u mna je predpisane nastavenie ventilov prvy krat po 60k km (tu si nie som uplne isty), potom pri vymene rozvodov pri 100k a potom kazdych 100k km. Ta Astra je motor z 90. rokov, v tej dobe to mali akurat tak Alfy (ktore na to ukrutne doplatili) a potom este motory z vyssich tried ako 7er, ak sa nemyli, tak aj 5er, Legend a pod. Ako netvrdim, ze hydrostel je nejake megakurvidlo. Len je to dalsia drobnost, ktora sa moze posrat a pri zanedbanej udrzbe sa velmi lahko poserie. Tak isto aj u Hondy B-ckove motory s Vtecom. Spolahlive su iba tak ako sa dodrziava servis. Ale ak sa dodrziava, tak drzia. D-ckova seria bez V-tecu znese toho az az a pokial to clovek netoci za studena jak prasa, tak vydrzia toho az az a prasknutie hlavy hrozi iba pri totalnom prehriati motora. A mozno ani to nie, lebo fakt si nespominam zo svojho okolia na jediny D-ckovy motor s prasknutou hlavou. Vlastne ani B-cko, tam je to skor o zadreti (lebo jazdia kopce) alebo nutnej generalke kvoli somarovi, ktori to toci za studena.undertaker007 napísal:Ventily na motoroch, kde nie sú hydroštely sa nastavujú (by sa mali nastavovať) určite častejšie, ako 100k km. A ukáž mi v dnešnej dobe motor, ktorý nie je vybavený hydroštelmi. Ja hydroštel vôbec nevidím ako problém. Ani výmenu tesnenia pod hlavou nevidím ako ober problém, ale určite by som to nenazýval bežným, alebo nebodaj pravidelným servisným zásahom...
Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
no ved to je to, v principe niesu hydrostely nic zle, ked sa dodrziavaju zakladne veci ako pravidelna vymena oleja s filtrom... a to ked je velmi velke ovsem. ked uz ideme k praskaniu hlav, to ani o tychto motoroch neviem ze by sa stavalo, leda ak tomu niekto dava bomby za studena ale to kazde auto schyta. takisto som nepocul o nikom kto by na X14XE menil hydrostely napriklad (ale po nete sa najdu pripady). vsetko sa vracia ale k mentalite ludi, ze ked nemusim nieco dat spravit a zaplatit tak to nespravim.
ja nemam problem tam uz 3. krat za 10k km liat novy olej, vzdy sa to s niecim zveze (prvy krat planovane, druhy krat s rozvodmi lebo ked uz sa j*bem pod auto, a teraz este vymenim nech tam nahodou neni bordel niekde po GO. dufam ze ak bol vychytal ho filter a nie nieco ine )
ja nemam problem tam uz 3. krat za 10k km liat novy olej, vzdy sa to s niecim zveze (prvy krat planovane, druhy krat s rozvodmi lebo ked uz sa j*bem pod auto, a teraz este vymenim nech tam nahodou neni bordel niekde po GO. dufam ze ak bol vychytal ho filter a nie nieco ine )
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
My sme s turbom par stran dozadu riesili, ze CO2 je len vyratane zo spotreby. Samozrejme, povedal som ze emisie CO2 vypusta ale iba zjednodusene. V podstate sa to tak aj chape, ze to auto vypusta Co2 ale viem, ze sa to rata zo spotreby.
shajek: preco? lebo asi to stare 20r auto nemalo emisie nastavene hranicne, teda,. ked malo splnit euro2 a dajme tomu limit max 350g na km (priklad), ono vypustilo 280g. Alebo, tolko namerali kvoli spotrebe.
Lenze dnesne auto ma limit max 110g/km, a vypusti 109g/km. Takze, pat rokov stare auto s tym moze mat problem, lebo nema v ziadnom pripade nove suciastky, a 1g+- je lahke prekrocit. Viem o znamom, ktory tiez na 1,4TSI nepresiel po 4rokoch na ek. Totiz, zle a slabo zahrial motor. Jeden typek mu potom poradil aby auto pred EK riadne vytacal a siel s nim na hrane. Cuduj sa svete, po takej jazde uz presiel. Pritom on to auto nesetri a nejazdi s nim jak babka, ale dal mu este viac zabrat.
