Všeobecná diskusia
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
mne sa pozdava ten posledny Gran Cherokee 3.6 V6 Pentastar
Mate niekto s nim skusenosti ?
Mate niekto s nim skusenosti ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
Čerokí vobec nepozname, ale na 3.6i Pentastar budem hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne dlho spievat ody.
To je jeden z poslednych UBERNAMAKANYCH motorov. Nema priamovstrek [!!!], nema turbo [!!!!!], prerobis to na LPG i ked s dvomi reduktormi pretoze jeden ten vykon neutiahne, primazavanie ventilov netreba ale doporucujem. Nema systemovu chybu, nic sa tam neserie, zatial - od roku 2011 - to vyzera tak ze nic nie je poddimenzovane. Trojradova rozvodova retaz, napinakov netrebalo STYRI generacie aby prestali strielat a pachat samovrazdy.
Krajzler 300cé : 1500rpm pri 130km/h (palubak ukazuje 7 litrov spotrebu ; 8 prevodovy automat)
Vojajazer / Taun end Kauntry : 2100rpm / 130km/h (palubak ukazuje 9 litrov spotrebu ; 6 kvaltov automat)
Z konstrukterskeho hladiska je 3.5 az 3.6 objem taky maly svaty gral...
Otazky ?
Ja by som mal jednu : kedy sa pridem povozit ? Je to fakt päťhviezdickovy motor. Z piatich. Bad ass machinery. Robia sa na to nitro kity, chlapci na to pridrbavaju kompresory a tie masiny drzia a drzia a drzia jak hluchy dvere. Chlapci si po troch rokoch a par miliardach kilometrov veria natolko ze tento motor drbli aj do Ramu 1500 a zopar podobnych auticok do preplneneho mesta.
To je jeden z poslednych UBERNAMAKANYCH motorov. Nema priamovstrek [!!!], nema turbo [!!!!!], prerobis to na LPG i ked s dvomi reduktormi pretoze jeden ten vykon neutiahne, primazavanie ventilov netreba ale doporucujem. Nema systemovu chybu, nic sa tam neserie, zatial - od roku 2011 - to vyzera tak ze nic nie je poddimenzovane. Trojradova rozvodova retaz, napinakov netrebalo STYRI generacie aby prestali strielat a pachat samovrazdy.
Krajzler 300cé : 1500rpm pri 130km/h (palubak ukazuje 7 litrov spotrebu ; 8 prevodovy automat)
Vojajazer / Taun end Kauntry : 2100rpm / 130km/h (palubak ukazuje 9 litrov spotrebu ; 6 kvaltov automat)
Z konstrukterskeho hladiska je 3.5 az 3.6 objem taky maly svaty gral...
Otazky ?
Ja by som mal jednu : kedy sa pridem povozit ? Je to fakt päťhviezdickovy motor. Z piatich. Bad ass machinery. Robia sa na to nitro kity, chlapci na to pridrbavaju kompresory a tie masiny drzia a drzia a drzia jak hluchy dvere. Chlapci si po troch rokoch a par miliardach kilometrov veria natolko ze tento motor drbli aj do Ramu 1500 a zopar podobnych auticok do preplneneho mesta.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
v chargeri je ten motor uplna paradicka, v Theme tiez - v tej som mal 8 stupnovy automat. v cherokee bude asi +/- to iste, vahovo su tie auta na tom podobne. niektore kusy mali udajne nejaky problém a menila sa hlava, dalo sa to poznat po zvuku a menilo sa to na zaruku. inak nic, tie motory sa podla vsetkeho megavydarili
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
hej, to boli prve dva mesiace vyroby takze sa bavime 2010. Bola tam mala olejova napln podobne ako na Mazdach6 MPS kedysi na zaciatku - a sedlaci co zrazu mali 211kW pod teniskou sa citili ako Šumacher, Baričelo, Fettel a zopar dalsich kombinovanych do jedneho. Tu info najdes aj na All Things Mopar.com ci takej nejakej stranke.
Tak to aj dopadlo - ti co jazdia normalne nemali problem.
edit : ti co jazdia normalne a NEDRZIA OLEJE V MOTORE 30.000KM AKO POSLEDNI COCOTI... pretoze nech sa na to pozera kto chce ako chce, chlapci, pri kupe novucickeho auta na ktorom stratis DESIATKY TISIC EUR je polozka 50eur za "predcasnu" a "zbytocnu" vymenu oleja raz alebo dvakrat do roka tak zanedbatelny faktor ze je az desne preco su ludia taki sprosti aki su. Teda namiesto 30k km vymienat oleje po 10k km, zvlast pri novom motore v zabehu... ja ked kupim novy voz, co sa asi tak skoro nestane, 500km, olej von, 500km olej von, 1000km olej von. Budu na mna kukat v autoTEROrizovanom servise ale nech kukaju, mne to nevadi.
