Všeobecná diskusia
- Shatterhand
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3076
- Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Niekto skrátka nechce pochopiť že ten plyn je lepší...on je lakomý, tak si kúpi naftu a bude robiť rakovinu alebo prdkať s trojhrncom ktorý proste nejde.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
- HaDeS
- Používateľ
- Príspevky: 757
- Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava/#overclocking
Re: Všeobecná diskusia
tak LPG ma pri svojich objektivnych ekonomickych vyhodach aj teda nevyhody (ktore su zrejme uz subjektivne)
pre mna zasadna nevyhoda je nemoznost parkovat v podzemkach - nekupil som si v statia na to, aby som auta parkoval niekde na chodnikoch a s prepacenim mi na to kadili holuby. Cisto moj sukromny nazor, ale verim tomu, ze je to celkom velka prekazka aspon v BA u ludi co parkuju auta pod barakom.
Nie kazdy je obdareny rodinnym domom s 3-4 miestnou garazou.
pre mna zasadna nevyhoda je nemoznost parkovat v podzemkach - nekupil som si v statia na to, aby som auta parkoval niekde na chodnikoch a s prepacenim mi na to kadili holuby. Cisto moj sukromny nazor, ale verim tomu, ze je to celkom velka prekazka aspon v BA u ludi co parkuju auta pod barakom.
Nie kazdy je obdareny rodinnym domom s 3-4 miestnou garazou.
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
- Shatterhand
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3076
- Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
No keby sa tu stavali poriadne tie podzemné garáže, tak žiaden taký problém neexistuje.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
To je reakcia na mna? Ten Adam je myslim turbo benzin a nie kachle, teda ak sa nemylim.Shatterhand napísal:Niekto skrátka nechce pochopiť že ten plyn je lepší...on je lakomý, tak si kúpi naftu a bude robiť rakovinu alebo prdkať s trojhrncom ktorý proste nejde.
Aby som si tu neurobil zly obraz , osobne by som si ziadne taketo male auticko nekupil. A som zastanca benzinu, nie kachiel. A lakomy som.
Spoiler: ukázať
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Všeobecná diskusia
Blackhawk --> Celna pri 30tke je OK. Ale z boku, co mas v meste dost velku pravdepodobnost, je to ina kava. Zrovna kolegyna nedavno takyto "tukanec" absolvovala. Vystrelene airbagy, modriny este 2 mesiace.
- HaDeS
- Používateľ
- Príspevky: 757
- Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava/#overclocking
Re: Všeobecná diskusia
Tak to hej, lenze nie kazda garaz ma vzduchotechniku, treba sa vysporiadat s existujucou situaciou. Ta zial je, ze snad 90+% podzemiek ma BAN na LPG.Shatterhand napísal:No keby sa tu stavali poriadne tie podzemné garáže, tak žiaden taký problém neexistuje.
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Ano, skoda, ze je to u nas s CNG take zalostne, nakolko som to skusal a bolo to super. Ak by som take auto mal, normalne by som si splasil, domacu plnicku a majte ma radi . Kamos v rakusku mi to ukazoval sranda vec, nataknuje ti to cca za 1 noc
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4773
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
LPG cloveka zijuceho v KE/BA a pod. dost obmedzi, pretoze ci uz je dostupne parkovanie v praci, centre alebo obchode, je to dost casto v podzemnej garazi. To je pre ludi, co dochadzaju dialky, sluzobaky atd...
Takze ak clovek nie je ochotny jazdit za 10l tak si kupi malu prdu, co bude jazdit za 5. Netreba zas tie auta zatracovat.
Takze ak clovek nie je ochotny jazdit za 10l tak si kupi malu prdu, co bude jazdit za 5. Netreba zas tie auta zatracovat.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Ja ich nezatracujem, ja som mal pridelene sluzobne POLO 1,2 HTP tragedia. Potom nakolko som zodral motor jazdenim po dialniciach tak mi dali 1,4 TDI 3 hrncek dymovnica. Este vacsia tragedia. Ist cez certovicu, alebo sturec bol adrenalin. Nikdy v zivote, by som nepovedal, ze mozem byt veduca kacicka kolony, lebo netaha, kedze som mal plny kufot IT techniky Nakoniec ma potlacila mial tetusa zozadu do auta predomnou. Nevyleteli ani airbagy ale totalka . Posunuty zadny nosnik, predny nosnik, chladic nepraskol, ale vizeral zabavne. Nechapem, naco take auta robia. Bolo to lenive v meste, aj mimo mesta + total papier, tetusa ma buchla cca v 45 km/h
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4773
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Tak zas nemusime ist do extremov. Aj swift aj yaris bude jazdit za 5 litrov.Ma 4 valce a 70kW... len su to male prdy.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia
Ja napriklad pocuvam od klubakov na Fordacky trojvalec len samu chvalu zatial. Aj ked najazdene zatial iba do cca 50tis km. Uvidi sa neskor aku zivotnost budu mat tieto cuda.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
normalne nechapem co riesite. Chcem vidiet stare rozjebate 15 rocne mondeo 1.8 16V, ktore bude jazdit za 7 litrov, mozno ak jazdis velmi opatrne.
