Všeobecná diskusia
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4774
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Ludia si poslednu dobu kupuju diesle koli vykonu a jeho priebehu ( aspon moji znami). Nizka spotreba im ako tak skresa naklady pri udrzbe za tento luxus a su si vedomi toho, ze budu na tom istom ako pri benzine. Nehovoriac o lepsej ponuke aut so silnym dieslom ako so silnym benzinom. Dnes je taky standard 100-150kW v aute strednej triedy. Holy benzin bez turba v tejto kategorii celkom zerie a LPG proste nie je univerzalnym riesenim a nikdy ani nebude.
Zacali sme pri malych autach... a niekomu proste netreba auto triedy A6, lebo ma 165cm a 60kg, jazdi sam alebo vo dvojici 15tis km rocne po meste. Kupi si yarisa 1.3l 4 valec, a moze sa s tym prdkat po meste za 5-6l. Aj mu to celkom pojde lebo to ma 74kW. Ak by mal rovnaky vykon v nejakom mondeu, tak na taku dynamiku a spotrebu nikdy nedosiahne. Urcite by chcel 3.0 V6 s LPG, ved kto by nie ale bohuzial ma prioritu zaparkovat v podzemnej garazi v praci a nemoze si dovolit vyhodit cez 100E mesacne na benzin. A predsa si kupi auto nie za 20tis, ale rocnik 2010+ za 5-6tis eur, ktore mu splni ucel a nebude mat najmensi problem obcasne si vycestovat do tatier madarska alebo chorvatska na dovolenku.
Tie male turbomotoriky by tiez neboli tak hejtovane ak by boli spolahlive. Ved ta spotreba na 1.2, 1.4tsi je skvela vzhladom na vykon a jeho priebeh.
Zacali sme pri malych autach... a niekomu proste netreba auto triedy A6, lebo ma 165cm a 60kg, jazdi sam alebo vo dvojici 15tis km rocne po meste. Kupi si yarisa 1.3l 4 valec, a moze sa s tym prdkat po meste za 5-6l. Aj mu to celkom pojde lebo to ma 74kW. Ak by mal rovnaky vykon v nejakom mondeu, tak na taku dynamiku a spotrebu nikdy nedosiahne. Urcite by chcel 3.0 V6 s LPG, ved kto by nie ale bohuzial ma prioritu zaparkovat v podzemnej garazi v praci a nemoze si dovolit vyhodit cez 100E mesacne na benzin. A predsa si kupi auto nie za 20tis, ale rocnik 2010+ za 5-6tis eur, ktore mu splni ucel a nebude mat najmensi problem obcasne si vycestovat do tatier madarska alebo chorvatska na dovolenku.
Tie male turbomotoriky by tiez neboli tak hejtovane ak by boli spolahlive. Ved ta spotreba na 1.2, 1.4tsi je skvela vzhladom na vykon a jeho priebeh.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
normalne up-ujem otazku o pracovnej teplote 90 vs 105 ... preco?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Odopoved: Lebo konstrukcia motora. Zase nemam v malicku ze preco, to tak je. Neriesim to, dal som tam kvalitnejsi olej, ktory zvlada vescie teploty a je to v pohode. Neriesim. Len si vzdy musim zarobit zmes, inak by mi vyvrela voda.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
lol jaka prudka debata o skodlivinach....nieze by ste sa snazili vykopat z ciest stariny typu V3S co pamataju WW2, Avie a Liazky z rokom vyroby 1960-1970 a podobne smradlave sracky brzdiace premavku.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
a to je horsie ako zamorene mesto? ja mam nastastie za kopcom jadrovu elektraren, takze myslim, ze pohoda. ty musis pockat kym ti ropovodom prepumpuju ropu, alebo ti ju donesie cisterna, potom to musia rafinovat a znova doniest na druhy koniec slovenska (vychod). neratam jeden zo 16 super tankerov, ktory sa cestou vysype do mora.HaDeS napísal: a pre uber zelenych elektromobilistov - primarne sice nevypustaju ziadne exhalaty, ale zas niekde o xyz km je elektraren na lignit.
