Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

viem - riesenie je sportovy mod od vyroby az do skonania, vtedy radi niekde pri 3000rpm s lahkym plynom. Uplne spravne :)

zoparkrat ma viezli v Ocktaviach a Pasattoch, 70k az 90k km, rozhrkany interier. Hovorim majitelom ze nevadi za 30 000 euvra ?
Ze ani ne.
Ze reku dobre.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

mp3turbo napísal:ah, Elon Musk pre svoje tri firmy dohromady vyčaptal dotacie od statu za... tradaaaaam... 4.9 miliardy dolarov.


Ty kokso päť bukvíc, ty wole mio... dajte tie prachy mne, tiez dokazem Teslu. To sa potom pretrca po svete a vychvaluje sa "ja som hodny tri miliardy dolarov", no doriti ked ti dali 5 tak je to hodne slaby vysledok.

keby to bolo take lahke tak by to uz pred nim hadam niekto uz spravil ciiiiiiii? a boli to urcite dotacie? lebo mal pozicku, ktoru tusim uz splatil, ak sa myslia dotacie pri kupe auta, norsko ma snad este viac. a tych 5 miliard nie je za jeden rok a hlavne to ma kazdy vyrobca elektrickych vozidiel!
Chris napísal:ved male elektricke auta vyrabaju golf gte, mini cooper E a pod. len tam je dojazd 100-200km.
Aj ini mali a aj maju, ale vacsinou su to auta na splnenie kvot (v californii napr), na vyhovorenie sa. ved vw konzern ma aj koncepty na dlhe trasy, koncepty rozumej, ze sa to da vyrobit, dolezite je, ze by vacsim vyvojom konkurovali sami sebe, to ako by tesla spravila model s za 30k so spalovakom, blbost. sef fiatu prosil ludi nech nekupuju 500e, lebo to je velmi stratove auto. funguju a predavaju sa auta ako kia soul ev, nissan leaf, peugeot ion, renault zoe, ktore funguju ako funguju, cize nie velmi atraktivne auta
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

kde by som zohnal plechove (nejaky hlinik alebo antikor) vymedzovacie kruzky ? resp kludne aj nehal vyrobit ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

dnes ma obehla cierna P85D s PE znackami s teslaclub nalepkou na dialnici medzi BA-Wien a supal si to tak 150-160.

Uz ju chalan vymenil ci ako ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
scarinko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2695
Dátum registrácie: Po 08. Nov, 2004, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scarinko »

tak auticko bolo u dochtora dneska na preventivke
cenovka 88,38 evra, basa vlastni (material)
olej + filtre 55,38 evra
asi mi vymenili ziarovku lebo som nasiel v priehradke polozenu jednu co tam nebola
+ klucik mi vymenia na zaruku lebo tlacitka z gumy uz popraskali a chceli by vypadnut
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Asnod »

Oplati sa mi menit olej na aute po najazdeni 11k km a sedi v aute uz dva roky alebo v tom FSIcku este nejake 4k pozije? V aute mam teraz castrol longlife 3. Novy mam uz kupeny, motul 8300 xclean, olej som mal v plane menit kedze som nevedel kedy naposledy bol meneny, vcera som nasiel listok zo servisu so zaznamom z poslednej vymeny s poctom km.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

rozhodne oplati. Naratam ti takto kolko penazi ta stoji predcasna vymena, ak tam olej nedrzis 15k km ale len 11k km :

cenovka za olej : 40 eur
cenovka za filter : 10 eur
robotu neviem aku mas, ale ta by bola rovnako draha bez ohladu na najazdene kilometre, cenovku teda zanedbavam

celkovo olej s filtrom stoji 50 eur. Ked ho vymenis "predcasne" 4,000km z 15,000, vlastne tym stratis 4000/15000 = styri patnastiny z tej sumy hore, cize 50 eur x 4 deleno 15 = 13,33eur.

Uznaj, raz za 11.000km si dovolis len tak vyhodit von z okna 13 eur (kolko ta stalo palivo ? pneumatiky na ten najazd ? amortizacia vozu ? Prepana ved za 13 eur dnes kupis styri krabicky cigariet ktore vydrzia styri dni)...

tie prachy navyse nevyhadzujes von z okna - za tieto peniaze robis ukrutne dobre svojmu motoru, ktory statisticky dostava velku sancu vydrzat daleko dlhsie a nepokazit sa, cim sa vlastne ochranujes pred mnohotisicovymi investiciami za opravu. Ked budes pocas celeho vlastnictva auta menit oleje takto "predcasne", vyhodis do vzduchu povedzme 100 eur a to uz by si musel najazdit dobrych 150.000km a pri tychto kilometroch proste STOVKA nehraje absolutne ziadnu ulohu z hladiska penazi, ALE Z HLADISKA TECHNICKEHO JE TO OBROVSKY ROZDIEL PRE MOTOR.

