Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
Ja mam na mojej prtavej 1.4 len 4 litrovu napln a zatial si zije svojim biednym zivotom uz 20 rokov
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
ja davam 0w30 a mam napln 5,9 Litra, ale aj vodou chladene turbo.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3375
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Ten olej by som zasa až tak neprežíval. Treba zobrať taký, čo spĺňa normu a či je 5w30 alebo 5w40 je úplne jedno.
Keďže ja mám Opel tak beriem vždy originál 5w30 GM Dexos 2 za necelých 21€/5L
Aj som chvíľu špekuloval, že by som zobral dačo inšie, ale si vravím, že na čo. Tento je priamo predpísaný výrobcom, zatiaľ sa nikto na ten olej nesťažoval a keďže ho mením každých 12-15k km tak sa mi dajaký "lepší" olej ani neoplatí kupovať.
Na bežné jazdenie je plne dostačujúci aj 5w30.
Keďže ja mám Opel tak beriem vždy originál 5w30 GM Dexos 2 za necelých 21€/5L
Aj som chvíľu špekuloval, že by som zobral dačo inšie, ale si vravím, že na čo. Tento je priamo predpísaný výrobcom, zatiaľ sa nikto na ten olej nesťažoval a keďže ho mením každých 12-15k km tak sa mi dajaký "lepší" olej ani neoplatí kupovať.
Na bežné jazdenie je plne dostačujúci aj 5w30.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Treba zobrať taký, čo spĺňa normu a či je 5w30 alebo 5w40 je úplne jedno.
rozhodne ano a rozhodne nie.
rozhodne ano a rozhodne nie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
nie je to jedno. 0W netreba, hocico nad 40 je zbytocne pre normalne pouzitie ale xW-30 alebo xW-40 je asi tak jedno ako ked v autoTEROrizovanych servisoch nalievali majitelom PD TDI oleje ktore neboli 505.01 pripadne 507.00 (tieto poznas). Potom sa cudovali ze sa im ebali valce a zapekali / praskali kruzky.
Pre tento motor co ma Skarinko a pre nesportove pouzitie to naozaj vydrzi vela ale v ziadnom pripade to nie je jedno.
Keby to teda naozaj bolo uplne jedno, tak by asi neexistovali dve tieto specifikacie olejov ze ano...
Mimochodom, ked uz vypravame o tych olejoch :
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc01.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc02.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc03.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc04.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc05.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc06.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc07.jpg
cize prva vymena 40k km, druha vymena 80k km, tretia vymena pri 116k km za 229.31 olej a coby sme ho tam nepodrzali az do 155k km teda zase standartnych 40.000 km navyse 10w-40 viskozita ktora niezeby nebola vhodna na nase europske zimy, ale ked udrie -15 tak by som to v mojom motore naozaj nechcel nechcel mat a to uz vobec nerozpravam o motore ktory ma DPF [!!!!!!], potom znovu 10w-40 lebo ved je to v pohode, auto uz zaruku nema a my to mamefpitchi v tomto servise.
Aj ked som to nevyhmataval, mam dojem ze do tych 2.2d motorov Mercededésa by nemala ist 10w-40 zbrnda. Neviem kolko je 10w-40 olejov so specifikaciami 229.31 alebo 229.51 alebo 229.52, ale vela ich nebude ak vobec, neviem aky je predpis ale je to proste volovina. Do moderneho vrndžátka s DPF a turbom natlacenym na prasknutie 10w-40, jasnacka.
Radost kupit auto servisovane jedine a vyhradne v autoTEROrizovanom servise... mnamotka najvacsia, nic lepsie nebolo vymyslene na svete. Potom sa vsetci cuduju ze im tie motory padaju pri 330k km a podobnych cislach, je uplne bezne ze na tychto Vianach/Vitach su vymeny motorov okolo 300 az 400k km, co pre to zelezo neni absolutne nic KEBY BOLI NORMALNI MAJITELIA a PRI NORMALNYCH OLEJOCH A VYMENACH KRATSICH AKO 40K KM TO OTOCI MILION BEZ ZADYCHANIA.
Strasne strasne by ma zaujimalo co vedie tych SPROSTYCH ludi drzat 40k km olej v motore. Okrem toho ze sa to prieci zdravemu rozumu a nikdy nic take nebolo, okrem toho to ani nie je o peniazoch - sorry ale akoze kto mi povie ze nema 35eur raz za 30.000km vymenit olej (och, 20.000km) tak ten je proste chuy a mal by chodit trolejbusom. Palivo, pneumatiky a amortizacia vozu ho stoji tisice eur...
