Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
stare poctive motory natocili 900 000+km ... to tie novsie horsie mali len 500 000+km
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
mp3turbo: trepes somariny, ze emisie rataju zo spotreby. bohuzial ti to papierovo nevychadza. jasne, vsetky automobilky klamu, EU je tak sprosta, ze nema na jedno zariadenie, co je schopne odmerat realne emisie v aute. nechci mi povedat, ze taka Octavia 1,6 mpi bude mat nizsie alebo porovnatelne emisie ako 1,2tsi. Trepes somariny.
EU kaze vyrobcom znizit emisie, a tie to obchadzaju carbanicami na papier, ze? Dnes technici a inzinieri miesto navrhu noveho motora premyslaju ci mu udaju 105 alebo 106CO2/km, ze? Nevedia sa rozhodnut. Nesranduj prosim Ta. Trepes dve na tri.
Napisal som, ze mozno toto riesenie vela nezmeni, pretoze je to ihla v kopke sena, ale je to zaciatok. A ked mi niekto ide tvrdit, ze automobilka oklame EU a bude produkovat auta s realnymi 160CO2/km miesto ,papierovych 116 tak nemoze byt v poriadku.
Uz sa vzdaj tych svojich 8valcov ci 16valcov, a uvedom si, ze o chvilu bude problem kupit auto co bude mat 1,2l motov. A bohuzial kedze ja myslim aj na svoje deti, tak s tym musim chtiac ci nechtiac suhlasit, a verit, ze casom sa spamataju aj velke fabriky, a brutalne znizia to, co vypustaju do ovzdusia. Darmo mi niekto povie ze to nesuvidi, downsizing je vysledok snahy o znizenie vypustania CO2 do ovzdusia, nic viac, nic menej. Automobilka proste nedokaze urobit 1,6l motor, ktory by mal mensie emisie. Nedokaze.
A kedze ropy je dost /aj ked nas strasili, pamatam si raz rok 2025 ze bol udany kedy bude nedostatok ropy a liter bude stat 300sk.../, nejde ani tak o spotrebu, ako o emisie. Ale koniec koncov, aj tu ropu treba spracovat, doviezt, odviezt na pumpu a aj ta cisterna ma iste CO2, takze to vsetko so vsetkym suvisi. A kedze elektromobily sa zatial nevedia ujat, lebo dojazd 100-200-300km je prilis maly, cakanie na nabitie dlhe, tak nas necaka nic ine len 1,0 - 0,8 atd.
EU kaze vyrobcom znizit emisie, a tie to obchadzaju carbanicami na papier, ze? Dnes technici a inzinieri miesto navrhu noveho motora premyslaju ci mu udaju 105 alebo 106CO2/km, ze? Nevedia sa rozhodnut. Nesranduj prosim Ta. Trepes dve na tri.
Napisal som, ze mozno toto riesenie vela nezmeni, pretoze je to ihla v kopke sena, ale je to zaciatok. A ked mi niekto ide tvrdit, ze automobilka oklame EU a bude produkovat auta s realnymi 160CO2/km miesto ,papierovych 116 tak nemoze byt v poriadku.
Uz sa vzdaj tych svojich 8valcov ci 16valcov, a uvedom si, ze o chvilu bude problem kupit auto co bude mat 1,2l motov. A bohuzial kedze ja myslim aj na svoje deti, tak s tym musim chtiac ci nechtiac suhlasit, a verit, ze casom sa spamataju aj velke fabriky, a brutalne znizia to, co vypustaju do ovzdusia. Darmo mi niekto povie ze to nesuvidi, downsizing je vysledok snahy o znizenie vypustania CO2 do ovzdusia, nic viac, nic menej. Automobilka proste nedokaze urobit 1,6l motor, ktory by mal mensie emisie. Nedokaze.