Pokrok ide dopredu, downsizing, efektivitu spalovania zvysuju preplnanim a tym padom maju motory nizsiu spotrebu ako starsie s rovnakym vykonom ale o pol litra vacsim objemom.
Ak za 2 roky (este kym je v zaruke) najazdim 2x 30 000 km a na kazdych 100km usetrim 2 litre paliva = 1200litrov benzinu x 1,3e/l = 1560e. Co mas pomaly 1,5 dovolenky . Co sa stane s autom po predaji, neriesia, lb si zoberu nove.
Alebo firemne 4 roky = 3120e usetrene a ide na predaj. To ze pri 120k sa zacne kazit, nikoho nezaujima, lb maju odpisane a ide do vykupu.
raz som mal pozicany seat 1.4 16V 63kW a za 2 tyzdne som podla plna-plna spravil spotrebu 5,8l/100km, ale to som sa len priblizoval k rychlostam ako jazdim na 2.2 diesly. Ale pochybujem, ze by ta 1.4 vydrzala dlhodobo .
Pokrok ide dopredu, downsizing, efektivitu spalovania zvysuju preplnanim a tym padom maju motory nizsiu spotrebu ako starsie s rovnakym vykonom ale o pol litra vacsim objemom.
Ak za 2 roky (este kym je v zaruke) najazdim 2x 30 000 km a na kazdych 100km usetrim 2 litre paliva = 1200litrov benzinu x 1,3e/l = 1560e. Co mas pomaly 1,5 dovolenky . Co sa stane s autom po predaji, neriesia, lb si zoberu nove.
Alebo firemne 4 roky = 3120e usetrene a ide na predaj. To ze pri 120k sa zacne kazit, nikoho nezaujima, lb maju odpisane a ide do vykupu.
raz som mal pozicany seat 1.4 16V 63kW a za 2 tyzdne som podla plna-plna spravil spotrebu 5,8l/100km, ale to som sa len priblizoval k rychlostam ako jazdim na 2.2 diesly. Ale pochybujem, ze by ta 1.4 vydrzala dlhodobo .
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
ad pevnost novych mestskych vozitok - ano, su relativne "makke" - a je to cielene tak spravene, deformacne zony urobia sakra rozdiel pri burackach, ak sa to auto deformuje inteligentne tak to dost znizi zataz na cloveka co sedi dnu.
ked som bural so suzuki splash, tukes mozno 20-30 kmh do stojaceho auta preo mnou, sice som odpalil vzperu cela, ale ani som nevedel ze som nabural
a co sa malych motorov tyka, ze to neni na dialnicu musi byt v prvom rade vsetkym jasne, a ze ked to ma nizsi vykon a krutak tak to nepojde do kopca tiez, ze je rozdiel ci tam sedim sam alebo ci mam plne nalozene nehovoriac. ale ked to ma niekto ako mestske presuvadlo, taketo veci fakt neriesi. v zivote som si v meste nepovedal ze by to chcelo viac vykonu a vacsi motor na tom firemnom jednolitri, trojvalceku o sile nejakych 50kW.... ze to citit uz na okreskach ak chce clovek predbiehat alebo na dialnici vseobecne, je vec druha, ale nevidim dovod riesit nejaku velku kravu a plyn ak to clovek bude fakt len v meste pouzivat... ked chem vacsie, alebo potrebujem, tak ho budem mat, ked som taky ze nepotrebujem tak nebudem, ze je ale trosku smola ze uz sa vacsie motory len malokedy robia v beznych autach je dalsia vec, ja osobne by som si nic pod 1.4 nekupoval a isto nie 3valec. ale niekomu to opat moze byt jedno a treba to pozerat z oboch hladisk.
