Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Fullesh
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5203
Dátum registrácie: So 05. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Fullesh »

elektromobili na baterky si nedokazem predstavit ako nahradu dnesnych vozidiel. Mozno tak nejake taxiky, autobusy, rozvoz pizze ale inak baterkove auta je slepa ulicka.

Co sa tyka vykonu dnesnych maloobjemovych motorv tak je to smiesne, 100koni z 1.2 a 100koni z 2.0 je sakra rozdiel.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K
.
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6993
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa molnart »

Fullesh napísal:elektromobili na baterky si nedokazem predstavit ako nahradu dnesnych vozidiel. Mozno tak nejake taxiky, autobusy, rozvoz pizze ale inak baterkove auta je slepa ulicka
a to preco? ked baterku mozes dobijat aj za jazdy indukcnou metodou z vozovky?

dnesne spalovacie motory maju efektivitu niekde medzi 25-30%, takze povedal by som ze stale je tu velky potencial pre downsizing navysovanie vykonu vs objem
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
Bird
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2025
Dátum registrácie: So 15. Aug, 2009, 22:39
Bydlisko: TO

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bird »

Fullesh napísal:elektromobili na baterky si nedokazem predstavit ako nahradu dnesnych vozidiel. Mozno tak nejake taxiky, autobusy, rozvoz pizze ale inak baterkove auta je slepa ulicka.
prečo ? napriklad taka Tesla S dá Bratislavu - Košice na jedno nabitie :) ale skôr si to viem predstaviť ako auto do roboty, do mesta. proste cez deň jazdíš, v noci zaparkuješ do garáže a nabíjaš do rána, ovela komfortnejšie ako sa trepať na benzínky. Jediné čo elektromobilom chýba je zatial lacnejší model s veľkým dojazdom, snáď Elon Musk zamaká :)
MacBook Pro 13 (2016) + iPhone 12 mini
PS5 Slim
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

elektromobil nikdy plne nenahradi klasicky motor, kym nebudedostupna a pouzivana a rozsirena taka technologia baterii a nabijania, aby som za max 10 minut mal dojazd dalsich +-800km... a ked to raz bude, a bude to spolahlive, nemam nic zasadne proti, aj ked mam radsej klasicke motory papajuce idealne benzin...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

A hlavne ten vykon tej tesly je tak brutalne casovo zavislý že až - to auto keď vytiahneš na okruh spravíš pár kôl a skončil si prehrejú sa ti baterky a výkon ide doslova na pár koní. Samozrejme to platí len ak tomu chceš šialene stúpať po krku :) na bežné jazdenie je elektromotor ideál :) Vždy bol aj vždy bude holt prachy sú v rope a pokial to tak zostane elektromotor v masovej a cenovo dostupnej produkcii nebude mať miesto..
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

alektromotor je hudba buducnosti, este to ma vela muc a sialenu cenu na rozsirenie sa ku obycajnym ludom. ale je to funkcna alternativa k benalu.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6679
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa M1ch4l »

elektromotor nema skoro ziadne muchy. Problem maju iba baterie (cena, dojazd, resp. pomer cena/dojazd). Uvidime, ked pride Tesla Model 3. S je super, ale pre vacsinu ludi cenovo nepristupne auto. Potom sa to mozno konecne rozbehne.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Razer Huntsman V2 (red linear), Razer Basilisk V3 Pro + Razer Destructor 2, Blue Snowball
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7935
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

suhlasim, ze problem su baterie

podla mna by to malo cenu ak by sa vsetci dohodli na nejakej standardnej baterii [alebo pomocnej baterii] ktoru by ste si vedeli aj ked za poplatok instantne vymenit na nejakych staniciach, teda by ste dostali dojazd co ja viem +150km za pol minuty

Ale to asi nebude fungovat, viz.
http://fortune.com/2015/06/10/teslas-ba ... p-is-dead/
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

treba si uvedomit ze spalovaci motor sa vyvijal povedzme 100 rokov, nemam naladu vycheckovat ci to bolo 120 alebo 137, proste sto rokov... isteze sme dosiahli obrovske uspechy, tie prve auticka mali styri litre objemu a 16 koni vykonu a aku spotrebu k tomu...

tak si skuste predstavit kde by sme dnes boli keby sa VTEDY presadil elektricky motor. A odputajte sa od aut, rieste vseobecne otazku ukladania energie. Solarne panely, ziadny predaj "do siete ZSE" za sestinovu cenu oproti tomu co predavaju oni vam. Blesky. Keby sme tak dokazali ulozit energiu obsiahnutu v bleskoch !!!

proste, najvacsi problem s energiou co dnes mame je jej bezpecnost (atomky atd) a ulozenie. Nevieme ju ukladat. Liptovska Mara ci nejaka takato sustava u nas na Slovensku v noci, ked je poziadavka na vykon mala, TLACI VODU HORE KOPCOM aby ju potom cez den kedy je energiu treba pustila dole kopcom a klasickymi generatormi vyrobila energiu. Predstavte si to obrovsku neefektivitu co z tohoto vyplyva a napriek tomu je to "to najlepsie" co sme schopni spravit. No parada.

