Všeobecná diskusia
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
na potiacu sa rit je dobra kombinacia koze s alcantarou prave v tej casti sedadiel... Kazdemu vyhovuje rozne, zas latka znesie drsnejsie zaobchadzanie bez vaznych následkov, isto nie som sam, co v aute prevazal drevo, seno, tehly, palety...
Re: Všeobecná diskusia
ja uz neviem ci sa bavite o koze alebo o kozi seno ?
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: Všeobecná diskusia
to aj koza, ak sa o nu staras, ja stvrtrocne osetrim gliptonom, a hotovo, krasne to vonia, ludia to chvalia, a naozaj je vo fajn stave. Lahsie pretrhnes latku nez kozu.
skus si sadat do auta obleceny, minimalne s trenkami, a zapni ACscarinko napísal: Ad koza. Nepaci sa mi to, v lete sa mi na to lepi rit, potim sa na tom proste hnus. Nemam zatial deti ani ich nevozim a vsetci maju zakaz zrat v mojom aute cokolvek..
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Ked riesite vsetko takto predcasne preventivne tak som zvedavy ci to robite uplne so vsetkymi vecami co mate.
>> Kazdy rok by ste mohli menit vsetky fany v pc lebo vsak to tiez stoji par eur, alebo preventivne freon v chladnicke
>> alebo nevim co este preventivne menit vlozku v zamku aby sa nahodou nestalo ze sa zasekne.
ked sa ti nieco stane s fanom v pc, stoji ta to kolko problemov a penazi ? Ziadny problem lebo mas fanov sest a stoji to tri peniaze.
Ked sa ti nieco stane s motorom, je to uplne rovnako bezproblemove a lacne, ze ? Neskore vymeny olejov prispievaju k nadmernemu odieraniu lozisk turboduchadla pretoze obsahuju uz spomenute abrazivne castice, preto je dieslovy olej cierny. Takisto sa ti zasiera zbytocne DPFko a prenesene aj EGRko, ved to su take lacne veci. Co je pre teba dvetisic eur tu a tam... pohoda. Ked sa uderi motor, podla konkretneho typu co mas v pohode aj sest-sedem tisic.
Tak si nemen tie oleje, mne na tom VOBEC NEZALEZI.
Freon : hovori vyrobca chladnicky ze treba vymienat freon ? Nehovori ? Takze ho netreba vymienat. Vsetci vedia ze ked freon v ladnicke nevymenia, tak ta ladnicka bude chodit 10 rokov. Skus to iste s motorom na aute, nech sa paci.
Vlozka v zamku : to iste. Hovori vyrobca ze ju treba vymenit kazdy rok ? Hovori vyrobca ze ju treba namazat grafitom ? No vidis, a aj tym posratym grafitom ju olížem, rovnako ako natriem vsetky tesnenia na dverach auta a zopar dalsich tesneni silikonovym olejom pred kazdou [!] zimou. Ach ano, pri prilezitosti vymeny oleja, rovnako aj zamky vystriekam uz-teraz-neviem-cim. Nezamrzaju. Pocuvaj, minule som aj zhaviacu sviecku na nezavislom kureni vymenil a baterky do neho, fak ap, skoro ma vystrelo vies kolko to bolo penazi ? Asi sest eur, normalne som volal Quattro ze ci mozem na splatky.
Neviem si vynachvalit a strasne sa smejem ludkom co trhaju dvere opreti nohami o sklo od decembra do marca. Opreti makke i lebo mnozne cislo.
Radost kupit autiak po slovenskych starostlivych majiteloch, ze ?
Sam povies ze 30k km sa ti asi zda moc, aspon to tak znelo. Tak povedzme ze pripustas alebo suhlasis s vymenou po 15k az 20k, nudne zopakujem - asi si nevidel cimbu fotografie - ze 20k je v mestskych jazdach PRILIS MOC A DALEKO ZA HORIZONTOM. No predstav si, niektori z nas su natolko pri válove statnych zakazok, ze si mozu dovolit vymenit olej kazdych 10k km, co predstavuje ako bolo vysvetlene uzasnych 50eur minutych zbytocne.