plus mi nehovorte ze ked sa vyburate v starom "nepapierovom" tragaci ze dopadnete lepsie ako v modernom aute... ked zoberete auto ROVNAKEJ TRIEDY spred 15 rokov a teraz, bude to sakra ze rozdiel. porovnavat starsie bmw s dnesnymi mestskymi prditkami je imho riadny nezmysel, mestske presuvadla poli aj predtym /tico, sceicento, a rozne ine hovadiny/, a rovnako sa premiove auta vyrabaju doteraz.
jediny problem vidim v nedostupnosti vacsich motorov u beznych aut, a v tom ze skoro vsade sa placa turbo. nevidim problem preco by do aj poondiatej fabky nemohli dat 1.8-2.0 benzin atmosfericky, mohla by to byt celkom sranda... aj ked by som si to nekupil lebo skoda ale asi chapete co myslim, aspon dufam..
ked som bural so suzuki splash, tukes mozno 20-30 kmh do stojaceho auta preo mnou, sice som odpalil vzperu cela, ale ani som nevedel ze som nabural
a co sa malych motorov tyka, ze to neni na dialnicu musi byt v prvom rade vsetkym jasne, a ze ked to ma nizsi vykon a krutak tak to nepojde do kopca tiez, ze je rozdiel ci tam sedim sam alebo ci mam plne nalozene nehovoriac. ale ked to ma niekto ako mestske presuvadlo, taketo veci fakt neriesi. v zivote som si v meste nepovedal ze by to chcelo viac vykonu a vacsi motor na tom firemnom jednolitri, trojvalceku o sile nejakych 50kW.... ze to citit uz na okreskach ak chce clovek predbiehat alebo na dialnici vseobecne, je vec druha, ale nevidim dovod riesit nejaku velku kravu a plyn ak to clovek bude fakt len v meste pouzivat... ked chem vacsie, alebo potrebujem, tak ho budem mat, ked som taky ze nepotrebujem tak nebudem, ze je ale trosku smola ze uz sa vacsie motory len malokedy robia v beznych autach je dalsia vec, ja osobne by som si nic pod 1.4 nekupoval a isto nie 3valec. ale niekomu to opat moze byt jedno a treba to pozerat z oboch hladisk.
plus mi nehovorte ze ked sa vyburate v starom "nepapierovom" tragaci ze dopadnete lepsie ako v modernom aute... ked zoberete auto ROVNAKEJ TRIEDY spred 15 rokov a teraz, bude to sakra ze rozdiel. porovnavat starsie bmw s dnesnymi mestskymi prditkami je imho riadny nezmysel, mestske presuvadla poli aj predtym /tico, sceicento, a rozne ine hovadiny/, a rovnako sa premiove auta vyrabaju doteraz.
jediny problem vidim v nedostupnosti vacsich motorov u beznych aut, a v tom ze skoro vsade sa placa turbo. nevidim problem preco by do aj poondiatej fabky nemohli dat 1.8-2.0 benzin atmosfericky, mohla by to byt celkom sranda... aj ked by som si to nekupil lebo skoda ale asi chapete co myslim, aspon dufam..
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
No zober si napriklad mna, kazdy den sa trieskam 50 km do BA. No vies ako by som vizeral, ked sa budem trieskat neakym 3 hrncekom po dialnici? To auto by som zodral za 4 roky ani by som nevedel ako. Cely problem je v komforte. Ak cestujes tak ako ja cca 50 min, tak je to citit, v com si. co sa tyka tych motorov tak to mas recht, cely problem je v EU, v amerike taka hlupost neje a v pohodke kupis auto aj s napr 2.0 atmosfera. Mne vadi to, ze pocas toho, co som to auto mal som najzadil 250 000 km (polo 1,4 TDi), bolo tam menene okrem motora snad vsetko. Jednoducho som sklamany z nakladov na servis. Aby mi menili 2 x spojku za zivotnost vozidla + to ani nehovorim, ze mi menili termostat 6 x z toho 3 x posebe nakolko stale nefungoval. olejova vana mi 1 x praskla (netusim ako). Elektriku mi sand preklablovali v celom aute, 1 x som videl ten prehnity kabel a ani som sa necudoval, ze preco mi to neslo nastartovat.
Mam sukromne prehystoricke 19 rocne BMW natachaci cez 500000 a teraz zacinam citit, ze asi bude treba spojku. Kabelaze som sa ani nechytil a pri cidlach mi prdla 1 x vaha vzduchu + zadne tlmice. Na firemnom som vymenil vsetky tlmice neviem teraz zi 3 x alebo 4 x. to uz si nepametam.
