Všeobecná diskusia
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
HellAngel: uvedomujes si dufam, ze pre tvoje auto platia ine emisne limity ako pre nove auta, vsak?
FVE 12.45 kWp V/Z
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
no, tie motory su relativne ok ked to niesu stocene k*rvy.Papek napísal:no... a este stale si presvedceny o tom, ze ta 1.4 od oplu je az tak bezudrzbovy motor? kurnik uz len kvoli tym hydrostelom by som sa bal. Radsej dat nastavit raz za 100k km ventily a mas dusu na mieste. Menit hlavu je uz len taky maly bonus.
obavam sa ze moje auto ma bud nalietane daaaaleko viacej, ako tych 140k km, alebo niekto veeeelmi dlho v nom nemenil olej. vsetko zakarbonovane slusne, takze tak... ze to niekto zlepil narychlo a slahol tam len nove tesnenie bez tycto serepeticiek okolo je dalsia vec.
holt, nechal som sa pri kupe odzubat podla vsetkeho.
zasadny problem je, ze kopu veci nemas pri kupe jak zistit. ked to ide, a zvonku neni nic co by bolo divne, prehlasis ze to je ok, a ked to rozoberes, zistis az potom
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
plne si o uvedomujem. MOje auto nema problem splnat emisie, ake mu boli urcene v dany rok. Len teraz nechapem na co si chcel poukazat. Ze novsie auto ma mat problem prechadzat emisiami ake mu boli urcene?? ci co.
Moja myslienka, aj mp3 bola, ze nase auta ani po tolkych rokoch nemaju problem splnit emisie na ake mu bli urcene. Samozrejme novsie auta maju prisnejsie emisie, ale to snad neznamena za po par rokoch ich nemusia splnat. Respektive ako vysla navonok, nedakazu ich splnat ani nove. Mna sosobne emisie aut ani tak netapia, ale to sme rozoberali niekolko stran dozadu
Moja myslienka, aj mp3 bola, ze nase auta ani po tolkych rokoch nemaju problem splnit emisie na ake mu bli urcene. Samozrejme novsie auta maju prisnejsie emisie, ale to snad neznamena za po par rokoch ich nemusia splnat. Respektive ako vysla navonok, nedakazu ich splnat ani nove. Mna sosobne emisie aut ani tak netapia, ale to sme rozoberali niekolko stran dozadu
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Tak podla tohoto je tam posun v emisnych limitoch celkom vyrazny: https://en.wikipedia.org/wiki/European_ ... _standards
Kym napr. zavedenim katalyzatorov klesli emisie benzinakov riadnym skokom aj hlboko pod limity (euro 2-4), tak s nastupom priamovstrekov a prisnejsich noriem (ktore stanovuju limity aj na ine castice) sme sa asi dostali na hranicu, co je asi mozne potlacit (napr. pomocou EGR, v buducnosti DPF pre benzinove motory, ...). Potom by som predpokladal, ze akekolvek zhorsenie vlastnosti motora (zakarbonovane vstrekovace na priamovstrekovom benzinovom motore, ...) mozu zacat lahko zvysovat emisie a uz je hned clovek nad limitom. Sem samozrejme nezahrnam CO2 emisie (tie ani napr. nie su hore spominane v EURO normach), nakolko tie su priamo umerne spotrebe.
Kym napr. zavedenim katalyzatorov klesli emisie benzinakov riadnym skokom aj hlboko pod limity (euro 2-4), tak s nastupom priamovstrekov a prisnejsich noriem (ktore stanovuju limity aj na ine castice) sme sa asi dostali na hranicu, co je asi mozne potlacit (napr. pomocou EGR, v buducnosti DPF pre benzinove motory, ...). Potom by som predpokladal, ze akekolvek zhorsenie vlastnosti motora (zakarbonovane vstrekovace na priamovstrekovom benzinovom motore, ...) mozu zacat lahko zvysovat emisie a uz je hned clovek nad limitom. Sem samozrejme nezahrnam CO2 emisie (tie ani napr. nie su hore spominane v EURO normach), nakolko tie su priamo umerne spotrebe.