Jo, tolke prachy. Ked najazdim 7 az 9k rocne na jednom aute, hadam tam nemam ten sprosty olej nechat STYRI roky ? Raz za 20k km ktore ta stoja uplne ine peniaze na palive, pneumatikach, inej udrzbe atd. (nie vsetci si kupujeme Fabie 1.2téesí a teda jazdime aj trosku ine rozmery gum kde sada stoji veselo 800 eur) si proste dovolim vyhodit 50eur len tak, z okna.
Uplne zbytocne. Ty to robit nemusis.
A teraz si to zober v kontexte ze si nakravatovany pajáčik kupi novy Szuperb uz za 29.900,- v skromnej vybave a po 4 rokoch ho predava za 12.000 plus k tomu prihod havarijne poistenia a leasingove navysenie, lebo samozrejme kešh nema takze este dalsie dve-tri tisicky. To su prachy ktore REALNE stratis, nie sracky typu 50eur za oleje raz za rok zbytocne.
Vieme, mlady pan ? Niekoho z nas auta bavia, ma ich rad, potrebuje aby mu fungovali a... proste neriesi 50eur za vymenu oleja. Lebo ma v pitchi a v danovom priznani. Niekto z nas neriesi kozkove sedadla kazdy stvrtok poriadne pretriet aby vonali. Pretoze ma svoj voz rad.
>> Kazdy rok by ste mohli menit vsetky fany v pc lebo vsak to tiez stoji par eur, alebo preventivne freon v chladnicke
>> alebo nevim co este preventivne menit vlozku v zamku aby sa nahodou nestalo ze sa zasekne.
ked sa ti nieco stane s fanom v pc, stoji ta to kolko problemov a penazi ? Ziadny problem lebo mas fanov sest a stoji to tri peniaze.
Ked sa ti nieco stane s motorom, je to uplne rovnako bezproblemove a lacne, ze ? Neskore vymeny olejov prispievaju k nadmernemu odieraniu lozisk turboduchadla pretoze obsahuju uz spomenute abrazivne castice, preto je dieslovy olej cierny. Takisto sa ti zasiera zbytocne DPFko a prenesene aj EGRko, ved to su take lacne veci. Co je pre teba dvetisic eur tu a tam... pohoda. Ked sa uderi motor, podla konkretneho typu co mas v pohode aj sest-sedem tisic.
Tak si nemen tie oleje, mne na tom VOBEC NEZALEZI.
Freon : hovori vyrobca chladnicky ze treba vymienat freon ? Nehovori ? Takze ho netreba vymienat. Vsetci vedia ze ked freon v ladnicke nevymenia, tak ta ladnicka bude chodit 10 rokov. Skus to iste s motorom na aute, nech sa paci.
Vlozka v zamku : to iste. Hovori vyrobca ze ju treba vymenit kazdy rok ? Hovori vyrobca ze ju treba namazat grafitom ? No vidis, a aj tym posratym grafitom ju olížem, rovnako ako natriem vsetky tesnenia na dverach auta a zopar dalsich tesneni silikonovym olejom pred kazdou [!] zimou. Ach ano, pri prilezitosti vymeny oleja, rovnako aj zamky vystriekam uz-teraz-neviem-cim. Nezamrzaju. Pocuvaj, minule som aj zhaviacu sviecku na nezavislom kureni vymenil a baterky do neho, fak ap, skoro ma vystrelo vies kolko to bolo penazi ? Asi sest eur, normalne som volal Quattro ze ci mozem na splatky.
Neviem si vynachvalit a strasne sa smejem ludkom co trhaju dvere opreti nohami o sklo od decembra do marca. Opreti makke i lebo mnozne cislo.
Radost kupit autiak po slovenskych starostlivych majiteloch, ze ?
Sam povies ze 30k km sa ti asi zda moc, aspon to tak znelo. Tak povedzme ze pripustas alebo suhlasis s vymenou po 15k az 20k, nudne zopakujem - asi si nevidel cimbu fotografie - ze 20k je v mestskych jazdach PRILIS MOC A DALEKO ZA HORIZONTOM. No predstav si, niektori z nas su natolko pri válove statnych zakazok, ze si mozu dovolit vymenit olej kazdych 10k km, co predstavuje ako bolo vysvetlene uzasnych 50eur minutych zbytocne.
