kde tam vidis realny narast niecoho ? ved v dx11 ma furyx skoro polku fps ako 980ti..a to nie je realna hodnota myslim..skorje tam fury brzdena v dx11 ako upovana v dx12Asnod napísal:Ako pre sedlaka mozes vdaka asynchronnym shaderom dostat up to 30-40% vykonu navyse oproti stavu aky je teraz.
Kupa GTX 970
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Kupa GTX 970
- Leon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7115
- Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
- Bydlisko: Košice
Re: Kupa GTX 970
šak ale 9xx series asynchronne shadery maju, aspon podla toho co tu dal per http://diit.cz/clanek/asynchronni-shade ... icke-kartyAsnod napísal:Ako pre sedlaka mozes vdaka asynchronnym shaderom dostat up to 30-40% vykonu navyse oproti stavu aky je teraz.
co vlastne teda hejtujes akože?
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Kupa GTX 970
uz aj na ddworld pisu ze 9xx ich maju..tak ja uz neviem..ked to tam tvrdia,asi to bude naozaj tak
http://www.ddworld.cz/aktuality/grafick ... ykonu.html
http://www.ddworld.cz/aktuality/grafick ... ykonu.html
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Kupa GTX 970
Ano, ma jednu, amd karty maju up to 64 tychto jednotiek. Ak je tam jedna ako moze pracovat asynchronne? Mozem tu postnut cele vysvetlenie v anglictine 10 krat aj tak tu budete tahat zumpa weby kde nieco prelozia koli navstevnosti.That is if Maxwell 2 has only a single Asynchronous Compute Engine tied to 32 Queues
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Kupa GTX 970
daj sem test,kde uvidim o kolko je rychlejsia 390 od 970..lebo sa tu len keca a dokopy ziadny dokaz
- Leon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7115
- Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
- Bydlisko: Košice
Re: Kupa GTX 970
asi som priyebaný ja alebo neviem?,... ale keď má nvidia 1+32 tak asynchronne shadery nemá ale keď má amd 1+64 tak už asynchronne shadery má? vôbec to neznamená, len, že amd vie pracovať s viac frontami nie? otvoril si tú tabuľku ty vôbec?Asnod napísal:Ano, ma jednu, amd karty maju up to 64 tychto jednotiek. Ak je tam jedna ako moze pracovat asynchronne? Mozem tu postnut cele vysvetlenie v anglictine 10 krat aj tak tu budete tahat zumpa weby kde nieco prelozia koli navstevnosti.That is if Maxwell 2 has only a single Asynchronous Compute Engine tied to 32 Queues
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Kupa GTX 970
https://opus4.kobv.de/opus4-zib/files/5036/ZR-14-19.pdf
6 Conclusion
Executing single small-scale workloads on GPU is insufficient to fully utilize the
GPU’s compute performance. A viable approach to take advantage of accelerators,
however, is to execute multiple kernels in a concurrent way. For a synthetic
benchmarking kernel, we found using Nvidia’s Hyper-Q feature – a mechanism
for concurrent offload computations on a shared GPU within multi-threaded/-
process applications – give significant performance gains over a serial execution
of the same amount of work on GPU. However, we encountered some deficiencies
when using Hyper-Q from within multi-threaded programs causing the overall
program performance be up to a factor 3 behind the expectations. We were able
to recover the performance by using a kernel reordering scheme we introduced
earlier for Nvidia Fermi GPUs. Using the Nvidia Visual Profiler, we found that
seemingly not all hardware queues offered by Kepler GPUs are equally favored,
but some of them are processed to completion before the others. Executions using
Hyper-Q within multiple processes behave close to optimal with respect to
concurrency on GPU. For a real-world application implementing a simulation
of a small molecule solvated within a nano-droplet, we achieve about a factor 2
– 3 performance gain over an optimized multi-threaded CPU execution due to
Hyper-Q.
Nvidia nema, nevie, klame, zavadza... sa pytam potom, kde sa vzal vykonovy rozdiel pri paralelnych vypoctoch.
Samozrejme, AMD to ma implementovane lepsie. Otazne ale je ci a do akej miery sa to prejavi v hrach a to nikto nemoze vediet.
Apropo konzolovka project cars s logami nvidie - amd vykonovo 30% nizsie... takze na konzoly by som sa nespsoliehal.
6 Conclusion
Executing single small-scale workloads on GPU is insufficient to fully utilize the
GPU’s compute performance. A viable approach to take advantage of accelerators,
however, is to execute multiple kernels in a concurrent way. For a synthetic
benchmarking kernel, we found using Nvidia’s Hyper-Q feature – a mechanism
for concurrent offload computations on a shared GPU within multi-threaded/-
process applications – give significant performance gains over a serial execution
of the same amount of work on GPU. However, we encountered some deficiencies
when using Hyper-Q from within multi-threaded programs causing the overall
program performance be up to a factor 3 behind the expectations. We were able
to recover the performance by using a kernel reordering scheme we introduced
earlier for Nvidia Fermi GPUs. Using the Nvidia Visual Profiler, we found that
seemingly not all hardware queues offered by Kepler GPUs are equally favored,
but some of them are processed to completion before the others. Executions using
Hyper-Q within multiple processes behave close to optimal with respect to
concurrency on GPU. For a real-world application implementing a simulation
of a small molecule solvated within a nano-droplet, we achieve about a factor 2
– 3 performance gain over an optimized multi-threaded CPU execution due to
Hyper-Q.