A kedze ropy je dost /aj ked nas strasili, pamatam si raz rok 2025 ze bol udany kedy bude nedostatok ropy a liter bude stat 300sk.../, nejde ani tak o spotrebu, ako o emisie. Ale koniec koncov, aj tu ropu treba spracovat, doviezt, odviezt na pumpu a aj ta cisterna ma iste CO2, takze to vsetko so vsetkym suvisi. A kedze elektromobily sa zatial nevedia ujat, lebo dojazd 100-200-300km je prilis maly, cakanie na nabitie dlhe, tak nas necaka nic ine len 1,0 - 0,8 atd.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Ja si spravím "menštruačný kalendár".
Za včera, za dnes a uvidím dokedy si porobím krížiky. Časom takto hádam odsledujem nejakú pravidelnosť a budem vedieť, kedy sa neoplatí otvárať nové príspevky
Za včera, za dnes a uvidím dokedy si porobím krížiky. Časom takto hádam odsledujem nejakú pravidelnosť a budem vedieť, kedy sa neoplatí otvárať nové príspevky
Re: Všeobecná diskusia
Adam rozputal flame
Neviem aku ma velku nadrz ale na full som dal okolo 620km po dialnici (cca 260 km) a zbytok mesta a medzi mesto...
Btw: "kazdy" vravi startovat na neutraly ale taky Adam bez vytlacenej spojky ani nenastartuje
Neviem aku ma velku nadrz ale na full som dal okolo 620km po dialnici (cca 260 km) a zbytok mesta a medzi mesto...
Btw: "kazdy" vravi startovat na neutraly ale taky Adam bez vytlacenej spojky ani nenastartuje
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> nechci mi povedat, ze taka Octavia 1,6 mpi bude mat nizsie alebo porovnatelne emisie ako 1,2tsi. Trepes somariny.
toto som niekde povedal ? Ukaz. Alebo si zase nieco prehliadol respektive pochopil len podla svojho ?
Jedine co som si vymyslel - a to bolo jasne ze trepem z brucha - bolo tusim 139g/km CO2 pre 1.2tsi motor ci kolko som to povedal namiesto papierovych 114 co si udal ty a bolo to v spojitosti s tymi podvodmi, ale to je stale menej ako si dal pre 1.6kovu Ocktaviu so 170. Nikde som vsak nepovedal ani nenaznacil ze 1.2tsi ma vacsie emisie ako 1.6i.
>> Uz sa vzdaj tych svojich 8valcov ci 16valcov, a uvedom si, ze o chvilu bude problem kupit auto co bude mat 1,2l motov.
not yet, preco by som sa vzdaval ? Ludia by sa radsej mali vzdat fajcenia a alkoholu, to su daleko vacsie a skodlivejsie blbosti ako 6/8/12valcovy motor. [akoze normalne : si vnutorne presvedceny ze 1.0i je to najlepsie na svete od vymyslu tepleho chleba ? velryby nabok, ruky na bradavky, si normalne presvedceny a nevadi ti "ten hnus" ? ]
Ludia sa uz nevzdali daleko vacsich blbosti ako su 6/8/12valcove motory. Som naznacil ze zmensovanie proste nemoze ist donekonecna (aha, kupili sme si MINUS 0.7litrovy ubermotor co sa Turbovi zrejme nebude lubit, podme ho nasrat na pretaktovacom slepičinci), tak proste niekde narazis na totalne limity. Ci to bude 0.8i alebo 0.4i s desiatimi turbami, vobec neviem a vzrusuje ma to asi tak ako teba bombove utoky v Kalkate - teda dufam ze nie si žihnutý. Ale proste donekonecna tie hracky zmensovat nebudes, nebudes, nebudes a nebudes.
Kedy zachvilu bude problem kupit auto co bude mat 1.2 motor ? Kedy ? Dnes mozes kupit auto so sedemlitrovym motorom, nove aj pouzite.
toto som niekde povedal ? Ukaz. Alebo si zase nieco prehliadol respektive pochopil len podla svojho ?
