Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
presne tak. Zvyknite si ze autiaky su extremne technologicke celky. Pedal mali od Tojoty ktora ho mala od americkej firmy.
V autach sa momentalne riesi co ?
a) cim vacsi tablet tym lepsie, cim viacej tabletov tym ukrutne lepsie
b) cim rychlejsie LTE, tym skor budem na fejsbuchu vediet ze Jano si prdol na hajzli a ze Fero vyliezol z elektricky
c) pocet stran na ktorych su rozpisani asistenti ktore auto ma
d) objem motora, cim mensi, tym vacsie rodinne turbo mam
e) vykon, cim viacej megawattov mam z jedna dvojky, tym lepsie lebo ved cisla nepustia, to je kazdemu zrejme
f) kto ma prvy dvadsatstupnovu prevodovku, ten bude najvacsi kral (ze sa seru sedemkvalty ako na beziacom pase nevadi)
namiesto toho aby sa riesili SERIOZNE veci. Kedy si pocul nieco seriozne povedat o podvozku ? O potlaceni hluku, kvalite odhlucnenia, o zivotnosti motora ? Inak trosku problem ze dnes uz ani posraty pedal nevieme vyrobit bez poruchy, tak si skuste predstavit nieco komplikovanejsie kde je vacsi tlak na cenu, cojaviem... motor alebo prevodovku
alkoholtester : balonik je super napad. Ale o ziadnom "fukani do trubicky" to nebude. Predstav si ze ten nadrbany sofer musi dychat celu cestu. Bud na seba nahodi potapacsku bombu a hadicu vyvedie zadnymi dverami von, alebo ho chytim. A nie je to VYHRADNE o dychu. Prepac ale takmer DESAT rokov dozadu sa zacali vyrabat autiaky, ktore ehm zistili ze nie su v realnej premavke ale pod strechou na nejakej brzde, ze sa im predne kolesa tocia ale zadne nie, a cuduj sa svete, mali pripravenych tristo map v zasobe aby prdeli co najmenej dusika, kyslika, vodika, zlata, fosforu a manganu vyfukom von.
Tak nech mi sakra niekto nehovori ze Z REAKCII VODICA SA NEDA ZISTIT ZE MA V SEBE PROMILE ALEBO VIAC. Neustale korigovanie jazdy bez vaznejsieho dovodu (ano, pomocou akcelometrov na tablete vieme oratat do kolkych jam si drbol a kolko si obisiel oratame kamerami ktore su tam) atd, atd. Ked sa vodic vali nezmenenou rychlostou a zacne panicky brzdit na semaforovu cervenu, to je varovny signal jak hovado. Ked poloozraty vodic s 1.5% vybehne kolesom na travu, na obrubnik alebo ked mu z cesty musia odskakovat ludia, to je taky jasny signal ze brzda naplno a bez debaty. Mame v tragacoch automaticke brzdenia (ktore zjavne nefunguju 100% spolahlivo ameeerikaaa, hahaha) ale zachvilu budu... takze ked PRVYkrat bude musiet auto zasiahnut aby kreten nezrazil cloveka na prechode, plus bude mat dalsie indicie k tomu, ja by som mal hned jasno ze vypinam motor a na displeji svieti:
- doplnte AdBlue
- znizte hladinu Oujza a Štok Citrusu v krvi
- potom pokracujeme dalej
ako hovorim, tuto vec NIKTO nespravi z dovodu uplneho farizejstva, jeho auta by sa UKRUTNE menej predavali. Takze budeme hrat spravodajsko - politicko - spolocenske hry ze automaticke brzdenie tu mamicku s dvomi deckami zachrani (houno !), ale dokial na takuto vec nebude ukrutny spolocensky tlak, nikdy to v autach neuvidime. Spravne riesenie je namiesto automatickeho brzdenia nedovolit odjazd, to vsetci viete.
Rovnako ako to nikto nechcel spravit s DPfkom. Vyrobcovia ani trosku nemaju radost z toho ze musia montovat nieco navyse do tragacu len aby ho mohli predavat. Ale emisie a homologizacia nepustia = takze sa proste muselo. Vyrobcovia nemaju radost z multimiliardovych nakladov na vyvoj a odladenie DPF, motormanagementu zbrusu prekopaneho, z obrovskych nakladov, nervov a nespokojnosti svojich zakaznikov ked sa im hentie stuple vo vyfuku seru... ALE KED TO MA KAZDY, NEMAS NA VYBER. Nemozes si kupit Peuogeout pretoze oni to nemaju kdezto Wolwo to ma, serem na nich. Nie. Maju to vsetci, toto nie je rozlisovaci faktor. Tak ked budu povinne musiet mat vsetci od 1.1.2020 alkoholtester, tak zase nemas na vyber. Bud budes jazdit na Liazke, alebo...
Ano, desat rokov bude trvat pokial v mojom aute bude kamera, automaticke brzdenie, autopilot po dialnici alebo po okreske, automaticke rozoznavanie malo vitaminov v prdoch do sedacky a podobne featury. Isteze. Ale raz to pride, zrejme. Vidis, ludia chcu vymienat svoje tragaciky. Kazdy by rad to najmodernejsie, najvycackanejsie, najligotavejsie. Malo najdes ktori povedia "ja chcem feliciu lebo je to super wagen". Jasne, strasne vela ludi na Slovensku ma Felicie, Z CENOVYCH dovodov.
