Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
a este si zabudol ze telsa nema 17.5 hmotny zotrvacnik so spojkou a mekano tanier, brzdy tak isto vydrzia omnoho dlhsie ako na klasickych autach, kedze väčšinou brzdi rekuperacia (ak nejazdiš ako pizza donáška). nema to ani prevodovku slavnu z VW ktorej axialno-radialne ložisko na predlohe vymšľali opice v zoo (6Q). Ďalej štarter, alternator je toho viac, ak by bola tesla správne navrhnuta, tak by sa tam nemalo mat velmi co kazit (okrem opotrebovania baterky, podvozku, gúm, bŕzd atď)
Re: Všeobecná diskusia
zase tak blby nie som, aby som si kupil novy VW preto ma ani take veci nenapadli
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Tesla je zasa len evolúcia - elektromobil tu bol už hodne dávno, to že sa skrz X dôvodov nepretavil do podoby normálneho automobilu je len preto, lebo sme ako tupci kupovali dízle benzíny ako na bežiacom páse. Tak prečo to meniť? Prečo na úrovni korporácie zavádzať zmenu ak mi môj biz ide? (ide ako ide všakže ...).
Preto sa muselo naisť indivídum, ktoré to spraví v rámci "hoby" a po určitých iteráciách vydá niečo "prijatelné". Tesla je v total plienkach a považujem za mega somarinu predobjednať si ju, i keď určite ide o dobrú investíciu... no z praktického hlasika by som počkal, ako bolo napísané, motor nie je všetko, to ani zdaleka, a ten interiér je skutočne až príliš priemerný a pre mňa to ani ten tablet nezachráni
Preto sa muselo naisť indivídum, ktoré to spraví v rámci "hoby" a po určitých iteráciách vydá niečo "prijatelné". Tesla je v total plienkach a považujem za mega somarinu predobjednať si ju, i keď určite ide o dobrú investíciu... no z praktického hlasika by som počkal, ako bolo napísané, motor nie je všetko, to ani zdaleka, a ten interiér je skutočne až príliš priemerný a pre mňa to ani ten tablet nezachráni
Re: Všeobecná diskusia
mne sa do normalnej prevadzky pacil opel ampera..
len cim viac najazdis, tym je to menej efektivne, ale aspon neostanes nikde vyssiet kedze to ma vlastny generator.
Ale zbytocne veci na kazenie a vozenie mrtvej vahy.
len cim viac najazdis, tym je to menej efektivne, ale aspon neostanes nikde vyssiet kedze to ma vlastny generator.
Ale zbytocne veci na kazenie a vozenie mrtvej vahy.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
tesla je len betatest. neodsuduzjem ludi co to kupia, pretoze vdaka nim ide vyvoj dopredu. Tak sito si niekto nekupi teslu koli interieriu. ide skor o individualitu, mat nieco co ma malo kto. nie je to family daily car
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: Ne 11. Sep, 2011, 11:26
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
Myslim si ze elektromobily kym sa presadia este potrva a nielen preto ze ropne spolocnosti ale aj preto ze tie fabriky na auta potrebuju auta predavat ked chrlia kopec aut denne a asi rychlo si zasytia trh autami kde su elektromotory bez prevodoviek jednoduche veci kde zlyha ovela menej veci ako pri spalovacom motore. Maju v ceste kopec spomalovacov k tomu aby sa presadili a nahradili sucastne. Technologii je kopec a v Bratislave najviac pouzitelne tlmice co vyrabaju elektrinu
-
- Používateľ
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: Ne 11. Sep, 2011, 11:26
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
Myslim si ze elektromobily kym sa presadia este potrva a nielen preto ze ropne spolocnosti ale aj preto ze tie fabriky na auta potrebuju auta predavat ked chrlia kopec aut denne a asi rychlo si zasytia trh autami kde su elektromotory bez prevodoviek jednoduche veci kde zlyha ovela menej veci ako pri spalovacom motore. Maju v ceste kopec spomalovacov k tomu aby sa presadili a nahradili sucastne. Technologii je kopec a v Bratislave najviac pouzitelne tlmice co vyrabaju elektrinu
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
IMHO, ten hlavny dovod by som tipoval primarne na baterie. Tesla model S (napr. P85D) ma baterie o kapacite 85 kWh, tieto pritom vazia ca. 600 kg (cele vozidlo nieco cez 2t), zaberaju pomerne dost miesta (pri rozumnom navrhu, ako v tesle, sa vplyv da minimalizovat) a zabezpecia vozidlu dojazd okolo 400 km (ale napr. po dialnici vyrazne menej, neviem ako sa do toho rata vykurovanie, ...), plus samozrejme pomale dobijanie. Naproti tomu mame napr. benzin, kde 60l nadrz vazi cca. tych 60 kg aj s vlastnou hmotnostou nadrze, zabezpeci dojazd podla vozidla 500-800 km a doplni sa za 5 minut.Broslowski napísal:Tesla je zasa len evolúcia - elektromobil tu bol už hodne dávno, to že sa skrz X dôvodov nepretavil do podoby normálneho automobilu je len preto, lebo sme ako tupci kupovali dízle benzíny ako na bežiacom páse.