PS: vymenis olej na diesliku, dojdes domov, olej cierny. Drz ho tam 40.000km paraaaaaaaada.
PS2: ani sa nepytam co viedlo autoTEROrizovane servisy Ojdi k tomu ze odmietali majitelom ZF automatickych prevodoviek vymienat olej ked ZF uz desiatky rokov vo svojich manualoch pise ze sa oleje musia vymienat...
Tak jo. Aby sa nam ten kapitalizmus nahodou nezastavil...
Pre tento motor co ma Skarinko a pre nesportove pouzitie to naozaj vydrzi vela ale v ziadnom pripade to nie je jedno.
Keby to teda naozaj bolo uplne jedno, tak by asi neexistovali dve tieto specifikacie olejov ze ano...
Mimochodom, ked uz vypravame o tych olejoch :
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc01.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc02.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc03.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc04.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc05.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc06.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/04/02/merc07.jpg
cize prva vymena 40k km, druha vymena 80k km, tretia vymena pri 116k km za 229.31 olej a coby sme ho tam nepodrzali az do 155k km teda zase standartnych 40.000 km navyse 10w-40 viskozita ktora niezeby nebola vhodna na nase europske zimy, ale ked udrie -15 tak by som to v mojom motore naozaj nechcel nechcel mat a to uz vobec nerozpravam o motore ktory ma DPF [!!!!!!], potom znovu 10w-40 lebo ved je to v pohode, auto uz zaruku nema a my to mamefpitchi v tomto servise.
Aj ked som to nevyhmataval, mam dojem ze do tych 2.2d motorov Mercededésa by nemala ist 10w-40 zbrnda. Neviem kolko je 10w-40 olejov so specifikaciami 229.31 alebo 229.51 alebo 229.52, ale vela ich nebude ak vobec, neviem aky je predpis ale je to proste volovina. Do moderneho vrndžátka s DPF a turbom natlacenym na prasknutie 10w-40, jasnacka.
Radost kupit auto servisovane jedine a vyhradne v autoTEROrizovanom servise... mnamotka najvacsia, nic lepsie nebolo vymyslene na svete. Potom sa vsetci cuduju ze im tie motory padaju pri 330k km a podobnych cislach, je uplne bezne ze na tychto Vianach/Vitach su vymeny motorov okolo 300 az 400k km, co pre to zelezo neni absolutne nic KEBY BOLI NORMALNI MAJITELIA a PRI NORMALNYCH OLEJOCH A VYMENACH KRATSICH AKO 40K KM TO OTOCI MILION BEZ ZADYCHANIA.
Strasne strasne by ma zaujimalo co vedie tych SPROSTYCH ludi drzat 40k km olej v motore. Okrem toho ze sa to prieci zdravemu rozumu a nikdy nic take nebolo, okrem toho to ani nie je o peniazoch - sorry ale akoze kto mi povie ze nema 35eur raz za 30.000km vymenit olej (och, 20.000km) tak ten je proste chuy a mal by chodit trolejbusom. Palivo, pneumatiky a amortizacia vozu ho stoji tisice eur...
PS: vymenis olej na diesliku, dojdes domov, olej cierny. Drz ho tam 40.000km paraaaaaaaada.
PS2: ani sa nepytam co viedlo autoTEROrizovane servisy Ojdi k tomu ze odmietali majitelom ZF automatickych prevodoviek vymienat olej ked ZF uz desiatky rokov vo svojich manualoch pise ze sa oleje musia vymienat...
Tak jo. Aby sa nam ten kapitalizmus nahodou nezastavil...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
.
.
som to narychlo pozrel, 229.31 oleje s viskozitou 10w-XX som nenasiel ziadne.
Zase raz kvalita autoTEROrizovanych servisov, tentokrat Hviezda v Risi Zalubenej odkial chodia len auta v spickovom stave ???
.
som to narychlo pozrel, 229.31 oleje s viskozitou 10w-XX som nenasiel ziadne.
Zase raz kvalita autoTEROrizovanych servisov, tentokrat Hviezda v Risi Zalubenej odkial chodia len auta v spickovom stave ???
