Všeobecná diskusia
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
ak to chce clovek riesit seriozne, tak u nas je to s vyberom zimnych pneu tazke.. pocasie kazdy rok ine, clovek kupi po predoslej skusenosti nieco poriadne do snehu a vody a v tej sezone ho caka sucho, 20C v januari a tie super gumy zoslaha za 2mesiace na 4mm, povie si ved pohoda, bude zas rovnako sucho a potom drb 20cm snehu v novembri. ja som uz mal rok, kedy som v polke septembra nahodil zimne (cesta do Alp) a potom v oktobri v horucavach nazad letne a az koncom decembra zimne, aj to len pre istotu (zas nema kazdy moznost rano pred cestou prezut, ak treba)
Dalsia vec, ze v podstate 1/2 roka mam zimne, takze uz plne chapem pristup, ze aj zimne davat v plnom rozmere a na poriadnych diskoch. A uz vobec nie, aby som riesil pri STK, ci mam vystraznu nalepku (ci nastavenie v palubaku), ze namiesto 240 mam limit 210 kvoli pneu... chore
Dalsia vec, ze v podstate 1/2 roka mam zimne, takze uz plne chapem pristup, ze aj zimne davat v plnom rozmere a na poriadnych diskoch. A uz vobec nie, aby som riesil pri STK, ci mam vystraznu nalepku (ci nastavenie v palubaku), ze namiesto 240 mam limit 210 kvoli pneu... chore
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
ja davam na zimu mensi rozmer a vyssi profil uz len skrz toho, ze cesty su viac rozdrbane, mokre, niektore diery nevidno. STK neriesim ale rychlostny index mam zodpovedajuci.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia
menší rozmer ? akože šírku ?
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
namiesto R17, dava R16 a automaticky aj uzsie.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
K tej nepresnosti palubakov: Octavia 3 1,6TDi, podla palubaku spotreba 4,8, podla tankovani 4,77. Po ceste bolo 6 tankovani, prve a posledne bolo na tej istej cerpacke az po vycvaknutie pistole, nahodou aj ten isty stojan a priblizne rovnaka denna hodina (17h selč - po robote )
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
To si myslel ironicky? Ved to je prefektna presnost naopak. 4,77 Ti ani neukaze, zaokruhlilo na 4,8
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Palubak ukazuje na jedno miesto. Dlho som tam mal 4,7 ale cestou spat som miestami tomu nakladal trochu viac.
Ono tam asi nebude velmi dovod na nepresnosti. RJ predsa vie velkost davky. Nepresnost vidim skor kvoli pocitani z prejdenej vzdialenosti, ktoru vedia ovplyvnit pneumatiky - povolene rozmery pneu nemaju vzdy uplne rovnaky obvod.
Ono tam asi nebude velmi dovod na nepresnosti. RJ predsa vie velkost davky. Nepresnost vidim skor kvoli pocitani z prejdenej vzdialenosti, ktoru vedia ovplyvnit pneumatiky - povolene rozmery pneu nemaju vzdy uplne rovnaky obvod.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
stupido question...
sampon, clay, sealant, vosk
v takom poradi?
sampon, clay, sealant, vosk
v takom poradi?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Dlho som tam mal 4,7 ale cestou spat som miestami tomu nakladal trochu viac.
jasne, nakladal si tomu az stromy prašťali za cestou cize si pedal tlacil silou 1.05 newtonna namiesto povodnych 1.02 N ?
>> Ono tam asi nebude velmi dovod na nepresnosti. RJ predsa vie velkost davky.
sklamanie : je tam dovod na nepresnosti, okrem marketingu a nepricetnosti zakaznikov v snahe BYT OKLAMANY bez akejkolvek reakcie - vsetci velmi dobre viete ze palubne pocitace ukazuju menej ako tankujete, kto si toto nepriznava okrada svoju socialisticku vlast - je tam aj technicky dovod v pozadi : RJ nema ziadny realny prietokomer, ale len ODHADOVANE hodnoty nadavkovaneho paliva. RJ nema absolutne ziadnu spatnu od vstrekovacov co sa tyka tohoto parametru (ma nepriame spatne vazby inych veci na zaklade elektrickeho ovladania, avsak mnozstvo paliva nevypocita, rovnako ani nevie zohladnit opotrebenie vstrekovacov v priebehu casu ci uz mechanicke alebo ine). V pripade commonrailov teda vsetkych novodobych dieslikov sa k tomu pridava este dalsi komponent : vysokotlakove cerpadlo samotne, RJ moze len reagovat na stav ktoru mu zahlasi snimac tlaku v railiku (ach to je dalsia kapitola a nezabudni do toho zaratat faktor casu potrebny na akukolvek reakciu)...