Mam sukromne prehystoricke 19 rocne BMW natachaci cez 500000 a teraz zacinam citit, ze asi bude treba spojku. Kabelaze som sa ani nechytil a pri cidlach mi prdla 1 x vaha vzduchu + zadne tlmice. Na firemnom som vymenil vsetky tlmice neviem teraz zi 3 x alebo 4 x. to uz si nepametam.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
.
.
.
.
.
a konecne to tu kuwa trosku ozilo.
.
.
Blackhawk : jasne ze som myslel porovnanie 11l plynu v normalnom 6hrncovom voze s posratymi 5.2l na posratom 3hrnci. Vobec mi nejde o to ci 3hrnec taha hore Sturcom s dvojtonkou privesom - to som nikdy nespomenul, jasneze netaha tak ako ten trojliter ale to neriesim.
!!!! TAKZE SA BAVIME SICE O "POLOVICNEJ SPOTREBE" ALE O UPLNE ROVNAKYCH PENIAZOCH PRETOZE LPG STOJI DALEKO MENEJ AKO POLOVICU TOHO CO STOJI BENZIN !!!!
Darmo toho LPGcka zozeriem 2.5x viac ako benzinu, proste stoji 2.5x menej takze v konecnom vysledku na peniaze mam vacsie, lepsie, vybavenejsie, komfortnejsie auto za rovnake prachy. U mna je to velmi tazka volba lebo ja som v skole nedaval pozor.
Este som nezacal o jazdnom prejave, to snad asi netreba.
Riesim to, ze hypermoderny 3hrnec EkuBoost na plyn proste neprerobis a preto jazdis ZA UPLNE ROVNAKE NAKLADY ako krasny poctivy 3litrovy 6valcovy motor. Zivotnost je tiez tazko, niekde skorej zdochne Fabia 1.2, niekde zdochne to BMW lebo mu desat rokov pred tebou priyebaval v jednom kuse za usi nejake poaknovane hoviadko s familiarnou nalepkou Driftérko na nadrzi. Ale proste ked si porovnas tu techniku, vybavu, stavbu vozu, komfort, vsetko, nehovor mi prosim ta ze novy pan Adam pan Opel je lepsi ako 6rocne béemwé 5 v rovnakej cenovke.
>> Pokrok ide dopredu, downsizing, efektivitu spalovania zvysuju preplnanim a tym padom maju motory nizsiu spotrebu ako starsie s rovnakym vykonom ale o pol litra vacsim objemom.
nie sefe, EFEKTIVITU SPALOVANIA ESTE NIKTO NIKDY NEVYRIESIL. Jedine co sme dokazali je nafukat viac vzduchu na mensich otackach do mensich motorov, a k tomu adekvatne mnozstvo paliva (a zoptimalizovat prevodovky, a pneumatiky a spravit starter o pol kila lahsim a desat rokov menej spolahlivym, to sme fakt dokazali POPITCHI DOBRE).
>> Ak za 2 roky (este kym je v zaruke) najazdim 2x 30 000 km a na kazdych 100km usetrim 2 litre paliva = 1200litrov benzinu x 1,3e/l = 1560e. Co mas pomaly 1,5 dovolenky . Co sa stane s autom po predaji, neriesia, lb si zoberu nove.
prosim prerataj mi to takto : 6 litrov benzinu spotreba versus 12 litrov LPG spotreba. Kolko tisic si usetril ?
>> raz som mal pozicany seat 1.4 16V 63kW a za 2 tyzdne som podla plna-plna spravil spotrebu 5,8l/100km, ale to som sa len
>> priblizoval k rychlostam ako jazdim na 2.2 diesly. Ale pochybujem, ze by ta 1.4 vydrzala dlhodobo
no ja zase pochybujem ze ked niekto priklada 1.4ke, ze zozerie 5.8 litra average. Neviem akymi rychlostami jazdis na dva-dva diesliku ale na tom Sejate si rozhodne netlacil plyn do polovicky a rozhodne nie sustavne, to si ho len tak spustal dole kopcom podla mna
Lebo keby si seriozne tomu Sejatu pohladkal za uskami, tak by tam bolo DESAT litrov len tak zahuci a kto si mysli ze ma presvedci o opaku, moze mi kludne priniest svoje 1.4kove auticko s akymikolvek nalepkami na kapote (ja take nastastie nemam) a hned mu predvediem na 300km jazde v Bratislave spotrebu 30 litrov a to teda neviem ci som strasne malo nepovedal.