FVE 12.45 kWp V/Z
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
ale aku to malo vyznam? teraz sa jasne prevalilo, ze automobilky museli podvadzat aby splnali normy, pretoze nie su schopne to dat. Aj to je teraz za cenu spolahlivost a inych veci okolo. Takze kam sme sa posunuli? mne pride ze nikam
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Ventily na motoroch, kde nie sú hydroštely sa nastavujú (by sa mali nastavovať) určite častejšie, ako 100k km. A ukáž mi v dnešnej dobe motor, ktorý nie je vybavený hydroštelmi. Ja hydroštel vôbec nevidím ako problém. Ani výmenu tesnenia pod hlavou nevidím ako ober problém, ale určite by som to nenazýval bežným, alebo nebodaj pravidelným servisným zásahom...Papek napísal:no... a este stale si presvedceny o tom, ze ta 1.4 od oplu je az tak bezudrzbovy motor? kurnik uz len kvoli tym hydrostelom by som sa bal. Radsej dat nastavit raz za 100k km ventily a mas dusu na mieste. Menit hlavu je uz len taky maly bonus.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Moja myslienka, aj mp3 bola, ze nase auta ani po tolkych rokoch nemaju problem splnit emisie na ake mu bli urcene.
len pozor : pri "emisnych kontrolach" sa meria nie uplne rovnako ako pri tomto parmiliardovom skandaliku. Cize ano, nase tragaciky splnia to co maju, dokonca moje splnili aj predpisy pre DPF vozy napriek tomu ze DPF nema. Tym ale netvrdim ze moj voz je ekologistickejsi a zelenenejsi ako nejaky hypermoderny Folcgagen Ojdi Ibiza.
>> Samozrejme novsie auta maju prisnejsie emisie, ale to snad neznamena za po par rokoch ich nemusia splnat.
ano maju prisnejsie a sakra ano hadam by ich teda mali splnat aj ked su sestrocne alebo desatrocne. Ze o desat rokov budu ine emisie (heh, ake ? Vacsie alebo mensie ako dnes ? No to uz necham na fantazii kazdeho z nas) je jasne.
len pozor : pri "emisnych kontrolach" sa meria nie uplne rovnako ako pri tomto parmiliardovom skandaliku. Cize ano, nase tragaciky splnia to co maju, dokonca moje splnili aj predpisy pre DPF vozy napriek tomu ze DPF nema. Tym ale netvrdim ze moj voz je ekologistickejsi a zelenenejsi ako nejaky hypermoderny Folcgagen Ojdi Ibiza.
>> Samozrejme novsie auta maju prisnejsie emisie, ale to snad neznamena za po par rokoch ich nemusia splnat.
ano maju prisnejsie a sakra ano hadam by ich teda mali splnat aj ked su sestrocne alebo desatrocne. Ze o desat rokov budu ine emisie (heh, ake ? Vacsie alebo mensie ako dnes ? No to uz necham na fantazii kazdeho z nas) je jasne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
ja splnam EURO 2 aj bez egr a katu co som mal od vyroby Ale netreba to pocitat jedno a to iste co sa meria u nas na EK a ako by sa to malo.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
2.4JTD nema hydrostely, je to COmmonrail, nema DPF a je to EURO2undertaker007 napísal: Ventily na motoroch, kde nie sú hydroštely sa nastavujú (by sa mali nastavovať) určite častejšie, ako 100k km. A ukáž mi v dnešnej dobe motor, ktorý nie je vybavený hydroštelmi. Ja hydroštel vôbec nevidím ako problém. Ani výmenu tesnenia pod hlavou nevidím ako ober problém, ale určite by som to nenazýval bežným, alebo nebodaj pravidelným servisným zásahom...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Hondy ci benzinove alebo dieslove do tohto roku nemaju hydrostely napr.undertaker007 napísal:Ventily na motoroch, kde nie sú hydroštely sa nastavujú (by sa mali nastavovať) určite častejšie, ako 100k km. A ukáž mi v dnešnej dobe motor, ktorý nie je vybavený hydroštelmi. Ja hydroštel vôbec nevidím ako problém. Ani výmenu tesnenia pod hlavou nevidím ako ober problém, ale určite by som to nenazýval bežným, alebo nebodaj pravidelným servisným zásahom...Papek napísal:no... a este stale si presvedceny o tom, ze ta 1.4 od oplu je az tak bezudrzbovy motor? kurnik uz len kvoli tym hydrostelom by som sa bal. Radsej dat nastavit raz za 100k km ventily a mas dusu na mieste. Menit hlavu je uz len taky maly bonus.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
shajek :lenze ty zabudas, ze kym 20rocne auto ma stanovene uplne ine hodnoty, tak to nove ich ma ovela nizsie. kym favorit moze mat 3-4x vyssie emisie, nove auto ich nesmie mat a bodka.
si snad nemyslis, ze 20r stare auto ma lepsie emisie ako gold s DSG...
no bohuzial, to s CO2 je katastrofa, ak vsetky automobilky podvadzaju, ako dunutia velke fabriky znizit CO2 a pod? teraz aspom mohli tlacit - auta tlacime do nizkych CO2 a teraz im povedia co. Kazdopadne je to len katastrofa pre nas ludi. Nakoniec zistime, ze z tych celkovych 5% co maju auta na svedomi co sa emisii tyka za posledne roky CO2 este zvysili a nie znizili?