Jo, tolke prachy. Ked najazdim 7 az 9k rocne na jednom aute, hadam tam nemam ten sprosty olej nechat STYRI roky ? Raz za 20k km ktore ta stoja uplne ine peniaze na palive, pneumatikach, inej udrzbe atd. (nie vsetci si kupujeme Fabie 1.2téesí a teda jazdime aj trosku ine rozmery gum kde sada stoji veselo 800 eur) si proste dovolim vyhodit 50eur len tak, z okna.
Uplne zbytocne. Ty to robit nemusis.
A teraz si to zober v kontexte ze si nakravatovany pajáčik kupi novy Szuperb uz za 29.900,- v skromnej vybave a po 4 rokoch ho predava za 12.000 plus k tomu prihod havarijne poistenia a leasingove navysenie, lebo samozrejme kešh nema takze este dalsie dve-tri tisicky. To su prachy ktore REALNE stratis, nie sracky typu 50eur za oleje raz za rok zbytocne.
Vieme, mlady pan ? Niekoho z nas auta bavia, ma ich rad, potrebuje aby mu fungovali a... proste neriesi 50eur za vymenu oleja. Lebo ma v pitchi a v danovom priznani. Niekto z nas neriesi kozkove sedadla kazdy stvrtok poriadne pretriet aby vonali. Pretoze ma svoj voz rad.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
co dodat, asi nic .
ja som tie uvodne sragory ani necital, v ramci Audi Klubu riesim teraz s jednou firmou rozbor oleja, to budu prekvapka ak by mal niekto zaujem hodim to sem, co mi pan vravel, tak 1.4 TSI fabka nova po 6tkm olej na vypustenie - stratil alkalickost. Sam som kua zvedavy, aby som naozaj nezistil, ze ten fajny motul co tam lejem je uz po 10tkm po funuse.
ja som tie uvodne sragory ani necital, v ramci Audi Klubu riesim teraz s jednou firmou rozbor oleja, to budu prekvapka ak by mal niekto zaujem hodim to sem, co mi pan vravel, tak 1.4 TSI fabka nova po 6tkm olej na vypustenie - stratil alkalickost. Sam som kua zvedavy, aby som naozaj nezistil, ze ten fajny motul co tam lejem je uz po 10tkm po funuse.
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
jasan daj to potom sem
scarinko: ty si tenpresny typ pouzivatela auta co som spominal par stranok dozadu. radost po tebe kupit auto. a tie porovnania? na tom si asi dlho pracoval ci? porovnavat PC fan s olejom v aute a pripadne nasledky nevymienania.
scarinko: ty si tenpresny typ pouzivatela auta co som spominal par stranok dozadu. radost po tebe kupit auto. a tie porovnania? na tom si asi dlho pracoval ci? porovnavat PC fan s olejom v aute a pripadne nasledky nevymienania.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
snejki, keby sa dal analyzovat aj moj olej za rozumnu cenu, veselo to sem prdnem. Nikdy som to neriesil, ako som pisal viem ze existuju aj u nas firmy ale nechcelo sa mi po vlastnej osi - ak mas nieco vybavene, rad sa pridam.
Dodam styri vzorky [v pripade rozumnej ceny] a potom aj ich parametre (voz, kolko najazdenych, kolko tam bol olej mesiacov/km). V pripade nerozumnej ceny jednu vzorku.
A este dodame, ze oleje sa pri DPFkovych vehykloch zvyknu riedit naftou kvoli regeneraciam ktore su riesene nejakym sposobom motormanagementu (zmena casovania a vstrekovania paliva), ktore predovsetkym v mestskom cykle zvyknu velmi velmi casto nedopadnut dobre. Prevadzkove podmienky, zataz motora, teplota vyfukovych plynov, dlzka regeneracie (no skus zastavit na semafore alebo v zapche sa posuvat po 20 metroch, ci tam dosiahnes rovnake podmienky ako pri ustalenej jazde na dialnici 130km/h)... takze vlastne okrem samotnej prirodzenej degradacii oleja sa k tomu vsetkemu pridava este aj... prachobycajna nafta ktora v oleji naozaj nema co robit. V pripade turbobenzinov je to samozrejme vyssie tepelne pecky ktore olej dostava lebo chladi loziska turba a samozrejme ze kvoli turbicku ktore ma 200.000 rpm v maximalnych bombach sa trosicku zvysuju naroky na olej samotny uz len z tohoto dovodu.