nie je jednoduchsie doniest par tyci z ruska vlakom a o zvysok sa postara VVN?
hento su udaje z toho uzasneho plynu, ktory je v usa popularny a nicia kvoli tomu podlozia a neviem co vsetko
Mr. EV jesus elon musk to pocital:
http://www.teslamotors.com/blog/secret- ... you-and-me
10 tesiel zaspini tolko co 1 fabia 1.2 tsi, to je celkom v pohode nie? keby v ba jazdil ekvivalent 1/10 aut, aj to ak su super eko friendly tak si myslim, ze by to nikomu nevadilo. nejaky 750il 5.5 liter ma 330g/km, to je 28 EV.
predtym ako sa zaviedli auta do miest, vsetci jazdili konmi, kone sa vyprazdnovali do stredu ulic a cele mesto potom neuveritelne smrdelo. ked prisli auta, bolo zrazu vsade vonavo, lenze teraz uz ich je prilis vela, staci mi ist z dediny 7km do mesta a da sa to citit. elektrika toto vyriesi tiez.
shiro ma tiez pravdu! tato mila teta o tom hovori: https://www.youtube.com/watch?v=Zvj8ITg7P7o
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Na bmwklube to uz bolo rozoberane, neviem to s istotu povedat ale mari sa mi ze to bolo koly lepsiemu spalovaniu resp. efektivite spalovania a emisiam.shajek napísal:normalne up-ujem otazku o pracovnej teplote 90 vs 105 ... preco?
Na nete vsak mozes najst vela navodov na prestavbu termostatov pre M60 a M62 motory.
Najcastejsie pouzivaju termostat z 840i lebo v tom aute mal ten motor normalnu pracovnu teplotu.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
aj som si myslel, ale spytal som sa zaujalo ma to popri mojmu dieslovaniu. Videli ste zastavbu HX30tky ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
co robis, uz to tu malo byt !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
TU je link, zacina to od polky zhruba, treba pockat kym sa obrazky nacitaju
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- HaDeS
- Používateľ
- Príspevky: 757
- Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava/#overclocking
Re: Všeobecná diskusia
bumpy ale samozrejme. Ja som velkym zastancom jadra. ibaze ibaze... ten lignit je lacnejsi. so vzrastajucim koeficientom strachu z jadra sa tie atomky predrazuju a vyradzuju. (bohunice som mal 18 rokov za humnami a nesvietim v noci, takze nemam z toho strach)
na inom fore som spominal fastbreed reaktory, tusim thorove reaktory. (su to uz roky tapam). Ale pokial nebudeme mat funkcny fuzny reaktor tak je to stale pomerne bieda. (ak nezabudnem don zajtra skusim to vyhladat - bola to debata ohladom jadra a ako mame uranu na 10 rokov podla OP)
filozoficka otazka : co hlupe ludstvo spravi s takmer nekonecnym mnozstvom lacnej energie? ak sa niekomu uspesne komercne nasadenie riadenej fuzie (hint kuk do historie ropy)
ps. neviem ako by zvladala nasa prenosova sustava napor nahleho masoveho nasadenia cistych elektromobilov. predsa je ro len riadna supa ked sa napr do petrzky prihrnie tona ludi o 17.00 a pripichne si auta do zastrciek.
ps2 mame osefovane litium do takeho mnozstva baterii? (otazka - pretoze nemam sain)
edit: ano z peiskov sa ziskava plyn pomerne drastickymi metodami, ale to litium tiez nezbieraju vily na jednorozcoch zo stromov stastia.
