paliva a tym padom nieco cez 67,-€ len za cestu. Takze jeden zoom v jednom aute s Hitlerom minul na cestu palivo obsiahnute v klasickom velkom demizone. Perfektne. Netreba sa na mna divat ako na hnusnika, co decimuje matku Gaiu. Skor sa vidim ako... vizionar. Cim skor minieme ropu, tym skor pride lepsia a cistejsia alternativa. Taky slovensky Elon Musk, if you will.

Takze preco dam take peniaze za cestu? Pretoze tam mi spravia auto dobre a do poslednej suciastky dobre. Nie ze, tuto vieme vymienat a uz nic ine. Tam mozem nechat auto s klucami a ist sa bezstarostne prechadzat po kopcoch v okoli. Ked bude treba, tam mi dobre zrepasuju pridavnu aj hlavnu prevodovku. Za nizsiu cenu, nez tam stala na to VW Polo, ci na ktoru topanku to bolo. Pocas celeho servisu mozem byt pod autom (nie ze pri aute za sklom), pozerat sa, pytat sa, fotit a inak otravovat pri praci. Akekolvek nedohodnute ukony (samozrejme v ramci moznosti) su bez problemov splnene a ked som napr. chcel nastavit nejake veci na aute, tak som rovno pozeral do StarScan diagnostiky a listoval moznostami. Jasne, zaplatil som si to, ale taky pristup ja zaplatim rad. Alternativne si mozem celu krabicku kupit sam. Takze uz mam aktivovane sklapanie zrkadiel pri cuvani a denne svietenie (tlmene dialkacie svietia po zaradeni D).

Commander ma teda nove oleje uplne vsade, vseobecnu prehliadku a dozvedel som sa nejake boliestky (spodne capy, silentbloky predneho diferaku, dvoje slziace hadicky, pochybny zapach spalenej umeliny z pridavnej prevodovky) a mozem veselo jazdit dalej. Kedze mam velke auto s velkym motorom, tak som uz kupil extremne drahe nahradne komponenty (kauzalita deluxe): capy po 14,-€ (Raybestos Pro), silentbloky po 28,-€ (original Mopar), k tomu este na preventivnu vymenu vsetky sviecky po 1,21€ (original Champion RE14MCC4). Teraz ma mrzi, ze nemam tu Skodu. Celkom urcite som si mohol kupit lacnejsie silentbloky, ktore maju molitan namiesto Clevite gumy, alebo 4 Skoda sviecky, ktore su 2-krat drahsie nez mojich 16 sviecok dokopy. 1.2 HTP nemam, takze cievky mi netreba kupovat. Simply never.

Najblizsie je na plane velke cistenie interieru (fakt ze kompletne), asi u tychto chlapcov. Mam na nich dobre referencie. Potom sa bude pokracovat s vyssie nakupenymi vecami.

Dve pikosky na pobavenie na zaver:
1) Zistil som, ze na aute mam pozicne svetla (tj. bocne cervene vzadu a bocne zlte vpredu). Prisiel som na tom nahodou. Bolo nastartovane a rozsvietene auto v servise a pozeram, ze na lavom svetle vzadu svieti dole na boku cosi naviac. Na pravom to nie je, tak to obzeram (najprv som myslel, ze to je hmlovka alebo co). Potom mi hovoria, ze bocne svetla, jedno nesvieti, hned vymenime a rovno obidve strany, nech to svieti rovnako. Reku okej, uz mam zadne bocne svetla... su take aj vpredu? Hmm... vyzera, ze su a tiez nesvietia. Technik strci ruku do podblatnika a vyberie objimku, ktora ma odstrihnute obidva droty. WTF? Plausible explanation: Pri importovani auta do EU je problem so zltymi pozicnymi svetlami, lebo u nas to je proste fuj a zlte su len smerovky, pripadne predne svetla na starej Octavii. Takze nejaky expert ich len tak odstrihol, aby mal co najmenej roboty. Great success! Budem to letovat nazad, nech auto vyzera, ako ma. Aspon ze tie drotiky nie su urvate, ale v povodnej dlzke zaizolovane.

2) Auto som kupoval s LPG systemom, ktory nefunguje, blbne, vynechava, X-krat bol opravovany, na nic, atd. Jazdim na benzin, ale spomenul som to teraz v Ziline, ked som bol. Tak hned, co je to za system... samozrejme nejaky cesko-polsky, cele zle. Samozrejme to montoval nejaky typicky slovensky eksper. Po napichnuti na pocitac ma pobavila jedna chybova hlaska (boli asi tri dokopy): LPG vstrekovace su otvorene 100% casu. To znamena, ze zdaleka nestihaju dodavat tolko paliva, kolko motor pozaduje. Uplne vidim tych 8 hladnych valcov a na druhej strane nejaky vonavkovy rozprasovac. Odporucanie: nic neriesit, neopravovat, je to cele poddimenzovane, zastarane, nema to OBD komunikaciu. Vymontovat a nahradit inym. Tak jazdim dalej na benzin.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"