Ani nezacinam o stale vyssich a vyssich litrovych vykonoch motorov a o coraz extremnejsej zatazi na vsetky komponenty.
Uvedomte si ze je v priamom zaujme kazdeho vyrobcu aby sa ti motor ako najdrahsia suciastka v aute pokazila co najskor po skonceni zarucnej doby. Co najneskorsie vymeny olejov k tomuto bez najmensej debaty sialene prispievaju. V dnesnom svete naozaj nikto nechce aby ti motor vydrzal milion km a dvadsat rokov a spolu s nim aj auto... by sa zastavil kapitalizmus.
Kto jazdi malo, toho vymena olejov nezabije lebo neda vela za palivo. Tankujes raz za dva mesiace stovku do nadrze, co riesime ?
Kto jazdi vela, toho vymena olejov nezaujima ani trochu lebo vyvala obrovske kvanta penazi na palive a udrzbe auta.
Vedecky zaver : NEMOZETE UROBIT PRE SVOJ MOTOR NIC LEPSIE, JEDNODUCHSIE A LACNEJSIE, NEZ JE "PREDCASNA" VYMENA OLEJOV. To je jeho zivot a smrt (a samozrejme jazdit kludne a spravat sa k nemu slusne, to je zdravy rozum). Co je predcasna vymena, to nech si uz kazdy sedliak urci svoje psychologicke limity. Vsetci vieme ze 15k je beznych, 30k je vela. Kto si nemysli ze 30k je vela, je truhlik. Prachobycajny truhlik a technologicky blb. Nevravim ze to motory nepreziju, ale potom sa necudujte ze mate pokazene turba pred dovrsenim 150.000km, padnute motory pred dovrsenim 200.000km a podobne. A mozete sa strasne cudovat ze obycajny seriovy sestvalcovy motor BMW ktory otocil 1.600.000km za styri roky - to teda tahal pekne ! - a mal vymienane oleje podla AMERICKYCH kratkych standardov je v stave NOVEHO. To hovori automobilka, nie ja. Vsetko bolo v stave noveho okrem minimalnej vole na nejakej suciastke, ktora vsak bola hlboko-prehlboko v ramci povolenej tolerancie.
Dodam styri vzorky [v pripade rozumnej ceny] a potom aj ich parametre (voz, kolko najazdenych, kolko tam bol olej mesiacov/km). V pripade nerozumnej ceny jednu vzorku.
A este dodame, ze oleje sa pri DPFkovych vehykloch zvyknu riedit naftou kvoli regeneraciam ktore su riesene nejakym sposobom motormanagementu (zmena casovania a vstrekovania paliva), ktore predovsetkym v mestskom cykle zvyknu velmi velmi casto nedopadnut dobre. Prevadzkove podmienky, zataz motora, teplota vyfukovych plynov, dlzka regeneracie (no skus zastavit na semafore alebo v zapche sa posuvat po 20 metroch, ci tam dosiahnes rovnake podmienky ako pri ustalenej jazde na dialnici 130km/h)... takze vlastne okrem samotnej prirodzenej degradacii oleja sa k tomu vsetkemu pridava este aj... prachobycajna nafta ktora v oleji naozaj nema co robit. V pripade turbobenzinov je to samozrejme vyssie tepelne pecky ktore olej dostava lebo chladi loziska turba a samozrejme ze kvoli turbicku ktore ma 200.000 rpm v maximalnych bombach sa trosicku zvysuju naroky na olej samotny uz len z tohoto dovodu.
Ani nezacinam o stale vyssich a vyssich litrovych vykonoch motorov a o coraz extremnejsej zatazi na vsetky komponenty.
Uvedomte si ze je v priamom zaujme kazdeho vyrobcu aby sa ti motor ako najdrahsia suciastka v aute pokazila co najskor po skonceni zarucnej doby. Co najneskorsie vymeny olejov k tomuto bez najmensej debaty sialene prispievaju. V dnesnom svete naozaj nikto nechce aby ti motor vydrzal milion km a dvadsat rokov a spolu s nim aj auto... by sa zastavil kapitalizmus.
Kto jazdi malo, toho vymena olejov nezabije lebo neda vela za palivo. Tankujes raz za dva mesiace stovku do nadrze, co riesime ?
Kto jazdi vela, toho vymena olejov nezaujima ani trochu lebo vyvala obrovske kvanta penazi na palive a udrzbe auta.
