Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Akurat idem meniť olej a reku že vymenim aj peľový filter bo je tam už druhy rok a ehm narazil som na FreciousPlus filter, navyše s nejakou bioblablabla.... neviem po nemecky a nejak toho vela na nete nieje. Zjednoduším to CUK 2862 stoji 10 a ten FP 2862 stojí 15 eur, čiže rozdiel žiaden, teda objednám frecious plus alebo radšej ostať pri klasickom starom dobrom CUK-u
http://www.frecious-plus.de/
____
riadne rozsračkovaný tuareg... ešte aj V10 vpredu
http://www.frecious-plus.de/
____
riadne rozsračkovaný tuareg... ešte aj V10 vpredu
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Frecious plus podla popisu zachytava alergeny, plesen a ma aj aktivne uhlie.
Zalezi na tebe ci si alergik alebo nie, predsa len o nejake percento cistejsi vzduch.
Zalezi na tebe ci si alergik alebo nie, predsa len o nejake percento cistejsi vzduch.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
turbo: vw mozem okaslat s ich 2r zarukou
skoda ma 4r, to mi bohato staci. ak je auto ok a clovek nema vadny kus (nereklamuje ho pocas jeho prvych rokov tak casto ze to auto viac nema ako ma...), auto bude drzat pokope aj po 4r, to som si isty.
ak ma niekto dodrbane auto, ako som mal ja polo, tak moze byt happy, ze pocas 2r mu menia veci free /mne napr 2x ulozenie tlmicov vzadu, a ine prkotiny/, ale moze si byt isty, ze ked skonci zaruka, problemy neskoncia.
k tym jazdenkam: to je sice pekne, mal si asi stastie na to co si kupil. ja som vsak este ked som auto nemal presiel par bazarov, aut na inzerat, a urobil som si obraz, ze bohuzial, nemam znamych expertov, do aut sa nevyznam, a kupa jazdenky by bola chyba. z vlastnej skusenosti viem, ze ak clovek predava auto, nieje to auto, ktoremu NIC nieje. ano, su pripady ked niekto chce rychlo peniaze, alebo rychlo sa dostal k peniazom a chce lepsie, ale to su ojedinele pripady a auta vacsinou ktorym nic nieje, a majitel v hlave nema supis vad ktore auto ma a ktore si necha pre seba pri predaji - tak idu znamym toho majitela. ja som mal napr. x zaujemcov o moje auto z okolia, ale nemal som odvahu im ho predat. preco? lebo nepotrebujem pocuvat kolko veci nanom trebalo pocas prveho polroka menit. a trvam na tom, ze vacsina jazdeniek su aute, kde treba po zaplateni vrazit 2000eur do servisu, a vymeny pomaly vsetkeho vymenitelneho.
a k pozickam: ja som nepisal ze pozicka sa na auto neda vziat, mne banka nuka 35 000 uver na cokolvek, ale za akych podmienok? ze akakolvek kupa akehokolvek auta na tretiny bez navysenia je vzdy vyhodnejsia, ako si pozicat co i len 4000eur z banky. som si ist,y ze nebyt ponuk auto na lizing bez navysenia, uver na 1/3 a pod., jazdenky by sa predavali ovela lepsie. no vyrobca je ten, kto si moze dovolit dat auto zakaznikovi aj s tym, ze vsetky peniaze dostane az do 2rokov /sice vyrobca priamo nerobi lizing, SKODA predava auta na uver iba pod VWFS, co je v podstate WV samotny, a koncernu je jedno, ze tie peniaze nedostane hned, hlavne ze ich dostane. Tu sa ukazuje rozdiel, ze kym v minulosti boli auta na lizing cez rozne firmy tretich stran s obrovskymi navyseniami /poznam x pripadov, ked sa za auto ktore stalo 350 000sk zaplatilo cez lizing viac ako 550 000sk/, tu ten uver robi priamo vyrobca nie s cielom zbohatnut, ale predat co najviac aut. A ked porovnam jazdenku za 5000e a nove auto dajme tomu za 10 000e, pri tej jazdenke dam banke dokopy splatky a poplatky aj 7000e, ak nie viac. Takze koniec koncov, potom sa oplati nove auto na tretiny, kde clovek preplati ovela menej ako tych 2000eur... Asi preto aj ludia beru najviac auta, kde je financovanie na tretiny, alebo 1% bez navysenia. ano, poistku clovek preplati, ale 200e rocne je prijatelna suma. Ukazte mi banku, ktora mi pozicia 8000€ za 200€ rocny urok pri dajme tomu 2 alebo 3 rocnom splacani.