Jedine co som si vymyslel - a to bolo jasne ze trepem z brucha - bolo tusim 139g/km CO2 pre 1.2tsi motor ci kolko som to povedal namiesto papierovych 114 co si udal ty a bolo to v spojitosti s tymi podvodmi, ale to je stale menej ako si dal pre 1.6kovu Ocktaviu so 170. Nikde som vsak nepovedal ani nenaznacil ze 1.2tsi ma vacsie emisie ako 1.6i.
>> Uz sa vzdaj tych svojich 8valcov ci 16valcov, a uvedom si, ze o chvilu bude problem kupit auto co bude mat 1,2l motov.
not yet, preco by som sa vzdaval ? Ludia by sa radsej mali vzdat fajcenia a alkoholu, to su daleko vacsie a skodlivejsie blbosti ako 6/8/12valcovy motor. [akoze normalne : si vnutorne presvedceny ze 1.0i je to najlepsie na svete od vymyslu tepleho chleba ? velryby nabok, ruky na bradavky, si normalne presvedceny a nevadi ti "ten hnus" ? ]
Ludia sa uz nevzdali daleko vacsich blbosti ako su 6/8/12valcove motory. Som naznacil ze zmensovanie proste nemoze ist donekonecna (aha, kupili sme si MINUS 0.7litrovy ubermotor co sa Turbovi zrejme nebude lubit, podme ho nasrat na pretaktovacom slepičinci), tak proste niekde narazis na totalne limity. Ci to bude 0.8i alebo 0.4i s desiatimi turbami, vobec neviem a vzrusuje ma to asi tak ako teba bombove utoky v Kalkate - teda dufam ze nie si žihnutý. Ale proste donekonecna tie hracky zmensovat nebudes, nebudes, nebudes a nebudes.
Kedy zachvilu bude problem kupit auto co bude mat 1.2 motor ? Kedy ? Dnes mozes kupit auto so sedemlitrovym motorom, nove aj pouzite.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
tusim to nejde ani v i30tke, ja som si zvykol startovat so spojkouhawkeye napísal:Btw: "kazdy" vravi startovat na neutraly ale taky Adam bez vytlacenej spojky ani nenastartuje
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Všeobecná diskusia
felipe25 napísal: Uz sa vzdaj tych svojich 8valcov ci 16valcov, a uvedom si, ze o chvilu bude problem kupit auto co bude mat 1,2l motov.
to by bolo super
http://www.teslamotors.com/blog/secret- ... you-and-me
elektrika pokryje s prehladom mestske jazdenie, vybudovat par tisic nabijaciek sa da, ktovie, mozno vymyslia ako nabijat indukcne a nie je problem. jediny problem bude, ze na tom zarobi len malo ludi a to je doost velky problem zatial.
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
napisal si to tu:
PAPIEROVO ma 1.2tsi emisie 114g na kilometer na megajoul celzius tonu. V realite vies kolko to je ? Nevies. Co ked je to 139g ? Co ked si tie svine vymyslaju mnozstvo emisii rovnako ako oyebavaju na spotrebach ?
takze neveris nicomu. si myslis, ze EU sa da odrbat, a ze ked raz povie, ze budu auta splnat EURO6, ze niekto bude produkovat auta s EURO5? si naivny. keby to bolo take lahke, tak tu mame mierne upravene 1,6mpicka, ktore daju papierovo tolko co EU ziada. Preco ich tu nemame? hm? lebo asi je to debilita, co pises, ze v reale by to bolo inac ako uda vyrobca. Nikto si to nedovoli.