No a mas to pol percenta nepresnost tu, tristvrte percenta opotrebenie hentam, a rozdiel je na svete.
To je hlavny dovod preco sa udaj palubneho pocitaca rozchadza s realitou v 99% pripadoch bez ohladu na znacku alebo konkretny model a motor.
Hawkie :
1) sampon aby si zbavil auto najhrubsich necistot
2) clay aby si pripravil lak na cokolvek. Clay je mimoriadne dolezity, kto raz vyskusal tazko sa bude lucit.
3) sealant su hnusoby, co tym chces dosiahnut ? "Zahladenie" mikroskrabancov ktore po troch zaprsaniach je kompletne naspat ?
4) vosk ako priama forma ochrany laku
Vyzrad co si predstavujes konkretne pod sealantom lebo ma napadli dve rozlicne moznosti.
jasne, nakladal si tomu az stromy prašťali za cestou cize si pedal tlacil silou 1.05 newtonna namiesto povodnych 1.02 N ?
>> Ono tam asi nebude velmi dovod na nepresnosti. RJ predsa vie velkost davky.
sklamanie : je tam dovod na nepresnosti, okrem marketingu a nepricetnosti zakaznikov v snahe BYT OKLAMANY bez akejkolvek reakcie - vsetci velmi dobre viete ze palubne pocitace ukazuju menej ako tankujete, kto si toto nepriznava okrada svoju socialisticku vlast - je tam aj technicky dovod v pozadi : RJ nema ziadny realny prietokomer, ale len ODHADOVANE hodnoty nadavkovaneho paliva. RJ nema absolutne ziadnu spatnu od vstrekovacov co sa tyka tohoto parametru (ma nepriame spatne vazby inych veci na zaklade elektrickeho ovladania, avsak mnozstvo paliva nevypocita, rovnako ani nevie zohladnit opotrebenie vstrekovacov v priebehu casu ci uz mechanicke alebo ine). V pripade commonrailov teda vsetkych novodobych dieslikov sa k tomu pridava este dalsi komponent : vysokotlakove cerpadlo samotne, RJ moze len reagovat na stav ktoru mu zahlasi snimac tlaku v railiku (ach to je dalsia kapitola a nezabudni do toho zaratat faktor casu potrebny na akukolvek reakciu)...
No a mas to pol percenta nepresnost tu, tristvrte percenta opotrebenie hentam, a rozdiel je na svete.
To je hlavny dovod preco sa udaj palubneho pocitaca rozchadza s realitou v 99% pripadoch bez ohladu na znacku alebo konkretny model a motor.
Hawkie :
1) sampon aby si zbavil auto najhrubsich necistot
2) clay aby si pripravil lak na cokolvek. Clay je mimoriadne dolezity, kto raz vyskusal tazko sa bude lucit.
3) sealant su hnusoby, co tym chces dosiahnut ? "Zahladenie" mikroskrabancov ktore po troch zaprsaniach je kompletne naspat ?
4) vosk ako priama forma ochrany laku
Vyzrad co si predstavujes konkretne pod sealantom lebo ma napadli dve rozlicne moznosti.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
povedzme, ze som to cestou tam drzal medzi 120-130 tacho, co bolo podla GPS 115 - 124 km/h. Cestou spat som to drzal miestami aj na 160, nech niesom brzdou premávky. Viac iba dolu kopcom. Ono celkovo to auto je pohodlne do tych 130, potom to uz huci. Stále som mal pocit, že nemám poriadne zatvorené okná ... a ono to proste má takú debilnú aerodynamiku. Sedadlá su nepohodlnémp3turbo napísal:jasne, nakladal si tomu az stromy prašťali za cestou cize si pedal tlacil silou 1.05 newtonna namiesto povodnych 1.02 N ?
mp3turbo napísal: [/b]okrem marketingu a nepricetnosti zakaznikov v snahe BYT OKLAMANY bez akejkolvek reakcie - vsetci velmi dobre viete ze palubne pocitace ukazuju menej ako tankujete, kto si toto nepriznava okrada svoju socialisticku vlast - je tam aj technicky dovod v pozadi : RJ nema ziadny realny prietokomer, ale len ODHADOVANE hodnoty nadavkovaneho paliva. RJ nema absolutne ziadnu spatnu od vstrekovacov co sa tyka tohoto parametru (ma nepriame spatne vazby inych veci na zaklade elektrickeho ovladania, avsak mnozstvo paliva nevypocita, rovnako ani nevie zohladnit opotrebenie vstrekovacov v priebehu casu ci uz mechanicke alebo ine)...