Tak si predstavte ze by ste notebook nabili v januari a do augusta by isiel. Alebo telefony, keby sme vedeli poriadne ukladat energiu.

ropa, neropa, peniaze, nepeniaze (je pravda ze keby zajtra zhasla ropa tak civilizacia vyhynie, ale nie kvoli tomu ze nebude ropa, ale kvoli tomu ze sa povrazdime pretoze tento business zamestnava cojaviem pol miliardy ludi na celom svete a ti by zostali nezamestnani takze by nemali co zrat)... som presvedceny ze pocas mojho zivota budu elektrovehykle uplne bezne. A to teda nemam dvadsat rokov ani zdaleka. Moje deti mi budu nadavat ze ci sme sibnuti, ako sme mohli jazdit na tych hnusnych traslavych smrdiacich dymiacich nespolahlivych 1.6tdi kravinach.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2768
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa patro16 »

presne ked dospejeme to stadia ze auto na jedno nabitie prejde cca 700-800km, bude stat 15-20 tis.€ a nabije sa/vymeni sa bateria do 10min po benzine ci nafte uz nikto z beznych pouzivatelov ani len nebude uvazovat rovnako ako ja a to este nehovorim ze na el. motore sa nema takmer co posrat=lacnejsi servis
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6679
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa M1ch4l »

univerzalna bateria by asi nefungovala (auta roznych velkosti), vacsi potencial by som videl v rychlom nabijani ako Tesla Supercharger. Chlapci to maju dobre premyslene, uz to chce len evoluciu, zlepsenie vsetkych parametrov a bude to fungovat perfektne. Model S je uz skutocne pouzitelne cisto elektricke auto. Ma to dost dobry dojazd a supercharger to nabije relativne rychlo. Samozrejme, este to nie je idealne, ale uz sa s tym da realne fungovat.

Musk sa nedavno vyjadril, ze by vedeli postavit auto s dojazdom asi 1500km na plne nabitie, ale ze by bolo prilis drahe. Cena baterii urcite klesne po tom, co bude dokoncena ta ich Gigafactory. Tu stavaju prave kvoli tomu Model 3, aby mohli znizit cenu baterii, a tym padom aj auta. Potom by asi mohla prist nova generacia Model S s vacsou bateriou (povedzme 100kWh, mozno aj viac)

Spalovacie motory sa az tak nevyvijaju. Vyvijaju sa viac tie veci okolo motora. No co patri do motora a co nie, to je otazka uhlu pohladu. Eletkromotor samozrejme nemohol uspiet, pretoze prave neboli ziadne baterie, potencialne aj cena bola pred tymi 100 rokmi vysoka. Elektricke auta ale v masovom pocte urcite pridu, o tom niet pochyb. Misiou Tesly je toto prave urychlit. Oni sami to nezvladnu, ale ak vzbudia dostatocny zaujem a bude dopyt, tak ostatni vyrobcovia sa pridaju. Mnohi uz maju svoje vlastne elektricke auta, avsak so smiesnym dojazdom a pripadne aj vzhladom (i3, Leaf, ...). Samozrejme je to problem pre ropny priemysel, a aj pre vyrobcov vzhladom na mensi servis.

Co sa tyka vyroby elektrickej energie, osobne buducnost vidim v solarnej a jadrovej energii. Tlacenie vody hore kopcom je ok. V noci je obrovsky nadbytok elektriny, pretoze vyrobu nejde len tak odstavit a spotreba je mala, spicka je rano a poobede (v pracovne dni). Cize ma zmysel vyuzit energiu vyrabanu v noci (ktora sa v sieti nema ako vyuzit) k tomu, aby sme vedeli lepsie pokryt tu rannu spicku.

Inak fantasticky clanok k tejto teme http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla ... -life.html
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Razer Huntsman V2 (red linear), Razer Basilisk V3 Pro + Razer Destructor 2, Blue Snowball
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Problém je presne ako písal turbo, na slovensku si nemôžeš ani dať solárny panel, alebo vodný generátor na vlastný dom. Lebo žijeme v materinej ******.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

mno ja som nic take nepisal.