Tu som sa s nim aj povadil, sice jemu uz padla zaruka, ja svoje auto dam na STK a EK pred koncom zaruky aspon mesiac, a ked neprejde, budem to reklamovat. Ano, dovod ako brzdy by neuznali, ale ak neprejdem cez EK, je to problem vyrobcu, a nie moj, ci?
shajek: preco? lebo asi to stare 20r auto nemalo emisie nastavene hranicne, teda,. ked malo splnit euro2 a dajme tomu limit max 350g na km (priklad), ono vypustilo 280g. Alebo, tolko namerali kvoli spotrebe.
Lenze dnesne auto ma limit max 110g/km, a vypusti 109g/km. Takze, pat rokov stare auto s tym moze mat problem, lebo nema v ziadnom pripade nove suciastky, a 1g+- je lahke prekrocit. Viem o znamom, ktory tiez na 1,4TSI nepresiel po 4rokoch na ek. Totiz, zle a slabo zahrial motor. Jeden typek mu potom poradil aby auto pred EK riadne vytacal a siel s nim na hrane. Cuduj sa svete, po takej jazde uz presiel. Pritom on to auto nesetri a nejazdi s nim jak babka, ale dal mu este viac zabrat.
Tu som sa s nim aj povadil, sice jemu uz padla zaruka, ja svoje auto dam na STK a EK pred koncom zaruky aspon mesiac, a ked neprejde, budem to reklamovat. Ano, dovod ako brzdy by neuznali, ale ak neprejdem cez EK, je to problem vyrobcu, a nie moj, ci?
Spoiler: ukázať
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3375
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
O tom pravidelnom menení oleja teraz môže môj kolega vyprávať. Kúpil auto za 2 mesiace odišlo turbo, o mesiac na to prdlo tesnenie pod hlavou. Keď dali dole hlavu mechanik zistil že vačka je "troška" ohoblovaná a niekoľko zdvihátiek v p***li. A toto len kvôli tomu, že nejaké jebko naťahoval výmenu oleja
Klasika, dať 30€ za rok za olej a filter je zničujúca investícia, ale nedajbože aby chýbali 18" elektróny. Toto asi nikdy nepochopím
Klasika, dať 30€ za rok za olej a filter je zničujúca investícia, ale nedajbože aby chýbali 18" elektróny. Toto asi nikdy nepochopím
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
hlavne ze behaju vsetci s novymi iphonmi
mna vyjde vymena oleja s filtrom do 25€ plus 10 minut roboty... nech aj clovek ide do servisu a da 40-50, stale je to nic v porovnani s tym co sa moze stat ked sa to zanedba (a o tom by som momentalne teda vedel rozpravat co to moze stat...)
mna vyjde vymena oleja s filtrom do 25€ plus 10 minut roboty... nech aj clovek ide do servisu a da 40-50, stale je to nic v porovnani s tym co sa moze stat ked sa to zanedba (a o tom by som momentalne teda vedel rozpravat co to moze stat...)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
inak hej, tieto veci ma vzdycky iritovali. Bol to zrovna jeden ajfóňák s béemwé 320d ktoremu hovorim ze vyser sa na tie 30litrove olejove intervaly, men si to pekne po 12 az 15k, bude ti vozik krochkat blahom. Neeeee lebo to takto vyrobca vymyslel. Okej reku kolko tisicov stal tvoj najnovsi iphone co ma hardware polovicnej vybavy ako moj android za 200 ?
A zrazu bolo ticho. Ale tie oleje samozrejme ajtak nemeni castejsie, to je jasne.
>> Viem o znamom, ktory tiez na 1,4TSI nepresiel po 4rokoch na ek. Totiz, zle a slabo zahrial motor.
cudne - teda nie to TSI, to je zrejme, ale to ze ho pustili na kontrolu so zle zahriatym motorom. Predsa tam vzdycky mas hranicnu teplotu pod ktoru nemozes ist. Ja napriklad chodim na EK takto : nastartujem moj 2001ckovy diesel, prejdem 4.9km v ramci Petrzalky takze rychlejsie ako 70 nejdem, zabucham na branu, otvoria, vlezem dnu, spravim EK bez vsimneho, idem dorici prec.
Holt jo, TSI pokrok. A to mu dava bomby cely zivot ako hovoris, kdezto ja sa prdkam na obstaroznom diesliku po Bratislave sedem rokov takze bombu to auto u mna nikdy nevidelo lebo nemalo kde.
Holt jo, diesel a TSI pokrok. Neojebavali henti chrapuni nahodou aj pri benzinoch ? tentokrat s mierou, iba 15 nasobne ?
A zrazu bolo ticho. Ale tie oleje samozrejme ajtak nemeni castejsie, to je jasne.