Tak to aj dopadlo - ti co jazdia normalne nemali problem.
edit : ti co jazdia normalne a NEDRZIA OLEJE V MOTORE 30.000KM AKO POSLEDNI COCOTI... pretoze nech sa na to pozera kto chce ako chce, chlapci, pri kupe novucickeho auta na ktorom stratis DESIATKY TISIC EUR je polozka 50eur za "predcasnu" a "zbytocnu" vymenu oleja raz alebo dvakrat do roka tak zanedbatelny faktor ze je az desne preco su ludia taki sprosti aki su. Teda namiesto 30k km vymienat oleje po 10k km, zvlast pri novom motore v zabehu... ja ked kupim novy voz, co sa asi tak skoro nestane, 500km, olej von, 500km olej von, 1000km olej von. Budu na mna kukat v autoTEROrizovanom servise ale nech kukaju, mne to nevadi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Nie nie nie, olej už nie, prosím. My, ktorí vieme čo sa deje s olejom, meníme v normálnych intervaloch a ostatným už nepomôže ani Horst Fuchs.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
uz ked honda polavila downsizingu zacina vyrabat len priamovstreky a 1.0Turbo a 1.5 Turbo, tak je zle. To uz asi fakt potom jedno ci diesle alebo benzin, akurat diesel menej zere Srat sa budu oba.
Tiez sa mi pozdava Mazda CX5 G165 alebo ak G192, ale predsa je to priamyvstrek.
Superdeal mi pride aj u bmw, na 5er F10/F11 si vies predlzit zaruku na 10 rokov/200k km za 1400e, alebo necelych 5k Premium Advanced care pack (alebo tak nejako sa to vola) a mas v tom zaruku, vsetok servis, servisne prehliadky atd Tusim je v cene aj nahradne vozidlo.
Problem najdi F11 525DA/530DA 4 rocnu s menej ako 100k km, pravidelne servisovanu u dealera atd. Vacsina stoji 2x tolko co tie najlacnesjie, kde 3-4rocne maju 250k km.
Este aj mercedes ma takuto sluzbu, ale ta je viazana na meno a 7 rokov, len neviem ci sa da predzlit , ako je obmedzena (cas, km) a kolko to stoji.
Lb si neviem predstavit v dnesnej dobe kurvitok kupit diesel s DPF, automatom bez zaruky.
mp3turbo: sused oproti v garazi ma presne take cierne, ale hneda koza, panorama dach, ale len 3.0 CRDi
Robia priamo z vyroby na LPG, tzv. FlexFuel - ilustracny inzerat.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... InCategory#
Uz len zistit, ci ten 8 stupnovy automat, neni daka leniva k*rva
Tiez sa mi pozdava Mazda CX5 G165 alebo ak G192, ale predsa je to priamyvstrek.
Superdeal mi pride aj u bmw, na 5er F10/F11 si vies predlzit zaruku na 10 rokov/200k km za 1400e, alebo necelych 5k Premium Advanced care pack (alebo tak nejako sa to vola) a mas v tom zaruku, vsetok servis, servisne prehliadky atd Tusim je v cene aj nahradne vozidlo.
Problem najdi F11 525DA/530DA 4 rocnu s menej ako 100k km, pravidelne servisovanu u dealera atd. Vacsina stoji 2x tolko co tie najlacnesjie, kde 3-4rocne maju 250k km.
Este aj mercedes ma takuto sluzbu, ale ta je viazana na meno a 7 rokov, len neviem ci sa da predzlit , ako je obmedzena (cas, km) a kolko to stoji.
