Všeobecná diskusia
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
HorkoTazkoPojde som v zivote nemal, a ani nesoferoval, takze neviem.
Kazdopadne, za viac sa da ist vzdy, a dokaze to kazdy. Za menej uz nie...
Kazdopadne, za viac sa da ist vzdy, a dokaze to kazdy. Za menej uz nie...
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Dedova fabia HTP dava na dialnici pokojne nad 15 litri je to kuzelne auto vykon to nema, v meste to zere 8-9 a mimo ked tomu ukrutne stupis aj 15 (staci vytiahnut na dialnicu a drzat sa 130tky). Fakt revolucny motor
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ale tak zase 15 pri 130km/h je prilis moc, tam musi byt nieco pokakazene.
edit : ze to vresti 4400rpm pri tej rychlosti zanedbame
edit : ze to vresti 4400rpm pri tej rychlosti zanedbame
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
vela aut ma psycho spotrebu, lebo su pokazene (alebo je nieco dodrbane) alebo ludia neriesia servis. niekto to zisti az na EK...
apoznam x ludi, co nejdu do servisu kym to ide. a moze to aj buchat
apoznam x ludi, co nejdu do servisu kym to ide. a moze to aj buchat
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
Ocktavia 1.8T samozrejme vie jazdit za viac ako 10 litrov v meste, aj za viac ako za 15. V obidvoch pripadoch uz ale ide o zivot a o takej situacii sme sa nebavili ked sme vypravali o beznej normalnej spotrebe.
>> No ja neviem, ale na favorite som jazdil za 11litrov, aj ked je pravda, ze bol stary, "vylagrovany", a nedbalo sa ku koncu onho.
no tak to teda musel byt. Hlavne lambda sondy, katalyzator, nastavenie spalovania.
>> Momentalne jazdim na uplne inom, vacsom aute ako bola felicia v meste za 7litrov. Nieje to uspech?
moc nie, pisal som ti ze Mazda 626, 2.0i 85kW, rocnik 1996, mame ju doma pod sa povozit, necelych osem litrov v Bratislave. Nejazdis v Bratislave takze to tiez robi rozdiel. Nejaksi som presvedceny ze nemas az take tazke auto, ze nemas taky uzasne velkolitrazny motor a furt doriti spotrebujes skoro rovnake mnozstvo paliva.
Tak ako si napisal, pokrok tu je, ale strasne maly. Preto som sa vykaslal na Hurbanovo a nepozeram papierove emisie CO2 lebo to nema zmysel.
>> BTw, a vy sa stazujete, ze dnesne auta maju aj 13litrov. No A? Pozrite sa na ich vykon. Niekedy mal supersportiak 2,5l a siel
>> pomalsie, ako dnesne 1,2TSIcka. Tak jasne, ze nemal velku spotrebu. Lenze tie dnesne sportiaky maju uplne ine zrychlenie apod, a
>> je jasne, ze ze zozeru. Sportove auto sa nerobi na spotrebu.
tu sme spolu, bratm. Jasne, 1.2tsi dnes dosiahne zrychlenie za 9.998s na 100km/h co je lepsie ako pred 15timi rokmi dvojlitrove autiaky, suhlas. Optimalizacia prevodov, nasekanie kratkych lahkovytacanych prevodov naspodok (1,2,3) a dlhsich prevodov na ekonomicku jazdu navrch (4,5,6), o 200kg lahsie auto ako pred 15 rokmi, jasna vec... ved ten pokrok dofrasa nejaky musi byt.
>> No ja neviem, ale na favorite som jazdil za 11litrov, aj ked je pravda, ze bol stary, "vylagrovany", a nedbalo sa ku koncu onho.
no tak to teda musel byt. Hlavne lambda sondy, katalyzator, nastavenie spalovania.
