Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

HellAngel: uvedomujes si dufam, ze pre tvoje auto platia ine emisne limity ako pre nove auta, vsak?
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

Papek napísal:no... a este stale si presvedceny o tom, ze ta 1.4 od oplu je az tak bezudrzbovy motor? :) kurnik uz len kvoli tym hydrostelom by som sa bal. Radsej dat nastavit raz za 100k km ventily a mas dusu na mieste. Menit hlavu je uz len taky maly bonus.
no, tie motory su relativne ok ked to niesu stocene k*rvy.
obavam sa ze moje auto ma bud nalietane daaaaleko viacej, ako tych 140k km, alebo niekto veeeelmi dlho v nom nemenil olej. vsetko zakarbonovane slusne, takze tak... ze to niekto zlepil narychlo a slahol tam len nove tesnenie bez tycto serepeticiek okolo je dalsia vec.
holt, nechal som sa pri kupe odzubat podla vsetkeho.
zasadny problem je, ze kopu veci nemas pri kupe jak zistit. ked to ide, a zvonku neni nic co by bolo divne, prehlasis ze to je ok, a ked to rozoberes, zistis az potom :D
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12349
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

plne si o uvedomujem. MOje auto nema problem splnat emisie, ake mu boli urcene v dany rok. Len teraz nechapem na co si chcel poukazat. Ze novsie auto ma mat problem prechadzat emisiami ake mu boli urcene?? ci co.
Moja myslienka, aj mp3 bola, ze nase auta ani po tolkych rokoch nemaju problem splnit emisie na ake mu bli urcene. Samozrejme novsie auta maju prisnejsie emisie, ale to snad neznamena za po par rokoch ich nemusia splnat. Respektive ako vysla navonok, nedakazu ich splnat ani nove. Mna sosobne emisie aut ani tak netapia, ale to sme rozoberali niekolko stran dozadu
NB: Asus ROG Strix G16
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Tak podla tohoto je tam posun v emisnych limitoch celkom vyrazny: https://en.wikipedia.org/wiki/European_ ... _standards

Kym napr. zavedenim katalyzatorov klesli emisie benzinakov riadnym skokom aj hlboko pod limity (euro 2-4), tak s nastupom priamovstrekov a prisnejsich noriem (ktore stanovuju limity aj na ine castice) sme sa asi dostali na hranicu, co je asi mozne potlacit (napr. pomocou EGR, v buducnosti DPF pre benzinove motory, ...). Potom by som predpokladal, ze akekolvek zhorsenie vlastnosti motora (zakarbonovane vstrekovace na priamovstrekovom benzinovom motore, ...) mozu zacat lahko zvysovat emisie a uz je hned clovek nad limitom. Sem samozrejme nezahrnam CO2 emisie (tie ani napr. nie su hore spominane v EURO normach), nakolko tie su priamo umerne spotrebe.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12349
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

ale aku to malo vyznam? teraz sa jasne prevalilo, ze automobilky museli podvadzat aby splnali normy, pretoze nie su schopne to dat. Aj to je teraz za cenu spolahlivost a inych veci okolo. Takze kam sme sa posunuli? mne pride ze nikam
NB: Asus ROG Strix G16
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1182
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Papek napísal:no... a este stale si presvedceny o tom, ze ta 1.4 od oplu je az tak bezudrzbovy motor? :) kurnik uz len kvoli tym hydrostelom by som sa bal. Radsej dat nastavit raz za 100k km ventily a mas dusu na mieste. Menit hlavu je uz len taky maly bonus.
Ventily na motoroch, kde nie sú hydroštely sa nastavujú (by sa mali nastavovať) určite častejšie, ako 100k km. A ukáž mi v dnešnej dobe motor, ktorý nie je vybavený hydroštelmi. Ja hydroštel vôbec nevidím ako problém. Ani výmenu tesnenia pod hlavou nevidím ako ober problém, ale určite by som to nenazýval bežným, alebo nebodaj pravidelným servisným zásahom...
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Moja myslienka, aj mp3 bola, ze nase auta ani po tolkych rokoch nemaju problem splnit emisie na ake mu bli urcene.

len pozor : pri "emisnych kontrolach" sa meria nie uplne rovnako ako pri tomto parmiliardovom skandaliku. Cize ano, nase tragaciky splnia to co maju, dokonca moje splnili aj predpisy pre DPF vozy napriek tomu ze DPF nema. Tym ale netvrdim ze moj voz je ekologistickejsi a zelenenejsi ako nejaky hypermoderny Folcgagen Ojdi Ibiza.