edit2: nepride vam to troska pokrytecke, ze ja mam ciste mesto ale nezaujima ma odkial a ako sa ku mne dostane napr ta elektrina? ( narazka na tie lignitove elektrarne, ano aj plynove elektrarne krorych palivo devastuje podlozie, kyselinove jazera vznikajuce pri tazbe a spracovavani vzacnuch kovov do fotovoltaiky atd)
na inom fore som spominal fastbreed reaktory, tusim thorove reaktory. (su to uz roky tapam). Ale pokial nebudeme mat funkcny fuzny reaktor tak je to stale pomerne bieda. (ak nezabudnem don zajtra skusim to vyhladat - bola to debata ohladom jadra a ako mame uranu na 10 rokov podla OP)
filozoficka otazka : co hlupe ludstvo spravi s takmer nekonecnym mnozstvom lacnej energie? ak sa niekomu uspesne komercne nasadenie riadenej fuzie (hint kuk do historie ropy)
ps. neviem ako by zvladala nasa prenosova sustava napor nahleho masoveho nasadenia cistych elektromobilov. predsa je ro len riadna supa ked sa napr do petrzky prihrnie tona ludi o 17.00 a pripichne si auta do zastrciek.
ps2 mame osefovane litium do takeho mnozstva baterii? (otazka - pretoze nemam sain)
edit: ano z peiskov sa ziskava plyn pomerne drastickymi metodami, ale to litium tiez nezbieraju vily na jednorozcoch zo stromov stastia.
edit2: nepride vam to troska pokrytecke, ze ja mam ciste mesto ale nezaujima ma odkial a ako sa ku mne dostane napr ta elektrina? ( narazka na tie lignitove elektrarne, ano aj plynove elektrarne krorych palivo devastuje podlozie, kyselinove jazera vznikajuce pri tazbe a spracovavani vzacnuch kovov do fotovoltaiky atd)
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
riadene nabijanie - nemusis vsetky hladne krky nakrmit hned o 17:00, mas na to prakticky celu noc.
Okrem toho, cez den je spotreba energie tak masova ze celoplosne nabijanie elektrovehyklov by nemal byt nejaky vazny prieser. Navyse EV nebude mat kazdy a hned zajtra.
Okrem toho, cez den je spotreba energie tak masova ze celoplosne nabijanie elektrovehyklov by nemal byt nejaky vazny prieser. Navyse EV nebude mat kazdy a hned zajtra.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
kupovat auto kvoli co2 a kolko skodlivin ake palivo produkuje ?
Co sa tyka mojho "zastavania sa" nafty tak som uz pisal niekolkokrat - Kazdy ma ine potreby a poziadavky. Lebo co tu citam, tak 99% ludi su (evidentne podla ich nazorou) mestania ktory pracuju v meste, ziju v meste, chodia na nakupi v meste a hoc kto pride ze dava prednost vykonnemu dieselu lebo ho vie vyuzit, mu zacnu tlacit prditko benzinove lebo z nafty ho stipu oci alebo nejaky zapalovac na cigarety.
To chcem vidiet, aka fabia, yaris zvladne za 6 rokov 300 000 bez vymeny spojky, turba, vstrekovacou, minimum casu v servise, mimo toho naklady na taketo jazdenie pri spotrebe 6l nafty vs. 7litrov benzinu.
Co sa tyka znevihodnovania dieslov v niektorych statoch, nemoznost jazdit urcitymi castami mesta ak nemate eko auto, tak je to uplne mimo, ako uz bolo pisane treba sa zamerat uplne inde ak chce EU zachranovat vzduch. Rovnako ako neefektivne je vyroba bionafty a etanolu, jazdenie v baterkovych autach kde vyroba viac zatazuje planetu ako je uzitok to uz nehladi nik, hlavne ze same reklamy ake je to cool, moderne a zelene.
