kvoli zapcham sa ti predlzuje doba akurat v bratislave a v spickach urcitych oblasti, uzke hrdla po slovensku ziskavaju nove trasy, znizuje sa cas... kludne poskytni statistiku kde sa vravi o zvysovani, nemam problem to prijat... ale aj toto nie je hlavny dovod znizovania vydrze autobaterii, je to vecou superpozicie vseliakych faktorov.
ano mas pravdu tensie dosky, menej kyseliny a tym padom aj vacsia nachylnost na chyby pri zhorsenych podmienkach nabijania. co je a co nie je optimum pri nabijani, to ja nepoviem, optimum ale urcite nie je jazda z mileticovej na trnavsku v zime.
ja nemam problem prijat kritiku, vlasne vsetko co si napisal je v poriadku a je v sulade s mojim prvym prispevkom, k detailom by som sa dostal v normalnej diskusii, tu vsak normalna diskusia s tebou asi nevznikne, mozno.
ako isto si si vsimol tak slovo "korozia" je v "" prave z dovodu ze koroziou (aspon ludia okolo mna) nazyvame ako vsetky procesy ktore vedu k znizovaniu entropie u technickych materialov vzhladom na prostredie v ktorom splanaju nejaky ucel. ci tomu porozumies, to neviem, ale mas dost fundovane odpovede na tomto fore, aby si tomu porozumel.
auto a jeho suciastky maju pekne vypocitany cas prevadzky, ktore prakticky aj funguju, je to v sulade s momentalnym nastavenim trhu a spotrebitelov.
mp3turbo napísal:>> Ak niekedy boli 60Ah baterie a dnes su 100-110 Ah baterie, co znamena narast z 720 W na 1200-1320 W
a uz dalej nemusime ani citat. Toto co si uderil na zaciatok je totalna blbost, takto to nefunguje. Nemozes vynasobit 12 voltov sestdesiatimi alebo stomi a prehlasit to za watty, to je totalny nezmysel :
- ziadna bateria sa nerata na watty
- bateria zo seba vyprdi ukrutne viac ako 720W pripadne 1320W (len starter mas 2kW ked nie je -20 vonku)
- 1200-1320W nie je ani maximalna ani minimalna ani ZIADNA ina hranica pre 100/110Ah baterie, to si trepol hausnumero
- nemozes miesat kapacitu s cimkolvek co prehlasis za maximalnu zataz
- bateria nema 12V, ale 12.6V ak je v poriadku ; pri nastartovanom voze na nej nameras 14V
- pri prevadzke vozu je to uplne nepodstatne: [celu] zataz taha ajtak alternator, bateriu potrebujes viacmenej len na start vozu
- proste si zmiesal "jablko a tehla", tie cisla co si napisal nemaju absolutne ziadny vztah ku kapacite baterie
>> Nabit na optimalne podmienky "systemu kyselina/olovo" trva dnes dlhsie ako niekedy
ani nie. Ked nastartujes vozik s bateriou 60Ah, 80Ah alebo 100Ah, z kazdej z nich zoberies uplne rovnake mnozstvo energie ktore musis doplnit. Maly bazen, vacsi bazen, velky bazen, z kazdeho ukradnes kybel vody. Furt je to jeden a ten isty kybel vody. Velky bazen ma obrovsky vacsiu zasobu kolko tych kyblov mozes zobrat, maly to nema, ale energiu si z nich odcerpal uplne rovnako a preto ich budes uplne rovnako (a rovnako dlho) aj nabijat PRI BEZNEJ PREVADZKE pokial nezmenis velkost kybla ktorym ich naplnas.