ad2: moji rodicia maju 1,2l motor so 60konmi. takze tolko k tomu, ze maju o dost slabsie auto ako ja. ja mam auto okolo +-100k, viac mi netreba /ak nemam prebytocne desatisice na ucte/
skoda ma 4r, to mi bohato staci. ak je auto ok a clovek nema vadny kus (nereklamuje ho pocas jeho prvych rokov tak casto ze to auto viac nema ako ma...), auto bude drzat pokope aj po 4r, to som si isty.
ak ma niekto dodrbane auto, ako som mal ja polo, tak moze byt happy, ze pocas 2r mu menia veci free /mne napr 2x ulozenie tlmicov vzadu, a ine prkotiny/, ale moze si byt isty, ze ked skonci zaruka, problemy neskoncia.
k tym jazdenkam: to je sice pekne, mal si asi stastie na to co si kupil. ja som vsak este ked som auto nemal presiel par bazarov, aut na inzerat, a urobil som si obraz, ze bohuzial, nemam znamych expertov, do aut sa nevyznam, a kupa jazdenky by bola chyba. z vlastnej skusenosti viem, ze ak clovek predava auto, nieje to auto, ktoremu NIC nieje. ano, su pripady ked niekto chce rychlo peniaze, alebo rychlo sa dostal k peniazom a chce lepsie, ale to su ojedinele pripady a auta vacsinou ktorym nic nieje, a majitel v hlave nema supis vad ktore auto ma a ktore si necha pre seba pri predaji - tak idu znamym toho majitela. ja som mal napr. x zaujemcov o moje auto z okolia, ale nemal som odvahu im ho predat. preco? lebo nepotrebujem pocuvat kolko veci nanom trebalo pocas prveho polroka menit. a trvam na tom, ze vacsina jazdeniek su aute, kde treba po zaplateni vrazit 2000eur do servisu, a vymeny pomaly vsetkeho vymenitelneho.
a k pozickam: ja som nepisal ze pozicka sa na auto neda vziat, mne banka nuka 35 000 uver na cokolvek, ale za akych podmienok? ze akakolvek kupa akehokolvek auta na tretiny bez navysenia je vzdy vyhodnejsia, ako si pozicat co i len 4000eur z banky. som si ist,y ze nebyt ponuk auto na lizing bez navysenia, uver na 1/3 a pod., jazdenky by sa predavali ovela lepsie. no vyrobca je ten, kto si moze dovolit dat auto zakaznikovi aj s tym, ze vsetky peniaze dostane az do 2rokov /sice vyrobca priamo nerobi lizing, SKODA predava auta na uver iba pod VWFS, co je v podstate WV samotny, a koncernu je jedno, ze tie peniaze nedostane hned, hlavne ze ich dostane. Tu sa ukazuje rozdiel, ze kym v minulosti boli auta na lizing cez rozne firmy tretich stran s obrovskymi navyseniami /poznam x pripadov, ked sa za auto ktore stalo 350 000sk zaplatilo cez lizing viac ako 550 000sk/, tu ten uver robi priamo vyrobca nie s cielom zbohatnut, ale predat co najviac aut. A ked porovnam jazdenku za 5000e a nove auto dajme tomu za 10 000e, pri tej jazdenke dam banke dokopy splatky a poplatky aj 7000e, ak nie viac. Takze koniec koncov, potom sa oplati nove auto na tretiny, kde clovek preplati ovela menej ako tych 2000eur... Asi preto aj ludia beru najviac auta, kde je financovanie na tretiny, alebo 1% bez navysenia. ano, poistku clovek preplati, ale 200e rocne je prijatelna suma. Ukazte mi banku, ktora mi pozicia 8000€ za 200€ rocny urok pri dajme tomu 2 alebo 3 rocnom splacani.