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
K tym viskozitam oleja: Ono je to viacmenej jedno do jednoduchsich motorov, ale ked su tam uz postrkane vselijake kurvitka zlepsovaky, tak to moze byt nachylne na presnu specifikaciu.
V starom Jeepe mam o dost hustejsi olej v motore aj v diferencialoch kvoli offroadu. Vsetko je v pohode, nic sa nedeje.
Novy Jeep som dostal s olejom, ktory sa lisil od specifikacie (ma byt 5W20, bolo tam... nieco jemne ine). Svietila kontrolka motora. Odpajanie valcov, aby sme predisli vyhynutiu dinosaurov, nefungovalo uplne korektne. Po vymene oleja kontrolka zhasla a uz sa neobjavila. Olej som menil v kontrolovanych podmienkach, cize nikto mi nic nevyresetil nikde.
Takze hoci je najdolezitejsia kvalita oleja a interval vymeny, pri motoroch s mnozstvom sub-systemov, side-systemov, over-systemov a ineho, by som tam lial, co je predpisane vyrobcom motora.
Inak olej menim po 5-6 tisic km. Samochod amerikansky. "Setrit" peniaze predlzovanim olejovych intervalov, je take slovenske. Asi ako rovnica "diesel = usporne", a preto si do mesta kupime Fiat Mikro Punto TDI. Ved setrime.
V starom Jeepe mam o dost hustejsi olej v motore aj v diferencialoch kvoli offroadu. Vsetko je v pohode, nic sa nedeje.
Novy Jeep som dostal s olejom, ktory sa lisil od specifikacie (ma byt 5W20, bolo tam... nieco jemne ine). Svietila kontrolka motora. Odpajanie valcov, aby sme predisli vyhynutiu dinosaurov, nefungovalo uplne korektne. Po vymene oleja kontrolka zhasla a uz sa neobjavila. Olej som menil v kontrolovanych podmienkach, cize nikto mi nic nevyresetil nikde.
Takze hoci je najdolezitejsia kvalita oleja a interval vymeny, pri motoroch s mnozstvom sub-systemov, side-systemov, over-systemov a ineho, by som tam lial, co je predpisane vyrobcom motora.
Inak olej menim po 5-6 tisic km. Samochod amerikansky. "Setrit" peniaze predlzovanim olejovych intervalov, je take slovenske. Asi ako rovnica "diesel = usporne", a preto si do mesta kupime Fiat Mikro Punto TDI. Ved setrime.
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3375
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Turbo toto mi prosím vysvetli, lebo na bežné jazdenie neverím, že je nejaký rozdiel, ak olej spĺňa špecifikáciu.mp3turbo napísal:>> Treba zobrať taký, čo spĺňa normu a či je 5w30 alebo 5w40 je úplne jedno.
rozhodne ano a rozhodne nie.
Ja mám na Opel diesel s DPF predpísané od 0W30 po 5W40.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
aj ked tie oleje splnaju specifikaciu, niektore oleje su "v tom splnani" proste lepsie ako mnohe ine oleje.
Zvlast je to sranda pre PD motory ktore maju extremne zaujimave technologicke vychytavky a spominam ich preto lebo v nasich koncinach ich sialene vela beha [aj mne jeden splasene vrci medzi kolesami] - napriklad do PDciek by som nedoporucoval xW-30 oleje, pretoze su EXTREMNE nachylne na schopnost oleja "udrzat sa pohromade" a'la neroztrhanost olejoveho filmu.
Kvoli tym vypapávkam ktore spominam bez udania detailov lebo sa mi nechce rozpisovat. Tie totiz kladu na oleje superobrovske naroky, ved preto aj maju samostatnu skupinu (505.01) len pre seba urobenu v casoch kedy si do akehokolvek motora mohol naliat prakticky cokolvek bez dlhodobych vaznejsich nasledkov.
Do PDcka by som napriklad xW-30 oleje nedoporucoval bez ohladu na vyrobcu. Jasneze "budu fungovat" ale ten motor zavrazdis po pätine az stvrt milione kilometrov, pricom by veselo prezil dva mega. No ale ved kto uz by to na Slovensku riesil, ved vsetci vedia ze auto co ma 130.000 je ukrutne za hranicou zivotnosti a treba kupovat nove 1.0i rodinne turbo...
