Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

prave to je co snejki hovori - hadam nam je vsetkym jasne ze na volnobehu s absolutne ziadnou zatazou (akurat vnutorny odpor motora, rotujuce hmoty atd) sa nic vypalovat seriozne neda. Magic here, magic there, ain't fun without ganja.

Prave preto ti na volnobehu trvalo daleko dlhsie a prave preto bola ukrutne menej kvalitna.


EGT : exhaust gas temperature
SCR : selective catalytic reduction


napriklad :

http://www.blackthorn.net/selective-cat ... te-filters



DPFko je veda, OBROVSKA OBROVSKA veda.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2754
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa patro16 »

to je a specialne u 1.6 tdci... idem vkuse 50km a regeneracia sa spusti az presne ked zastavim pred domom a idem nacuvat do dvora :facepalm: sprepacenim je*nuty engineering
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6676
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa M1ch4l »

tak zial ta kontrolna jednotka zatial nevie predpovedat, na aku dlhu jazdu ides. Tak proste pusti regeneraciu, ked su vhodne podmienky alebo ked je uz naozaj nutna
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Razer Huntsman V2 (red linear), Razer Basilisk V3 Pro + Razer Destructor 2, Blue Snowball
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

peoužeot, fort, wolwo, mazda, to je jedno... pozri, keby boli od piateho kilometra podmienky na regen, ver tomu ze motormanagement by ho s radostou spustil a dokoncil. Bohuzial on fesak nema ziadnu moznost vediet ze ty o minutu vrazis do najvacsej zapchy v Bruseli, alebo ze mas garaz dvesto metrov za zakrutou kde sa nachadzas...

toto mne osobne velmi chyba na tychto regeneraciach. Proste keby clovek mohol nejako ovplyvnit ten progress, napriklad naklikanim ze "kuwa teraz pojdem 100km po dialnici" pripadne "aha idem sa skriabat hore Donovalmi", zeby si tie tragace vedeli z gps/navi vygooglit ze aha teraz nie je reportovana ziadna zapcha tak idem na to aj ked prave teraz netreba, ale o 150km bude treba a potom mozno uz take fasa podmienky nebudu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6643
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

Otazka k benzinu :
To co som mal doteraz: za studena po nastartovani nabehli otazky ale na 1700 - plynule a plynule zacali klesat dole ale na 1300 ...

Nove palivo :
Po nastartovani trhany nabeh na 1700 a trhany kolisavy pad dole...
co to indikuje o palive?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zanesene EGRko starym palivom ? Viem ze mas velmi novy voz, toto by nemalo byt vo veci.

1700rpm mi pride sialene vela, ja som tusim viac ako 1300rpm na automatickom sytici nikdy nevidel. Zase uprimne, nikdy v zivote som priamovstrekovy benzin nemal, ale ajtak sa mi zda 1700 prilis prilis moc na studeny motor. A to sa bavime teraz studeny, nie -24 studeny... cez zimu bude co, 3000rpm aby sa to udrzalo ?



PS: osobne som videl update Ford Focus 1.8tdci ktory zlepsoval zimne starty. Verzie softov si nepamatam, bolo to asi 8 rokov dozadu. Moznoze aj pre tvoj voz existuje nejaky "zimny update", mozno nemas poslednu verziu softu v autiaku.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

hawkeye napísal:Otazka k benzinu :
To co som mal doteraz: za studena po nastartovani nabehli otazky ale na 1700 - plynule a plynule zacali klesat dole ale na 1300 ...

Nove palivo :
Po nastartovani trhany nabeh na 1700 a trhany kolisavy pad dole...
co to indikuje o palive?
nič. jedine že by si mal rovnake podmienky pri oboch (teplota, hustota vzduchu a pod.)





.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12482
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

kolisanie otacok u benzinu sposobuju aj sviecky

dpf, problem vidim aj v tom, ze drviva vacsina uzivatelov TDi/TSi ani nevie co to je. A uz vobec nemaju sajnu ako sa o to starat. potom len pulia oci, co to auto zrazu netaha.
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6930
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa molnart »

HellAngel napísal:A uz vobec nemaju sajnu ako sa o to starat.
no z dovodov ktore spominal turbo vyssie su moznosti starostlivosti o dpf hodne obmedzene. pravidelne jazdit dialnice nemoze kazdy, a pri vacsine aut sa musis hodne namahat aby si vobec zistil ze dochadza k vypalovaviu dpf (napr. v golfe ani v octavii som si to nevsimol ani raz, pritom jednym okom sa to snazim sledovat) a spravil este jedno kolecko okolo baraku
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pripadne dymi a hori ako uz spominany mercedes 320cdi :) vies aky by bol prieser keby automobilky do manualov napisali "ked prebieha regen teda vam svieti cela palubovka nacerveno ako vianocny stromcek na 5th avenue, nesmiete vypnut motor a este musite 20km kruzit dokola s plynom na podlahe" ?

heh, spolupachatel komentoval : https://www.youtube.com/watch?v=Um92mlxPWy0




"Na Slovensku existuje iba jedine auto, ktore zaujima vsetkych "

k0k0ti, takze ZOOM aj teba aj mna !!