Ak vezmeme do uvahy, ze vozidla so spalovacimi motormi presli dlhym vyvojom, tak tesla spravila toho vela za tych par rokov. Problemom je nadalej vyvoj baterii. Tu bohuzial neplati ako vyvoj podobny polovodicom, kedy sa nam nasobia vykony kazdych par rokov, bohuzial baterky sa dlhodobo vyvyjaju rel. lineranym tempom (narast kapacity o 11%/ca. 120 mAh rocne, podla zdroja) : https://www.google.at/search?q=battery+ ... GGio3MM%3A
Ked k tomu priratame pomerne mizerne zasoby litia na zemi, tak pokial sa nenajde prielom v technologii baterii (resp. moznosti hromadnej vyroby pokrocilejsich technologii), tak to tak ruzovo s elektrickymi vozidlami do buducnosti nevyzera. Ale rad by som sa mylil, lebo uz vozidlo s dojazdom ca. 300 km pri zachovani rozumneho komfortu (kurenie/chladenie, ...) by mi na bezne fungovanie stacilo, elektriku k parkovaciemu miestu na dobijanie by som uz vedel dotiahnut.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
akoze samozrejme o bateriach to je, ale:
>> zabezpecia vozidlu dojazd okolo 400 km (ale napr. po dialnici vyrazne menej,
cista blbost: http://www.topspeed.sk/tesla-model-s-pr ... itie-/7154
to mi nepride "vyrazne menej" ako 400km. Okej, isli pomaly ("na diaľnici, so zapnutým tempomatom, 110 a 100 km/h") ale 105 idem ja z Bratislavy do Mnichova a dojdem presne o polhodinu pomalsie ako clovek ktory celu trasu ide podla predpisov teda 130 na dialnici, 120 tam kde je znacka 120, 100 tam kde je znacka 100... a to je uz teda aka trasa a hovorim len o polhodinu dojdem pomalsie. To je vyskusane velakrat, to nie je domnienka.
Zase nie kazdy potrebuje dennondenne jazdit po dialnici a/alebo 400km. Drtiva vacsina sudruhov sa moce 20km okolo komina. Neviem kolko percent to je, ale proste vacsina ludi jednoducho nejazdi 100km+ denne. Bratislava -> Senec dedina a naspat nie je zdaleka 100km dohromady "idem do roboty pridem domov".
>> plus samozrejme pomale dobijanie.
toto je tiez neprilis dobry argument. http://style.hnonline.sk/auto-moto/5487 ... onabijacky
Nové nabíjačky od spoločnosti Tesla totiž dovoľujú nabiť ich elektromobil na 80 percent kapacity za 40 minút. A to je asi niečo cez 300 kilometrov. Je to najrýchlejší spôsob nabíjania elektromobilov na svete.
okej, 40 minut je ukrutne viac ako nam trva tankovanie smradlavej zbrndy dnes, ale podla mna je to tolerovatelne v procese cestovania a potom sa uz zase bavime o realnom dojazde okolo 700km. Mas 400km zasobu od plneho nabitia plus za 40 minut dotrepes dalsich ~300km, cize prejdes celkovo 700km a to je uz teda parada. Na takej ceste si musis zastavku spravit tak ci tak, isteze sa najdu blazni ktori to spravia na jeden sup ale to je proste blbina, po 250km sa zastavim na 20 minut, natiahnem, zajogingujem, dam kavicku zatial sa nabijam (150km za 20 minut), potom idem dalsie dve a pol hodiny, zase sa zastavim na 20 minut a zase mam dalsich 150km k dobru KEBY BOLA TAKA HUSTA SIET RYCHLONABIJACIEK.
Hovorim, 700km denne a/alebo na jeden prietah nejazdi skoro nikto z nas. Skoro nikto. Ked ides na dovolenku k moru, isteze, to je ina rozpravka a aj viac ako 700km, ale DENNE / PRAVIDELNE proste 700km len tak nebehame. Ano, jednoznacne uznavam ze DNES ALEBO ZAJTRA elektrovehykel nedokaze nahradit spalovacie vozidlo a ano, ani dnes ani zajtra nebudu nakladaky na baterky. Ale niekde zacat treba.