>> Samozrejme novsie auta maju prisnejsie emisie, ale to snad neznamena za po par rokoch ich nemusia splnat.

ano maju prisnejsie a sakra ano hadam by ich teda mali splnat aj ked su sestrocne alebo desatrocne. Ze o desat rokov budu ine emisie (heh, ake ? Vacsie alebo mensie ako dnes ? No to uz necham na fantazii kazdeho z nas) je jasne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Fullesh
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5202
Dátum registrácie: So 05. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Fullesh »

ja splnam EURO 2 aj bez egr a katu co som mal od vyroby :D Ale netreba to pocitat jedno a to iste co sa meria u nas na EK a ako by sa to malo.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K
.
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

undertaker007 napísal: Ventily na motoroch, kde nie sú hydroštely sa nastavujú (by sa mali nastavovať) určite častejšie, ako 100k km. A ukáž mi v dnešnej dobe motor, ktorý nie je vybavený hydroštelmi. Ja hydroštel vôbec nevidím ako problém. Ani výmenu tesnenia pod hlavou nevidím ako ober problém, ale určite by som to nenazýval bežným, alebo nebodaj pravidelným servisným zásahom...
2.4JTD nema hydrostely, je to COmmonrail, nema DPF a je to EURO2
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5192
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

undertaker007 napísal:
Papek napísal:no... a este stale si presvedceny o tom, ze ta 1.4 od oplu je az tak bezudrzbovy motor? :) kurnik uz len kvoli tym hydrostelom by som sa bal. Radsej dat nastavit raz za 100k km ventily a mas dusu na mieste. Menit hlavu je uz len taky maly bonus.
Ventily na motoroch, kde nie sú hydroštely sa nastavujú (by sa mali nastavovať) určite častejšie, ako 100k km. A ukáž mi v dnešnej dobe motor, ktorý nie je vybavený hydroštelmi. Ja hydroštel vôbec nevidím ako problém. Ani výmenu tesnenia pod hlavou nevidím ako ober problém, ale určite by som to nenazýval bežným, alebo nebodaj pravidelným servisným zásahom...
Hondy ci benzinove alebo dieslove do tohto roku nemaju hydrostely napr. :-)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

shajek :lenze ty zabudas, ze kym 20rocne auto ma stanovene uplne ine hodnoty, tak to nove ich ma ovela nizsie. kym favorit moze mat 3-4x vyssie emisie, nove auto ich nesmie mat a bodka.
si snad nemyslis, ze 20r stare auto ma lepsie emisie ako gold s DSG...

no bohuzial, to s CO2 je katastrofa, ak vsetky automobilky podvadzaju, ako dunutia velke fabriky znizit CO2 a pod? teraz aspom mohli tlacit - auta tlacime do nizkych CO2 a teraz im povedia co. Kazdopadne je to len katastrofa pre nas ludi. Nakoniec zistime, ze z tych celkovych 5% co maju auta na svedomi co sa emisii tyka za posledne roky CO2 este zvysili a nie znizili?
v tomto by mal svet drzat za jedno, ale on aj drzi, ale za "rucku" s peniazmi, nie s ludmi...
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

nepochopil si ... tomu 20rocnemu autu tiez niekto udelil kolko emisii ma vypustat a nesmie ich prepisknut .... Ma euro 2 a musi to euro 2 spnit .. tak ako nove auto dostane euro 5 a musi splnit euro 5 .. a tu je az bodka ...

nepovedal som ze ma lepsie emisie .... ale zaujima ma preco si sa nevjadril preco Golf 1.6 atmosfericky motor nedokaze splnit emisie po 40 000km a 6tich rokoch stania v garazi ?????? pravidelne servisovane, nejazdene dochodcom ale tocilo sa aj do 4000 vzdy sa zahrievalo na pracovnu teplotu ... proste ziadne zlo sa mu nedialo ....
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12349
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

felipe, kazde auto ma stanovene emisie na svoj rok vyroby. Jediny problem vidim vtom, ze moje aj po 16 rokoch ich splna, kdezto par rocne auto s najazdom par tisic KM (moje ma 16 rokov a zevraj 280t km) ich splnit nevie. Je fuk ake cislo maju splnat, proste ich nesplna. Niekde je asi v procese chyba nemyslis?
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2237
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirjak »

len tie normy boli niekedy fakt mierne, na Mazde 323 sa nam odpalil katalyzator, uplne zhorel a vysypal sa... (vypadavala zapalovacia cievka a tak palivo z dvoch valcov islo pekne do vyfuku a tam zhorelo, lebo ten motor dokazal ist aj na 2 valce) Kedze tlacil termin na emisnu, tak som skusil. Uplne v pohode to preslo, technik rozvijal teoriu, ze v tych casoch bolo davat katalyzator skor prestiz ako nutnost normy, dnes je prestiz skrabka na lad :D Benzin 1498ccm, dohc 16ventil, 66kW
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Shajek, hellangel: na druhej strane, jeden exemplar nie je statistika a nic nevypoveda o golfe s 1.6tkou s DSG. Proste nahodne moze mat blby katalyzator, lambdu, ...

Felipe: o CO2 v ziadnej emisnej norme nejde, na to v principe kazdy kasle (od toho zaviedol brusel limity na CO2 pre flotily a pokut za ich nedodrziavanie). Okrem toho, CO2 je ciste zavisle od paliva a spotreby, nie od konstrukcie motora. Proste spalenim 4 litrov nafty dostanes ca. 100g CO2/km, u benzinu menej. Toto ale ziadna euronorma ani americka norma neriesi a za toto nedostane VW pokutu v USA. Tu ide o castice NOx, ktore su rakovinotvorne a usadzaju sa v plucach. Ich produkcia sa da obmedzit pomocou DPF a SCR filtrov, ako aj konstrukciou motora (evidentne, ked X5 splnila normu v USA).
FVE 12.45 kWp V/Z

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"