Nvidia nema, nevie, klame, zavadza... sa pytam potom, kde sa vzal vykonovy rozdiel pri paralelnych vypoctoch.
Samozrejme, AMD to ma implementovane lepsie. Otazne ale je ci a do akej miery sa to prejavi v hrach a to nikto nemoze vediet.
Apropo konzolovka project cars s logami nvidie - amd vykonovo 30% nizsie... takze na konzoly by som sa nespsoliehal.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Kupa GTX 970
dosť sa hrotí táto debata, nemyslím len tu ale celé toto koumání na internetoch a ja osobne nemám nič proti tomu, ak by sa to stalo, tak by AMD dohnalo stratu v high-ende a možno by to zase odštartovalo konkurenčný boj na úrovni
aj tak sa idem "zasamovraždiť" s 980Ti, lebo pokiaľ by aj ten benefit s AMD prišiel naozaj, tak to príde o koľko..o dva roky ? dovtedy už budeme mať aj tak všetci nové železo pod kapotou
aj tak sa idem "zasamovraždiť" s 980Ti, lebo pokiaľ by aj ten benefit s AMD prišiel naozaj, tak to príde o koľko..o dva roky ? dovtedy už budeme mať aj tak všetci nové železo pod kapotou
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Kupa GTX 970
ved to som pisal ...ale na to je zas argument, ze nie kazdy si kupuje kartu na rok... 970tku som za tie prachy kupoval s tazkym srdcom lebo stara AMD 7970 sla prec za 140E a pomohol som si len 20-30% v globale...
V project cars je to ale aj cez 50% + a to bol jediny dovod preco som vobec robil upgrade. Inak by som si pockal na pascala so 7970 ktora dostacovala na medium-high pri 1080p vo vacsine hier.
V project cars je to ale aj cez 50% + a to bol jediny dovod preco som vobec robil upgrade. Inak by som si pockal na pascala so 7970 ktora dostacovala na medium-high pri 1080p vo vacsine hier.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Kupa GTX 970
Asi si pri*ebanyLeon napísal:asi som priyebaný ja alebo neviem?,... ale keď má nvidia 1+32 tak asynchronne shadery nemá ale keď má amd 1+64 tak už asynchronne shadery má? vôbec to neznamená, len, že amd vie pracovať s viac frontami nie? otvoril si tú tabuľku ty vôbec?Asnod napísal:Ano, ma jednu, amd karty maju up to 64 tychto jednotiek. Ak je tam jedna ako moze pracovat asynchronne? Mozem tu postnut cele vysvetlenie v anglictine 10 krat aj tak tu budete tahat zumpa weby kde nieco prelozia koli navstevnosti.That is if Maxwell 2 has only a single Asynchronous Compute Engine tied to 32 Queues
That is if Maxwell 2 has only a single = 1 Asynchronous Compute Engine tied to 32 Queues.
http://www.techpowerup.com/215663/lack- ... tx-12.htmlEach ACE is capable of handling eight queues and every GCN based GPU has a minimum of two ACEs. More modern chips such as the R9 285 and R9 290/290X have eight ACEs.
Async Compute is a standardized API-level feature added to Direct3D by Microsoft, which allows an app to better exploit the number-crunching resources of a GPU, by breaking down its graphics rendering tasks. Since NVIDIA driver tells apps that "Maxwell" GPUs supports it, Oxide Games simply created its benchmark with async compute support, but when it attempted to use it on Maxwell, it was an "unmitigated disaster." During to course of its developer correspondence with NVIDIA to try and fix this issue, it learned that "Maxwell" doesn't really support async compute at the bare-metal level, and that NVIDIA driver bluffs its support to apps. NVIDIA instead started pressuring Oxide to remove parts of its code that use async compute altogether, it alleges.
Viac sa na tuto temu bavit nebudem, BFU ostane BFU. Tiez mam ine veci na robote nez sa tu hadat o tom.We wonder how much of that support is faked at the driver-level, like async compute. The company is already drawing flack for using borderline anti-competitive practices with GameWorks, which effectively creates a walled garden of visual effects that only users of NVIDIA hardware can experience for the same $59 everyone spends on a particular game.