Vedecky zaver : NEMOZETE UROBIT PRE SVOJ MOTOR NIC LEPSIE, JEDNODUCHSIE A LACNEJSIE, NEZ JE "PREDCASNA" VYMENA OLEJOV. To je jeho zivot a smrt (a samozrejme jazdit kludne a spravat sa k nemu slusne, to je zdravy rozum). Co je predcasna vymena, to nech si uz kazdy sedliak urci svoje psychologicke limity. Vsetci vieme ze 15k je beznych, 30k je vela. Kto si nemysli ze 30k je vela, je truhlik. Prachobycajny truhlik a technologicky blb. Nevravim ze to motory nepreziju, ale potom sa necudujte ze mate pokazene turba pred dovrsenim 150.000km, padnute motory pred dovrsenim 200.000km a podobne. A mozete sa strasne cudovat ze obycajny seriovy sestvalcovy motor BMW ktory otocil 1.600.000km za styri roky - to teda tahal pekne ! - a mal vymienane oleje podla AMERICKYCH kratkych standardov je v stave NOVEHO. To hovori automobilka, nie ja. Vsetko bolo v stave noveho okrem minimalnej vole na nejakej suciastke, ktora vsak bola hlboko-prehlboko v ramci povolenej tolerancie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Páni (príp. dámy), mám otázku:
Odkedy vlastním akúkoľvek vec spaľujúcu benzín/naftu, tankujem iba na Shellke a ak sa jedná o auto, tak pri každom tankovaní prilievam aditívum VIF. Prečo to takto robím, prosím, neriešte...
Len sa chcem opýtať - z nejakého neracionálneho dôvodu by som pri najbližšom tankovaní chcel vyskúšať prémiový diesel. Mám si pri tankovaní prémiového diesla odpustiť VIFko, či dať ho aj tam?
Inak, kamarát si začal na svojom Volve S60 D5 Polestar 2014 asi pri 62000 poctivých km všímať, že pri presune páky z "P" do "D" autom šklbne viac, ako kedysi... Robilo to iba pri preradení z "P" do "D". Radenie samotné v poriadku, preradenie z hocičoho na hocičo krásne, šklbnutie bolo iba pri radení "P" -> "D".
Keďže servis v Žiline stratil licenciu, volal do Trenčína.
Jasné, prídite, pozrieme na to.
Pri asi 65000km tam teda prišiel, povedali mu, že to je normálne, že s tým nič nemá, tak teda odišiel.
Furt mu to ale nedalo, volal do Volva v Zlíne. Tam mu po detailnom opise správania povedali, že by to nemalo robiť a pýtali sa ho na kilometrový nájazd. Po odpovedi asi 65000km mu povedali, že je síce pár kilometrov "po", ale nech si jednoznačne nechá vymeniť olej v prevodovke. Že keby im povedal 100000km, tak už by mu ho ani neradili dať si vymeniť a že už ani oni by mu to skôr nespravili, ako spravili...
Fajn. Volal opäť do Trenčína. Tí okamžite po vypočutí požiadavky mu povedali, že to sa nerobí, že olej je doživotný. On im na to hovorí, že ho to nezaujíma, že chce vymeniť olej. Oni teda že O.K.
Prišiel tam, výmena oleja trvala asi 40 minút, zaplatil 260€, na potvrdenke 4litre oleja.
Šklbnutie sa "zjemnilo", nebol s tým úplne spokojný, ale bol dočasne spokojný s pocitom, že má nový olej v prevodovke. Keď mi o tomto rozprával a spomenul tie 4 litre, zaskočilo ma to, chytil som Google a povedal mu, že čosi je nap*ču, keď máš v prevodovke 8 litrovú náplň...
Tak na druhý deň zasa telefonát do Zlína, všetko im vyrozprával, tí neverili a teda ho objednali. Prišiel tam a...
Servis trval 4 a pol hodiny, z toho 2 hodiny výmena oleja - "minulo sa" 14 litrov oleja a ďaľšie 2 a pol hodiny jazda po Zlíne so servisákom a notebookom na spolujazdcovom mieste. Počas tých 4 a pol hodín mu ponúkli asi 158 káv, pričom dal si len 3 (ku každej voda, croissant) a zaplatili mu obed.