Aj v nasej krasnej dzahamarii ked niekto byva na Spisi alebo Orave a maju teda dva mesiace uplne bezne -15 stupnov alebo menej, tam by som do 5W-xx olejov nesiel. Hladal by som 0W-xx (nie je to nutnost ale proste je to technicky lepsie pre tie motory v dosledku cerpatelnosti oleja pri tych nizkych teplotach). Ked je niekto v Bratislave, 0W naozaj nepotrebuje lebo tie tri stupne pod nulou co boli dvakrat celu tuto "zimu" si to nevyzaduju, avsak zase nevidim dovod neist do xW-40 ked specifikacia vyrobcu take umoznuje. Kto rad jazdi po dialnici 130+ tam by som o oleji xW-30 zase nerozmyslal z dovodov teplotnych samozrejme pri dodrzani specifikacii vyrobcu.
Shell hovori ze pri teplote oleja 200 stupnov v prevodovke ho ODPALIS za 25 minut. Este raz : po 25 minutach prace oleja v takychto podmienkach je olej totalne vycerpany a NEPOUZITELNY. Pri beznej jazde mas v automate okolo 100 az 140 stupnov v lete. Mimochodom toto je jeden z dovodov preco sa MUSIA v automatoch oleje menit a v manualoch netreba, toto je dovod preco DSG vynucuje vymenu olejov po MAXIMALNE 60.000km, v prevadzne mestskej prevadzke [!!!!] este skorej.
Pri olejoch by som pozeral technicke listy, HTHS viskozitu (pozor na hranicnu hodnotu 3.5), alkalicku zasobu TBN. Pokial jazdis kratke zimne jazdy s prevazne studenym motorom, dolezity je aj viskozity index a viskozita pri nizkych teplotach a ZE SA V TOMTO PARAMETRI OLEJE TEDA SIALENE LISIA !!! Vie to povedat aj kazdy majitel prevodovky kde nalial oleje 75W-80 namiesto 75W-90 a ani tam nie je olej ako olej, najdete na internete kopec veci "po vymene oleja v prevodovke sa mi zrazu sialene tazko radi za studena"...
PS: prave toto leto, 2015, som videl najviac vozov na krajnici. Nikdy v zivote som nevidel tolko odstavenych aut ako tento rok cestou domov z Italijánska, zhruba 30 vozov [!!!], pretoze bolo 38+ stupnov celu cestu. A vidis... ako malo staci aby zlyhala technika a za aky kratky cas. A ze to boli aj 2010+ Pasatty, Ocktavie, taketo nove vozy... ziadne stare haraburdy spred roku 1980.
Nenechajte vyrobcov odrbavat vas na olejoch, nic neusetrite ked budete olej menit po 40.000km namiesto po 20.000km a akurat mozete dojst do superdrahych oprav. Oleje PRIAMO vplyvaju na zivotnost vaseho DPFka ak mate, na zivotnost a zanasanie turba (pretoze sa tym istym olejom MAZU LOZISKA TURBA a ked je olej naprd tak sa obrusuju namiesto mazania, ze a pretoze sa chladia zaroven), pretoze vsetci vedia ze 1.5dci motor od Renoltu je houno a nic neprezije a ze sa mu vymaluju loziska dole na motore - no jasne, ked tam mas oleje 30k az 40k km tak bodaj by nie, staci TROSKU PODDIMENZOVANA SUCIASTKA a ides srat kocky. Poznam zopar majitelov 1.5dci, menia oleje po 10k az 15k km, nemaju ziadne problemy s motorom a maju aj cez 400k km. Toto sa ziadny 40k vymenny interval nemoze dozit.
Ako Zoom hovori, je vzdycky lacnejsie repasovat turba a kriesit umrety motor nez vymienat olej "predcasne", teda po 15k km. Kedysi to bola norma, dnes kazdy SOMAR co kupi novy tragac za 30.000eur potrebuje USETRIT 200eur pocas celej zivotnosti auta na "predcasnych" vymenach oleja... ked menis oleje po 30k km a na aute otocis 200k km, mas to sest vymen oleja. Keby si menil po 15k km, mal by si dalsich sest ZBYTOCNYCH, teda 6x 25eur plus filter = 200eur ako pisem.
No neni to fasa, usetrit 200eur pri najazdenych 200.000km a prepade hodnoty auta o 20.000eur plus palivovych nakladoch 13.000eur plus poistkach 4.000eur plus pneumatikach za 3.000eur plus dalsich tisicoch nakladov ? To je taka fasa polozka za oleje ktora ta uplne vytrhne !!!
