odkedy to sledujem (2012), scott robi v aspect rade len minimalne zmeny. Kazdym rokom sa ale tie biky posunu aspon o maly krocik vpred.
Aspect 730, 720 su dost dobri kandidati na slusny zaciatocny bike. Cena je este stale dost nizka (niekomu to moze prist vela, ale kvalitne bicykle su proste fest drahe), ram je kvalitny a osadene komponenty su tak akurat. Ziadny overkill, ale ani ziadne prilis velke kompromisy. V podobnej cene sa daju zohnat podobne rozumne modely aj od inych znaciek. Nemam to az tak dobre zmapovane, ale myslim, ze aj tento rok ten Scott vychadza snad najlepsie.
Ked pozriem ten Aspect 720, tak je to v pohode. Deore prehadzovacky su tak akurat. Pohon je ok, spolahliva plne ocelova kazeta. Slusne brzdy. Jedine vidlica je poslabsia (XCR proste nie je bohvieco). Octalink kluky su ok, ale hollowtech by boli lepsie (minimalne lahsie). To tak nejak riesi ten vyssi model. Inak na tom nie je nic, co by si naozaj ziadalo vymenu, narozdiel od lacnejsich bikov. 730 na tom tiez vobec nie je zle. Prakticky 730 2015 urovnou vybavy zhruba zodpoveda modelu 720 z roku 2012.
Celkom klasicky ale treba pocitat s vymenou sedla a po sezone aj pedale (po dostatocnom mnozstve tocenia proste odidu loziska a bude to cvakat, normalna vec pri lacnych pedaoch). To vsak plati pre kazdy bike v takejto kategorii. Vymena riadidiel je tiez celkom na mieste. Tie defaultne stacia, ale ked si clovek vyskusa take 720mm siroke riaditka, zisti, ze je to sakra dobry napad.
Co sa tyka starostlivosti a spotrebnych veci, nie je toho moc.
Starostlivost treba. Najdolezitejsie je urdzovat pohon, t.j. kluky, retaz a kazetu v dobrom stave. Precistene a premazane. Su na to pripravky (nestoja moc, vydrzia dlho). Na cistenie sa da pouzit aj taka sranda ako jarova voda. Je dolezite to cistit, inak spojenim prachu a maziva vznika brusna pasta, ktora obrusuje koliecka. Po precisteni premazat. Robi to obrovsky rozdiel v jazde (na nepremazanom bicykli to ide fakt zle) a zivotnosti. Ked je bicykel moc zablateny, je fajn ho umyt. Hydraulicke kotucove brzdy vu krasne v tom, ze nepotrebuju takmer ziadnu udrzbu. Klasicke organicke dosticky vydrzia par rokov, ale zalezi na najazde a prostredi. Velmi prasne prostredie ich opotrebuje rychlejsie. Priebezne sa treba na ne mrknut (netreba nic rozoberat), je tam vidiet, kolko hmoty este zostava. K udrzbe patri aj obcasne zriadenie prehadzovaciek. Ono sa to trosku vytaha, potom to beha o nieco horsie, cloveka to serie. Je to celkom jednoduche, na youtube su navody. Alebo servis.
Medzi spotrebne komponenty sa radi hlavne retaz. Casom sa prirodzene vytaha. Zasa zalezi na najazde, ze kedy. Existuje na to mierka za par drobnych. Pripadne to cloveku skontroluju v servise. Plaste tiez, pripadne duse. To vie ale vydrzat celkom dlho.
Servis sa da robit samostatne, alebo ak clovek nema podmienky, existuju servisy. Vacsina bike-shopov ma aj servis. Ja mam napr. aj servisnu knizku
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
Na niektore veci treba specialne naradie. Tu uz zalezi na tom, ci ma clovek zaujem aj o toto a ci ma na to podmienky. Ja napr. o to zaujem celkom mam, ale kedze byvam na internate, tak na to vobec nemam podmienky. Preto davam bike do servisu, vacsinou na zaciatku sezony. Stoji ma to nieco okolo 1000 KC, cize no biggy.
Tak to je snad vsetko. Kedze sa nam tu tieto otazky opakuju, mozno by malo zmysel spravit nejake bicyklove FAQ?