>> Momentalne jazdim na uplne inom, vacsom aute ako bola felicia v meste za 7litrov. Nieje to uspech?
moc nie, pisal som ti ze Mazda 626, 2.0i 85kW, rocnik 1996, mame ju doma pod sa povozit, necelych osem litrov v Bratislave. Nejazdis v Bratislave takze to tiez robi rozdiel. Nejaksi som presvedceny ze nemas az take tazke auto, ze nemas taky uzasne velkolitrazny motor a furt doriti spotrebujes skoro rovnake mnozstvo paliva.
Tak ako si napisal, pokrok tu je, ale strasne maly. Preto som sa vykaslal na Hurbanovo a nepozeram papierove emisie CO2 lebo to nema zmysel.
>> BTw, a vy sa stazujete, ze dnesne auta maju aj 13litrov. No A? Pozrite sa na ich vykon. Niekedy mal supersportiak 2,5l a siel
>> pomalsie, ako dnesne 1,2TSIcka. Tak jasne, ze nemal velku spotrebu. Lenze tie dnesne sportiaky maju uplne ine zrychlenie apod, a
>> je jasne, ze ze zozeru. Sportove auto sa nerobi na spotrebu.
tu sme spolu, bratm. Jasne, 1.2tsi dnes dosiahne zrychlenie za 9.998s na 100km/h co je lepsie ako pred 15timi rokmi dvojlitrove autiaky, suhlas. Optimalizacia prevodov, nasekanie kratkych lahkovytacanych prevodov naspodok (1,2,3) a dlhsich prevodov na ekonomicku jazdu navrch (4,5,6), o 200kg lahsie auto ako pred 15 rokmi, jasna vec... ved ten pokrok dofrasa nejaky musi byt.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
samozrejme ze je lambda - každý druhý rok uz sa toho chcel aj zbavit ale na jeho jazdenie raz za tyzden to staci, dokonca mi to chcel dat ale co by som ja s tym robil? Ved to ked si porovnam s mojou pandou tak je vo všetkom lepšia - a to je čo povedať teda...mp3turbo napísal:ale tak zase 15 pri 130km/h je prilis moc, tam musi byt nieco pokakazene.
edit : ze to vresti 4400rpm pri tej rychlosti zanedbame
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
ze 1.2 zrychluju lepsie ako volakedy 2.5l motory? ok, skus dat do fabky zataz 200kg a potom napis to zrychlenie, sa ta fabia posere a o spotrebe nehovoriac. Maloobjemovky nie su robene na zataz, nalozis par kilo naviac a su na uplne inej urovni. Proste take auto je k nicomu.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
Moj dedko ma tiez fabku HTP. On je s nou maximalne spokojny, ale ja v tom aute len trpnem, kedy co odpadne. Vo vnutri to hrkoce 10x viac ako moja pomaly 20 rocna Honda, zvuk motora taky vselijaky, ako by sa malo odtial nieco vysypat. Rocnik je to tusim 2005. Co sa tyka dynamiky, tak ked sa tomu stupi na krk, tak to vie jazdit celkom svizne do tej stovky - cize do mesta tak akurat. Len na obchvate pri stovke to toci cez 3000 (alebo az 3500? nepametam si presne) a zere tak 100 na 100.
Co sa tyka tych starych 2,5L, tak ono tie auta mali slusne maximalky, ale odpichy nic moc. Pametam si stary Ford Scorpio, objem neviem, bol to niektory z tych V6 (netusim, ake motory mali colnici) a vedeli tahat celkom slusne az po 200 a ani nad 200 to nebolo na zahodenie. Ale na krizovatkach nas davali kadejake Renolty a podobne kraviny
Co sa tyka tych starych 2,5L, tak ono tie auta mali slusne maximalky, ale odpichy nic moc. Pametam si stary Ford Scorpio, objem neviem, bol to niektory z tych V6 (netusim, ake motory mali colnici) a vedeli tahat celkom slusne az po 200 a ani nad 200 to nebolo na zahodenie. Ale na krizovatkach nas davali kadejake Renolty a podobne kraviny
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
uz som to pisal davnejsie, turbo v maloobjeme nenahradi tu silu motora co ma atmosfera velkoobjem, proste neni sanca a nehadzte tu papierove priebehy vykonu a krutiaku. Proste nie.