Ale ked sa posunieme o 10 az 15 rokov dopredu, ked mnohi z nas budu cestou do roboty citat knihu, malovat obraz alebo videokonferencovat na notebooko - tableto - holografickej kalkulacke pripadne bohapusto dospavat presukanu noc (to budem ja), aj ti chudobni ludia uz nebudu mat Favority a Felicie.
V autach sa momentalne riesi co ?
a) cim vacsi tablet tym lepsie, cim viacej tabletov tym ukrutne lepsie
b) cim rychlejsie LTE, tym skor budem na fejsbuchu vediet ze Jano si prdol na hajzli a ze Fero vyliezol z elektricky
c) pocet stran na ktorych su rozpisani asistenti ktore auto ma
d) objem motora, cim mensi, tym vacsie rodinne turbo mam
e) vykon, cim viacej megawattov mam z jedna dvojky, tym lepsie lebo ved cisla nepustia, to je kazdemu zrejme
f) kto ma prvy dvadsatstupnovu prevodovku, ten bude najvacsi kral (ze sa seru sedemkvalty ako na beziacom pase nevadi)
namiesto toho aby sa riesili SERIOZNE veci. Kedy si pocul nieco seriozne povedat o podvozku ? O potlaceni hluku, kvalite odhlucnenia, o zivotnosti motora ? Inak trosku problem ze dnes uz ani posraty pedal nevieme vyrobit bez poruchy, tak si skuste predstavit nieco komplikovanejsie kde je vacsi tlak na cenu, cojaviem... motor alebo prevodovku
alkoholtester : balonik je super napad. Ale o ziadnom "fukani do trubicky" to nebude. Predstav si ze ten nadrbany sofer musi dychat celu cestu. Bud na seba nahodi potapacsku bombu a hadicu vyvedie zadnymi dverami von, alebo ho chytim. A nie je to VYHRADNE o dychu. Prepac ale takmer DESAT rokov dozadu sa zacali vyrabat autiaky, ktore ehm zistili ze nie su v realnej premavke ale pod strechou na nejakej brzde, ze sa im predne kolesa tocia ale zadne nie, a cuduj sa svete, mali pripravenych tristo map v zasobe aby prdeli co najmenej dusika, kyslika, vodika, zlata, fosforu a manganu vyfukom von.
Tak nech mi sakra niekto nehovori ze Z REAKCII VODICA SA NEDA ZISTIT ZE MA V SEBE PROMILE ALEBO VIAC. Neustale korigovanie jazdy bez vaznejsieho dovodu (ano, pomocou akcelometrov na tablete vieme oratat do kolkych jam si drbol a kolko si obisiel oratame kamerami ktore su tam) atd, atd. Ked sa vodic vali nezmenenou rychlostou a zacne panicky brzdit na semaforovu cervenu, to je varovny signal jak hovado. Ked poloozraty vodic s 1.5% vybehne kolesom na travu, na obrubnik alebo ked mu z cesty musia odskakovat ludia, to je taky jasny signal ze brzda naplno a bez debaty. Mame v tragacoch automaticke brzdenia (ktore zjavne nefunguju 100% spolahlivo ameeerikaaa, hahaha) ale zachvilu budu... takze ked PRVYkrat bude musiet auto zasiahnut aby kreten nezrazil cloveka na prechode, plus bude mat dalsie indicie k tomu, ja by som mal hned jasno ze vypinam motor a na displeji svieti:
- doplnte AdBlue
- znizte hladinu Oujza a Štok Citrusu v krvi
- potom pokracujeme dalej
ako hovorim, tuto vec NIKTO nespravi z dovodu uplneho farizejstva, jeho auta by sa UKRUTNE menej predavali. Takze budeme hrat spravodajsko - politicko - spolocenske hry ze automaticke brzdenie tu mamicku s dvomi deckami zachrani (houno !), ale dokial na takuto vec nebude ukrutny spolocensky tlak, nikdy to v autach neuvidime. Spravne riesenie je namiesto automatickeho brzdenia nedovolit odjazd, to vsetci viete.
Rovnako ako to nikto nechcel spravit s DPfkom. Vyrobcovia ani trosku nemaju radost z toho ze musia montovat nieco navyse do tragacu len aby ho mohli predavat. Ale emisie a homologizacia nepustia = takze sa proste muselo. Vyrobcovia nemaju radost z multimiliardovych nakladov na vyvoj a odladenie DPF, motormanagementu zbrusu prekopaneho, z obrovskych nakladov, nervov a nespokojnosti svojich zakaznikov ked sa im hentie stuple vo vyfuku seru... ALE KED TO MA KAZDY, NEMAS NA VYBER. Nemozes si kupit Peuogeout pretoze oni to nemaju kdezto Wolwo to ma, serem na nich. Nie. Maju to vsetci, toto nie je rozlisovaci faktor. Tak ked budu povinne musiet mat vsetci od 1.1.2020 alkoholtester, tak zase nemas na vyber. Bud budes jazdit na Liazke, alebo...