Len tak btw Scream v globale je 390 vykonnejsia vsade od hocakej nereferencnej 7970 o rovnych 50% pokial nieje bottlenecked, coz u teba v 80% situacii neplati. To iste plati aj cca 970 takze este asi tolko k tomuto.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
- Leon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7115
- Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
- Bydlisko: Košice
Re: Kupa GTX 970
Mňa ale úplne vôbec nezaujíma, či dokáže nejaké amd pracovať s 200 alebo 50 tisíc frontami,... toto tu všetci chápeme. A ty to tu v kuse opakuješ jak somarík a cituješ stále tu istú a jedinú anglickú vetu. Mne úplne stačí ku kľudnému spánku, že GTX 9xx rady dokážu pracovať s grafickou a vypočetnou frontou zároveň, čiže asynchronné shadery majú,... a to je všetko.
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Kupa GTX 970
Nie nemaju. Ty to tu ako somarik nedokazes pochopit ze maju Nv karty " 1ks ace" a kazda GCN grafika "2-8" 1ks ace sama o sebe nikdy asynchronne pracovat nedokaze. To ze tu technologiu ta karta "podporuje" neznamena ze z nej dokaze aj benefitovat.
http://images.anandtech.com/doci/9124/Async_DX11.png
http://images.anandtech.com/doci/9124/Async_DX12.png
Este pre noobov logicka otazka. Ako chces benefitovat z hyperthreadingu ak mas na cpu pre kazde core len 1 thread? Uz ked ti to po tomto nedocvakne v tej pochcanej tabulke mas pocet vypocetnich font =32 na 1 compute engine. amd ma 8 vypocetnich font na kazdy compute engine, ACE, pri r9 390 ich mas teda tych vypoctovych font dokopy 64.
http://images.anandtech.com/doci/9124/Async_DX11.png
http://images.anandtech.com/doci/9124/Async_DX12.png
Este pre noobov logicka otazka. Ako chces benefitovat z hyperthreadingu ak mas na cpu pre kazde core len 1 thread? Uz ked ti to po tomto nedocvakne v tej pochcanej tabulke mas pocet vypocetnich font =32 na 1 compute engine. amd ma 8 vypocetnich font na kazdy compute engine, ACE, pri r9 390 ich mas teda tych vypoctovych font dokopy 64.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Kupa GTX 970
nj,tak sa asi zhodneme,ze nv AS ma,ale v podstate ich nevie pouzivat
http://www.cnews.cz/directx-12-async-co ... ell-kometa
http://www.cnews.cz/directx-12-async-co ... ell-kometa
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Kupa GTX 970
ja neviem, cital to niekto? http://docs.nvidia.com/cuda/samples/6_A ... HyperQ.pdf
GMU presklada serializovany vstup na co najoptimalnejsi serializovany vystup takym sposobom aby boli dodrazne dependencie. Vdaka tomu je mozne tento prud optimalne prerozdelit pre urcity pocet SMX, tak aby mohli byt tasky spracovane asynchronne. Cele je to o tom aby jeden task necakal na skoncenie druheho, ak su volne vypocetne zdroje a pri idealnom scenari to ozaj funguje.
Tento cirkus si ale vyzaduje tiez nejake latencie, ktore su sice mensie ako pri false dependencies ale su + par dalsich obmedzeni.
AMD to ma riesene velmi priamociaro, jednoducho a efektivne ale sudny clovek nemoze povedat, ze NVIDA nevie spracovat streamy asynchronne, lebo vie, len sposobom ''dookola blizsie''.
Trollovat tu ale celu produkciu kariet NVIDIA na zaklade jedneho bencharku z hry v alfa verzii, ktora graficky vyzera ako rit je prehnane.
GMU presklada serializovany vstup na co najoptimalnejsi serializovany vystup takym sposobom aby boli dodrazne dependencie. Vdaka tomu je mozne tento prud optimalne prerozdelit pre urcity pocet SMX, tak aby mohli byt tasky spracovane asynchronne. Cele je to o tom aby jeden task necakal na skoncenie druheho, ak su volne vypocetne zdroje a pri idealnom scenari to ozaj funguje.
Tento cirkus si ale vyzaduje tiez nejake latencie, ktore su sice mensie ako pri false dependencies ale su + par dalsich obmedzeni.
AMD to ma riesene velmi priamociaro, jednoducho a efektivne ale sudny clovek nemoze povedat, ze NVIDA nevie spracovat streamy asynchronne, lebo vie, len sposobom ''dookola blizsie''.
Trollovat tu ale celu produkciu kariet NVIDIA na zaklade jedneho bencharku z hry v alfa verzii, ktora graficky vyzera ako rit je prehnane.
7970Ghz vs. GTX970 gaming 28% https://www.techpowerup.com/reviews/MSI ... ng/27.htmlAsnod napísal: Len tak btw Scream v globale je 390 vykonnejsia vsade od hocakej nereferencnej 7970 o rovnych 50% pokial nieje bottlenecked, coz u teba v 80% situacii neplati. To iste plati aj cca 970 takze este asi tolko k tomuto.
Naposledy upravil/-a scream v Ut 01. Sep, 2015, 22:49, upravené celkom 1 krát.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Kupa GTX 970
z tohoto hľadiska je na tom kepler a maxwell rovnako, či sú tam rozdiely ?
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305