A ano, 62% vs 100% pri EURO5 porovnani vychadza stale vela, ale ked si toto aplikujes na desiatky tisic aut, ktore sa predaju, v podstate dospejes k tomu, ze auta predane za obdobie 1995-2005 a auta predane v obdobi 2005-2015 v EU budu mat celkovo emisie aj v pomere 100%:60% a to je PODSTATNY ROZDIEL. 40% emisii zmizlo. Ano, bohuzial, zvysena produkcia x tovarni a pod. mozno hravo nahradila tych usetrenych 40%, ale treba sa divat, ze se usetrili 40% a bez toho by to bolo 40% + tie tovarne. Aj to je nieco. Ci Ty si nevsimas, ako nas zacina ovplyvnovat klimat, ze su tu 40st horucavy, ktore v zivote neboli, a zachvilu polnohospodari budu mat vazne obavy, a vsetko budeme dovazat? Fini pestuju to, co v zivote nemohli, lebo zacinaju mat taku klimu, ako nikdy predtym. Netreba sa pozerat len na valce, vykony a neviem co. Jazdit sa da aj s 3valcom o vykone 44kW. Kto to nevie, nema co robit na cestach.
PAPIEROVO ma 1.2tsi emisie 114g na kilometer na megajoul celzius tonu. V realite vies kolko to je ? Nevies. Co ked je to 139g ? Co ked si tie svine vymyslaju mnozstvo emisii rovnako ako oyebavaju na spotrebach ?
takze neveris nicomu. si myslis, ze EU sa da odrbat, a ze ked raz povie, ze budu auta splnat EURO6, ze niekto bude produkovat auta s EURO5? si naivny. keby to bolo take lahke, tak tu mame mierne upravene 1,6mpicka, ktore daju papierovo tolko co EU ziada. Preco ich tu nemame? hm? lebo asi je to debilita, co pises, ze v reale by to bolo inac ako uda vyrobca. Nikto si to nedovoli.
A ano, 62% vs 100% pri EURO5 porovnani vychadza stale vela, ale ked si toto aplikujes na desiatky tisic aut, ktore sa predaju, v podstate dospejes k tomu, ze auta predane za obdobie 1995-2005 a auta predane v obdobi 2005-2015 v EU budu mat celkovo emisie aj v pomere 100%:60% a to je PODSTATNY ROZDIEL. 40% emisii zmizlo. Ano, bohuzial, zvysena produkcia x tovarni a pod. mozno hravo nahradila tych usetrenych 40%, ale treba sa divat, ze se usetrili 40% a bez toho by to bolo 40% + tie tovarne. Aj to je nieco. Ci Ty si nevsimas, ako nas zacina ovplyvnovat klimat, ze su tu 40st horucavy, ktore v zivote neboli, a zachvilu polnohospodari budu mat vazne obavy, a vsetko budeme dovazat? Fini pestuju to, co v zivote nemohli, lebo zacinaju mat taku klimu, ako nikdy predtym. Netreba sa pozerat len na valce, vykony a neviem co. Jazdit sa da aj s 3valcom o vykone 44kW. Kto to nevie, nema co robit na cestach.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Praveze plati to co pise turbo. Tie auta robia take emisia iba na papieri - v teste, na ktory su optimalizovane. Lenze potom pride realita a zrazu ejha, papierových 3,1l benalu nam vyskoci na 5, co uz nie je az o tolko menej ako starucka 1.6, ale energia potrebna na vyrobu vsetkych tych suciastok, ktore su v tom aute je kolko nasobna? Naklady na servis? Zivotnost takého auta a teda dalsia energia potrebna na zrecyklovanie? Nic?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
dakujem
.
.
.
.
.
Filip, inak pocuvaj, ty si normalna truba. Ved ty ani citat nevies. Alebo pochopit precitane. Sleduj.
Vyrutil si sa na mna s tymto : "mp3turbo: trepes somariny, ze emisie rataju zo spotreby."
Ja som na predchadzajucej strane pisal (kukni, prispevok je needitovany v povodnej forme) : "A uz si niekedy pocul o tom ze tie sproste papierove spotreby SU VYPOCITAVANE Z EMISII C02 ??"