Co sa tyka mojho "zastavania sa" nafty tak som uz pisal niekolkokrat - Kazdy ma ine potreby a poziadavky. Lebo co tu citam, tak 99% ludi su (evidentne podla ich nazorou) mestania ktory pracuju v meste, ziju v meste, chodia na nakupi v meste a hoc kto pride ze dava prednost vykonnemu dieselu lebo ho vie vyuzit, mu zacnu tlacit prditko benzinove lebo z nafty ho stipu oci alebo nejaky zapalovac na cigarety.
To chcem vidiet, aka fabia, yaris zvladne za 6 rokov 300 000 bez vymeny spojky, turba, vstrekovacou, minimum casu v servise, mimo toho naklady na taketo jazdenie pri spotrebe 6l nafty vs. 7litrov benzinu.
Co sa tyka znevihodnovania dieslov v niektorych statoch, nemoznost jazdit urcitymi castami mesta ak nemate eko auto, tak je to uplne mimo, ako uz bolo pisane treba sa zamerat uplne inde ak chce EU zachranovat vzduch. Rovnako ako neefektivne je vyroba bionafty a etanolu, jazdenie v baterkovych autach kde vyroba viac zatazuje planetu ako je uzitok to uz nehladi nik, hlavne ze same reklamy ake je to cool, moderne a zelene.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: Všeobecná diskusia
s atomkami moze byt problem, stale mame aky-taky solar:
zasoby litia urcite nie su nekonecne, tak ako strach z nedostatku ropy donuti/donutilo ludi hladat alternativne fosilne paliva, to iste sa hadam stane aj s baterkami.
vyroba samozrejme nie je uplne eko friendly, ale ak obmedzime pocet rafinerii a elektrarni na fosilne paliva tak to stale bude hadam lepsie, ale ano, problem s vyrobou baterii a tazba mineralov bude. treba to vysperkovat este.
snaha centralizovat znecistenie je si myslim na mieste, kedze lahsie ukocirujeme jednu elektraren ako milion malych elektrarni na benzin.
tiez hadam nie kazdy bude mat 500km baterie, mestske vozitka tolko snad nepotrebuju. ide o dalsi krok v evolucii transportu
zasoby litia urcite nie su nekonecne, tak ako strach z nedostatku ropy donuti/donutilo ludi hladat alternativne fosilne paliva, to iste sa hadam stane aj s baterkami.
vyroba samozrejme nie je uplne eko friendly, ale ak obmedzime pocet rafinerii a elektrarni na fosilne paliva tak to stale bude hadam lepsie, ale ano, problem s vyrobou baterii a tazba mineralov bude. treba to vysperkovat este.
snaha centralizovat znecistenie je si myslim na mieste, kedze lahsie ukocirujeme jednu elektraren ako milion malych elektrarni na benzin.
tiez hadam nie kazdy bude mat 500km baterie, mestske vozitka tolko snad nepotrebuju. ide o dalsi krok v evolucii transportu
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
dnes ide kazdemu v prvom rade o zisk. kazdy sa snazi rychlo zbohatnut, a kedze bohuzial elektrarne nevlastni stat ale casto sukromnik, ten si svoju zavriet neda. ak by sme napr snazili sa ist cestou sol. panelov, prip. veternych turbin, aby to pokrylo aspon 20-30% spotreby sveta, ale to je skor sen.
Kvoli nenazrancom bohuzial CO2 stale stupa, a darmo sa ini snazia ho znizovat. Kym sa zvysok sveta neuvedomi, bude to len horsie. Ja si neviem predstavit, ako tu budeme zit, ked bude v lete bezne 42st. a raz za cas pridu aj par dnove 48st tropy. Lebo k tomu spejeme. Ano, na SR kazdy kasle, ale ved to sa tyka celej europy. To nikto nevidi?
ano vedci zvyknu zvelicovat a ich slova sa beru na lahku vahu. ale priroda ukazuje vonku realitu, aka nas caka. mna uz nezaujima vedec, ale pocasie co vonku panuje. ano, je to otazka 10tok rokov, ale, treba sa konecne spamatat. ale samozrejme, ja velmi dobre viem, ze len znizenim produkcie CO2 z aut to nepojde, je to zaciatok ale EU musi tlacit na fabriky, aby znizili produkcie a pod. Lenze tie zacnu prepustat a opat tu mame rovnaky kolobeh. Neviem ci to v nasom svete penazi je vobec riesitelne..