v tomto by mal svet drzat za jedno, ale on aj drzi, ale za "rucku" s peniazmi, nie s ludmi...
si snad nemyslis, ze 20r stare auto ma lepsie emisie ako gold s DSG...
no bohuzial, to s CO2 je katastrofa, ak vsetky automobilky podvadzaju, ako dunutia velke fabriky znizit CO2 a pod? teraz aspom mohli tlacit - auta tlacime do nizkych CO2 a teraz im povedia co. Kazdopadne je to len katastrofa pre nas ludi. Nakoniec zistime, ze z tych celkovych 5% co maju auta na svedomi co sa emisii tyka za posledne roky CO2 este zvysili a nie znizili?
v tomto by mal svet drzat za jedno, ale on aj drzi, ale za "rucku" s peniazmi, nie s ludmi...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
nepochopil si ... tomu 20rocnemu autu tiez niekto udelil kolko emisii ma vypustat a nesmie ich prepisknut .... Ma euro 2 a musi to euro 2 spnit .. tak ako nove auto dostane euro 5 a musi splnit euro 5 .. a tu je az bodka ...
nepovedal som ze ma lepsie emisie .... ale zaujima ma preco si sa nevjadril preco Golf 1.6 atmosfericky motor nedokaze splnit emisie po 40 000km a 6tich rokoch stania v garazi ?????? pravidelne servisovane, nejazdene dochodcom ale tocilo sa aj do 4000 vzdy sa zahrievalo na pracovnu teplotu ... proste ziadne zlo sa mu nedialo ....
nepovedal som ze ma lepsie emisie .... ale zaujima ma preco si sa nevjadril preco Golf 1.6 atmosfericky motor nedokaze splnit emisie po 40 000km a 6tich rokoch stania v garazi ?????? pravidelne servisovane, nejazdene dochodcom ale tocilo sa aj do 4000 vzdy sa zahrievalo na pracovnu teplotu ... proste ziadne zlo sa mu nedialo ....
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
felipe, kazde auto ma stanovene emisie na svoj rok vyroby. Jediny problem vidim vtom, ze moje aj po 16 rokoch ich splna, kdezto par rocne auto s najazdom par tisic KM (moje ma 16 rokov a zevraj 280t km) ich splnit nevie. Je fuk ake cislo maju splnat, proste ich nesplna. Niekde je asi v procese chyba nemyslis?
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
len tie normy boli niekedy fakt mierne, na Mazde 323 sa nam odpalil katalyzator, uplne zhorel a vysypal sa... (vypadavala zapalovacia cievka a tak palivo z dvoch valcov islo pekne do vyfuku a tam zhorelo, lebo ten motor dokazal ist aj na 2 valce) Kedze tlacil termin na emisnu, tak som skusil. Uplne v pohode to preslo, technik rozvijal teoriu, ze v tych casoch bolo davat katalyzator skor prestiz ako nutnost normy, dnes je prestiz skrabka na lad Benzin 1498ccm, dohc 16ventil, 66kW
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Shajek, hellangel: na druhej strane, jeden exemplar nie je statistika a nic nevypoveda o golfe s 1.6tkou s DSG. Proste nahodne moze mat blby katalyzator, lambdu, ...
Felipe: o CO2 v ziadnej emisnej norme nejde, na to v principe kazdy kasle (od toho zaviedol brusel limity na CO2 pre flotily a pokut za ich nedodrziavanie). Okrem toho, CO2 je ciste zavisle od paliva a spotreby, nie od konstrukcie motora. Proste spalenim 4 litrov nafty dostanes ca. 100g CO2/km, u benzinu menej. Toto ale ziadna euronorma ani americka norma neriesi a za toto nedostane VW pokutu v USA. Tu ide o castice NOx, ktore su rakovinotvorne a usadzaju sa v plucach. Ich produkcia sa da obmedzit pomocou DPF a SCR filtrov, ako aj konstrukciou motora (evidentne, ked X5 splnila normu v USA).
Felipe: o CO2 v ziadnej emisnej norme nejde, na to v principe kazdy kasle (od toho zaviedol brusel limity na CO2 pre flotily a pokut za ich nedodrziavanie). Okrem toho, CO2 je ciste zavisle od paliva a spotreby, nie od konstrukcie motora. Proste spalenim 4 litrov nafty dostanes ca. 100g CO2/km, u benzinu menej. Toto ale ziadna euronorma ani americka norma neriesi a za toto nedostane VW pokutu v USA. Tu ide o castice NOx, ktore su rakovinotvorne a usadzaju sa v plucach. Ich produkcia sa da obmedzit pomocou DPF a SCR filtrov, ako aj konstrukciou motora (evidentne, ked X5 splnila normu v USA).
FVE 12.45 kWp V/Z