Zvlast je to sranda pre PD motory ktore maju extremne zaujimave technologicke vychytavky a spominam ich preto lebo v nasich koncinach ich sialene vela beha [aj mne jeden splasene vrci medzi kolesami] - napriklad do PDciek by som nedoporucoval xW-30 oleje, pretoze su EXTREMNE nachylne na schopnost oleja "udrzat sa pohromade" a'la neroztrhanost olejoveho filmu.
Kvoli tym vypapávkam ktore spominam bez udania detailov lebo sa mi nechce rozpisovat. Tie totiz kladu na oleje superobrovske naroky, ved preto aj maju samostatnu skupinu (505.01) len pre seba urobenu v casoch kedy si do akehokolvek motora mohol naliat prakticky cokolvek bez dlhodobych vaznejsich nasledkov.
Do PDcka by som napriklad xW-30 oleje nedoporucoval bez ohladu na vyrobcu. Jasneze "budu fungovat" ale ten motor zavrazdis po pätine az stvrt milione kilometrov, pricom by veselo prezil dva mega. No ale ved kto uz by to na Slovensku riesil, ved vsetci vedia ze auto co ma 130.000 je ukrutne za hranicou zivotnosti a treba kupovat nove 1.0i rodinne turbo...
Aj v nasej krasnej dzahamarii ked niekto byva na Spisi alebo Orave a maju teda dva mesiace uplne bezne -15 stupnov alebo menej, tam by som do 5W-xx olejov nesiel. Hladal by som 0W-xx (nie je to nutnost ale proste je to technicky lepsie pre tie motory v dosledku cerpatelnosti oleja pri tych nizkych teplotach). Ked je niekto v Bratislave, 0W naozaj nepotrebuje lebo tie tri stupne pod nulou co boli dvakrat celu tuto "zimu" si to nevyzaduju, avsak zase nevidim dovod neist do xW-40 ked specifikacia vyrobcu take umoznuje. Kto rad jazdi po dialnici 130+ tam by som o oleji xW-30 zase nerozmyslal z dovodov teplotnych samozrejme pri dodrzani specifikacii vyrobcu.
Shell hovori ze pri teplote oleja 200 stupnov v prevodovke ho ODPALIS za 25 minut. Este raz : po 25 minutach prace oleja v takychto podmienkach je olej totalne vycerpany a NEPOUZITELNY. Pri beznej jazde mas v automate okolo 100 az 140 stupnov v lete. Mimochodom toto je jeden z dovodov preco sa MUSIA v automatoch oleje menit a v manualoch netreba, toto je dovod preco DSG vynucuje vymenu olejov po MAXIMALNE 60.000km, v prevadzne mestskej prevadzke [!!!!] este skorej.
Pri olejoch by som pozeral technicke listy, HTHS viskozitu (pozor na hranicnu hodnotu 3.5), alkalicku zasobu TBN. Pokial jazdis kratke zimne jazdy s prevazne studenym motorom, dolezity je aj viskozity index a viskozita pri nizkych teplotach a ZE SA V TOMTO PARAMETRI OLEJE TEDA SIALENE LISIA !!! Vie to povedat aj kazdy majitel prevodovky kde nalial oleje 75W-80 namiesto 75W-90 a ani tam nie je olej ako olej, najdete na internete kopec veci "po vymene oleja v prevodovke sa mi zrazu sialene tazko radi za studena"...
PS: prave toto leto, 2015, som videl najviac vozov na krajnici. Nikdy v zivote som nevidel tolko odstavenych aut ako tento rok cestou domov z Italijánska, zhruba 30 vozov [!!!], pretoze bolo 38+ stupnov celu cestu. A vidis... ako malo staci aby zlyhala technika a za aky kratky cas. A ze to boli aj 2010+ Pasatty, Ocktavie, taketo nove vozy... ziadne stare haraburdy spred roku 1980.
Nenechajte vyrobcov odrbavat vas na olejoch, nic neusetrite ked budete olej menit po 40.000km namiesto po 20.000km a akurat mozete dojst do superdrahych oprav. Oleje PRIAMO vplyvaju na zivotnost vaseho DPFka ak mate, na zivotnost a zanasanie turba (pretoze sa tym istym olejom MAZU LOZISKA TURBA a ked je olej naprd tak sa obrusuju namiesto mazania, ze a pretoze sa chladia zaroven), pretoze vsetci vedia ze 1.5dci motor od Renoltu je houno a nic neprezije a ze sa mu vymaluju loziska dole na motore - no jasne, ked tam mas oleje 30k az 40k km tak bodaj by nie, staci TROSKU PODDIMENZOVANA SUCIASTKA a ides srat kocky. Poznam zopar majitelov 1.5dci, menia oleje po 10k az 15k km, nemaju ziadne problemy s motorom a maju aj cez 400k km. Toto sa ziadny 40k vymenny interval nemoze dozit.
