Ca/Ca baterie naozaj nie su vhodne pre tvoj voz, vyzaduju vyssie napatie v palubnej sieti (hint : Sharan). Neznamena to ze taketo baterie nemozes pouzit, ale proste nebudu mat taku dlhodobu zivotnost aku by MALI mat. 17.7V na nabijanie rozhodne nepotrebujes, to je cista volovina, ak si dobre pamatam tak v Sharane je kvoli tymto baterkam zhruba o 0.3V az 0.4V viac ako maju bezne vozy.
Originalna Ca/Ca 62Ah Motorcraft = Ford vydrzala v mojom Galaxicku 12 rokov a to sa pouzivalo aj nezavisle kurenie v zime na dialkove ovladanie a poslednych 5 rokov jej zivota jazdilo iba v Bratislave hodne hodne kratke trasy (najcastejsie 4, 8 a 11km). Urcite by chudatko vydrzala viac keby som ju nezabijal, no co uz (Red Optima, november 2004 to tiez vynikajuco vali dodnes, uvidime kolko vydrzi - nikdy teplu garaz nevidela).
Niektori vyrobcovia taketo "vysokonapatove" baterie oznacuju aj ako s primesou striebra :
http://www.akumulator.sk/autobaterie/os ... e-850.html
niektori dokonca aj priznaju ze ide o "kombinaciu vapnika so striebrom" cize 0.000001% striebra
no ved vieme ako to chodi.
Dorobena hudba : akonahle to napajas mimo zopnuteho klucika za spinacou skrinkou, moze robit sarapatu.
Kontakty prebehni nielen ockom ale aj desiatkou klucom, za tych 15 rokov ich mozes kludne dotiahnut. Nabuduce ked bude masina dlho stat tak proste odpoj z baterky jeden pol, mas k tomu super pristup tak nevahaj.
20 hodin nabijania nie je smerodatnych : dolezite je jedine to, aby si neprekrocil hornu hranicu napatia ako bolo vysvetlene plus kolko prudu bateria "berie". Na konci nabijania, pri takmer plnej kapacite, to uz bude malinky prud. Inteligentne nabijacky vtedy prechadzaju do udrzovacieho rezimu kde tlacia par desiatok miliamperov... ci to nastane po siestich hodinach alebo tridsiatich hodinach zavisi od velkosti nabijacieho prudu a kondicie baterie (to ze nenastartovala neznamena ze ma 0% energie alebo 2%). Vobec nie je pravidlo ze "musis" nabijat 20 hodin alebo X hodin.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.