Lb si neviem predstavit v dnesnej dobe kurvitok kupit diesel s DPF, automatom bez zaruky.
mp3turbo: sused oproti v garazi ma presne take cierne, ale hneda koza, panorama dach, ale len 3.0 CRDi
Robia priamo z vyroby na LPG, tzv. FlexFuel - ilustracny inzerat.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... InCategory#
Uz len zistit, ci ten 8 stupnovy automat, neni daka leniva k*rva
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
5HP24FL/A by som nepovazoval za technologicky archaizmus, ano, zvykne sa urvat Ackovy kos, ano, zvykne haprovat mechatronika, ale vsetky diely su normalne dostupne, repas v hentakej cenovej hladine? nooo, mozno, ale urcite nie oprava. Len olej ta vacsinou vyjde cca 170e (ked nie si soplak co tam naleje ravenol hejze), a potom zalezi co je v pecku, ale gumicky/tesnenia sa vacsinou menia naraz s lamelami, a ked prave ten Ackovy kos urve, tak repas urcite nevyjde do 1000€, urcite nie z originalnych dielov, a urcite nie s pracou.Easa napísal:Automat je ZF 5HP24 čiže z tých čo sa tam dával najepší (Áno, viem že existovala aj 5HP30 ale to je technologický archaizmus i keď robustný), repas 200 - 1000€ podľa problému.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> uz ked honda polavila downsizingu zacina vyrabat len priamovstreky a 1.0Turbo a 1.5 Turbo, tak je zle
flotilove TABULKOVE emisie nepustia, respektive ekonomika z toho vyplyvajuca.
FlexFuel je LPG? Ked som posledne pozeral, FlexFuel na Vojazeri bola moznost prevadzky na E85 palivo, ale nie na LPG. Som lenivy teraz kukat Jeeepy ale LPG z vyroby tam nikdy pred touto generaciou nebolo, to viem. Pentastar motory su vsetky na FlexFuel, teda na E85 zbrndu.
flotilove TABULKOVE emisie nepustia, respektive ekonomika z toho vyplyvajuca.
FlexFuel je LPG? Ked som posledne pozeral, FlexFuel na Vojazeri bola moznost prevadzky na E85 palivo, ale nie na LPG. Som lenivy teraz kukat Jeeepy ale LPG z vyroby tam nikdy pred touto generaciou nebolo, to viem. Pentastar motory su vsetky na FlexFuel, teda na E85 zbrndu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Autogas = lpg, flexfuel moznost prevadzky na benzin/E85. E85 by som tam aj tak nelial. V nazve nepouzil ciarku, preto to tak mohlo posobit. Tie automaty su tam praveze v pohode, ani ten 6 stupnovy nie je uplne na zahodenie. S 8 stupnovym jazdila Thema pod 10. So 6 kvaltom som sa s Chargerom hadam pod 11 nedostal.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Tak asi som to poplietok, ten 8kvalt sa da porovnat rychlostou s 8stupnami v audi,bmw, merc od ZF ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
otacky a rychlost ti pisem hore ; nesedel som v inom 8kvaltovom teda v tej trojici co si vymenoval.
E85 by som nepouzival ani ja, nema to ekonomicke opodstatnenie a z technickeho hladiska to tiez nie je 100% to iste ako benzin.
E85 by som nepouzival ani ja, nema to ekonomicke opodstatnenie a z technickeho hladiska to tiez nie je 100% to iste ako benzin.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Subjektivne to je asi to iste. Aj ked sa priznam, ze nemam prilis velky prehlad v tom, ake prevodovky sa montuju do Mercedesov. Ak to porovnam s prevodovkou v novom Acku, tak je to asi zajedno. Len tu Lanciu som jazdil pomaly dva roky dozadu. Ked som dal plny kotol tak ich to tam pekne hadzalo bez prestavok alebo sklbania.
edit: povodne som chcel napisat plny kotol, len mi prsty behaju uz nejak tak automaticky
edit: povodne som chcel napisat plny kotol, len mi prsty behaju uz nejak tak automaticky
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Merc nema automat od ZFChris napísal:Tak asi som to poplietok, ten 8kvalt sa da porovnat rychlostou s 8stupnami v audi,bmw, merc od ZF ?
.
Re: Všeobecná diskusia
Snejk archaizmom som myslel 5HP30, taká 5HP24 sa stále robí. Celá sada olej + filter origo od ZF vyjde na cca 200€. Na repas mám známeho, ale je jasné že kompletná prestavba prevodovky výjde tak na 2500 - 3000€
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
chlapci zaujimal by ma vas nazor, len cisto teoreticky sa bavme:) aky je podla vas top sportiak / coupe / grandcoupe s cenovkou tak do 50k?
ja si nemozem pomoct ale ten novy mustang GT V8 za 48k mi dviha brcko all night long k tomu rausch headers/pipes atd.. porno
ja si nemozem pomoct ale ten novy mustang GT V8 za 48k mi dviha brcko all night long k tomu rausch headers/pipes atd.. porno