A sfleku doneste aj kameru so sebou aby sme sa nemuseli hasterit ci to bolo 30 litrov alebo ci to nebolo.
.
.
.
.
a konecne to tu kuwa trosku ozilo.
.
.
Blackhawk : jasne ze som myslel porovnanie 11l plynu v normalnom 6hrncovom voze s posratymi 5.2l na posratom 3hrnci. Vobec mi nejde o to ci 3hrnec taha hore Sturcom s dvojtonkou privesom - to som nikdy nespomenul, jasneze netaha tak ako ten trojliter ale to neriesim.
!!!! TAKZE SA BAVIME SICE O "POLOVICNEJ SPOTREBE" ALE O UPLNE ROVNAKYCH PENIAZOCH PRETOZE LPG STOJI DALEKO MENEJ AKO POLOVICU TOHO CO STOJI BENZIN !!!!
Darmo toho LPGcka zozeriem 2.5x viac ako benzinu, proste stoji 2.5x menej takze v konecnom vysledku na peniaze mam vacsie, lepsie, vybavenejsie, komfortnejsie auto za rovnake prachy. U mna je to velmi tazka volba lebo ja som v skole nedaval pozor.
Este som nezacal o jazdnom prejave, to snad asi netreba.
Riesim to, ze hypermoderny 3hrnec EkuBoost na plyn proste neprerobis a preto jazdis ZA UPLNE ROVNAKE NAKLADY ako krasny poctivy 3litrovy 6valcovy motor. Zivotnost je tiez tazko, niekde skorej zdochne Fabia 1.2, niekde zdochne to BMW lebo mu desat rokov pred tebou priyebaval v jednom kuse za usi nejake poaknovane hoviadko s familiarnou nalepkou Driftérko na nadrzi. Ale proste ked si porovnas tu techniku, vybavu, stavbu vozu, komfort, vsetko, nehovor mi prosim ta ze novy pan Adam pan Opel je lepsi ako 6rocne béemwé 5 v rovnakej cenovke.
>> Pokrok ide dopredu, downsizing, efektivitu spalovania zvysuju preplnanim a tym padom maju motory nizsiu spotrebu ako starsie s rovnakym vykonom ale o pol litra vacsim objemom.
nie sefe, EFEKTIVITU SPALOVANIA ESTE NIKTO NIKDY NEVYRIESIL. Jedine co sme dokazali je nafukat viac vzduchu na mensich otackach do mensich motorov, a k tomu adekvatne mnozstvo paliva (a zoptimalizovat prevodovky, a pneumatiky a spravit starter o pol kila lahsim a desat rokov menej spolahlivym, to sme fakt dokazali POPITCHI DOBRE).
>> Ak za 2 roky (este kym je v zaruke) najazdim 2x 30 000 km a na kazdych 100km usetrim 2 litre paliva = 1200litrov benzinu x 1,3e/l = 1560e. Co mas pomaly 1,5 dovolenky . Co sa stane s autom po predaji, neriesia, lb si zoberu nove.
prosim prerataj mi to takto : 6 litrov benzinu spotreba versus 12 litrov LPG spotreba. Kolko tisic si usetril ?
>> raz som mal pozicany seat 1.4 16V 63kW a za 2 tyzdne som podla plna-plna spravil spotrebu 5,8l/100km, ale to som sa len
>> priblizoval k rychlostam ako jazdim na 2.2 diesly. Ale pochybujem, ze by ta 1.4 vydrzala dlhodobo
no ja zase pochybujem ze ked niekto priklada 1.4ke, ze zozerie 5.8 litra average. Neviem akymi rychlostami jazdis na dva-dva diesliku ale na tom Sejate si rozhodne netlacil plyn do polovicky a rozhodne nie sustavne, to si ho len tak spustal dole kopcom podla mna
Lebo keby si seriozne tomu Sejatu pohladkal za uskami, tak by tam bolo DESAT litrov len tak zahuci a kto si mysli ze ma presvedci o opaku, moze mi kludne priniest svoje 1.4kove auticko s akymikolvek nalepkami na kapote (ja take nastastie nemam) a hned mu predvediem na 300km jazde v Bratislave spotrebu 30 litrov a to teda neviem ci som strasne malo nepovedal.
A sfleku doneste aj kameru so sebou aby sme sa nemuseli hasterit ci to bolo 30 litrov alebo ci to nebolo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.