Ano, desat rokov bude trvat pokial v mojom aute bude kamera, automaticke brzdenie, autopilot po dialnici alebo po okreske, automaticke rozoznavanie malo vitaminov v prdoch do sedacky a podobne featury. Isteze. Ale raz to pride, zrejme. Vidis, ludia chcu vymienat svoje tragaciky. Kazdy by rad to najmodernejsie, najvycackanejsie, najligotavejsie. Malo najdes ktori povedia "ja chcem feliciu lebo je to super wagen". Jasne, strasne vela ludi na Slovensku ma Felicie, Z CENOVYCH dovodov.
Ale ked sa posunieme o 10 az 15 rokov dopredu, ked mnohi z nas budu cestou do roboty citat knihu, malovat obraz alebo videokonferencovat na notebooko - tableto - holografickej kalkulacke pripadne bohapusto dospavat presukanu noc (to budem ja), aj ti chudobni ludia uz nebudu mat Favority a Felicie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Ten nudzak absolutne nechapem u TDI. Raz som mal zo servisu prehodené hadičky na N75. Pridam cipičy sak to malo das 200koni a prefuky take ze dovi (ak dobre pamätam tak 1,7bar vo vagu na MAP) a auto hodilo do nudzaku len v 5ke a 6ke. Aj to musela byť podlaha. (neni čip.. origo 96kW, 1,35bar). No a teraz si idem v 4ke a zničoho nič nudza na 3300ot, obiehal som dokopca. Prekrocená horna medza. Tak reku druhý, tretí deň na LOG, plne kotle 4 ka 5ka 6ka nič ani náznak prefuku. Proste ta variabilita je totalna pčpčpč.
Nechápem, že keď je tam ten prefuk, prečo jednoducho nezníži riadiaca palivo a hotovo, nech mi zablikajú žhaviče, žeby som vedel, že to nieje OK a vybavené do pamäte chyba o zlej regulacii a koniec. Hlavne že keď to fúkalo 1,7 tak to bolo vpohode skoro (hrabalo na R18kach na 3ke )
Nechápem, že keď je tam ten prefuk, prečo jednoducho nezníži riadiaca palivo a hotovo, nech mi zablikajú žhaviče, žeby som vedel, že to nieje OK a vybavené do pamäte chyba o zlej regulacii a koniec. Hlavne že keď to fúkalo 1,7 tak to bolo vpohode skoro (hrabalo na R18kach na 3ke )
Re: Všeobecná diskusia
este doplnim jednu hlasku "prestante chatovat cez whatsapp a pisat smsky slecna, venujte sa riadeniu vozidla". By som tym co pisu na mobile za jazdy - a ze ich stretavam pozehnane v premavke poprerazal ruky. Najmä tym co ked to do teba naperu zozadu sa tvaria jak svaty za dedinou. A ked sa ma spytal, ze: "a preco ste brzdili?". Keby som mal v tom momente hever po ruke, tak ho umlatim pakou na smrt.mp3turbo napísal:Tak nech mi sakra niekto nehovori ze Z REAKCII VODICA SA NEDA ZISTIT ZE MA V SEBE PROMILE ALEBO VIAC. Neustale korigovanie jazdy bez vaznejsieho dovodu (ano, pomocou akcelometrov na tablete vieme oratat do kolkych jam si drbol a kolko si obisiel oratame kamerami ktore su tam) atd, atd. Ked sa vodic vali nezmenenou rychlostou a zacne panicky brzdit na semaforovu cervenu, to je varovny signal jak hovado. Ked poloozraty vodic s 1.5% vybehne kolesom na travu, na obrubnik alebo ked mu z cesty musia odskakovat ludia, to je taky jasny signal ze brzda naplno a bez debaty. Mame v tragacoch automaticke brzdenia (ktore zjavne nefunguju 100% spolahlivo ameeerikaaa, hahaha) ale zachvilu budu... takze ked PRVYkrat bude musiet auto zasiahnut aby kreten nezrazil cloveka na prechode, plus bude mat dalsie indicie k tomu, ja by som mal hned jasno ze vypinam motor a na displeji svieti:
- doplnte AdBlue
- znizte hladinu Oujza a Štok Citrusu v krvi
- potom pokracujeme dalej
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Turbo. Ale ja som plne ZA blackbox do aut. Ale absolutne nesuhlasim ze ked bude poskodeny, tak utiak nepojde ako ma. To je cisty nezmysel. Som plne za aby to vodicovi hlasilo ze mu to nejde ako napr esp inactive alebo abs... Ale nie obmedzovanim riadneho uzivania auta. Porovnavat to s adblue alebo dpf je dalsi nezmysel.