Doriti dokazes prijat jednoducho a primitivne pisany text ? Alebo proste 1.0i je najlepsie Uber Alles a smitec, prava ruka hore k nebesiam ? Prosim ta mohol by si mi niekde ukazat, kde som pisal ze emisie sa rataju zo spotreby ? Lebo si vybehol na mna ze trepem somariny [ked hovorim] ze emisie sa rataju zo spotreby.
Problem : ja som nikdy nic take nepovedal lebo je to presne naopak a ja to uz davno viem. Nerealna spotreba v labakoch sa VYPOCITAVA na zaklade emisii. A presne aj to som napisal, dopismena.
Len ku tebe to ZASE prislo nejako pokrutene, tak ako uz vela veci.
Chalan... dobre ? Normalne bud chlap a povedz "turbo ked citam tvoje prispevky tak mam cervene pred ocami, neviem ta vnimat, nemas dobru vôňu". Uder nieco vtipne.
Pod moj chlapec, ides teraz ty. Javisko je tvoje.
.
.
.
.
.
Filip, inak pocuvaj, ty si normalna truba. Ved ty ani citat nevies. Alebo pochopit precitane. Sleduj.
Vyrutil si sa na mna s tymto : "mp3turbo: trepes somariny, ze emisie rataju zo spotreby."
Ja som na predchadzajucej strane pisal (kukni, prispevok je needitovany v povodnej forme) : "A uz si niekedy pocul o tom ze tie sproste papierove spotreby SU VYPOCITAVANE Z EMISII C02 ??"
Doriti dokazes prijat jednoducho a primitivne pisany text ? Alebo proste 1.0i je najlepsie Uber Alles a smitec, prava ruka hore k nebesiam ? Prosim ta mohol by si mi niekde ukazat, kde som pisal ze emisie sa rataju zo spotreby ? Lebo si vybehol na mna ze trepem somariny [ked hovorim] ze emisie sa rataju zo spotreby.
Problem : ja som nikdy nic take nepovedal lebo je to presne naopak a ja to uz davno viem. Nerealna spotreba v labakoch sa VYPOCITAVA na zaklade emisii. A presne aj to som napisal, dopismena.
Len ku tebe to ZASE prislo nejako pokrutene, tak ako uz vela veci.
Chalan... dobre ? Normalne bud chlap a povedz "turbo ked citam tvoje prispevky tak mam cervene pred ocami, neviem ta vnimat, nemas dobru vôňu". Uder nieco vtipne.
Pod moj chlapec, ides teraz ty. Javisko je tvoje.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Jasne, ze sa da jazdit aj s 3 hrncom. Jazdil som s nim, ale pokial som chcel normalne chodit do prace a nie sa prdkat 90 km/h na dialnici a cakat, ze ma pomaly aj kamion vytruby, tak som proste nedokazal davat tu spotrebu, co mi uvadzal technicak / vyrobca. Uvedene bolo 4,9 kombinovana. Ja som jazdil BA - MA - Velke Levare. Moja spotreba 5,8 , v zime 6,6. To som sa krotil a chodil po dialnici 120 Km/h. Ani v meste to nebolo ruzove. Tak sa ta naozaj pytam, kde je ta udava spotreba. Ano uznavam, urobil som test a odjazdil 200 km ukazkovo s lahkou nohou + 90 km/h na dialnici spotreba 4,8 leto. Ale nestalo mi to za ten roziel v case + nervy chodit pri vypnutej klime a parit sa ako chuj + pocuvat zenu ako mi strasne smrdia nohy + byt totalne zniceny ked vystupim. Pozri to, ze dochadza k globalnemu oteplovaniu mozes kvlude pripisat na vrub naozajstemu znecistovatelovi = LIETADLA.