Ked sa bavime ze maly bazen je prazdny a obrovsky bazen je prazdny, jasne ze bude trvat dlhsie velky bazen napustit ROVNAKOU HADICOU. Ak zoberes vacsiu hadicu, velky bazen mozes napustat rovnako dlho ako maly pripadne este kratsie. Vsetko zavisi na hadici a kolko vody treba napustit. Tento pripad ale neriesime, PRI POUZIVANI AUTA A JAZDENI NIKDY NENABIJAME UPLNE PRAZDNU BATERIU ! Vzdy nabijame len CIASTOCNE A TO KONKRETNE VELMI MALINKO vybitu bateriu - to co sme ukradli stratami v dosledku stania auta (alarm, mikroodber) a startom - ale tieto veci su furt rovnake. Ci mas 60Ah bateriu alebo 110Ah bateriu, vypnuty stojaci voz ti bude zrat 30mA bez rozdielu. Ci mas taku alebo onaku bateriu, start ti zatazi bateriu furt rovnako (zobudenie riadiacich jednotiek, checky, zhavenie, starter atd). Velka bateria ma akurat ukrutne lepsie predpoklady na uspesny start ako mala bateria pretoze ma v sebe proste viac energie a viac je schopna vydrzat a dodat (dolezite hlavne v zime).
>> predpokladam ze priemerna doba jazdenia sa zlepsenim ciest a organizaciou dopravy znizuje.
rit palovu, kvoli zapcham sa vsetko predlzuje. Statistika. Ludia travia furt viac a viac casu v autach.
>> Zvysila sa aj spotreba pridanim roznych serepeticiek a nutenym dennym svietenim.
ano, to je pravda. Zabudol si ze vykon alternatorov sa zvysil, z povodnych 35A v Skode 105 na 180A v ludovom aute. Dnesne alternatory vyrobia 2500W energie. Dnesne alternatory maju v sebe zabudovane prevodovky (fakt - teda aspon jednoduche nasobice) takze maximalny vykon dosahuju pri ukrutne mensich otackach ako pred 15 rokmi.
>> Kyselia ma zlu vlastnost ak nie su spravne podmienky dobijania tak ma tendeciu ku vrstveniu roznych koncentracnych oblasti kvapaliny - stratifikácii.
ano, ale co su to zle podmienky dobijania ? Preco boli dobre podmienky dobijania par rokov dozadu a preco dnes nie su ? Zmenil sa voz ? Nie. Zmenil sa alternator ? Nie. Zmenil sa cely elektricky system ? Nie.
Jedina vec co sa zmenila su autobaterie. Robia sa s tensimi doskami, MENSOU naplnou kyseliny (vyrobcovia naschval nenaplnia "zbytocne" takze po ukrutne mensom case dojde k odhaleniu vrchnych casti dosiek a zacina korozia, ale tie kurwy to maju vynikajuco vypocitane co si mozu dovolit) a hlavne zaliatymi bateriami do ktorych udatny a uvedomely motorista nemoze doliat kyselinu aj keby chcel. Tfuj je mi na bliti, OJEBAVAJU NAS NA PLNEJ CIARE, tam ine vyjadrenie nie je.
PS: 100Ah baterie dnes su o tri kila lahsie ako 100Ah baterie pred 10 rokmi.
Ak toto nic nenapovie, tak sa ani nemusime bavit.
>> Oblasti z vyssou koncentraciou prestavaju plnit svoju ulohu pretoze na olovenej katodoanode dochadza ku "korozii" - vzniku sulfatov.
nezamienat koroziu a sulfataciu a priratat k tomu daleko lahsie a skorsie vypadavanie dosiek PRETOZE SU TENSIE [USETRILO SA !!], usadzanie kalu naspodku a naslednemu mikroskratu. Nezabudnut na to ze existuju baterie ktore maju vnutri primesy vapnika aby sa taketo veci nediali, respektive diali v extremne zmensenej miere. To su baterie ktore ja pouzivam.
Nechce sa mi fakt pisat elaborat, tolkoto strucne. Idem pohladkat Vojadzer, je tam bateria vyrobena november 2004. Tie sracky co sa dnes oje....pardon "optimalizuju", je mi z toho zle.
Nie, prosim, nesnazte sa mi vysvetlit ze by skrachoval kapitalizmus a ze by sme vsetci umreli hladom a v strasnej zime a tme keby sa vyrabali kvalitne autobaterie ktore by vydrzali sest az osem rokov. Takto to nikdy nefungovalo, nasi otcovia mali baterie uplne bezne 15 rokov, a nie je ziadny dovod preco by to takto malo fungovat. To iste plati aj keby sa vyrabali kvalitne auta.