Baterie, jasnacka ze toto je absolutne najvacsi problem nielen automobilizmu, ale vsetkeho. Nechcel by si telefon co by vydrzal dva tyzdne bez nabijania ? Notebook co by isiel od pondelka do stredy ? Ja by som chcel.
Tvoja posledna veta je fenomenalna. Presne o tom je Tesla a presne o tom su dalsie DNESNE elektrotragace.
>> zabezpecia vozidlu dojazd okolo 400 km (ale napr. po dialnici vyrazne menej,
cista blbost: http://www.topspeed.sk/tesla-model-s-pr ... itie-/7154
to mi nepride "vyrazne menej" ako 400km. Okej, isli pomaly ("na diaľnici, so zapnutým tempomatom, 110 a 100 km/h") ale 105 idem ja z Bratislavy do Mnichova a dojdem presne o polhodinu pomalsie ako clovek ktory celu trasu ide podla predpisov teda 130 na dialnici, 120 tam kde je znacka 120, 100 tam kde je znacka 100... a to je uz teda aka trasa a hovorim len o polhodinu dojdem pomalsie. To je vyskusane velakrat, to nie je domnienka.
Zase nie kazdy potrebuje dennondenne jazdit po dialnici a/alebo 400km. Drtiva vacsina sudruhov sa moce 20km okolo komina. Neviem kolko percent to je, ale proste vacsina ludi jednoducho nejazdi 100km+ denne. Bratislava -> Senec dedina a naspat nie je zdaleka 100km dohromady "idem do roboty pridem domov".
>> plus samozrejme pomale dobijanie.
toto je tiez neprilis dobry argument. http://style.hnonline.sk/auto-moto/5487 ... onabijacky
Nové nabíjačky od spoločnosti Tesla totiž dovoľujú nabiť ich elektromobil na 80 percent kapacity za 40 minút. A to je asi niečo cez 300 kilometrov. Je to najrýchlejší spôsob nabíjania elektromobilov na svete.
okej, 40 minut je ukrutne viac ako nam trva tankovanie smradlavej zbrndy dnes, ale podla mna je to tolerovatelne v procese cestovania a potom sa uz zase bavime o realnom dojazde okolo 700km. Mas 400km zasobu od plneho nabitia plus za 40 minut dotrepes dalsich ~300km, cize prejdes celkovo 700km a to je uz teda parada. Na takej ceste si musis zastavku spravit tak ci tak, isteze sa najdu blazni ktori to spravia na jeden sup ale to je proste blbina, po 250km sa zastavim na 20 minut, natiahnem, zajogingujem, dam kavicku zatial sa nabijam (150km za 20 minut), potom idem dalsie dve a pol hodiny, zase sa zastavim na 20 minut a zase mam dalsich 150km k dobru KEBY BOLA TAKA HUSTA SIET RYCHLONABIJACIEK.
Hovorim, 700km denne a/alebo na jeden prietah nejazdi skoro nikto z nas. Skoro nikto. Ked ides na dovolenku k moru, isteze, to je ina rozpravka a aj viac ako 700km, ale DENNE / PRAVIDELNE proste 700km len tak nebehame. Ano, jednoznacne uznavam ze DNES ALEBO ZAJTRA elektrovehykel nedokaze nahradit spalovacie vozidlo a ano, ani dnes ani zajtra nebudu nakladaky na baterky. Ale niekde zacat treba.
Baterie, jasnacka ze toto je absolutne najvacsi problem nielen automobilizmu, ale vsetkeho. Nechcel by si telefon co by vydrzal dva tyzdne bez nabijania ? Notebook co by isiel od pondelka do stredy ? Ja by som chcel.
Tvoja posledna veta je fenomenalna. Presne o tom je Tesla a presne o tom su dalsie DNESNE elektrotragace.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
mas zdroj k tym malym zasobam litia? kolko m3 dokazu vyrobit, 5 milionov alebo 10 s touto zasobou?maniak napísal:Ked k tomu priratame pomerne mizerne zasoby litia na zemi, tak pokial sa nenajde prielom v technologii baterii (resp. moznosti hromadnej vyroby pokrocilejsich technologii), tak to tak ruzovo s elektrickymi vozidlami do buducnosti nevyzera.
tesla nie je betatest, dovod tuto> https://www.teslamotors.com/en_GB/super ... edirect=no
minimalne tesla nastartovala vyvoj elektromobilov, leaf aj ampera existuju vdaka aute tesla roadster
to, ze interier v mS nie je bohvieco je pravda, za mna hlavne kvoli zadnym sedackam - poucili sa a spravili 'premium interior', ktory ma predne sedacky o dost lepsie ako boli prve verzie, interier mX sa mi paci este viac kvoli 5 plnohodnotnym sedackam ale neviezol som sa v nom.