Ako Zoom hovori, je vzdycky lacnejsie repasovat turba a kriesit umrety motor nez vymienat olej "predcasne", teda po 15k km. Kedysi to bola norma, dnes kazdy SOMAR co kupi novy tragac za 30.000eur potrebuje USETRIT 200eur pocas celej zivotnosti auta na "predcasnych" vymenach oleja... ked menis oleje po 30k km a na aute otocis 200k km, mas to sest vymen oleja. Keby si menil po 15k km, mal by si dalsich sest ZBYTOCNYCH, teda 6x 25eur plus filter = 200eur ako pisem.
No neni to fasa, usetrit 200eur pri najazdenych 200.000km a prepade hodnoty auta o 20.000eur plus palivovych nakladoch 13.000eur plus poistkach 4.000eur plus pneumatikach za 3.000eur plus dalsich tisicoch nakladov ? To je taka fasa polozka za oleje ktora ta uplne vytrhne !!!
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
naschval novy prispevok : viem ze vyrobcovia hovoria ze 30.000 vymenne intervaly. Aj Opel hovoril ze 50.000km a uz nehovoria.
Vyrobcovia NUTNE POTREBUJU aby sa vam tragace kazili a aby ste si museli kazdych 5-7 rokov kupit novy. Ich zaujmom ANI NAHODOU nie je aby auta vydrzali 15-20 rokov ako kedysi. To by bol MEGAPRUSER !!
Takze to velmi jednoducho dokazali "usporou nakladov pre zakaznikov"... vymienajte oleje po 30k km. Viete ako strasne vela usetrite ? Tie sproste tri roky alebo 60.000km co vam davame zaruku to vydrzi a potom nas to tesi ked sa vam motor pokazi.
Kedysi motory boli ukrutne menej natlakovane a narocne ako su dnes. Zvysuje sa vsetko, litrovy vykon, tlaky a teploty v motoroch, preplnania 1.2baru co boli na 96kW 1.9tdi su dnes z rise snov a atakujeme dva bary v mikroturbinkach... presnost a narocnost a tolerancie su ukrutne mensie. Tak to zabijeme vymenou oleja nie po 15k km ako kedysi ale po 40k km, paraaaaaaaaaada.
Ved sa zamyslite. Mercededes v Bratislave ODMIETOL vymenit olej pred dovrsenim predlheho intervalu. Audi odmietalo vymienat oleje v automatickych prevodovkach. Zivotnost vozov NEMOZE byt vacsia.
Ze nie ? A su to vase vozy, vase peniaze.
PS: uplne najlepsi su ti managerkovia firemneho vozoveho parku ktorym by som nedal riadit ani opretie bicykla o stenu. Cim dlhsie intervaly vymen oleja, tym samozrejme lepsie lebo sme strasne usetrili. Kde sa im tie drbnute kotrby stihli pokazit... to mi je zahadou.
Vyrobcovia NUTNE POTREBUJU aby sa vam tragace kazili a aby ste si museli kazdych 5-7 rokov kupit novy. Ich zaujmom ANI NAHODOU nie je aby auta vydrzali 15-20 rokov ako kedysi. To by bol MEGAPRUSER !!
Takze to velmi jednoducho dokazali "usporou nakladov pre zakaznikov"... vymienajte oleje po 30k km. Viete ako strasne vela usetrite ? Tie sproste tri roky alebo 60.000km co vam davame zaruku to vydrzi a potom nas to tesi ked sa vam motor pokazi.
Kedysi motory boli ukrutne menej natlakovane a narocne ako su dnes. Zvysuje sa vsetko, litrovy vykon, tlaky a teploty v motoroch, preplnania 1.2baru co boli na 96kW 1.9tdi su dnes z rise snov a atakujeme dva bary v mikroturbinkach... presnost a narocnost a tolerancie su ukrutne mensie. Tak to zabijeme vymenou oleja nie po 15k km ako kedysi ale po 40k km, paraaaaaaaaaada.