>> Viem o znamom, ktory tiez na 1,4TSI nepresiel po 4rokoch na ek. Totiz, zle a slabo zahrial motor.
cudne - teda nie to TSI, to je zrejme, ale to ze ho pustili na kontrolu so zle zahriatym motorom. Predsa tam vzdycky mas hranicnu teplotu pod ktoru nemozes ist. Ja napriklad chodim na EK takto : nastartujem moj 2001ckovy diesel, prejdem 4.9km v ramci Petrzalky takze rychlejsie ako 70 nejdem, zabucham na branu, otvoria, vlezem dnu, spravim EK bez vsimneho, idem dorici prec.
Holt jo, TSI pokrok. A to mu dava bomby cely zivot ako hovoris, kdezto ja sa prdkam na obstaroznom diesliku po Bratislave sedem rokov takze bombu to auto u mna nikdy nevidelo lebo nemalo kde.
Holt jo, diesel a TSI pokrok. Neojebavali henti chrapuni nahodou aj pri benzinoch ? tentokrat s mierou, iba 15 nasobne ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
no, nie az tak zle zahriaty motor, ale skor zle "vypaleny".. proste,, pred Ek s nim treba zevraj ist na hrane, to znamena vytacat. vypalit usadeniny? neviem no na druhy krat presiel. tu nejde ani tak o rychlost, ale na tu 70tku sa vies dostat aj na dvojke
s vymenou oleja je to jak pisete, plna nadrz stoji 60-70e, a na olej je dakomu luto dat 35e + 5e filter + 10e praca? To su smiesne peniaze, vzhladom na to, co ten olej v podstate "robi". Mazna motor
Btw, davnejsie som tu riesil vymenu, ci na nu servis nepride. To sa sice nestane, no auto na nu prislo. Konkretne cidlo. Olej bol meneny pri vytiahnutom kluciku a pod, lenze po par najazdenych tis. km to cislo spoznalo.
sa mi zda, ze sa tu riesilo, ze to cidlo len rata najazdene km a sposob jazdy, ale nieje to pravda, mne to spoznalo novy olej prakticky..
totiz, pred vymenou ukazoval displej 2 servisne intervaly: prvy vymena oleja o 15 000km/300dni (v case ked malo auto 5000km a polroka), a druhy servisna prehliadka o 25 000 a 460dni. Ta servisna je nastavena presne po dvoch rokoch, olej je nastaveny skor /cize treba ist do servisu dvakrat../.
Lenze teraz po vymene oleja po najazdeni v lete 7000km po dialniciach uz pise:
vymena oleja o 21 000km/250dni
servisna prehliadka o 23 000km/350dni.
Cize, to cidlo nieje na srandu, a naozaj dokazalo "zmerat" kvalitu oleja, pretoze po vymene ukazuje o 6000km vyssi dojazd, nehovoriac o tom, ze sa uz najazdilo 7000km. Taktiez tamten stary olej chcelo menit pri cca 20 000km (prvy polrok som jazdil po meste..)
s vymenou oleja je to jak pisete, plna nadrz stoji 60-70e, a na olej je dakomu luto dat 35e + 5e filter + 10e praca? To su smiesne peniaze, vzhladom na to, co ten olej v podstate "robi". Mazna motor
Btw, davnejsie som tu riesil vymenu, ci na nu servis nepride. To sa sice nestane, no auto na nu prislo. Konkretne cidlo. Olej bol meneny pri vytiahnutom kluciku a pod, lenze po par najazdenych tis. km to cislo spoznalo.
sa mi zda, ze sa tu riesilo, ze to cidlo len rata najazdene km a sposob jazdy, ale nieje to pravda, mne to spoznalo novy olej prakticky..
totiz, pred vymenou ukazoval displej 2 servisne intervaly: prvy vymena oleja o 15 000km/300dni (v case ked malo auto 5000km a polroka), a druhy servisna prehliadka o 25 000 a 460dni. Ta servisna je nastavena presne po dvoch rokoch, olej je nastaveny skor /cize treba ist do servisu dvakrat../.
Lenze teraz po vymene oleja po najazdeni v lete 7000km po dialniciach uz pise:
vymena oleja o 21 000km/250dni
servisna prehliadka o 23 000km/350dni.
Cize, to cidlo nieje na srandu, a naozaj dokazalo "zmerat" kvalitu oleja, pretoze po vymene ukazuje o 6000km vyssi dojazd, nehovoriac o tom, ze sa uz najazdilo 7000km. Taktiez tamten stary olej chcelo menit pri cca 20 000km (prvy polrok som jazdil po meste..)