Kvoli nenazrancom bohuzial CO2 stale stupa, a darmo sa ini snazia ho znizovat. Kym sa zvysok sveta neuvedomi, bude to len horsie. Ja si neviem predstavit, ako tu budeme zit, ked bude v lete bezne 42st. a raz za cas pridu aj par dnove 48st tropy. Lebo k tomu spejeme. Ano, na SR kazdy kasle, ale ved to sa tyka celej europy. To nikto nevidi?
ano vedci zvyknu zvelicovat a ich slova sa beru na lahku vahu. ale priroda ukazuje vonku realitu, aka nas caka. mna uz nezaujima vedec, ale pocasie co vonku panuje. ano, je to otazka 10tok rokov, ale, treba sa konecne spamatat. ale samozrejme, ja velmi dobre viem, ze len znizenim produkcie CO2 z aut to nepojde, je to zaciatok ale EU musi tlacit na fabriky, aby znizili produkcie a pod. Lenze tie zacnu prepustat a opat tu mame rovnaky kolobeh. Neviem ci to v nasom svete penazi je vobec riesitelne..
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
tuto ma chlapec silnu pravdu. Zase raz tak ako velakrat predtym !
Na druhu stranu musim povedat ze za mojej krasnej mladosti a to bolo hodne cez 20 rokov dozadu boli takisto uplne bezne 35 stupnove cisla v lete, akurat sa na to uz dnes nikto nechce pamatat. Tak ako je dnes zoparkrat do roka 35, napriklad teraz v prichadzajucom tyzdni a to uvidime ci nahodou tie cisla nezredukuju, tak aj vtedy bolo. Pred tromi tyzdnami predpovedali 37 az 39, nakoniec z toho bolo 33 az 35 co mi pride relativne normalne a dlhodobo sa nevymikajuce. Ako maly sopliak som lietal na Aviach po poli, Fortschricht kombajnoch a podobnej technike, mohol som sa posrat od tepla a fakt si to dobre pamatam. Co nebolo 30 stupnov, to bol cisty sviatok.
Kde je dnes 30 stupnov ? Som rad ked tri tyzdne "pocas leta" zenske vytiahnu minisukne.
Zabudol som : ani vsetky tie elektrovehykle netreba nabijat naraz. Napriklad ja : nabijem EVčko, nech vydrzi len 250km realny dojazd, to mam na 14 dni jazdenia do roboty a z roboty, cize to fakt nemusim nabijat zrovna uplne kazdu noc. Ked zohladnim tento faktor, prave som zredukoval poobedno-vecernu a nocnu spotrebu energie na nabijanie elektrotragacov faktorom zhruba 4 v realite, optimisticky az do 10. Faktor 4 znamena ze ludia bezne otocia 60km denne (kazdy den, aj sobota aj nedela ked sa do prace nechodi, len do Achparku, Polúsa a Euroveji na nakupy diamantov a vsakovatych prepotrebnych predmetov dennej spotreby), faktor 10 znamena ze len extremne slabych okolo 25km denne V PRIEMERE.
To neni az take zle. To sa urcite da vydrzat aj teraz. A ako vravim, za tri tyzdne sa vsetky auta nezmenia na trolejbusy ani nahodou.