Nemam potrebu byt klamany. V tomto pripade mi islo o co najprijatelnejsiu spotrebu, preto som na cestu uprednostnil tuto 1.6 ftedeicku oproti Hjondéovskemu 1.7CRDi v i40 a 2,2HDi v Pžó 508. Aj ked teda ostatní dvaja menovaní sú úplne iný level oproti Octafke, celkom to ušlo. Vstupné údaje sú viacmenej presné, 139l dízla na 2910 km. To, že RJ nemá spätnú väzbu ani prietokomer mi je jasné, ale ... Je to nové auto, čiže vstrekovače, tlaky v rampe a ostatné hodnoty sú viacmenej známe. RJ vie, koľko mg paliva chce pri každom jednom cykle použiť. A hádam aj, že inžinieri pri kalibrovaní palubného počítača nejako odvodili výslednú spotrebu od týchto hodnôt. Inak si neviem vysvetliť, že sa až tak neuveriteľne približuje tej "reálne odmeranej". Verím tomu, že časom, ako sa palivový filter zadrbka a začne kolísať tlak, vstrekovače už budú vyjazdené ... ,že sa tieto čísla budú odlišovať viac od reality.
Ešte by sme mohli zahrnúť cca. 5% nepresnosť tachometra a teda nám auto ukázalo prejazdené kilometre o 5% väčšie, no stále to máme max. 5l/100 km. Podľa mna nem zlé ani podľa tohoto katastrofického scenára. Viac ma zaujíma, koľko sme tých kilometrov nakoniec prešli.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
mp3turbo napísal: Hawkie :
1) sampon aby si zbavil auto najhrubsich necistot
2) clay aby si pripravil lak na cokolvek. Clay je mimoriadne dolezity, kto raz vyskusal tazko sa bude lucit.
3) sealant su hnusoby, co tym chces dosiahnut ? "Zahladenie" mikroskrabancov ktore po troch zaprsaniach je kompletne naspat ?
4) vosk ako priama forma ochrany laku
Vyzrad co si predstavujes konkretne pod sealantom lebo ma napadli dve rozlicne moznosti.
v podstate nic konkretne len mi dosiel sampon tak som pozeral co vsetko maju v shope co ja nemam (ale toho je)
tak mi padlo oko na sealant
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
ach jaaj, prehustena premavka na Einsteinovej, kym som sa prekristiankoval dopredu som zistil. Ze nejaky kkt siel na bordovom Tourane 60kmh v lavom pruhu a pozadu vpravo nejaky na fabii a hambil sa ho predbehnut z prava. (Pred nimi ziadne auta, za nimi mrte aut na husto)
no mam skusenosti len
clay: bilthamber medium + lube DJ Born Slippy
abrazivna pasta: DJ Lime Prime
Vosk: Finishkare 1000p, ale to je syntetika a potrebujes predtym odmastit roztokom z IPA.
Chcle by som ale skusit Gtechnix P1 &P2, pripadne Mezernu, ale to musim kupit DA lesticku .
no mam skusenosti len
clay: bilthamber medium + lube DJ Born Slippy
abrazivna pasta: DJ Lime Prime
Vosk: Finishkare 1000p, ale to je syntetika a potrebujes predtym odmastit roztokom z IPA.
Chcle by som ale skusit Gtechnix P1 &P2, pripadne Mezernu, ale to musim kupit DA lesticku .
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
Presne v takom akurat clay je uz minulost uz sa v profi sfere nepouzivahawkeye napísal:stupido question...
sampon, clay, sealant, vosk
v takom poradi?
.
Re: Všeobecná diskusia
pocujte, v sobotu rano idem do Tatroch a ze po dialnici (vsak kade inakadial ze)
a tak sa chcem spytat tych co teraz viac jazdia po tejto trase kde to vidia lepsie na Zilinu ci na Donovaly (nebodaj certovica a vernar)
Chcel by som to dat na jednu nadrz idealne tam a spat, ale ide mi hlavne o plynulejsi prechod, viem ze na R1 vymienali nejake zvodidla a kazdu chvilu tam je spomalenie ale zase neviem ako to vyzera pod Strečnom a z MT na LM tiez nieco bolo tusim
dik
a tak sa chcem spytat tych co teraz viac jazdia po tejto trase kde to vidia lepsie na Zilinu ci na Donovaly (nebodaj certovica a vernar)
Chcel by som to dat na jednu nadrz idealne tam a spat, ale ide mi hlavne o plynulejsi prechod, viem ze na R1 vymienali nejake zvodidla a kazdu chvilu tam je spomalenie ale zase neviem ako to vyzera pod Strečnom a z MT na LM tiez nieco bolo tusim
dik
Spoiler: ukázať