ad2: moji rodicia maju 1,2l motor so 60konmi. takze tolko k tomu, ze maju o dost slabsie auto ako ja. ja mam auto okolo +-100k, viac mi netreba /ak nemam prebytocne desatisice na ucte/
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
ja len ešte doplním že krútiaci moment tu nikto nikde nepíše... sorry ale môžeš mať 100+- jeden koň keď máš 1000N/m
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
čo si ... nemoc mu hlavu .. inak to bude že auto má mať nielen max 100k ale aj 250Nm .. ani o kulinček viac ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> k tym jazdenkam: to je sice pekne, mal si asi stastie na to co si kupil. ja som vsak este ked som auto nemal presiel par
>> bazarov, aut na inzerat, a urobil som si obraz, ze bohuzial, nemam znamych expertov, do aut sa nevyznam, a kupa
>> jazdenky by bola chyba.
furt nechapem ako je mozne ze sa ti nepodarilo najst jedno jedine, nedajboze zopar niekolkorocnych - povedzme dvoj-trojrocnych tragacov ktore by boli v poriadku, no ale toto mi uz asi nikto nevysvetli. Zvlast ked ako hovoris to nevies objektivne posudit.
Takych, co by boli v poriadku. NEvytopene, nepozvarane zo styroch, neprekotene cez budku trikrat do pola, ktore by nemali 687.482km za dva roky, proste to furt nechapem a nepochopim.
Neexistuje ani jedna jedina pekna Fabia alebo Ocktavia, dvojrocna, ktora by splnala tieto atributy. Alebo trojrocne Mondeo ktore by nemalo 800.000km. Okej, ked neexistuje tak neexistuje. Ja som nemal stastie, ja ojazdene auta kupujem a pouzivam cely moj zivot a viem ze na cestach som dlhsie ako ty (to nemyslim v zlom ani osobne, len na ilustraciu ze nemam prve alebo druhe ojazdene auto ktore nahodou vyslo a ked sa tak zamyslim tak som nikdy nemal auto pod 100.000km a skoro nikdy pod 200.000km).
Len pre zaznam mimo kamery, ja som za ten nas Krajzler vyvalil 6.000 eur bez dph [to bolo v casoch najvacsej krizy 2007/8] pricom novy stal 42.000, mal tri roky aj stvrt, prave ukonceny leasing, vtedy malo dvojnasobne kilometre pri ktorych sa tvoje Polo rozpada na atomy, ako uz zrejme vies odvtedy ho mame takmer 10 rokov a furt absolutna spokojnost. A to bol proste prvy Krajzler. Aby ti nebolo luto, hned vedla stojaci zobral moj brcho ktory mi pre ten moj kus isiel pretoze ja som nemal cas a treti kus si zarezervoval a o par dni sa pre neho vratil kamarat ktory tam isiel s nimi. Takto komplikovane bolo kupit nase vozy a o ostatnych napriklad len u nas v rodine ti nebudem rozpravat, bikóz its d sejm stóri ól egén.