A to cele som ratal s realnym dojazdom 250km, co je teda fakt slabota. Ked budu EVcka ktore dociahnu 300 az 350km (v meste ? pomala jazda, rekuperacia namiesto brzdenia, LED svetla namiesto 150W halogenov lebo 2x 55W vpredu, 2x 21W vzadu = vidim to ako vcelku realne), tak sa bavime faktor 6 az faktor 15 a to uz sa ani bavit vobec nemusime. Navyse, ako vravim riadene nabijanie rozlozi tie obrovske pecky : v teorii vyssie vobec nie je zohladnene to, ze moj vehykel sa napriklad moze nabit o 10% az 20% kazdu noc, povedzme od 02:30am do 06:30am, male davky energie rozprestrete v case takisto porobia zazraky. Zajtra sa bude nabijat iny vehykel, pozajtra dalsi v rade... a kazde parkovacie hodiny budu mat specialny prioritny rezim "I need power tomorrow" s nejakym rozumnym zabranenim zneuzivaniu.
No, zase som vyriesil dalsi problem ludstva jo a kazdy bude mat svoje vlastne parkovanie !
Na druhu stranu musim povedat ze za mojej krasnej mladosti a to bolo hodne cez 20 rokov dozadu boli takisto uplne bezne 35 stupnove cisla v lete, akurat sa na to uz dnes nikto nechce pamatat. Tak ako je dnes zoparkrat do roka 35, napriklad teraz v prichadzajucom tyzdni a to uvidime ci nahodou tie cisla nezredukuju, tak aj vtedy bolo. Pred tromi tyzdnami predpovedali 37 az 39, nakoniec z toho bolo 33 az 35 co mi pride relativne normalne a dlhodobo sa nevymikajuce. Ako maly sopliak som lietal na Aviach po poli, Fortschricht kombajnoch a podobnej technike, mohol som sa posrat od tepla a fakt si to dobre pamatam. Co nebolo 30 stupnov, to bol cisty sviatok.
Kde je dnes 30 stupnov ? Som rad ked tri tyzdne "pocas leta" zenske vytiahnu minisukne.
Zabudol som : ani vsetky tie elektrovehykle netreba nabijat naraz. Napriklad ja : nabijem EVčko, nech vydrzi len 250km realny dojazd, to mam na 14 dni jazdenia do roboty a z roboty, cize to fakt nemusim nabijat zrovna uplne kazdu noc. Ked zohladnim tento faktor, prave som zredukoval poobedno-vecernu a nocnu spotrebu energie na nabijanie elektrotragacov faktorom zhruba 4 v realite, optimisticky az do 10. Faktor 4 znamena ze ludia bezne otocia 60km denne (kazdy den, aj sobota aj nedela ked sa do prace nechodi, len do Achparku, Polúsa a Euroveji na nakupy diamantov a vsakovatych prepotrebnych predmetov dennej spotreby), faktor 10 znamena ze len extremne slabych okolo 25km denne V PRIEMERE.
To neni az take zle. To sa urcite da vydrzat aj teraz. A ako vravim, za tri tyzdne sa vsetky auta nezmenia na trolejbusy ani nahodou.
A to cele som ratal s realnym dojazdom 250km, co je teda fakt slabota. Ked budu EVcka ktore dociahnu 300 az 350km (v meste ? pomala jazda, rekuperacia namiesto brzdenia, LED svetla namiesto 150W halogenov lebo 2x 55W vpredu, 2x 21W vzadu = vidim to ako vcelku realne), tak sa bavime faktor 6 az faktor 15 a to uz sa ani bavit vobec nemusime. Navyse, ako vravim riadene nabijanie rozlozi tie obrovske pecky : v teorii vyssie vobec nie je zohladnene to, ze moj vehykel sa napriklad moze nabit o 10% az 20% kazdu noc, povedzme od 02:30am do 06:30am, male davky energie rozprestrete v case takisto porobia zazraky. Zajtra sa bude nabijat iny vehykel, pozajtra dalsi v rade... a kazde parkovacie hodiny budu mat specialny prioritny rezim "I need power tomorrow" s nejakym rozumnym zabranenim zneuzivaniu.
No, zase som vyriesil dalsi problem ludstva jo a kazdy bude mat svoje vlastne parkovanie !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.