Btw dnes som riadne presral jednu zatacku. Dakujem, ze mam auto a skusenosti ake mam. Idem si tak z d1 smer trnava odbocim na r1 na trnavu.. obieham auto co slo po r1.. pozrem na navi ze kde to mam odbocit a ono ze hla.. tu hned aj.. (hned prva odbocka z r1 na obchvat) Ja na tachaci kusok pod 140 (132kmh real) dokoncim obiehanie a radim sa do odbocovacieho... potom pozeram ze hmm asi by som mohol brzdit.. o 1s na to v hlave ze idem kua fakt moc rychlo do toho tak sliapem na brzdu.. tocim ostro do zatacky a v zapati brzdim.. citim a pocujem ze som to slusne presral.. v polke zatacky pustam brzdu a vyrovnavam volant... vsetky 4 kola v smyku.. smerujem ku zvodidlam.. davam jemnu kontru a davam plyn aby som nespomaloval... vyrovnavam kontru.. pozeram na tachac a tam 90... sledujem spetak a davam brzdu na 30 aby s bezpecne vosiel na kruhac.. zacinam si statocne nadavat do .... vsetkeho nepekneho ... zbytok cesty som siel obozretnejsie..
Btw dnes som riadne presral jednu zatacku. Dakujem, ze mam auto a skusenosti ake mam. Idem si tak z d1 smer trnava odbocim na r1 na trnavu.. obieham auto co slo po r1.. pozrem na navi ze kde to mam odbocit a ono ze hla.. tu hned aj.. (hned prva odbocka z r1 na obchvat) Ja na tachaci kusok pod 140 (132kmh real) dokoncim obiehanie a radim sa do odbocovacieho... potom pozeram ze hmm asi by som mohol brzdit.. o 1s na to v hlave ze idem kua fakt moc rychlo do toho tak sliapem na brzdu.. tocim ostro do zatacky a v zapati brzdim.. citim a pocujem ze som to slusne presral.. v polke zatacky pustam brzdu a vyrovnavam volant... vsetky 4 kola v smyku.. smerujem ku zvodidlam.. davam jemnu kontru a davam plyn aby som nespomaloval... vyrovnavam kontru.. pozeram na tachac a tam 90... sledujem spetak a davam brzdu na 30 aby s bezpecne vosiel na kruhac.. zacinam si statocne nadavat do .... vsetkeho nepekneho ... zbytok cesty som siel obozretnejsie..
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
ale kde, uz fungujump3turbo napísal:Mame v tragacoch automaticke brzdenia (ktore zjavne nefunguju 100% spolahlivo ameeerikaaa, hahaha) ale zachvilu budu
pozeral som nedavno nejaky autosalon alebo co v tv, chlapci hovorcovia sa tam chvalili, ze maju nove odtiene svetiel a v interieri eukalyptove drevo a podobne hovadiny. automobilky asi neriesia naplno bezpecnost, ked lakaju na taketo sprostosti ako hlavny bod zaujmu. nechcu bezpecne auta. tak naco kupovat take auta. nekupovat nove auta!
toto je velmi pekne v tej bielej:
https://www.youtube.com/watch?v=MSQlCYWuz5A
https://www.youtube.com/watch?v=9qt4iUjpjeU
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
podobne mi vletel vcera dedo v Bergu akurat s tym rozdielom, ze ja som stocil do prostismeru a smykom par metrov. Na moje trubenie a <> pozera, ze on nic, on sa len z vedlajsej cesty pokusal dostat na hlavnu. Uz som sa videl ako opravujem cely predok auta.
Neviem co sa deje, ale po volbach ako keby tym ludom uz nacisto <> a nepozeraju predseba, vedla seba a ani za seba....
Neviem co sa deje, ale po volbach ako keby tym ludom uz nacisto <> a nepozeraju predseba, vedla seba a ani za seba....
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
ziadne auto co vyzera byt vyssie ako sirsie nikdy nebude pekne . Toto vyzera byt este aj vyssie ako dlhsie. A moze mat farbu barsjaku.Bumpy_SK napísal:mp3turbo napísal:pozeral som nedavno nejaky autosalon alebo co v tv, chlapci hovorcovia sa tam chvalili, ze maju nove odtiene svetiel a v interieri eukalyptove drevo a podobne hovadiny. automobilky asi neriesia naplno bezpecnost, ked lakaju na taketo sprostosti ako hlavny bod zaujmu. nechcu bezpecne auta. tak naco kupovat take auta. nekupovat nove auta!