To kolko spali kyslika pri prelete cez atlantik mozem ja s mojim 8V 4,0 l motorom pri LPG (site spalovanie) chodit do prace 1 rok. Pisem spravne 1 cely rok. Kolko letov denne mame + vasci problem. CO2 je tu dole z mojho auta = vie byt spracovane rastlinami. Lietadlo ich vypusta vo vyske cca 10 KM, co ten CO2 tam zachyti spracuje ? Po 11 septembri, ked zakazali akekolvek lety nad mestom klesla teplota o 1 stupen behom 48 hodin. Ale to ti nik nenapise, odstran lietadla a spomalis globalne oteplovanie o 50 %. Lebo oni vypustaju Co2 tam, kde je to najmenej vhodne. Vo vyssich vrstvach atmosfery, prave tam, kde dochadza k absorbcii ziarenia !!!
To kolko spali kyslika pri prelete cez atlantik mozem ja s mojim 8V 4,0 l motorom pri LPG (site spalovanie) chodit do prace 1 rok. Pisem spravne 1 cely rok. Kolko letov denne mame + vasci problem. CO2 je tu dole z mojho auta = vie byt spracovane rastlinami. Lietadlo ich vypusta vo vyske cca 10 KM, co ten CO2 tam zachyti spracuje ? Po 11 septembri, ked zakazali akekolvek lety nad mestom klesla teplota o 1 stupen behom 48 hodin. Ale to ti nik nenapise, odstran lietadla a spomalis globalne oteplovanie o 50 %. Lebo oni vypustaju Co2 tam, kde je to najmenej vhodne. Vo vyssich vrstvach atmosfery, prave tam, kde dochadza k absorbcii ziarenia !!!
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
jo turbo, sice vo vela veciach by som suhlasil,
ale neda mi zase raz nepoznamenat, prestan tu tlacit plynove kaleraby do hlavy, vela ludi to proste z principu tak ako ja odmietne, so slovami typu "plyn patri do sporaku"... ze usetris, to ano, ale rovnako mozme debatovat, ze usetris ked pojdes autobusom, to ma dokonca aj slusne velky motor ale ze vela ludom su proti srsti obmedzenia s parkovanim, komplikovanejsia udrzba, natankovat uz sa sice da vselikde ale tiez to neni tak lahke jak capnut benzin... a hlavne osobne sa mi nepaci predstava tlakovej nadoby v aute, aj ked je na to urcite stavana...
a k emisiam - neni ovela ekologickejsie pouzivat dlho jedno a to iste auto ako kazdych par rokov si kupit nove?
neprekonaju emisie ktore vzniknu pri vyrobe zdaleka emisie ktore auto vytvori pocas prevadzky? (samozrejme, tu to uzko zavisi od toho kolko clovek nabeha rocne)
obavam sa ze to co vyprodukuju auta musi byt hovadsky zanedbatelne proti fabrikam, lietadlam.... a riesit nove auta len kvoli emisiam, pricom faktom je ze sa doseru neuveritelne skor ako starsie auta, je zrazu totalna magorina
som takmer uplne presvedceny ze so svojou 17-rocnou 1.4kou som ovela ekologickejsi kedze to auto jazdi uz tak dlho, ako niekto s 1.2tsi co sa po 5 rokoch rozpadne a opat bude nutne vyprodukovat kvantum sajrajtu vyrobou noveho...
ale neda mi zase raz nepoznamenat, prestan tu tlacit plynove kaleraby do hlavy, vela ludi to proste z principu tak ako ja odmietne, so slovami typu "plyn patri do sporaku"... ze usetris, to ano, ale rovnako mozme debatovat, ze usetris ked pojdes autobusom, to ma dokonca aj slusne velky motor ale ze vela ludom su proti srsti obmedzenia s parkovanim, komplikovanejsia udrzba, natankovat uz sa sice da vselikde ale tiez to neni tak lahke jak capnut benzin... a hlavne osobne sa mi nepaci predstava tlakovej nadoby v aute, aj ked je na to urcite stavana...
a k emisiam - neni ovela ekologickejsie pouzivat dlho jedno a to iste auto ako kazdych par rokov si kupit nove?
