ale porozmyslaj nad tym preco sem ta firma prisla. dneska pri veceri som cital clanok v trende o VW kde sa pisalo ze 60% zamestnancov maju v nemecku za nemecke platy, ale predavaju tam len 12% aut, co bude pre nich obrovsky problem pri ocakavanych tlakoch na mzdy a budu musiet to riesit. jednoducho nie je udrzatelne platit zamestnancom 4000, bolo to v minulosti ked auto malo vacsi feeling exkluzivity a vedeli to predat za vacsie prachy, ale pri dnesnej konkurenci sa to neda.felipe25 napísal:molnart - a nieje to vykoristovanie, ked sem pride velka automobilka, co doma davala zamestnancovi na najspodnejsom leveli 4000eur v hrubom, a tu sa chvali, ze ten lepsi manager/kvalitar ma 1500eur? akoze dakujem pelne.
Ak za 1500 tries biedu spravil si niekde v zivote chybu, alebo minimalne mas zle nastavene hodnoty. jasne milionarom nebudes, ale triet biedu je silne slovo.felipe25 napísal:Ako sa im chceme priblizit so smiesnymi 1500eurami? Ano, lebo aj 1500e je v porovnani s Nemeckom smiesny plat. A to nevravim o inych, kde davaju 600e. Takto nikdy nedozenieme EU, a vzdy budeme tret biedu.
inac pred casom bol niekde tiez zaujimavy clanok o textilnych fabrikach zapadnych firiem vo vychodnej azii a o podmienkach ktore tam su. mnohi vyzivaju na bojkot tychto firiem, ale na druhej strane aj tych par dolarov za den co tam ti ludia zarobia im zabezpeci nejake zivobitie a su na tom nepomerne lepsie ako zvysok.
to mas samozrejme pravdu. cela ekonomika rakuska je zalozena na malych podnikateloch, preto u nich v rokoch 2008/2009 prakticky nenastal pokles ekonomiky. netreba ale zabudnut ze je za tym dlhorocna podnikovost rakusakov, co na slovensku jednoducho nema historiu a chce to aspon 2 generacne vymeny aby sa to vypestovalo. druha vec ze co by ti podnikatelia robili. nemoze byt kazdy masiarom, syrarom a neviem cim. svetom hybe hightech a ziadny maly podnikatel na slovensku nepride s novym iphonom. ale mozu robit subdodavatelov vacsim firmam (tak ako to robi aj vela rodinnych firiem v rakusku), ale k tomu tie firmy tu musia byt. aspon docasne, jednoducho sme v nejakej medzifaze priemyselnej revolucie ktore zacina textilnymi sweatshopmi, pokracuje priemyselnou vyrobou a pokracuje znalostnou ekonomikou samostatnych jednotiek.jergus napísal:aby sa narod dostal z tychto sraciek tak je len jedine vychodisko a to vznik vacsieho mnozstva roznych malych a strednych podnikov, orientovanych v prvom rade na domaci trh (60% sortimentu) a vyvoz (40% sortimentu). tym mas zabezpecene ze podnik udrzis aj ked padne zahranicny odbyt a taktiez ked skrachuje nejake odvetvie, tak stat to nepolozi. zober si ake ma teraz problemy vw, predstav si ze by zavreli v BA zavod, mas hned 10 tisic nezamestnanych a deficit statneho prijmu jak svina.
vid vyssie. na slovensko sa presunie vyvojova zlozka v momente ako bude v nemecku prilis draha. naklady na vyvoj novych motorov idu radiovo do vysok stoviek milionov, a niekde to treba zaplatit, nemozes ratat len vyrobne naklady.jergus napísal:a slovensku sa urobi len ta vyrobna zlozka, ta najlacnejsia, ale vsetko ostatne uz robi materska nemecka firma. financne to robia tak, ze zo slovenska sa odvedie auto za tu vyrobnu cenu co je naozaj par tisic eciek, a to vsetko odborne sa uz pridava v nemecku. hnusnu nekvalifikovanu robotu urobia slovaci (ktoru nemci robit nechcu) za par susnov, a tie kvazi odborne roboty si odvadzaju v nemecku. ved preco by mali nemci financovat slovakov? vysledok je potom taky, ze vyrobn cena tuarega v ba je 7 tisic, finalna koncernova cena v nemecku je 40 tisic a predajna cena u predajcu je 70 tisic. cize slovensko dostane desatinu z celeho kolaca...