Vsetky tieto elektromobily zatial vyznievaju strasne smiesne a reci majitelov podozrivo pysne. Pretoze proste chyba infrastruktura. Kde si to nabijes ked byvas v panelaku v BA? Nikde. Kde to nabijes ked si v meste v praci? Nikde. Uz vidim co ti povie spravca budovy ked mu zahlasis ze budes zhadzovat z okna 35m dlhu predlzku z 380, lebo inak po robote nemozes ist na tenis. Bolt je na tom este dobre. Dojazd ~350km ho pasuje za dennodenny dojížďák do práce z primestkseho satelitu. Kdeze je bolt od asi najpokrokovejsich produktov tesla. Co je vysokoluxusny kočiar pre zamoznu klientelu. Lenze aj tam nastava problem. Ides na obchodne stretnutie do prahy? dojdes tam a rozhodnes sa ist s partnermi na kavu? Musis volat taxik lebo tesla uz zvladne len 20km v smere vetra.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
zubesuch: dorazila by ta tesla z BA do prahy vobec? Ja co tu a tam na dialnici vidim elektromobil, tak bud to ide poslusne 80-90 zavesene za kamionom (to su typicky Leaf/Zoe), alebo tak max 100-110 niektore tesly, malokedy ide rychlejsie. Plus v lete klima a v zime vyhrievanie zerie celkom slusne vela elektriky.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia
praha ba je 350km, najlacnejsia tesla ma 450km, model 3 bude ca 300km. infrastruktura nechyba, chademo mas vo vsetkych vacsich mestach (brno, praha, ba) pozri tu. typek co jazdi teslu isiel pocas normalneho jazdenia v jeden den viac ako 500km len 2x za rok tusim, co znamena polhodinovu prestavku. kabel z panelaku tiez nebudes tahat, budes mat 10 minut tak vybehnes na rychlonabijacku a nabijes zopar kilometrov. myslim tie elektroauta co idu 300+km, terajsie su sice mile ale je to obmedzujuce, aj ked novy leaf ma 200km tusim a vraj sa da prejst ba-nz na jednu nadrz ale je to malo. aj tak spravit si na 300km ceste prestavku ti len prospeje. uz to pojde hore, cela elektromobilita
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502
Re: Všeobecná diskusia
no mily moj podla tej mapy infrastruktura chyba viac ako som si myslel. Proste ked sa ponahlas na obchodne stretnutie tak polhodinova prestavocka jednoducho neprichadza do uvahy. Najmä v porovnani s natankovanim plnej, co na kazdej cerpacke znamena tak 3 minuty aj so zaplatenim. Kazdych 300-400km prestavka? Sa porozpravaj s ludmi co cestuju pracovne po europe co ti na prestavku kazdych 300km povedia. Minimalny akceptovatelny dojazd pre executive limuzinu je 700km. Dalej na tejto trase ty uz mas delay 2x30min.infrastruktura nechyba, chademo mas vo vsetkych vacsich mestach (brno, praha, ba) pozri tu. typek co jazdi teslu isiel pocas normalneho jazdenia v jeden den viac ako 500km len 2x za rok tusim, co znamena polhodinovu prestavku
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
,ze infra nechyba a hned za tym dal tu srandovnu mapku
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Všeobecná diskusia
Milujem tie recicky vykendovych vodicov, co denne robia ukrutnych 10km !!! do prace a spet, sem tam za rodinou idu 100km a idu poucat ako sa ma jazdit a ze yaris alebo rapid je best off auto, elektrika deto
Elektromobil ako ho pozname dnes je nepouzitelny, maximalne pre najaku maminu pre deti do skoly a na kavicku kecat otom ako zachranuje svet.
Elektromobil ako ho pozname dnes je nepouzitelny, maximalne pre najaku maminu pre deti do skoly a na kavicku kecat otom ako zachranuje svet.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Jaky ty si mudry.
CLovek, co dochadza denne do prace /napr ja to mam 20km tam a naspat/ nieje vikendovy sofer... Zaziva zapchy, kazdodennu mestsku situaciu, a urcite taky Kosican, co jazdi denne po meste je LEPSI sofer, ako nejaky iny z malickeho mesta, co vylezie na dialnicu, urobi 300km a zlezie z dialnice rovno do bodu B. Ten sa neteriga polhodinu v zapche, a neriesi idiotov, co robia mysicky kazdych 20metrov.
Ked tu ides poucat o naj autach.... Rapid bol najpredavanejsie auto! Pozri si prvych 5najpredavanejsich aut...
Rapid, Fabia II, Octavia III, Fabia III, Golf.. ved tu sa nemame o com bavit. 10 000kusov Skod, a zvysok dokopy nema 5000kusov.
To mi chces povedat, ze to su dementi, co nevedia vybrat auto? ze neporovnavaju? podla mna casy ze idem do jednej predajne a kupujem uz skoncili, alebo urcite neplatia pre viac ako 10% predanych aut...
Takze na Slovensku ziju dementi, co ked maju 14 000eciek cash, si vyberaju smejd auto? Ked mas v prvych 5 poradiach iba SKODY??
Trepes, pretoze aj ty sam velmi dobre vies, ze ked mas dnes vec A a vec B za rovnaku sumu, rozdiel medzi nimi je MINIMALNY! Keby to bolo inac, raky Rapid nieje najpredavanejsi, keby to bolo smejd auto, uz davno by ho ludia nekupovali. Predsa len, nieje na trhu rok. Takze si zloz tie okuliate NOSKODA z oci, a nepis tu somariny.
Kazdy si vybera auto podla svojej potreby a FINANCNEJ SITUACIE!. tebe je houby do toho, preco, naco. To, ze Ty mas svoju vyhranenu znacku je Tvoj problem, nehodnot inych. Ja som uz x krat napisal, ze som si auto vyberal porovnanim s konkurenciou, a aj porovnanim moznosti financovania. Ked mi raz jedna znacka ponuka financovanie kde preplatim 3000€, a druha kde 0€, asi nemam o com premyslat.
