Všeobecná diskusia
-
- Používateľ
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: Ne 11. Sep, 2011, 11:26
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
Zistis ked sa budes potrebovat vyhrabat zo zaveja
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
na e55amg mi stacilo trochu blata na "polnej" ceste a uz som sa nepohol...velmi velka sranda. problem mega krutak/vykon a zadkolka:)
Re: Všeobecná diskusia
nie kazdemu autu sa da ESP vypnut uplne - myslim ako uplne off. V krizovych situaciach sa zapne u vacsiny tak ci tak.
Moj misak ma napriklad uplny off
Moj misak ma napriklad uplny off
Spoiler: ukázať
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Všeobecná diskusia
To som nevedel. Ja ho vypnut viem, ale ci sa vypne na 100 %, to som neskusal
Na druhu stranu je fajn, ked ides po zamrznutej ceste do kopca a vidis, ze poblikava - vies najst hranicu, ked autak este ide a ked uz neide
Na druhu stranu je fajn, ked ides po zamrznutej ceste do kopca a vidis, ze poblikava - vies najst hranicu, ked autak este ide a ked uz neide
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
nemal som moc čas čítať dve a pol strany nových príspevkov detailne, ale môj názor na ABS je, že je to vec, ktorá predlžuje brzdnú dráhu ale umožňuje kontrolovať smer jazdy auta počas brzdenia (P.S.: autá šoférujem +/- 4 roky a činnosť ABS vnímam len vtedy, keď to nachvál spôsobím. Doteraz nikdy (klop, klop) som počas jazdy ABS nepotreboval (klop, klop)). ESP: ja to nepotrebujem. Uznávam, že s narastajúcim počtom koní je to vec chodná, nie však nevyhnutná... ...a kto nevie prispôsobiť prácu pedálov reakciám auta, ten si nepozná auto a nebude ho vedieť kontrolovať = nebezpečný účastník cest. premávky.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
tak tu sme sa rychlo zhodli so Snakeom. ABS nepredlzuje brzdnu drahu, skracuje ju ZA STANDARTNYCH OKOLNOSTI.
kokos to co je ze kukam na dosku ci mi nahodou nepoblikava ESP, alebo ci mi neukazuje nejaky pripičený asistent šípočkou ze motor je uzasne pretoceny cez supersportove otacky 1367/min a treba zacapit dalsich prevod aby padli dole na 0985 ? Bohovsky sa mi pacia vsetky tie dotykove kokokraviny, ja na radiu buchnem 1, 2, 3, az do 6 pripadne podrzim prstom dlhsie a mam 7 az 12, zatialco tento tyzden som dvakrat videl na Pristavnom moste v kolone k0k0tka hrat sa s displejickom a nemat automaticke brzdenie (rychlo blikajuce svetla, rozplestena huba v bezpecnostnom pase) tak drbne do toho pred nim ?
Ci uz ladil radio alebo hladal najblizsie pornovysielanie je predsa uplne jedno. Som sa minule zamyslal nad UBERkomplikovanostou tych modernych hraciek - prepnut na USB kluc, vybrat si adresar, pustit pesnicky alebo naklikat zasranu adresu v navigacii, ved to su vsetko zurive sekundy. Hned je niekto mrtvy...
kokos to co je ze kukam na dosku ci mi nahodou nepoblikava ESP, alebo ci mi neukazuje nejaky pripičený asistent šípočkou ze motor je uzasne pretoceny cez supersportove otacky 1367/min a treba zacapit dalsich prevod aby padli dole na 0985 ? Bohovsky sa mi pacia vsetky tie dotykove kokokraviny, ja na radiu buchnem 1, 2, 3, az do 6 pripadne podrzim prstom dlhsie a mam 7 az 12, zatialco tento tyzden som dvakrat videl na Pristavnom moste v kolone k0k0tka hrat sa s displejickom a nemat automaticke brzdenie (rychlo blikajuce svetla, rozplestena huba v bezpecnostnom pase) tak drbne do toho pred nim ?
Ci uz ladil radio alebo hladal najblizsie pornovysielanie je predsa uplne jedno. Som sa minule zamyslal nad UBERkomplikovanostou tych modernych hraciek - prepnut na USB kluc, vybrat si adresar, pustit pesnicky alebo naklikat zasranu adresu v navigacii, ved to su vsetko zurive sekundy. Hned je niekto mrtvy...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
pizitivum ABS vidim akurat na lade. kde je dobre ze sa guma trochu pretaza a nebrzdi sa jednou plochou gumu. Dalsie + je, ze sa da s autom este manevrovat pocas velmi prudkeho zabrzdenia. Za standardnych oklnosti ABS by sa nemalo ani aktivovat, akurat v zime ked je lad
ESP, ked vidim ESP v strednej triede aut tak mi je do smiechu pochopim vyzsiu triedu, kde chce mat clovek komfort, da plyn na podlahlu a pekne kultivovane sa rozbehne. ALe naco je to v oktavke?