Je mozne ze len Krajzlery su OK, a vsetky ojazdene Szkodovky a Wocgageny aj dvojrocne su nahouno. Aj tento napad si poznamenam aby nevypadol zo straznej veze na plecach. Predpokladam ze pri tvojich autobazar-tour si pozeral len Szkodovky a WV. Jo, a nevzdychaju. Normalne si proste idu rovno a hladko. Siesty prispevok zvrchu : http://forum.autobazar.eu/citroen-c4-ak ... 65617.html
Krutiaci moment a kone : to co si napisal je hodne tazke. Prakticky nemozes mat 1000Nm na akychkolvek otackach v aute ked mas 100 koni vykonu motora, pretoze tocivy moment sa VZDY NA AKYCHKOLVEK OTACKACH sa jednoducho VYPOCITAT podla matematickeho vzorca :
vykon v kW = moment v Nm krat otacky motora na ktorych sa dosahuje deleno 9600 [pozn : presne je to 9549, avsak 9600 sa lahsie pamata - pre tych slabsich v matike to mozete vydelit aj 10.000, vobec nic sa v ramci zaokruhlenia nestane, proste namiesto 82kW vypocitas 79kW co nie je ziadny realny rozdiel]
takze som ti rychlo spravil tabulku aby vykon motora by si musel dosahovat na akych otackach, aby si mal 1000Nm na tych istych otackach
kw nm rpm
104 1000 1000
156 1000 1500
208 1000 2000
260 1000 2500
313 1000 3000
365 1000 3500
417 1000 4000
469 1000 4500
521 1000 5000
573 1000 5500
625 1000 6000
takze 100 koni tam nefiguruje, ja viem ze si povedal obrazne, len som chcel ilustrovat dalsiu vec ktora motoristom ani nahodou nie je bezne znama, a to je tento primitivny prepocet / vztah momentu a vykonu v kW.
Cize keby si chcel mat 1000Nm na 3000 rpm, musel by si mat vykon motora 313kW na 3000rpm [neda sa nerypnut : a to je teda fakt sila aj na Mladu Boleslavov, kde sa kazdy kW efektivne rata ako sedem kW akejkolvek konkurencie a dvanast kW konkurencie azijskej z Trnavy.
Kto ma naladu a schopnosti a 10 minut volneho casu, nastudovat : http://www.tuning.sk/?name=vykon_tocivy_moment
http://fyzweb.cz/materialy/sily/moment/podr.php
Je tam jasne a presne vysvetlene, co sa akym sposobom prejavuje na zrychleni. Sudny clovek si pomocou vykonovych kriviek svojho konkretneho motora jednoducho odvodi, v akych otackach musi radit na dosiahnutie maximalneho zrychlenia.
>> bazarov, aut na inzerat, a urobil som si obraz, ze bohuzial, nemam znamych expertov, do aut sa nevyznam, a kupa
>> jazdenky by bola chyba.
furt nechapem ako je mozne ze sa ti nepodarilo najst jedno jedine, nedajboze zopar niekolkorocnych - povedzme dvoj-trojrocnych tragacov ktore by boli v poriadku, no ale toto mi uz asi nikto nevysvetli. Zvlast ked ako hovoris to nevies objektivne posudit.
Takych, co by boli v poriadku. NEvytopene, nepozvarane zo styroch, neprekotene cez budku trikrat do pola, ktore by nemali 687.482km za dva roky, proste to furt nechapem a nepochopim.
Neexistuje ani jedna jedina pekna Fabia alebo Ocktavia, dvojrocna, ktora by splnala tieto atributy. Alebo trojrocne Mondeo ktore by nemalo 800.000km. Okej, ked neexistuje tak neexistuje. Ja som nemal stastie, ja ojazdene auta kupujem a pouzivam cely moj zivot a viem ze na cestach som dlhsie ako ty (to nemyslim v zlom ani osobne, len na ilustraciu ze nemam prve alebo druhe ojazdene auto ktore nahodou vyslo a ked sa tak zamyslim tak som nikdy nemal auto pod 100.000km a skoro nikdy pod 200.000km).
Len pre zaznam mimo kamery, ja som za ten nas Krajzler vyvalil 6.000 eur bez dph [to bolo v casoch najvacsej krizy 2007/8] pricom novy stal 42.000, mal tri roky aj stvrt, prave ukonceny leasing, vtedy malo dvojnasobne kilometre pri ktorych sa tvoje Polo rozpada na atomy, ako uz zrejme vies odvtedy ho mame takmer 10 rokov a furt absolutna spokojnost. A to bol proste prvy Krajzler. Aby ti nebolo luto, hned vedla stojaci zobral moj brcho ktory mi pre ten moj kus isiel pretoze ja som nemal cas a treti kus si zarezervoval a o par dni sa pre neho vratil kamarat ktory tam isiel s nimi. Takto komplikovane bolo kupit nase vozy a o ostatnych napriklad len u nas v rodine ti nebudem rozpravat, bikóz its d sejm stóri ól egén.