nedostatok akychkolvek ovladacich/zobrazovacich prvkov v m3 asi vyriesi HUD displej, este bude part2 reveal, ktory to snad potvrdi, fakt je to take hrozne, ze tam nic nie je? par stran dozadu tu bola debata, ze vodica rozptyluje plno blbosti a asistencne systemy len vsetko zjednodusuju a nicia schopnosti vodica no a tuto to je jednoduche ako na motokare, plus priecka za napravou je posunuta dopredu, sedi sa viac vpredu a vodic ma ovela lepsi vyhlad na cestu
dufam, ze interier bude lepsi ako v mS, kedze sa uz poucili a mozu ho vylepsit
poriadne interiery budu ked sa zobudia nemci a zacnu robit normalne elektroauta, tesla nie je odkazana robit top interiery, ved teraz maju problem stihat vyrabat mX a vyrobit 300k rezervovanych m3 tiez nebude sranda
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
vsetci sa tu ohanaju dojazdom a prdkaju si denne do prace 10km tam a 10km s5, alebo po obchodoch.
Keby nebola model S, Lex IS 300h a pod take drahe, tak by som siel do toho, resp. ak model 3 budu dodavat v roku 2020, tak jazdenu si kupim v 2022 ?
Keby nebola model S, Lex IS 300h a pod take drahe, tak by som siel do toho, resp. ak model 3 budu dodavat v roku 2020, tak jazdenu si kupim v 2022 ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Turbo: ono je to sice pekne, ale 100-110 kmh nikto po dialnici nejazdi s autom za 100t eur. Resp. ano, male elektroprditka (e.g. Zoe) jazdia za kamionmi v zavetri tych 90kmh, tesly dost casto do tych 100-110 kmh. Model S ma tusim spotrebu okolo 0,4 kW / km pri rychlosti okolo 130 kmh (http://www.hybrid.cz/vyzkouseli-jsme-el ... odel-s-p85), co zrazu da uz dojazd len ca. 200 km (pri kapacite 80% dobitej za tych 40 min dostanes dojazd pri 130 kmh uz len asi 170 km, pricom asi nebudes jazdit do prazdna). V principe nejde o cas, pol hodina hore dole, ale ja napr. pri 110 kmh v aute zaspavam, taktiez je to mierne neprijemne (zalezi od casu/premavky), kedy pri 110 kmh budes musiet bud kazdu chvilu zrychlovat pri predbiehani (alebo brzdit premavku v lavom pruhu) a v pravom je kazdu chvilu kamion.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia
nekupis, lebo to nikto neda pod cenu. V 2022 budu este len odbavovat tych, ktori si model 3 objednaju buduci rokChris napísal:ak model 3 budu dodavat v roku 2020, tak jazdenu si kupim v 2022 ?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
papek: presne, mne osobne ako daily car by to stacilo. Mesacne davam na sukromnom mozno 600km. Pracu mam cca 1km, takze casto idem aj peso. Obcasne vylety na osobnom aute s rodinou, ale nic viac. Na zbytok tu je firemne auto.
tesla je betatest v tom zmysle, ze to este ani zdaleka nieje dotiahnute do konca. Je to vo vyvoji, technologicky je este toho vela co zlepsovat
dovolim si tvrdit ze 80% ludom by bohate stacil momentalny dojazd tychto aut na denne pouzivanie
tesla je betatest v tom zmysle, ze to este ani zdaleka nieje dotiahnute do konca. Je to vo vyvoji, technologicky je este toho vela co zlepsovat
dovolim si tvrdit ze 80% ludom by bohate stacil momentalny dojazd tychto aut na denne pouzivanie
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Bumpy_SK: https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium#Terrestrial
Tak malo je ho v rozumnych koncentraciach na susi, vela je ho v mori. Co je tazitelne, to je otazka. Zasoby su na linku hore, podla ich odkazu 47 je vsak Li povazovane za vzacny material. Odpoveda tomu aj priemerne vytazene mnozstvo za rok. Neviem ale, kolko Li je potrebne pre vyrobu baterie (napr. clanku 18650 / tuzkova bateria).
Tak malo je ho v rozumnych koncentraciach na susi, vela je ho v mori. Co je tazitelne, to je otazka. Zasoby su na linku hore, podla ich odkazu 47 je vsak Li povazovane za vzacny material. Odpoveda tomu aj priemerne vytazene mnozstvo za rok. Neviem ale, kolko Li je potrebne pre vyrobu baterie (napr. clanku 18650 / tuzkova bateria).
FVE 12.45 kWp V/Z