Je demokracia, a kazdy si moze kupit auto ake chce. Ja som do nikoho nedrbal, ake auto si kupil. quicky si kupil Kiu, ja by som pri tej cenovke dnes uz premyslal o OCtavii, ale to som ja. Nech si on kupi co chce, su to jeho peniaze, a je jeho problem, na co ich minie. Je spokojny? Takisto moze fakat, co mu napisete. Darmo, ze sa vozil na RangeRoveri, potrebuje istota, ze to auto pojde z bodu A do bodu B bez problemov. Aj ja som ju chcel, preto mam nove auto, nie jazdenku.
Ked raz jazdim len mesto, anikdy nejdem trasy nad 300km, kludne zvolim elektromobil. Samozrejme, stoji viac, ale vrati sa to. Na to vsak clovek MUSI MAT. Ak nema, tak si zvoli kludne nieco lacnejsie, napriklad rapid. Ale vobec to nemusi byt rapid. Kludne nech to je i30tka. Je to vec priorit. ALe nepis mi, ze v jednej cenovej relacii je jedno auto hotovy smejd, a druhe hotovy zazrak... sam tomu neveris.
CLovek, co dochadza denne do prace /napr ja to mam 20km tam a naspat/ nieje vikendovy sofer... Zaziva zapchy, kazdodennu mestsku situaciu, a urcite taky Kosican, co jazdi denne po meste je LEPSI sofer, ako nejaky iny z malickeho mesta, co vylezie na dialnicu, urobi 300km a zlezie z dialnice rovno do bodu B. Ten sa neteriga polhodinu v zapche, a neriesi idiotov, co robia mysicky kazdych 20metrov.
Ked tu ides poucat o naj autach.... Rapid bol najpredavanejsie auto! Pozri si prvych 5najpredavanejsich aut...
Rapid, Fabia II, Octavia III, Fabia III, Golf.. ved tu sa nemame o com bavit. 10 000kusov Skod, a zvysok dokopy nema 5000kusov.
To mi chces povedat, ze to su dementi, co nevedia vybrat auto? ze neporovnavaju? podla mna casy ze idem do jednej predajne a kupujem uz skoncili, alebo urcite neplatia pre viac ako 10% predanych aut...
Takze na Slovensku ziju dementi, co ked maju 14 000eciek cash, si vyberaju smejd auto? Ked mas v prvych 5 poradiach iba SKODY??
Trepes, pretoze aj ty sam velmi dobre vies, ze ked mas dnes vec A a vec B za rovnaku sumu, rozdiel medzi nimi je MINIMALNY! Keby to bolo inac, raky Rapid nieje najpredavanejsi, keby to bolo smejd auto, uz davno by ho ludia nekupovali. Predsa len, nieje na trhu rok. Takze si zloz tie okuliate NOSKODA z oci, a nepis tu somariny.
Kazdy si vybera auto podla svojej potreby a FINANCNEJ SITUACIE!. tebe je houby do toho, preco, naco. To, ze Ty mas svoju vyhranenu znacku je Tvoj problem, nehodnot inych. Ja som uz x krat napisal, ze som si auto vyberal porovnanim s konkurenciou, a aj porovnanim moznosti financovania. Ked mi raz jedna znacka ponuka financovanie kde preplatim 3000€, a druha kde 0€, asi nemam o com premyslat.
Je demokracia, a kazdy si moze kupit auto ake chce. Ja som do nikoho nedrbal, ake auto si kupil. quicky si kupil Kiu, ja by som pri tej cenovke dnes uz premyslal o OCtavii, ale to som ja. Nech si on kupi co chce, su to jeho peniaze, a je jeho problem, na co ich minie. Je spokojny? Takisto moze fakat, co mu napisete. Darmo, ze sa vozil na RangeRoveri, potrebuje istota, ze to auto pojde z bodu A do bodu B bez problemov. Aj ja som ju chcel, preto mam nove auto, nie jazdenku.
Ked raz jazdim len mesto, anikdy nejdem trasy nad 300km, kludne zvolim elektromobil. Samozrejme, stoji viac, ale vrati sa to. Na to vsak clovek MUSI MAT. Ak nema, tak si zvoli kludne nieco lacnejsie, napriklad rapid. Ale vobec to nemusi byt rapid. Kludne nech to je i30tka. Je to vec priorit. ALe nepis mi, ze v jednej cenovej relacii je jedno auto hotovy smejd, a druhe hotovy zazrak... sam tomu neveris.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Mas pravdu, kazdy si vybera podla svojej potreby, ale stale sa tu tlaci druhym, to svoje. Uz som to pisal aj Xstran dozadu a zahadzali ste ma postami, zato ze pouzivam diesel.
Inak clovek co cely zivot jazdi tu istu trasu v meste bude menej schopny vodic ako ten co ma prelezene cesty kade take, ci je to bratislavcan alebo vidiecan.
A co sa tyka toho ze rapid bolo najpredavanjeise auto este nic nenasvedcuje. Keby mam 50 rokov skodu mb 1000 a idem si kupit auto, tak jasne ze hoc ake auto bude trilionkrat lepsie ako to co som mal a budem spokojny. Resp. clovek co ma za zivot 2 auta, ztoho 1 bola skodovica, nemoze sudit.
Inak clovek co cely zivot jazdi tu istu trasu v meste bude menej schopny vodic ako ten co ma prelezene cesty kade take, ci je to bratislavcan alebo vidiecan.
A co sa tyka toho ze rapid bolo najpredavanjeise auto este nic nenasvedcuje. Keby mam 50 rokov skodu mb 1000 a idem si kupit auto, tak jasne ze hoc ake auto bude trilionkrat lepsie ako to co som mal a budem spokojny. Resp. clovek co ma za zivot 2 auta, ztoho 1 bola skodovica, nemoze sudit.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
plus este k tomu ze ludia su zaslepeni. Aj ty Filip uz predsa dopredu 10 rokov vies, ze ked budes kupovat nove auto tak to bude Szkoda ZuperBé. Ani nevies, ako bude vyzerat, kolko bude stat, ako poruchovy motor bude mat, co sa tam bude rozsypat po 4 rokoch a kolko vsetkych suciastok bude treba, ale ROZHODNE NABETON vies ze to bude ZuperBé.
Mimochodom, Doktorova Kia ma ukrutne kvalitnejsiu konstrukciu z technickeho hladiska ako ma Raprd. Ale to len tak fakt na okraj. Kolko si pocul roztrhanych rozvodov na Kii ? Kolko si pocul pokazenych vstrekovacov (ano, BENZINOVYCH) ? Kolko si pocul prasknutych hlav ? Kolko ... Mal by si v Ocktavii za 12500,- bez dph vyhrievany volant, sedacky, digi klimu ? Seriously ?
... ale ved tebe tymto argumentovat nemozem, ty proste imrvere vies ze ZuperBe je dalsi voz.
Ludia nie su schopni technicky posudit auta, pozeraju na kabatik, zvyk, taketo sprostosti. Ze sa tie TSI FSI HTP technologie seru a strasne seru, nikoho nezaujima. Asi maju penazi dost Ked si si ty vyberal tragacik, aspon si pozrel cenniky konkurencie alebo nedajboh si sa bol posadit v nejakom konkurencnom voziku ?
Chapes ?
>> Turbo. Ale ja som plne ZA blackbox do aut. Ale absolutne nesuhlasim ze ked bude poskodeny, tak utiak nepojde ako ma.
donucovaci prostriedok nejaky musi byt, inak to vsetci vyfakuju a nebudu mat z toho ziadne represalie. Viem ze je to kontroverzna tema, a preco dofrasa sa nezdvihla celospolocenska vlna odporu voci AdBlue ktore jednoducho nenatoci auto ?
Ved to je ROVNAKA vec.
Elektrotragacik : ja osobne by som bral. Na moje jazdenie staci, nabijal by som raz za tyzden jednu noc EXTREMNE pomalynabijackou, ziadna rychlonabijacka.
Kto cestuje krizom cez Europu, pre toho elektricka DNES nie je. Rovnako ako pred 100 rokmi nebol pre neho automobil - musel ist konom alebo vlakom. Pretoze na aute by proste nepresiel ani z Blatisravy do Lincu toť kúsok za Wjedňou. Aj tento problem som vyriesil osemsto stran dozadu : modulove baterie ktore sa budu vymienat. Dojdes na "pumpu", vytiahnu ti baterky von v nejakom "module", strcia donutra druhy nabity, zaplatit manipulacny poplatok XY eur [ktory sa pouzije na logistiku aby sa baterie dostali naspat k tebe a "pozicane" od teba naspat do systemu, ved si zober ze ani tankovanie benzinu/nafty nie je zadarmo], mozes ist. Za tri minuty to rozhodne stihaju. Len to nikto nerobi.
Co mne dnes prekaza na osobnych trolejbusoch :
1) obrovska nakupna cena. Nie som schopny kupit ojazdeny ROZUMNY EV v cene ojazdeneho rozumneho Voyadžera.
2) nedostatok priestoru, ziadny trolejbus v Sharanovom alebo Voyagerovom alebo Vianovom formate neexistuje
3) absolutne nedostatok vyberu. Dnes chcem Megáne, Pasatt, ZuperBé, Vojadžer, Korzu, vyberiem si. Aky vyber EV ??
4) pokrytie "cerpacich" stanic. Ide ruka v ruke s rozsirenim EV. Na moje jazdenie staci nabijat doma ale tu riesime globalne.
ad 1 : nie, ani Tesla Tri toto nezmeni. U nas bude stat ~40.000eur, kurna toto je "lacne" vozitko ? Ved to je masina pre hrstku vyvolenych v nasej krasnej republike.
ad 2 : pritom sa tam da drbnut daleko viac baterii, ktore vsak stoja ukrutne peniaze. Takyto format vozu neexistuje lebo na neho nie je pouzitie, je to ekonomicky nemozne a nikomu sa nic taketo neoplati vyrabat. Nehovorte mi ze Opel Ampér alebo Peougueot One ci jak sa to vola su pouzitelne tragaciky. Nie su. Maximalne na odnesenie danoveho priznania krizom cez Petrzalku, viac je utrpenie.