Je mozne ze len Krajzlery su OK, a vsetky ojazdene Szkodovky a Wocgageny aj dvojrocne su nahouno. Aj tento napad si poznamenam aby nevypadol zo straznej veze na plecach. Predpokladam ze pri tvojich autobazar-tour si pozeral len Szkodovky a WV. Jo, a nevzdychaju. Normalne si proste idu rovno a hladko. Siesty prispevok zvrchu : http://forum.autobazar.eu/citroen-c4-ak ... 65617.html
Krutiaci moment a kone : to co si napisal je hodne tazke. Prakticky nemozes mat 1000Nm na akychkolvek otackach v aute ked mas 100 koni vykonu motora, pretoze tocivy moment sa VZDY NA AKYCHKOLVEK OTACKACH sa jednoducho VYPOCITAT podla matematickeho vzorca :
vykon v kW = moment v Nm krat otacky motora na ktorych sa dosahuje deleno 9600 [pozn : presne je to 9549, avsak 9600 sa lahsie pamata - pre tych slabsich v matike to mozete vydelit aj 10.000, vobec nic sa v ramci zaokruhlenia nestane, proste namiesto 82kW vypocitas 79kW co nie je ziadny realny rozdiel]
takze som ti rychlo spravil tabulku aby vykon motora by si musel dosahovat na akych otackach, aby si mal 1000Nm na tych istych otackach
kw nm rpm
104 1000 1000
156 1000 1500
208 1000 2000
260 1000 2500
313 1000 3000
365 1000 3500
417 1000 4000
469 1000 4500
521 1000 5000
573 1000 5500
625 1000 6000
takze 100 koni tam nefiguruje, ja viem ze si povedal obrazne, len som chcel ilustrovat dalsiu vec ktora motoristom ani nahodou nie je bezne znama, a to je tento primitivny prepocet / vztah momentu a vykonu v kW.
Cize keby si chcel mat 1000Nm na 3000 rpm, musel by si mat vykon motora 313kW na 3000rpm [neda sa nerypnut : a to je teda fakt sila aj na Mladu Boleslavov, kde sa kazdy kW efektivne rata ako sedem kW akejkolvek konkurencie a dvanast kW konkurencie azijskej z Trnavy.
Kto ma naladu a schopnosti a 10 minut volneho casu, nastudovat : http://www.tuning.sk/?name=vykon_tocivy_moment
http://fyzweb.cz/materialy/sily/moment/podr.php
Je tam jasne a presne vysvetlene, co sa akym sposobom prejavuje na zrychleni. Sudny clovek si pomocou vykonovych kriviek svojho konkretneho motora jednoducho odvodi, v akych otackach musi radit na dosiahnutie maximalneho zrychlenia.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
otázočka, aj v Nemecku je taká benevolentnosť zákona, čo sa týka stáčiania kilometrov, ako u nás ? alebo je tam väčšia šanca neojebať sa ? Ďakujem
MacBook Pro 13 (2016) + iPhone 12 mini
PS5 Slim
PS5 Slim
Re: Všeobecná diskusia
Vcera som si dal po velmi dlhej dobe dedkovsku jazdu na spotrebu (max 3000rpm, na dialnici max 110) a TT-GA-Sered za 6.3l
Myslim ze celkom ok
Myslim ze celkom ok
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
tak v nemecku sa aj kus boja, kedze je to vari trestne. seriozny predajca nema problem ti KM zdokladovat alebo ist s tebou do ofiko servisu a km preukazat. Rozdiel hlavne je v servise, kdezto nemec do auta pumpuje aj to co nemusi, slovak ma problem vymenit raz za rok olej s filtrami v hodnote 40e.
v DE vacsinou pozeram kusky u autorizovanych prejacov, tie su vacsinou po lizingu a majitel si zobral dalsie auto, stare nehal ako protihodnotu
v DE vacsinou pozeram kusky u autorizovanych prejacov, tie su vacsinou po lizingu a majitel si zobral dalsie auto, stare nehal ako protihodnotu
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
posledna veta velmi spravne, a plati samozrejme aj u nas.