Ved sa zamyslite. Mercededes v Bratislave ODMIETOL vymenit olej pred dovrsenim predlheho intervalu. Audi odmietalo vymienat oleje v automatickych prevodovkach. Zivotnost vozov NEMOZE byt vacsia.
Ze nie ? A su to vase vozy, vase peniaze.
PS: uplne najlepsi su ti managerkovia firemneho vozoveho parku ktorym by som nedal riadit ani opretie bicykla o stenu. Cim dlhsie intervaly vymen oleja, tym samozrejme lepsie lebo sme strasne usetrili. Kde sa im tie drbnute kotrby stihli pokazit... to mi je zahadou.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3375
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Bežný človek spozná rozdiel? Ja stále nevidím jediný dôvod priplácať za "lepší" olej. Radšej skrátiť výmeny tak, ako si tu obsiahle opísalmp3turbo napísal:aj ked tie oleje splnaju specifikaciu, niektore oleje su "v tom splnani" proste lepsie ako mnohe ine oleje.
Aké bonusy mi prinesie použitie napr. oleja Motul 5w40 namiesto v mojom prípade originál oleja GM Dexos 2 5w30? Dovolím si tvrdiť, že okrem rozdielu v cene, žiadne iné merateľné rozdiely nebudú.
Ak sa mýlim, prosím oprav ma.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
teoreticky sa ti motor nepokazi namiesto pokazi pri 140k km. Existuju hranicne situacie ktore sa nedaju krcmovou debatou vyriesit a prinasa ich len sam zivot - videl som na oleji zdochnute BMW 335i teda dvojturbo s 89.000km, majitelka zena od novoty. Olejovy interval samozrejme dlhy. BMV Bratislava zahlasilo ze len vycistenie motora sa rovna 2500 eur plus potom naprava skod.
Z veselsieho sudka : http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nov ... mercedesy/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nov ... /obrazek/2
Maybach zalubeny do druheho Maybachu v Rusku sme videli ?
Rebricek spolahlivosti motorov za rok 2015 vyhodeny pred dvomi tyzdnami neprinasa nic nove, Chrysler o pikonano chlp druhy za Range Roverom, Skoda na 25 mieste, WV niekde v prdeli vzadu tridsatdva ci tak nejak, Ojdi A4 B8 najporuchovejsie motory vobec. Warranty Direct, klasika. Renault sa drzi vyborne, stvrte respektive prve miesto relativne vo vztahu ku kilometrom / absolutne. Silno prekvapil SsangYong, ked si preberieme ake motory pouzivaju a kde je ich "materska znacka".
Z veselsieho sudka : http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nov ... mercedesy/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nov ... /obrazek/2
Maybach zalubeny do druheho Maybachu v Rusku sme videli ?
Rebricek spolahlivosti motorov za rok 2015 vyhodeny pred dvomi tyzdnami neprinasa nic nove, Chrysler o pikonano chlp druhy za Range Roverom, Skoda na 25 mieste, WV niekde v prdeli vzadu tridsatdva ci tak nejak, Ojdi A4 B8 najporuchovejsie motory vobec. Warranty Direct, klasika. Renault sa drzi vyborne, stvrte respektive prve miesto relativne vo vztahu ku kilometrom / absolutne. Silno prekvapil SsangYong, ked si preberieme ake motory pouzivaju a kde je ich "materska znacka".
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Turbo: k tym svetlam treba doplnit, ze v USA je zakaz pouzivat vyrezavanie u xenonov, resp. matrix LED svetla.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia
Chlapci a dievcatka, nedisponujete tu niekto stahovakom na gulove capy? A ak ano, boli by ste ho ochotní požičať na zajtra za nejaku primeranú protihodnotu? Samozrejme vrátim
Dnes som sa s velkym nadsenim pustil do vymeny poloos, dokonca som bez vacsich problemov uvolnil maticu na naboji, uvolnil kosti na stabilizatore ... a stroskotal som na poondiatom spodnom gulovom cape, ktory zmrd jeden nechcel vyskocit
Dnes som sa s velkym nadsenim pustil do vymeny poloos, dokonca som bez vacsich problemov uvolnil maticu na naboji, uvolnil kosti na stabilizatore ... a stroskotal som na poondiatom spodnom gulovom cape, ktory zmrd jeden nechcel vyskocit
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať