Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

prd pojde na analyzu, vzdy sa pozeraju zaznamy, a este raz, ak tam da filter z prvovyroby, tak by bolo velmi tazke z ich strany dokazat ze filter pochybil, sli by proti sebe





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

VW 1.9tdi, 77kw, 2008 podobny drziak jak 1.9tdi 66kw?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

disky na aute, podobne sroby ako na aute?

To sa pytas, kody motorov, co je drziak?





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

pytam sa ci 77kw, r 2008 je drziak (dlho vydrzi bla bla) tak ako 66kw verzia co vieme ze vydrzi toho hoooodne vela
presnu verziu neviem len chcem zabranit kamosovi urychlene kupovanie :)
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

preco sa mi zda ze to prvve je CR motor ktoreho kod neviem, a to druhe je slavny 1Z
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

1.9tdi 77kW nebolo CR, nemal stvorpismenkovy kod. Je to velmi spolahlivy drziak s klasickymi priesermi, zanesene EGR, turbo, ked ma DPFko tak samozrejme aj to, dvojhmota kvoli kretenom majitelom co to podtacaju a jazdia v okolo volnobehu maximalne 1204 rpm na spotrebu (ktora mimochodom je VACSIA na 1100rpm ako na 1500rpm, pozri si graf mernej spotreby)... jediny prieser tohoto 77ckoveho oproti starsim 85/96kW verziam je prilis utiahnuta ojnica, a treba tam menit olej menit olej menit olej.




>> ja som vcera vytiahol olej po 9000km, nie som tribolog, ale sudiac podla mazivosti medzi prstami uz mal najlepsie za sebou.
>> Taktiez vzduchac po 30kkm, dakujem pekne, idiota ktoreho napadne nechat to tam 90kkm, to musi byt samovrah, prisaham.

bez debaty... keket si predstavujem ten zasraty Klaudjá Šífer SOpel ktory mal olejove intervaly 50.000km... prisambohu 50 litrov kilometrov. Toho megakretena co toto vymyslel a dalsich co schvalili by som exemplarne nechal pichnut hrdzavym nozom do zaludka a prenasal to cele v telke kazdy vecer namiesto televiznych novin.

Ved ten skurwety olej je cierny po 10km len co dojdem domov z garaze po vymene.

K tej mazivosti : aj ked to volnym okom nevidime, ten olej v sebe obsahuje rozlicne miniaturne ciastocky, pretoze jeho hlavnou ulohou (po mazani) je cistit. Tie dieslove sracky keby necistil tak amentma. A prave mnozstvo tychto hajzlikov sposobuje ABRAZIVITU oleja, uz sa zacina spravat ako miniaturny šmirglík. V celom motore, na loziskach turba, gratulujem. Prave tu je obrovsky rozdiel v spravani BENZINOVYCH a DIESLOVYCH motorov = benzin vydrzi s čírym olejom cely vymenny interval, kdezto diesel ani 100km. Benzinovy olej sa opotrebuva "inak" ako dieslovy.

A prave z tohoto dovodu neznasam 30k km alebo akekolvek long intervaly na vymenu dieslovych olejov. Pride mi to nonsens. Ludia by namiesto 250eur v autoterorizaku kazdych 30k km mali menit oleje kazdych 7k km za REALNYCH 50eur, je to LACNEJSIE a BEZ NAJMENSEJ DEBATY LEPSIE.


To je matematika, co ? Vymeny olejov po 7.000km kde sa plati realna cena 50eur s filtrom su LACNEJSIE ako vymeny olejov po 30.000km za 250eur.

Vcera som vypraval so Zlatym Pieskom : liter Šel Ultra neviemco WW 507.00 oleja tam stoji dvacku vratane value added tax. Aj to je sice dvojnasobna cena oproti volnemu trhu, ale je to viac ako dvojnasobne lacnejsie nez WW servisy.




>> Palivovy rozoberem dnes, z principu...

tak to sme dvaja, bracho. Tiez ho menim kazde dva-tri roky ako ma napadne, co pri mojom jazdeni na jednotlivych autach znamena okolo 25.000km... hura, ziadne trblietky z cerpadla Boš CP3-1 a vstrekovacov, radost prevelika.

Na oleji mam otocenych asi tak 7.700km, mam pred sebou zname dovolenky za 4.500km (2x 1100km jednym smerom), takze nebudem cakat a este pred nimi olej ide von. Co mna to trapi ze by tych 40eur za MobilEinz nemuselo ist von kominom, ze by ten olej este urcite vydrzal... idem do Talánska kde bude cez 35, no serem to ja s polrocnym olejom. Ide cerstvy. A pred zimou ked pridu prve mraziky budem mat zase okolo 8000km, tak zase novy olej.

No a co ze som pekny ba az krasny, mlady, perspektivny, inteligentny, vzdelany a vysportovany nefajciar abstinent, mozem si dovolit jednu "zbytocnu" vymenu oleja za rok navyse.

Alebo zeby nebola az tak strasne zbytocna ?
Naposledy upravil/-a mp3turbo v St 24. Jún, 2015, 13:07, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Som zvedavy, kto ako prvy stanovi novu metu 100k km na jednu olejovu napln :D Nedame si anketu?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »






.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

hawkeye napísal:pytam sa ci 77kw, r 2008 je drziak (dlho vydrzi bla bla) tak ako 66kw verzia co vieme ze vydrzi toho hoooodne vela
presnu verziu neviem len chcem zabranit kamosovi urychlene kupovanie :)
kody motorov, 77kw bolo asi 6





.
Používateľov profilový obrázok
Diablo1st
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 3375
Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
Bydlisko: MY

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Diablo1st »

Snake napísal:ja som vcera vytiahol olej po 9000km, nie som tribolog, ale sudiac podla mazivosti medzi prstami uz mal najlepsie za sebou. Taktiez vzduchac po 30kkm, dakujem pekne, idiota ktoreho napadne nechat to tam 90kkm, to musi byt samovrah, prisaham. Palivovy rozoberem dnes, z principu...
Pre boha vzduchový filter sa mení každých 30k km??? Ja to všetko mením naraz okolo tých 15k km (ako sa podarí) a veru vzduchový ako nový nevyzerá ani z ďaleka.

Ja sa držím toho, čo tu viac krát zaznelo. Výmena oleja a všetkých filtrov je veľmi smiešna položka oproti problémom, ktoré môžu nastať zanedbaním ich výmeny.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.

FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

len je rozdiel, ci ten vzduchac mas 30k km v meste alebo na dialnici, kde je prasnost ovela nizsia.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
Diablo1st
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 3375
Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
Bydlisko: MY

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Diablo1st »

Prvých 20tis. na aute som najazdil 90% po dialniciach a keď som po cca. 17tis menil ten filter bol zaprášený veru dosť. Neviem si predstaviť, že by mal odkrútiť ešte raz toľko.

Btw. cena vzduchového filtra na moju Astru je cca. 12€!!!
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.

FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Predpis je 90kkm, pozri si aky vzduchac ma A8, to neni tintitko ako na astru, na octavke je predpis 30kkm, tam som to menil po 10, tuna to naozaj nema vyznam, po 10tkm neni az v takom hroznom stave.





.
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2252
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirjak »

Ked som ja nafasoval prvu octavku (II, 2004, 1.9TDI) tak predpis na vymenu vzduchového filtra bol 90tis km, rovnako palivovay filter na diesel. Filter do klimy 60tis. km a v autorizaku to tak dodrziavali. Uz to teda skratili?
Potom som mal od 2008 2.0TDI, tam to bolo rovnake. Netusim som, ze ju nakoniec odkupim, tak som to velmi neriesil :-(

https://mediaportal.skoda-auto.com/reso ... erb_II.pdf
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

felipe k tej vymene oleja mimo autorizaku - tiez pochybujem ze by si to vsimli ze tam je iny filter... ale ked sa velmi bojis, odloz stary a pred servisom v autorizaku ho bacni nazad :rofl:
btw., lejem do auta GM genuine olej, nejake to 10w40, 5l bandaska 20€, dokonca teraz to za 15 som nasiel :D , filter do 10 /cca 7€/,
tak do tridsat eur aj s krabickou cigariet to vymenim, pol hodka roboty aj s technickou prestavkou na spominanu cigaretku.... ak si niekto za taku vec vypyta 250€ by som ho sfleku poslal do <>
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"