neprekonaju emisie ktore vzniknu pri vyrobe zdaleka emisie ktore auto vytvori pocas prevadzky? (samozrejme, tu to uzko zavisi od toho kolko clovek nabeha rocne)
obavam sa ze to co vyprodukuju auta musi byt hovadsky zanedbatelne proti fabrikam, lietadlam.... a riesit nove auta len kvoli emisiam, pricom faktom je ze sa doseru neuveritelne skor ako starsie auta, je zrazu totalna magorina
som takmer uplne presvedceny ze so svojou 17-rocnou 1.4kou som ovela ekologickejsi kedze to auto jazdi uz tak dlho, ako niekto s 1.2tsi co sa po 5 rokoch rozpadne a opat bude nutne vyprodukovat kvantum sajrajtu vyrobou noveho...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
emisie z aut slovo ktore rada pouziva EU, aby obhajali svoje vyborne riesenia pre automobilovy svet, kore im diktuje loby WV.
ak ako pisal tomas, odstrante lietadla, velke fabriky v cine a zrazu mame skoro po probleme aj s globalnym oteplovanim. Precitajte si tom trochu co najviac zapricinuje globalne oteplovanie. Cela masineria aut a zakony je len jedno velke loby WV a spol. Za posledne roky sa krasne nabaluju na servisoch svojich genialnych vehiklov. Nie tak davno si kupil bez problemu 10r auto s 300t km, trocha si ho poobzeral ci nie je hrdza, pobehal a vedel si, ze kludne ti da este aj 500t, mozno nejaka ta spojka a podobne. Dnes by som sa bal kupit 2 rocne auto s 60t km
ak ako pisal tomas, odstrante lietadla, velke fabriky v cine a zrazu mame skoro po probleme aj s globalnym oteplovanim. Precitajte si tom trochu co najviac zapricinuje globalne oteplovanie. Cela masineria aut a zakony je len jedno velke loby WV a spol. Za posledne roky sa krasne nabaluju na servisoch svojich genialnych vehiklov. Nie tak davno si kupil bez problemu 10r auto s 300t km, trocha si ho poobzeral ci nie je hrdza, pobehal a vedel si, ze kludne ti da este aj 500t, mozno nejaka ta spojka a podobne. Dnes by som sa bal kupit 2 rocne auto s 60t km
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Ja by som nepovedal, ze lobi VW, ale lobi ekologov. Uz aj samotna automobilka VW priznala, ze zazina mat problem dodrzat EURO normy. Nakolko norma EURO6 uz je na hrane, ale EURO7 tak to uz bude ina kava
Napriklad sa zistilo, ze asi budeme mat vsetci dementne deti Vdaka EU a vasim normam, ktore sa vymkli z ruky aj samotnym automobilkam. Filter tuhych castic, zacina byt problem, nakolko sa zistilo, ze filtruje ucinne len velke vastice cassie ako 0.5 mm problem nastava pri mensich casticiach, ktore v pohode prejdu filtrom, ty na vdychnes, kedze je to uz male (nasli aj mikronove velkosti) tak sa ti to moze bezproblemov vstebat a usadit v tela ako odpad, ktoreho sa nevies zbavit. Usadza sa to v makkych tkanivach a v mozgu Uzasne. Preto nemci zrusili zvyhodnenie naftakov + zdvihli na ne dane To je to iste ako s olovnatym benzinom. Tiez tvrdili ako je uzasne neskodny. Najvecsia haluz je, ze stara norma EURO2 nema takyto neduch, lebo male castice sa zlepia dohromady na vascie tesne po spalovani + v potruby. Preto to tak nadherne dimy. Takze naftak, ktory nedimy pozor To by som tym ekologom dal dychat nonstop, ze sak ma filter, nic sa nestane, nie ???