tak isto chapem sportove auta, ktore maju vysoky vykon a ESP pomaha soferovi ich skrotit. Predsa len soferovat sportiak v autoskole neucia a o probleme soferovat tieto auta s rozumom nam ukazuju casto videa na youtube. takito aj kaskaderov, ktory si prave toto esp radi vypinaju
ESP, ked vidim ESP v strednej triede aut tak mi je do smiechu pochopim vyzsiu triedu, kde chce mat clovek komfort, da plyn na podlahlu a pekne kultivovane sa rozbehne. ALe naco je to v oktavke?
tak isto chapem sportove auta, ktore maju vysoky vykon a ESP pomaha soferovi ich skrotit. Predsa len soferovat sportiak v autoskole neucia a o probleme soferovat tieto auta s rozumom nam ukazuju casto videa na youtube. takito aj kaskaderov, ktory si prave toto esp radi vypinaju
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> ALe naco je to v oktavke?
presne na to iste naco aj v Mečiarovej Korzičke a Janovom Žiguláku - aby sa na lade a snehu nevytrepal do škarpy ked pritlaci pedal. Co na tom ze ma dvadsat koni a aj to este napoly zdochnutych... trakciu nemas ziadnu.
A pri prednom nahone aj na suchom
presne na to iste naco aj v Mečiarovej Korzičke a Janovom Žiguláku - aby sa na lade a snehu nevytrepal do škarpy ked pritlaci pedal. Co na tom ze ma dvadsat koni a aj to este napoly zdochnutych... trakciu nemas ziadnu.
A pri prednom nahone aj na suchom
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Chlopi, zabudate na velmi podstatnu vec. ABS len zabezpecuje, aby sa kolesa tocili. To ze ides jednou stranou auta po lade a druhou po asfalte, a nasledne sa krasne tocis cely, s tym ABS nespravi nic. Na to je presne ESP. Ano, jedna z jeho funkcii je aj uberanie vykonu pri "hrabani z krizovatky", ale hlavna je smerova stabilita vozidla, co je teda u mna "must have". Neraz som isiel po zladovatelej ceste, jemne stlacil brzdu a hodilo ma jemne do strany a nasledne uz blikalo ESP. Proste nerovnomerny podklad, namraza, a uz idete. 2x sa mi to stalo aj na nemeckej dialnici, Octavia 2 FL.
(zdroj)
(zdroj)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
a este ma napadla jedna vyborna notifikacia : na doske vystraha "pozor pozor blizi sa prekazka" (peougeuouout 5008), to je uplne idealna situacia ked treba urvat oci z predneho skla a kukat na pristrojovu dosku.
Niektorym vyrobcom akokeby mrdalo v tej makovici. Alebo skor naopak - z monetarneho hladiska je to pre nich velmi vyhodne, ze ? Nejaka ta buracka navyse V DOSLEDKU NEPOZORNOSTI VODICA predsa prinasa dukaty do firemnej kasy. Ze tam moze niekto zomret pripadne sediet na kresielku do konca zasraneho zivota ?
Ale no tak, o zdravie nikdy neslo. Iba o peniaze. Keby islo o zdravie, vyrobcovia nikdy neumoznia vozom jazdit s prevrtanym / manipulovanym DPFkom, nikdy neumoznia jazdit soferom ktorym nameraju v dychu alkohol alebo maju take podozrenie plus tucet dalsich veci ktore dnes nemame (och a to nehovorim o hrubom prekracovani rychlosti, naco by sme vyrabali auta co umoznia fesakovi ist len 145 tam kde je povolena 130tka, TAKY TRAGAC BY SI NIKTO PREDSA NEKUPIL V DNESNEJ DOBE HNANEJ ZA VYSSIM VYKONOM, LEPSIMI ZRYCHLENIAMI A SAMOZREJME VYSSOU MAXIMALNOU RYCHLOSTOU.
Ze som staromodny ? Ale no tak...
Opel. Teraz citam v inej teme ze na zapnutie klimatizacie musi clovek vliezt do menu palubneho PC a ze tam to najde. Ked vidim tie dvojgombikove hypermoderne auta kde sa vsetko nastavuje cez displejicek (peouguoeuot ma dokonca o tom reklamu ze jake je to fasa !!!) tak sa mi otvara nozik vo vacku. Bol to zrovna opel ktory mal snad najviac tlacitok na stredovej konzole zo vsetkych aut. Na jedno jedine prdnutie tam bolo vsetko, uplne vsetko, vratane zatiahnutia zaluzii, polievania travnika a oplachnutia motorky hadicou so striekajucou vodou. Dnes musis vliezt do nejakeho posraneho menu aby si zapol klimu ?!?!?!? Fakt ?
Styri sekundy bez oci na vozovke ked mi je teplo a neprijemne ?! Fakt je to BEZPECNE a LEPSIE pre vsetkych ?????
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
nam na palubovke CLA merc, tiez svieti maly cerveny trojuholnik ked sme blizko autu pred nami (tak do 20m odhadom) tiez velmi uzitocne pozerat do stredu palubovky medzi budiky ci nie som moc blizko (nerobi to ziadne zvukove znamenie), cize uplne top priority useless.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
esp off, brain off
http://www.mojevideo.sk/video/25caf/ked ... magor.html
http://www.mojevideo.sk/video/25caf/ked ... magor.html
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)