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
hlupost, pozri si Zdiff v meranych hodnotach, nerozoznalo to nic, akurat ze ti pribudol olej, tot vse.
.
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7933
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Podľa informácií Škody pre iDnes ale automobilka dotknuté vozidlá zvolá do autorizovaných servisov, kde prebehnú zatiaľ nešpečifikované technické nápravné opatrenia hradené Volkswagenom.
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
nic neprebehne, skoda akoze nechce si zle meno urobit, vw este nevie co bude robit a skodovka uz vravi ze zvola auta. dalsi shit drist z ich strany
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia
Nadrbú im do výfuku zemiak
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
daco len prebehne. min. ten soft daju prec, a auta budu jazdit, aj ked nebudu splnat parametre. podla mna uz predane auta - nic sa nemeni. ale ak typu vezmu homologizaciu, nebudu moct predavat /otazka, ci mozu jazdit auta predane ak im vezmu homologizaciu.)
btw pekny clanok:
http://auto.idnes.cz/emise-rozdil-homol ... tomoto_vok
tabulka porovnani euro1 az 6 je krasna. tu vidiet, ako sa "mali" znizit emisie od 1990, a je to az 6x menej. CO2 z 2,72 az na 0,50.
Odmyslime si teraz podvody, ak je co i len jedna automobilka ktora to dodrzala, aj to je uspech.
btw, pobavil ma vyrok sefa VW spred roka:
Automobiloví výrobci totiž už dlouho poukazují na to, že emisní regule splní jen s obrovskými investicemi. Martin Winterkorn, který v minulém týdnu vzal odpovědnost za „dieselgate“ na sebe a odstoupil z pozice šéfa koncernu Volkswagen, před rokem prohlásil: „Snížení emisí CO2 o jeden gram v našem flotilovém průměru nás stojí sto milionů eur za vývoj. Je to sto milionů eur, které musíme zaplatit dopředu bez toho, abychom věděli, že se ta investice vrátí.“
Takze, debkovia nechceli dat 100 000 000eur za znizenie o1g, a teraz daju 100 000 000 000 za odstranenie skod. ak zratavam tie sumy /zvolane auta do servisu - 10mld eur, zakaz predaja este nepredanych aut v eu - 5-10mld eur. (tu je otazka, co s nimi - poslu ich do UA a ruska?), pokuta +-10mld eur, zaloby z USA ??? mld. eur. Na tych 100mld eur sa nedostaneme, ale to cislo nebude daleko od reality.
A neda mi nepovedat, ze kym ten sefko VW plakal, kolko ich stoji znizenie emisii o gram, v konecnom dosledku si vzdy lepsi motor lepsej normy zaplatil zakaznik. Vid cennik cisto napr skody rapid - ako stupol po zavedeni motorov splnajucich normy Euro6. 500eur na aute, pri pocte predanych 100tis kusov urobi 50 mil. eur, takze v podstate si to znizenie aj tak zaplati zakaznik. Oni ho do vyvoja vrazia, ale aj dostanu naspat. A v tomto pripade podvadzali /min. pri prechode z euro4 na euro5, takze prakticky to ani zakaznik nemal platit./
Aj ked, je naozaj diskutabilne a otazne, ci ma aj naftovy motor splnajuci euro5 naozaj vyssie emisie v realnej prevadzke ako taky euro4. Ja osobne si myslim, ze sice v USA im vysli vyssie emisie az 40nasobne, ak by sme porovnali euro4 a euro5, ta 5tka bude predsa len vyspelejsia, a menej skodliva ako euro4 ci sa mylim? Alebo euro4 nepodvadzalo, a euro5 s DPF a neviem cim musi podvadzat, aby bolo lepsie ako euro4?
btw pekny clanok:
http://auto.idnes.cz/emise-rozdil-homol ... tomoto_vok
tabulka porovnani euro1 az 6 je krasna. tu vidiet, ako sa "mali" znizit emisie od 1990, a je to az 6x menej. CO2 z 2,72 az na 0,50.