Napriklad sa zistilo, ze asi budeme mat vsetci dementne deti Vdaka EU a vasim normam, ktore sa vymkli z ruky aj samotnym automobilkam. Filter tuhych castic, zacina byt problem, nakolko sa zistilo, ze filtruje ucinne len velke vastice cassie ako 0.5 mm problem nastava pri mensich casticiach, ktore v pohode prejdu filtrom, ty na vdychnes, kedze je to uz male (nasli aj mikronove velkosti) tak sa ti to moze bezproblemov vstebat a usadit v tela ako odpad, ktoreho sa nevies zbavit. Usadza sa to v makkych tkanivach a v mozgu Uzasne. Preto nemci zrusili zvyhodnenie naftakov + zdvihli na ne dane To je to iste ako s olovnatym benzinom. Tiez tvrdili ako je uzasne neskodny. Najvecsia haluz je, ze stara norma EURO2 nema takyto neduch, lebo male castice sa zlepia dohromady na vascie tesne po spalovani + v potruby. Preto to tak nadherne dimy. Takze naftak, ktory nedimy pozor To by som tym ekologom dal dychat nonstop, ze sak ma filter, nic sa nestane, nie ???
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
landrower : plyn patri do sporaku, diesel do traktoru a kamionu, tak mame zrazu problem co do auta benzin, a chod to povedat 99.9% majitelom Pasattov (pozri si kolko je na predaj dieslovych - skoro vsetky, a pozri kolko je benzinov. To iste Mondeja a proste taketo auta, mas problem najst jedno jedine benzinove.
Takze podla tejto filozofie, plyn do sporaku, diesel do traktoru a nakladaku, 99.9% ludi s tymito autami vobec nema sajnu co robi s osobnymi autami a robi to uplne zle. Suhlasim.
Co sa tyka tych emisii a ekologickosti, tam sme sa nasli.
Komplikovanost a servis plynu : prosim ta skus mi porovnat uberkomplikovanost dieslika a LPGcka. Na toto porovnanie si pockam a zgustnem si na nom Mozes aj trojturbove diesliky zobrat, pripadne Tujareg 5.0 liter s dvomi riadiacimi jednotkami, dvomi sadami vah vzduchu, EGR ventilov, turb, vaciek ktore sa ohoblovavali, priber k tomu DPF a desat cidiel pred a za ktore sa nikdy nekazili na W V automobiloch, no toto bude fakt velmi dlhy sloh. Pod, skus.
Kto si trufne porovnat technologicku zlozitost LPGcka a dieslika ? Co je citlivejsie na servis (hint : jedno z nich je horsie ako kožka na cicine) ? A o tri dni sa opytam kde je Filip s tym vyjadrenim ci trepem alebo netrepem a co sa vyratava z coho.
Takze podla tejto filozofie, plyn do sporaku, diesel do traktoru a nakladaku, 99.9% ludi s tymito autami vobec nema sajnu co robi s osobnymi autami a robi to uplne zle. Suhlasim.
Co sa tyka tych emisii a ekologickosti, tam sme sa nasli.
Komplikovanost a servis plynu : prosim ta skus mi porovnat uberkomplikovanost dieslika a LPGcka. Na toto porovnanie si pockam a zgustnem si na nom Mozes aj trojturbove diesliky zobrat, pripadne Tujareg 5.0 liter s dvomi riadiacimi jednotkami, dvomi sadami vah vzduchu, EGR ventilov, turb, vaciek ktore sa ohoblovavali, priber k tomu DPF a desat cidiel pred a za ktore sa nikdy nekazili na W V automobiloch, no toto bude fakt velmi dlhy sloh. Pod, skus.
Kto si trufne porovnat technologicku zlozitost LPGcka a dieslika ? Co je citlivejsie na servis (hint : jedno z nich je horsie ako kožka na cicine) ? A o tri dni sa opytam kde je Filip s tym vyjadrenim ci trepem alebo netrepem a co sa vyratava z coho.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.