>> Rozdiel hlavne je v servise, kdezto nemec do auta pumpuje aj to co nemusi
nie je pravda, aj tam je kopec blbcov. A Turkov, Indov a podobnej chamrace.
>> slovak ma problem vymenit raz za rok olej s filtrami v hodnote 40e.
nie je pravda, aj u nas su ludia ktori menia oleje ukrutne pred 10k km, rozvody 30k pred povinnym intervalom, brzdy este predtym ako su priesvitne kotuce a nehladaju tie najlacnejsie nahrady. Videl si moje brzdne tlaky v prislusnej teme tu na fore ? Kto ma prekonal, kolko ludi, s akymi autami ?
>> otázočka, aj v Nemecku je taká benevolentnosť zákona, čo sa týka stáčiania kilometrov, ako u nás ? alebo je tam väčšia šanca neojebať sa ?
rozhodne su tam tvrdsie a REALNEJSIE postihy za taketo veci, dokonca myslim [pozor, overit !] ze tam autobazaru hrozi zavretie ked mu dokazu manipulaciu s ciselkami. Rozhodne je tam mrte mrte vacsia sanca neoyebat sa, avsak treba si otvorene povedat ze aj tam na manipuluje.
A uz vobec neriesime spotrebitelske prava a ich realne uplatnenie: kupis tragac hocikde, ides do servisu, nejako sa zisti ze tvoje auto bolo v autorizaku s 328.298km minuly rok a ty mas dnes 165.204km, automaticky a bez reci auto vracias predajcovi naspat. Nie ako u nas s pribehmi ktore urcite poznas.
>> Rozdiel hlavne je v servise, kdezto nemec do auta pumpuje aj to co nemusi
nie je pravda, aj tam je kopec blbcov. A Turkov, Indov a podobnej chamrace.
>> slovak ma problem vymenit raz za rok olej s filtrami v hodnote 40e.
nie je pravda, aj u nas su ludia ktori menia oleje ukrutne pred 10k km, rozvody 30k pred povinnym intervalom, brzdy este predtym ako su priesvitne kotuce a nehladaju tie najlacnejsie nahrady. Videl si moje brzdne tlaky v prislusnej teme tu na fore ? Kto ma prekonal, kolko ludi, s akymi autami ?
>> otázočka, aj v Nemecku je taká benevolentnosť zákona, čo sa týka stáčiania kilometrov, ako u nás ? alebo je tam väčšia šanca neojebať sa ?
rozhodne su tam tvrdsie a REALNEJSIE postihy za taketo veci, dokonca myslim [pozor, overit !] ze tam autobazaru hrozi zavretie ked mu dokazu manipulaciu s ciselkami. Rozhodne je tam mrte mrte vacsia sanca neoyebat sa, avsak treba si otvorene povedat ze aj tam na manipuluje.
A uz vobec neriesime spotrebitelske prava a ich realne uplatnenie: kupis tragac hocikde, ides do servisu, nejako sa zisti ze tvoje auto bolo v autorizaku s 328.298km minuly rok a ty mas dnes 165.204km, automaticky a bez reci auto vracias predajcovi naspat. Nie ako u nas s pribehmi ktore urcite poznas.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
haha tiez som siel naposledy na deda BA/TO dialnica 100 az 110 (aj tak je tam furt daco rozjbane tak som sa nasral a siel celu cestu jak dedmarosss) a na moje pocudovanie som sa odviezol o 2€ lacnejsie by očkohawkeye napísal:Vcera som si dal po velmi dlhej dobe dedkovsku jazdu na spotrebu (max 3000rpm, na dialnici max 110) a TT-GA-Sered za 6.3l
Myslim ze celkom ok
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Mp3 vela slovakov ma problem menit zakladne veci na svojom aute. Na slovensku su to skor vynimky ako pravidlo.
Ano v nemecku sa ptedavaju turecke auta a podobne. Preto som pisal ze kupovat hlavne u autorizovanych predajcov. Tam je rizikonkupy total sumky najmensie.
Ale kupit sa da aj na slovensku dobra jazdenka. Ale treba hladat a byt trpezlivy.