Co sa tyk a stavu dnesnych aut, verim tomu, ze drviva vacsina starsich aut ma vyssiu spotrebu a teda aj tie emisie, kvoli nejakym prkotinam, ani nic zavazne. Ja som mal dlhodobo spotrebu 7,5 po oprave vstrekovacou mam vyssi vykon a spotrebu do 6,5 a viem ist aj na 6,0 a tiez len kvoli tomu ze mi auto nepreslo EK, hoci som otom vedel
Co sa tyk a stavu dnesnych aut, verim tomu, ze drviva vacsina starsich aut ma vyssiu spotrebu a teda aj tie emisie, kvoli nejakym prkotinam, ani nic zavazne. Ja som mal dlhodobo spotrebu 7,5 po oprave vstrekovacou mam vyssi vykon a spotrebu do 6,5 a viem ist aj na 6,0 a tiez len kvoli tomu ze mi auto nepreslo EK, hoci som otom vedel
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
kazdy si tu bere svoje ...
felipe porovnaval 1.2 TSI, ak ma rovnaky vykon ako nejaky 2.0 spred 2.0, krutak od volnobehu vdaka turbo-kompresoru a neviem coho vacsi ako 2.0, tak ako potom moze byt horsi v zrychleni ? takisto aj ked nalozis do obcho 200kg, tak musi ist 1.2 TSi lepsie kvoli krutaku a vykonu...
Teraz nehajim vw/skodu atd, kedze som JDM fan, ale nemylit si fyziku s dojmami a pocitami
felipe porovnaval 1.2 TSI, ak ma rovnaky vykon ako nejaky 2.0 spred 2.0, krutak od volnobehu vdaka turbo-kompresoru a neviem coho vacsi ako 2.0, tak ako potom moze byt horsi v zrychleni ? takisto aj ked nalozis do obcho 200kg, tak musi ist 1.2 TSi lepsie kvoli krutaku a vykonu...
Teraz nehajim vw/skodu atd, kedze som JDM fan, ale nemylit si fyziku s dojmami a pocitami
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
http://www.aktuality.sk/clanok/304595/v ... skodoviek/#
halo jak hovado ohladam trochu co2 vo vzduchu najviac sa mi paci ako sa francuzko dozaduje aj eu presetrenia, vsak bodaj by nie. Isto by sa zlepsil podiel francuzkych znaciek. ale ten prepad akcii a mozne financne straty su celkom velke.
halo jak hovado ohladam trochu co2 vo vzduchu najviac sa mi paci ako sa francuzko dozaduje aj eu presetrenia, vsak bodaj by nie. Isto by sa zlepsil podiel francuzkych znaciek. ale ten prepad akcii a mozne financne straty su celkom velke.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
vysetrovat uz ide aj korea a neviem kto. myslim ze to rozputalo dost silnu masineriu. VW zevraj zastavi vyrobu, a bude prepustat aj na SR... sila. aky dopad moze mat nieco take...
lenze, tu museli byt iste urady dlho podplacane, aby sa na to neprislo. neverim totiz, ze tie auta nikto neotestoval bez napojenia na PC.
osobne si myslim, ze rovnaky soft bude mat kazdy, alebo nieco podobne.
nemyslim si ze je mozne aby jedna automobilka dokazala urobit v principe podobny motor v rovnakym vykonom s uplne inymi emisiami.
lenze, tu museli byt iste urady dlho podplacane, aby sa na to neprislo. neverim totiz, ze tie auta nikto neotestoval bez napojenia na PC.
osobne si myslim, ze rovnaky soft bude mat kazdy, alebo nieco podobne.
nemyslim si ze je mozne aby jedna automobilka dokazala urobit v principe podobny motor v rovnakym vykonom s uplne inymi emisiami.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
prestan uz masturbovat nad tym dowojitym W .... stacilo by fakt ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
to neni len pocit, proste fabia 1,2tsi 4ludia a bolo to lenive aj pri zosliapnutom pedale na podlahu a to nevravim tu spotrebu, aj majitel tvrdil ze ked ide nalozeny ma ukrutnu spotrebu potom.Chris napísal:kazdy si tu bere svoje ...
felipe porovnaval 1.2 TSI, ak ma rovnaky vykon ako nejaky 2.0 spred 2.0, krutak od volnobehu vdaka turbo-kompresoru a neviem coho vacsi ako 2.0, tak ako potom moze byt horsi v zrychleni ? takisto aj ked nalozis do obcho 200kg, tak musi ist 1.2 TSi lepsie kvoli krutaku a vykonu...