"Szkoda Fabja".

komentar bol ze hovnooooooooooooooooooooooooooooooo. To sa fakt ludia musia vyjadrovat neslusne ?






"Vlna vzrusenia bude este vacsia ak pridate jedno slovo - kombi"

dve diery v tricku, odstrelene bradavky. Hovnooooooooooooooooooooooooooooooo.







"a to nase ma navyse cierne disky, sam o sebe tento prvok vas odlisi od vsetkych ostatnych"

hovnooooooooooooooooooooooooooooooo. Dalej som sa fakt nedostal i ked som sa snazil.




Noze mi z toho vyberte nejake dalsie perly, asi to nebude velky problem - zrejme nielen prve dve vety boli vtipne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6930
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa molnart »

mp3turbo napísal: heh, spolupachatel komentoval : https://www.youtube.com/watch?v=Um92mlxPWy0
nahodou som chvilami musel sa uistovat ze ide o oficialny youtube channel skody, lebo som mal podozrenie ze je to trolling. napr. "najsilnejsi motor: 1.2" a potom ze "dobru spotrebu" a zaber na palubny pocitac kde svieti 17 litrov

ak je to naozaj original (este stale mam pochybnosti) tak je to obrovska 1**** skode za humor a zdravu sebaironiu, na toto ma malokto odvahu
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
Bird
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2025
Dátum registrácie: So 15. Aug, 2009, 22:39
Bydlisko: TO

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bird »

"Jedným si môžete byŤ istý, Fabia Vás vždy bude čakať poslušne na parkovisku"
to by som si veru pri štatistike najkradnutejších značiek na SK nebol istý :D
ale tiež neviem ako brať toto video, ten záber na 17 litrovú spotrebu hneď po rečiach o úspornosti :D
MacBook Pro 13 (2016) + iPhone 12 mini
PS5 Slim
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

fabia vas bude vzdy cakat na parkovisku ?

fakt to tam zaznelo KED VSETCI VEDIA ZE FABIA JE DRUHE NAJKRADNUTEJSIE AUTO NA SLOVENSKU VOBEC HNED ZA OKTAVIOU KTORA MA ROVNAKU ELEKTRONIKU A ZABEZPECENIE, a kradne sa menej len preto lebo ma mensiu hodnotu cize sa viacej oplati kradnut oktavie ??????
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Toto podla mna nebolo originalne pre skodovku. :D
Ten chlapik ma aj vlastny kanal a celkom ustipacne poznamky k testovanym autam. :D

Ale ked je toto naozaj oficialny kanal skodovky SK na youtube tak palec hore ze si to pridali. :cool:

Este na konci povedal ze "Podstatna je spolahlivost ktoru nik nespomina no kazdy odcenuje" :? :? :OO= :OO=
Nejak sa mi nechece verit ze to tam fakt povedal.

A potom este ze: "Jednym si vsak mozete byt isty, Fabia vas vzdy bude cakat poslusne na parkovisku"
To asi iba pokial ju necorknu :hysterical: :hysterical:

//edit:

predbehli ste ma. :-(
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

molnart napísal:
HellAngel napísal:A uz vobec nemaju sajnu ako sa o to starat.
no z dovodov ktore spominal turbo vyssie su moznosti starostlivosti o dpf hodne obmedzene. pravidelne jazdit dialnice nemoze kazdy, a pri vacsine aut sa musis hodne namahat aby si vobec zistil ze dochadza k vypalovaviu dpf (napr. v golfe ani v octavii som si to nevsimol ani raz, pritom jednym okom sa to snazim sledovat) a spravil este jedno kolecko okolo baraku
ale prd baraní, pasívna regenerácia prebieha pri dialnicnej jazde (vacsej zátazi na motor). aktivna regeneracia kludne pri 90kmph, nutena regeneracia sa uz javi napriklad tym ze automat podradi (5° pri 90kmph napriklad), ked uz blika zhavenie tak jedine servisnu regeneraciu. Ja som kontrolku videl dvakrat za zivot, aj to som sa motal od kaviarne ku kaviarni, a od zenskej ku zenskej. Ale napriklad sa mi podarilo toto:

Obrázok

myslim ze som last regeneration vytiahol az na 1700km.





.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"