Za servis tam nechal v prepočte 230€.
A teraz mi povedzte - WHAT THE F*CK?
Mimochodom, včera ma previezol.
Človek absolútne nemá šancu zistiť, kedy presunul páku z akého miesta na aké, človek za jazdy absolútne nevie, kedy prevodovka preradila a akým smerom, proste je to lepšie ako kedykoľvek predtým...
Takže s potrebou akéhokoľvek servisu už pôjde jedine a len do toho Zlína...
(inak, keď ma včera previezol - na diaľnici pred nami staršia Audi A6, na kufri 1.9TDi a mal čo robiť, aby ju predbehol - WHAT THE F*CK?)
Odkedy vlastním akúkoľvek vec spaľujúcu benzín/naftu, tankujem iba na Shellke a ak sa jedná o auto, tak pri každom tankovaní prilievam aditívum VIF. Prečo to takto robím, prosím, neriešte...
Len sa chcem opýtať - z nejakého neracionálneho dôvodu by som pri najbližšom tankovaní chcel vyskúšať prémiový diesel. Mám si pri tankovaní prémiového diesla odpustiť VIFko, či dať ho aj tam?
Inak, kamarát si začal na svojom Volve S60 D5 Polestar 2014 asi pri 62000 poctivých km všímať, že pri presune páky z "P" do "D" autom šklbne viac, ako kedysi... Robilo to iba pri preradení z "P" do "D". Radenie samotné v poriadku, preradenie z hocičoho na hocičo krásne, šklbnutie bolo iba pri radení "P" -> "D".
Keďže servis v Žiline stratil licenciu, volal do Trenčína.
Jasné, prídite, pozrieme na to.
Pri asi 65000km tam teda prišiel, povedali mu, že to je normálne, že s tým nič nemá, tak teda odišiel.
Furt mu to ale nedalo, volal do Volva v Zlíne. Tam mu po detailnom opise správania povedali, že by to nemalo robiť a pýtali sa ho na kilometrový nájazd. Po odpovedi asi 65000km mu povedali, že je síce pár kilometrov "po", ale nech si jednoznačne nechá vymeniť olej v prevodovke. Že keby im povedal 100000km, tak už by mu ho ani neradili dať si vymeniť a že už ani oni by mu to skôr nespravili, ako spravili...
Fajn. Volal opäť do Trenčína. Tí okamžite po vypočutí požiadavky mu povedali, že to sa nerobí, že olej je doživotný. On im na to hovorí, že ho to nezaujíma, že chce vymeniť olej. Oni teda že O.K.
Prišiel tam, výmena oleja trvala asi 40 minút, zaplatil 260€, na potvrdenke 4litre oleja.
Šklbnutie sa "zjemnilo", nebol s tým úplne spokojný, ale bol dočasne spokojný s pocitom, že má nový olej v prevodovke. Keď mi o tomto rozprával a spomenul tie 4 litre, zaskočilo ma to, chytil som Google a povedal mu, že čosi je nap*ču, keď máš v prevodovke 8 litrovú náplň...
Tak na druhý deň zasa telefonát do Zlína, všetko im vyrozprával, tí neverili a teda ho objednali. Prišiel tam a...
Servis trval 4 a pol hodiny, z toho 2 hodiny výmena oleja - "minulo sa" 14 litrov oleja a ďaľšie 2 a pol hodiny jazda po Zlíne so servisákom a notebookom na spolujazdcovom mieste. Počas tých 4 a pol hodín mu ponúkli asi 158 káv, pričom dal si len 3 (ku každej voda, croissant) a zaplatili mu obed.
Za servis tam nechal v prepočte 230€.
A teraz mi povedzte - WHAT THE F*CK?
Mimochodom, včera ma previezol.
Človek absolútne nemá šancu zistiť, kedy presunul páku z akého miesta na aké, človek za jazdy absolútne nevie, kedy prevodovka preradila a akým smerom, proste je to lepšie ako kedykoľvek predtým...
Takže s potrebou akéhokoľvek servisu už pôjde jedine a len do toho Zlína...
(inak, keď ma včera previezol - na diaľnici pred nami staršia Audi A6, na kufri 1.9TDi a mal čo robiť, aby ju predbehol - WHAT THE F*CK?)