Ano v nemecku sa ptedavaju turecke auta a podobne. Preto som pisal ze kupovat hlavne u autorizovanych predajcov. Tam je rizikonkupy total sumky najmensie.
Ale kupit sa da aj na slovensku dobra jazdenka. Ale treba hladat a byt trpezlivy.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
diky za rady chalani.
Samozrejme viem, že aj na slovensku sa dá kúpiť slušná jazdenka. Ibaže hodnotu auta viac preplatím u nás. Práve by som chcel kupovať auto tak okolo jesene (cca do 3000€) , začínam to sledovať že čo sa oplatí, a z nemecka mi to vychádza, že donesiem auto v dobrom stave, jazdené po nemecký cestách a dialnicia, čo je sakra rozdiel oproti našim biednym okreskám, často aj s úplnou servisnou históriu (aj po záruke autorizák - čo je na slovensku zázrak), takže vo vela pripadoch je aj istota orig. kilometrov, a aj s prihlásením ma to vyjde menej ako na Slovensku, alebo keď zoberiem dovoz z Nemecka cez slovenský bazár.
Slovenské bazárové praktiky sú na grc. Keď tak pozerám napr. mobile.de tak vôbec nie je problém vidieť autá s 300 - 400 tisc KM. Ale po dovoze na slovensko sa zázračne stáva zo všetkých diaľničných rýchlikov ( Mondeo, Passat, A4, Volvo V50 atď), auto v TOP stave, s rokom výroby 2005 a najazdených neuveriteľných 149550 KM prípadne tesne pod 200 000. Používané zrejme nemeckými dôchodcami, ktorí iba vozili vnučky do školy
Samozrejme viem, že aj na slovensku sa dá kúpiť slušná jazdenka. Ibaže hodnotu auta viac preplatím u nás. Práve by som chcel kupovať auto tak okolo jesene (cca do 3000€) , začínam to sledovať že čo sa oplatí, a z nemecka mi to vychádza, že donesiem auto v dobrom stave, jazdené po nemecký cestách a dialnicia, čo je sakra rozdiel oproti našim biednym okreskám, často aj s úplnou servisnou históriu (aj po záruke autorizák - čo je na slovensku zázrak), takže vo vela pripadoch je aj istota orig. kilometrov, a aj s prihlásením ma to vyjde menej ako na Slovensku, alebo keď zoberiem dovoz z Nemecka cez slovenský bazár.
Slovenské bazárové praktiky sú na grc. Keď tak pozerám napr. mobile.de tak vôbec nie je problém vidieť autá s 300 - 400 tisc KM. Ale po dovoze na slovensko sa zázračne stáva zo všetkých diaľničných rýchlikov ( Mondeo, Passat, A4, Volvo V50 atď), auto v TOP stave, s rokom výroby 2005 a najazdených neuveriteľných 149550 KM prípadne tesne pod 200 000. Používané zrejme nemeckými dôchodcami, ktorí iba vozili vnučky do školy
MacBook Pro 13 (2016) + iPhone 12 mini
PS5 Slim
PS5 Slim
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
kedze si z TO, ako pozeram, tak by si mal mat najblizsie k tymto distributorom dochodcovskych aut so 130k alebo 180k km
Pri aute do 3000e, teda 2000e + prepis+ dovoz, pochybujem, ze sa ti oplati ist do DE. Celkom strateny cas + peniaze.
To radsej kupit tuna lacnejsie, investovat do servisu a zverit to schopnemu mechanikovi. Aspon vies na com si a kolko to este vydrzi.
Pri aute do 3000e, teda 2000e + prepis+ dovoz, pochybujem, ze sa ti oplati ist do DE. Celkom strateny cas + peniaze.
To radsej kupit tuna lacnejsie, investovat do servisu a zverit to schopnemu mechanikovi. Aspon vies na com si a kolko to este vydrzi.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
za 3000e by som neriesil DE, ako pise chris, dovoz a potrebne veci k tomu ta vyjdu celkom dost. do de aspon za tych 6.000 auto + prepis.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)