Na vlastny dom si mozes dat solarnych panelov kolkolen chces, in fact kazdy kto ma na to prachy by to mal urobit. Pri sikovnom planovani, nakupe solaru a technologie samotnej a pri troche sikovnosti (= nezadas vsetko robit externej firme ako posledny neschopny trotl) mas DNES navratnost investicie pri takejto malej instalacii niekde okolo sedem az dvanast rokov, PODLA POMERU SPOTREBOVANEJ ENERGIE Z CUDZICH ALEBO VLASTNYCH ZDROJOV.

Cim viac energie vyrobenej doma si schopny zozrat, tym je kratsia navratnost. A to sa bavime o standartnych paneloch s udavanou ucinnostou niekde okolo 14% bez akehokolvek trackovacieho systemu (ktory samozrejme zvysuje mnozstvo vygenerovanej energie, otazna je vsak jeho ekonomicka navratnost) a bez akychkolvek baterii alebo inej formy ukladania energie. Bohuzial ta je velmi draha, velmi nespolahliva a velmi neefektivna na taketo pouzitie.

KEBY som mal elektrovehykel ktory by som vedel nabijat cez den (to znamena ze by bol doma a nejazdil v jednom kuse mimo solaru), je to dost vazny no-brainer a viacmenej povinnost pokial mas prachy na vstupnu investiciu (pokial nemas, zhanaj akukolvek formu strednodobeho financovania, teda povedzme na tych 10 rokov).


I ked je solar extremne nestabilna a nevypocitatelna forma energie, ja osobne si viem jej masove nasadenie predstavit nejako tak, ze by kazdy sudruh obcan mal povinnost na kazdom objekte mat solar, ktorym by generoval energiu a tu poskytoval ZADARMO do "spolocnej cloudovej siete". Co dnes nie je cloud, to sa nepredava, naspak k problematike : ROVNAKE MNOZSTVO energie by si sudruh obcan mohol v noci alebo kedykolvek zadarmo odobrat zo siete. Cez den by tu energiu pouzili ti ktori ju potrebuju (firmy, fabriky, atd), v noci ti ktori ju potrebuju (obcania pri kukani vzdelavaco-naucnych, potazmo pornografickych programov vo farebnej LCD bedni).

Ulohou nejakeho monopolneho ZSE by bolo dohliadat na stabilitu siete a mat pripravene v zalohe resources, ktore by vykrili neocakavane problemy typu ach dořiti dnes nesvieti slnko tak silno ako malo. Viem ze bloky Mochoviec sa nedaju zapnut ani vypnut za desat minut, prave preto takuto ulohu musi splnat nejaky velky, efektivne statom spravovany subjekt. Volici doktora Roberta sa nepozastavili, avsak som rad ze ostatnym som vyvolal velky usmev na tvari (nesmejte sa k0k0ti, platime to my vsetci).

Tymto sposobom neriesim komercnu stranku, ale ekologiu kedze o tu nam vzdy a zasadne ide predovsetkym. Cez den, ked su obcania v praci, by PRISPIEVALI k spolocnemu cielu, vecer ked chcu kukat Panelak by rovnake mnozstvo energie dostali zadarmo a co by prekrocili, LEN to by zaplatili. Ze kolko sraciek vyprodukuju solarne panely pri ich vyrobe neviem, ich SUPERMASOVE nasadenie by ich cenu nepredstavitelne skresalo.



Uz sme doriesili ten prisprostaty Mustang Ekubuust alebo sa k tej hnusote este potrebuje volakto volajako vyjadrit ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

stanomx napísal:Problém je presne ako písal turbo, na slovensku si nemôžeš ani dať solárny panel, alebo vodný generátor na vlastný dom. Lebo žijeme v materinej ******.
Dafaq? Mame na dome dva mega solarne panely ktoré teraz cez leto vykrývajú, naposledy čo som pozeral, až 90% ohrevu (overim ked budem doma zda sa mi to byt moc no uprimne sa u nas fakt ze dost malo teplej vody spotrebuje nakolko mame velky barak a nik v nom pomaly nezije :D ). Nepamätám sa žeby boli okolo toho dáke birokratické sračky.

Aby som nebol total OT - turbo moje mp3 turbo nahaj ty uz ecoboost na pokoji - radsej treba vymyslet plan ako rychlo ziskať 43 litri na plnokrvného koníka :P
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

Velka nevyhoda tesli je v zime ked sa kvoli snehu a brecke dost znizuje dojazd... V osle mi vraveli ze ked maju v zime250- 300km tak su radi
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"