Odmyslime si teraz podvody, ak je co i len jedna automobilka ktora to dodrzala, aj to je uspech.
btw, pobavil ma vyrok sefa VW spred roka:
Automobiloví výrobci totiž už dlouho poukazují na to, že emisní regule splní jen s obrovskými investicemi. Martin Winterkorn, který v minulém týdnu vzal odpovědnost za „dieselgate“ na sebe a odstoupil z pozice šéfa koncernu Volkswagen, před rokem prohlásil: „Snížení emisí CO2 o jeden gram v našem flotilovém průměru nás stojí sto milionů eur za vývoj. Je to sto milionů eur, které musíme zaplatit dopředu bez toho, abychom věděli, že se ta investice vrátí.“
Takze, debkovia nechceli dat 100 000 000eur za znizenie o1g, a teraz daju 100 000 000 000 za odstranenie skod. ak zratavam tie sumy /zvolane auta do servisu - 10mld eur, zakaz predaja este nepredanych aut v eu - 5-10mld eur. (tu je otazka, co s nimi - poslu ich do UA a ruska?), pokuta +-10mld eur, zaloby z USA ??? mld. eur. Na tych 100mld eur sa nedostaneme, ale to cislo nebude daleko od reality.
A neda mi nepovedat, ze kym ten sefko VW plakal, kolko ich stoji znizenie emisii o gram, v konecnom dosledku si vzdy lepsi motor lepsej normy zaplatil zakaznik. Vid cennik cisto napr skody rapid - ako stupol po zavedeni motorov splnajucich normy Euro6. 500eur na aute, pri pocte predanych 100tis kusov urobi 50 mil. eur, takze v podstate si to znizenie aj tak zaplati zakaznik. Oni ho do vyvoja vrazia, ale aj dostanu naspat. A v tomto pripade podvadzali /min. pri prechode z euro4 na euro5, takze prakticky to ani zakaznik nemal platit./
Aj ked, je naozaj diskutabilne a otazne, ci ma aj naftovy motor splnajuci euro5 naozaj vyssie emisie v realnej prevadzke ako taky euro4. Ja osobne si myslim, ze sice v USA im vysli vyssie emisie az 40nasobne, ak by sme porovnali euro4 a euro5, ta 5tka bude predsa len vyspelejsia, a menej skodliva ako euro4 ci sa mylim? Alebo euro4 nepodvadzalo, a euro5 s DPF a neviem cim musi podvadzat, aby bolo lepsie ako euro4?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> ak by sme porovnali euro4 a euro5, ta 5tka bude predsa len vyspelejsia, a menej skodliva ako euro4 ci sa mylim?
toto nikto z nas nezodpovie.
Mne sa tak strasne, tak sialene strasne nechce zohnut dole do suflika a hrabat EK protokoly z mojho 2001 tragacu, tak si len teoreticky preberme ze CO2 sa rapidne znizilo len z Euro1 na Euro2 (2.72 -> 1.00) a potom prakticky od Euro3 (0.64, rok 2000) zostalo nemenne az dodnes (0.50, Euro 6, 2014).
Cize za poslednych 15 rokov take male houienko a nie realny pokrok. Spravne ? Chudak Hurbanovo, vevericky v Antarktide a tucniaky na stromoch... Ano, nejake ine veci sa znizovali.
toto nikto z nas nezodpovie.
Mne sa tak strasne, tak sialene strasne nechce zohnut dole do suflika a hrabat EK protokoly z mojho 2001 tragacu, tak si len teoreticky preberme ze CO2 sa rapidne znizilo len z Euro1 na Euro2 (2.72 -> 1.00) a potom prakticky od Euro3 (0.64, rok 2000) zostalo nemenne az dodnes (0.50, Euro 6, 2014).
Cize za poslednych 15 rokov take male houienko a nie realny pokrok. Spravne ? Chudak Hurbanovo, vevericky v Antarktide a tucniaky na stromoch... Ano, nejake ine veci sa znizovali.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
zase, CO2 ako take neni az tak strasna vec oproti niektorym inym sajrajtom z vyfuku, nie?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Tabulka nevravi nic o CO2 (oxid uhlicity), ale o hodnotach CO (oxid uholnaty). Kym CO2 je v principe neskodny plyn, CO ta v urcitej koncentracii v krvi vie zabit:felipe25 napísal: tabulka porovnani euro1 az 6 je krasna. tu vidiet, ako sa "mali" znizit emisie od 1990, a je to az 6x menej. CO2 z 2,72 az na 0,50.
Odmyslime si teraz podvody, ak je co i len jedna automobilka ktora to dodrzala, aj to je uspech.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Oxid_uho%C4%BEnat%C3%BD
https://sk.wikipedia.org/wiki/Oxid_uhli%C4%8Dit%C3%BD
FVE 12.45 kWp V/Z