Ku konkretnym autam Fabia, Raprd : ludia su extremne limitovani peniazmi, zvlast v nasej krasnej republike. Preto si vyberaju medzi fabiami, korzami, i20nami a takymi srandami.
Prepac ale Skodovka uz mala niekedy 5 rokov UNLIMITED zaruku ? Bez obmedzenia kilometrov ako to ma Hjundaj ? Alebo si este stale mozes DOPLATIT za predlzenu zaruku az na 60.000km ?
Tak vidis, ty odtah z Portugalska...
Mimochodom, Doktorova Kia ma ukrutne kvalitnejsiu konstrukciu z technickeho hladiska ako ma Raprd. Ale to len tak fakt na okraj. Kolko si pocul roztrhanych rozvodov na Kii ? Kolko si pocul pokazenych vstrekovacov (ano, BENZINOVYCH) ? Kolko si pocul prasknutych hlav ? Kolko ... Mal by si v Ocktavii za 12500,- bez dph vyhrievany volant, sedacky, digi klimu ? Seriously ?
... ale ved tebe tymto argumentovat nemozem, ty proste imrvere vies ze ZuperBe je dalsi voz.
Ludia nie su schopni technicky posudit auta, pozeraju na kabatik, zvyk, taketo sprostosti. Ze sa tie TSI FSI HTP technologie seru a strasne seru, nikoho nezaujima. Asi maju penazi dost Ked si si ty vyberal tragacik, aspon si pozrel cenniky konkurencie alebo nedajboh si sa bol posadit v nejakom konkurencnom voziku ?
Chapes ?
>> Turbo. Ale ja som plne ZA blackbox do aut. Ale absolutne nesuhlasim ze ked bude poskodeny, tak utiak nepojde ako ma.
donucovaci prostriedok nejaky musi byt, inak to vsetci vyfakuju a nebudu mat z toho ziadne represalie. Viem ze je to kontroverzna tema, a preco dofrasa sa nezdvihla celospolocenska vlna odporu voci AdBlue ktore jednoducho nenatoci auto ?
Ved to je ROVNAKA vec.
Elektrotragacik : ja osobne by som bral. Na moje jazdenie staci, nabijal by som raz za tyzden jednu noc EXTREMNE pomalynabijackou, ziadna rychlonabijacka.
Kto cestuje krizom cez Europu, pre toho elektricka DNES nie je. Rovnako ako pred 100 rokmi nebol pre neho automobil - musel ist konom alebo vlakom. Pretoze na aute by proste nepresiel ani z Blatisravy do Lincu toť kúsok za Wjedňou. Aj tento problem som vyriesil osemsto stran dozadu : modulove baterie ktore sa budu vymienat. Dojdes na "pumpu", vytiahnu ti baterky von v nejakom "module", strcia donutra druhy nabity, zaplatit manipulacny poplatok XY eur [ktory sa pouzije na logistiku aby sa baterie dostali naspat k tebe a "pozicane" od teba naspat do systemu, ved si zober ze ani tankovanie benzinu/nafty nie je zadarmo], mozes ist. Za tri minuty to rozhodne stihaju. Len to nikto nerobi.
Co mne dnes prekaza na osobnych trolejbusoch :
1) obrovska nakupna cena. Nie som schopny kupit ojazdeny ROZUMNY EV v cene ojazdeneho rozumneho Voyadžera.
2) nedostatok priestoru, ziadny trolejbus v Sharanovom alebo Voyagerovom alebo Vianovom formate neexistuje
3) absolutne nedostatok vyberu. Dnes chcem Megáne, Pasatt, ZuperBé, Vojadžer, Korzu, vyberiem si. Aky vyber EV ??
4) pokrytie "cerpacich" stanic. Ide ruka v ruke s rozsirenim EV. Na moje jazdenie staci nabijat doma ale tu riesime globalne.
ad 1 : nie, ani Tesla Tri toto nezmeni. U nas bude stat ~40.000eur, kurna toto je "lacne" vozitko ? Ved to je masina pre hrstku vyvolenych v nasej krasnej republike.
ad 2 : pritom sa tam da drbnut daleko viac baterii, ktore vsak stoja ukrutne peniaze. Takyto format vozu neexistuje lebo na neho nie je pouzitie, je to ekonomicky nemozne a nikomu sa nic taketo neoplati vyrabat. Nehovorte mi ze Opel Ampér alebo Peougueot One ci jak sa to vola su pouzitelne tragaciky. Nie su. Maximalne na odnesenie danoveho priznania krizom cez Petrzalku, viac je utrpenie.
Ku konkretnym autam Fabia, Raprd : ludia su extremne limitovani peniazmi, zvlast v nasej krasnej republike. Preto si vyberaju medzi fabiami, korzami, i20nami a takymi srandami.
Prepac ale Skodovka uz mala niekedy 5 rokov UNLIMITED zaruku ? Bez obmedzenia kilometrov ako to ma Hjundaj ? Alebo si este stale mozes DOPLATIT za predlzenu zaruku az na 60.000km ?
Tak vidis, ty odtah z Portugalska...
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Pi 25. Mar, 2016, 15:55, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.