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Všeobecná diskusia
Clovek by cakal, ze to vydrzi aspon tych 10t. Toto je zufale...Snake napísal:co mi pan vravel, tak 1.4 TSI fabka nova po 6tkm olej na vypustenie - stratil alkalickost.
Ako to presne funguje, neviem. Urcite sa to bude dat nacitat. Kazdopadne davnejsie som si o tom nieco cital a zachytil som, ze regeneracia prebieha az tak od 70 km/h vyssie. Urcite bude zalezat od mnohych nastaveni, no v meste pri 50 km/h a nebodaj este s pravidelnym zastavovanim a s kolonami asi ziadna regeneracia DPF teda nehrozi. Tak som si otvoril wiki. Hlavnou pointou regeneracie je zvysenie teploty, cize to s tymi rychlostami zhruba moze sediet (predpokladam, ze so stupajucou rychlostou stupa teplota vyfuku). Vyfuk potrebuje nejaku minimalnu teplotu, aby malo zmysel zapnut regeneraciu, a pri jazde v meste ju pravdepodobne nedosiahnes.mp3turbo napísal: A este dodame, ze oleje sa pri DPFkovych vehykloch zvyknu riedit naftou kvoli regeneraciam ktore su riesene nejakym sposobom motormanagementu (zmena casovania a vstrekovania paliva), ktore predovsetkym v mestskom cykle zvyknu velmi velmi casto nedopadnut dobre. Prevadzkove podmienky, zataz motora, teplota vyfukovych plynov, dlzka regeneracie (no skus zastavit na semafore alebo v zapche sa posuvat po 20 metroch, ci tam dosiahnes rovnake podmienky ako pri ustalenej jazde na dialnici 130km/h)... takze vlastne okrem samotnej prirodzenej degradacii oleja sa k tomu vsetkemu pridava este aj... prachobycajna nafta ktora v oleji naozaj nema co robit.
Inak co sa tyka tej kože, asi nie je koža ako koža. Ja by som to zoradil takto:
zla koža < latka < dobra koža
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
co viem, tak ak zacne regeneracia, tak uz je jedno ako rychlo ides.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Všeobecná diskusia
nj, to asi jo...no som si myslel, ze som to napisal dost jasne. Skusim zopakovat. Aby zacala regeneracia, potrebujes nejaku minimalnu teplotu, a teda minimalnu rychlost. Lepsie?
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
nie. pokial viem tak sa pridava paliov do vyfuku za turbo, ktore hori az vo vyfuku, a tak zdvihne teplotu na az cca 600°C. su vraj nejake technologie vyuzivajuce nejake latyk ako katalyzatory, kde staci len 400 ci kolko stupnov, ale standardne to je cca tak ako pisem
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Asi som si myslel, ze som to napisal jasne. NIE kazda automobilka ma rovnake podmienky pred regeneraciu DPF !!!
Takze to co pises je fajn, ze si pocul, ale neplati vsade. Minimalna teplota nezavisi od rychlosti.
V honde je jedno ako rychlo ides, dolezita je teplota vody a iniciuje ju po 400-450km na 30-50km. Ine automobilky ju maju aj po kazdych 700-800km. Takisto skoro ziadna nema kontrolku, ze prave prebieha regeneraciu.
undertaker007 : To je celkom zaujimave, lb olej do automatu vo volve stoji 12-15e/liter , cize 14x 15 =210e. Cize v tom pripadne hooodne dobra cena.
vymena oleja + filtra s vanou u BMW v ZF servise stoji 400-450e
Takze to co pises je fajn, ze si pocul, ale neplati vsade. Minimalna teplota nezavisi od rychlosti.
V honde je jedno ako rychlo ides, dolezita je teplota vody a iniciuje ju po 400-450km na 30-50km. Ine automobilky ju maju aj po kazdych 700-800km. Takisto skoro ziadna nema kontrolku, ze prave prebieha regeneraciu.
undertaker007 : To je celkom zaujimave, lb olej do automatu vo volve stoji 12-15e/liter , cize 14x 15 =210e. Cize v tom pripadne hooodne dobra cena.
vymena oleja + filtra s vanou u BMW v ZF servise stoji 400-450e
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
davali tam neautorizovany, lacnejsi - na Krajzler mame ATF+4 oleje napriklad za 9eur liter. A mozno ho tam nedali 14 litrov, len mu to povedali - mozno islo sedem... do ziadnej beznej prevodovky sa 14 nezmesti. V kazdom pripade to neznizuje realnu technicku hodnotu ktoru chlapci na aute spravili, klobuk dole a zase raz hanba autoTEROrizovanemu servisu.