Teraz nehajim vw/skodu atd, kedze som JDM fan, ale nemylit si fyziku s dojmami a pocitami
1,8 atmosfera o 300kg tazsie auto, papierovo mensi vykon, nalozene, bezproblemov tahalo a rozdiel spotreby nenalozene a nalozene nejakych 0,5l
dalsi priklad ktory mam realne niekolkokrat odskusany - 1,3mjt 100hp, do bratislavy 4 ludia no mal som co orbit aby som obehol niekoho co siel 120, to proste neslo. Stara 2.0hdi 90hp je raketa proti tomu.
To proste neni pocit, papierovo moze mat mensi objem vacsi vykon ked ma turbo, ale ta sila motora tam proste nieje.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ono je to komplikovane, zalezi aj od prevodov - ta hypermoderna 1.2httpSTI-TSI sa robi primarne na spotrebu. To je proste to co teraz frci. Takze moze mat o 204,6kg menej ale proste je SPREVODOVANA kvoli ciselkam na displejicku, cize tam treba zabit trojku a vykrutit to na 6000rpm aby to chodilo.
Stary dvojliter taketo optimalizacie nema. Moznoze ma maximum tocaku alebo vykonu niekde okolo 4500 az 5200rpm kdezto jedna-dva ho moze mat polozeny volakde okolo 5800rpm. Len si vymyslam ale toto je samozrejme takisto OBROVSKY rozdiel.
Z linkovaneho clanku - jasnacka ze francuzi si zacnu svoje motory masirovat az dokial im nenajdu nejake oblbovatko
„Zatiaľ je ešte predčasné hovoriť o tom, či sú aj v Európe nutné kontrolné opatrenia a či sa problém týka aj vozidiel dodávaných v Európe,“ uviedol hovorca Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku Andrej Králik.
Kralikovi by som narval kralika s vystrcenymi drapkami do zadku. Preco by sa v Europe nemalo zacat tazenie proti VSETKYM vyrobcom co podvadzaju ?! Co Europa je posledny serbel sveta alebo tu snad Filip moze dychat CO2 aj NO3 co nejaky prisprostasty John Eméríká nemoze ?!
vydrbana europska komisia. Je to presne ten organ ktory schvalil momentalne platne predpisy pre meranie spotreby a emisii ? Ano ?
Stary dvojliter taketo optimalizacie nema. Moznoze ma maximum tocaku alebo vykonu niekde okolo 4500 az 5200rpm kdezto jedna-dva ho moze mat polozeny volakde okolo 5800rpm. Len si vymyslam ale toto je samozrejme takisto OBROVSKY rozdiel.
Z linkovaneho clanku - jasnacka ze francuzi si zacnu svoje motory masirovat az dokial im nenajdu nejake oblbovatko
„Zatiaľ je ešte predčasné hovoriť o tom, či sú aj v Európe nutné kontrolné opatrenia a či sa problém týka aj vozidiel dodávaných v Európe,“ uviedol hovorca Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku Andrej Králik.
Kralikovi by som narval kralika s vystrcenymi drapkami do zadku. Preco by sa v Europe nemalo zacat tazenie proti VSETKYM vyrobcom co podvadzaju ?! Co Europa je posledny serbel sveta alebo tu snad Filip moze dychat CO2 aj NO3 co nejaky prisprostasty John Eméríká nemoze ?!
vydrbana europska komisia. Je to presne ten organ ktory schvalil momentalne platne predpisy pre meranie spotreby a emisii ? Ano ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.