Predpokladam ze uz potrva len takych 392 rokov a naucia sa aj tie posrate oleje vymienat v tych posratych autoTEROrizakoch. Skoda ze uz vtedy budeme vsetci lietat na Mars, ale ved nevadi. Nemozem chciet vsetko naraz.
>> Skusim zopakovat. Aby zacala regeneracia, potrebujes nejaku minimalnu teplotu, a teda minimalnu rychlost. Lepsie?
tak ako ti bolo povedane, zle. Vobec nie lepsie. Minimalna rychlost naozaj nie je poziadavka, ti ktorym regeneracia prebiehala a motor hucal inak ako obycajne ked stali pred garazou by vedeli rozpravat. Je to obrovska veda kedy pustit a nepustit regen, ale rychlost s tym ma pramalo spolocne. Teploty rozhodne maju, to je spravne, ale sranda je ako tie teploty dosiahnut.
Preto sa castokrat stava ze autiak ktoremu prebieha regen ma okamzitu spotrebu 18 l/hod na volnobehu namiesto klasickych 0.5 l/hod. Cize rychlost nula a taketo fasacisla.
Predpokladam ze uz potrva len takych 392 rokov a naucia sa aj tie posrate oleje vymienat v tych posratych autoTEROrizakoch. Skoda ze uz vtedy budeme vsetci lietat na Mars, ale ved nevadi. Nemozem chciet vsetko naraz.
>> Skusim zopakovat. Aby zacala regeneracia, potrebujes nejaku minimalnu teplotu, a teda minimalnu rychlost. Lepsie?
tak ako ti bolo povedane, zle. Vobec nie lepsie. Minimalna rychlost naozaj nie je poziadavka, ti ktorym regeneracia prebiehala a motor hucal inak ako obycajne ked stali pred garazou by vedeli rozpravat. Je to obrovska veda kedy pustit a nepustit regen, ale rychlost s tym ma pramalo spolocne. Teploty rozhodne maju, to je spravne, ale sranda je ako tie teploty dosiahnut.
Preto sa castokrat stava ze autiak ktoremu prebieha regen ma okamzitu spotrebu 18 l/hod na volnobehu namiesto klasickych 0.5 l/hod. Cize rychlost nula a taketo fasacisla.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
novy prispevok : je totalna kravina naschval nevymenit olej v automate ked uz ma prepisknutu zivotnost. Ten system "ved automat doteraz jazdil s tym olejom 150.000km tak uz teraz je kravina to vymenit" je druha najvacsia blbost na svete ktoru som pocul.
Ked to clovek vie spravit, neexistuje technicky dovod preco by sa to nemalo. Nie, tie ludove upchate kanaliky a rozpusteniny zo stareho oleja su blbost.
Je to narocnejsie, vyzaduje si viac casu, rozmyslania a viac materialu. Ale rozhodne by sa takato vymena spravit mala. Prave automatom ktore maju za sebou 150k/250k bez vymeny oleja takato vymena najlepsie prospeje.
Neobstoji ani argument ze pozname X ludi ktorym stara prevodovka po vymene oleja do Y kilometrov padla. Ze preco ? No lebo nikdo z vas nevie ci by nahodou bez vymeny oleja nepadla daleko skor... takze tu zavadu proste nemozete pripisovat vymenemu oleju.
Ked to clovek vie spravit, neexistuje technicky dovod preco by sa to nemalo. Nie, tie ludove upchate kanaliky a rozpusteniny zo stareho oleja su blbost.
Je to narocnejsie, vyzaduje si viac casu, rozmyslania a viac materialu. Ale rozhodne by sa takato vymena spravit mala. Prave automatom ktore maju za sebou 150k/250k bez vymeny oleja takato vymena najlepsie prospeje.
Neobstoji ani argument ze pozname X ludi ktorym stara prevodovka po vymene oleja do Y kilometrov padla. Ze preco ? No lebo nikdo z vas nevie ci by nahodou bez vymeny oleja nepadla daleko skor... takze tu zavadu proste nemozete pripisovat vymenemu oleju.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.