Moj vedecky zaver : raz za 11.000km vyhodit von z okna 13 eur a mat motor v lepsej kondicii je neskutocne VYHODNA vec.
Moze si na to pozerat kto chce ako chce, moze argumentovat ze oleje vydrzia 30.000km (houno vydrzia, oni "vydrzia" aj 80.000km a nikto z nas to nerobi), proste ja tych 13 eur jednoducho mam a dam do takej "zbytocnej" veci ako je spravit motoru dobre.

Nic kritickejsie ako olej a mudreho majitela tvoj motor nikdy nemal a nebude mat.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Pi 15. Apr, 2016, 16:53, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Asnod »

A nieje teda lepsie tam vymienat olej castejsie ako tam liat tie long life oleje? Resp. podla coho vyberat olej a interval.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vobec to nie je zla myslienka. Neviem ci pre TSI/FSI najdes nejaky olej ktory nie je longlife (priznam pravdu ze neovladam normy), ale vymenou oleja po 11.000km este nikto nikdy nic nepokazil - prave naopak.

Ta matematika je proste neuprosna, neusetris nic (auto padne na hodnote o vela tisicov eur a tu ideme setrit stovku na oleji ?) akurat si mozes vyrobit zbytocny problem s motorom, zvlast motorom ktory je ZNAMY tym ze vcelku rad karbonuje. A preco ? Pretoze oleje.

Oleje sa vzdy vyberaju podla predpisu vyrobcu - pripadne kto je mudrejsi tak moze podla vlastnej hlavy. Interval znovu urcuje vyrobca avsak ten je pod tlakom nakladovosti ktoru vnimaju zakaznici (ani jeden jediny fleetovy manager nekupi auto ktore ma vymenny interval 15.000km, vsetci budu kupovat take co maju 40.000km a tipni si preco) - vzdy mozes veselo skratit vymenny interval predpisany vyrobcom, spravis len a len dobre.

Jasneze netreba olej menit kazdych 4.200km, to je blbost, ale proste 30.000 je moc, sialene moc, zvlast pre diesliky (ktore maju olej cierny len co prides z vymeny zo servisu domov) a zvlast pre kratke studene mestske jazdy. VZDY doporucujem prisposobit vymenne intervaly tak, aby si PRED ZIMOU nasypal novy olej : je predsa blbost jazdit cely rok 15.000km na oleji a potom ked pride zima -15 stupnov (Spisska? mam odtial zenu a zoparkrat som tam zazil skoro -30) mat olej ktory uz zdaleka nema vlastnosti noveho a menit po zime ked bude mat 21.000km. Vzdy je lepsie v novembri ked nastane nula stupnov vymenit olej a v decembri ked uderi -15 mat olej ktory ma za sebou 1.000km a mesiac... to da predsa rozum, ze ?


Cize ked vyrobca povie ze do tvojho motoru idu oleje s normou vw507.00 na 30.000km pripadne dovtedy dokial pocitac nevypyta vymenu, veselo mozes pouzit oleje vw507.00 AKEJKOLVEK znacky a vymenit ich po 10.000km. Tym spravis len a len ukrutne dobre. Ano, stoji to nejake MALE peniaze, ktore su vsak UPLNE ZANEDBATELNE v celkovych nakladoch na vlastnictvo auta (zrataj si kolko ta stoji benzin na 150.000km a potom porovnaj so stovkou za oleje "zbytocne navyse").

edit : cena paliva na 150.000km pri spotrebe 7 litrov na 100km :
150.000 km deleno 100km krat 7 litrov krat 1.3eur za liter (benzin bol 1.60 minuly rok, ze?) == 13650eur
Kde su este pneumatiky ? Styri sady (40.000km jedna) po ~500eur = dalsich 2000eur
Kde su havarijne poistky na auto ? Povedzme 4 alebo 5 rokov pocas ktorych najazdis 150k km = 4x dalsich ~400eur... 1600eur.
Kde je strata hodnoty auta ? Nove kupis za 20.000eur, po 5 rokoch predas za ~10.000 eur...cize 10.000 eur z penazenky prec !!

Takze to mame okolo 27.000 eur BEZ JEDINEJ OPRAVY. Za "zbytocne" vymeny olejov zaplatis jedinu stovku !!!!!


Ked mi niekto vysvetli tie sracky okolo SETRENIA NA OLEJOCH, tak mu zlozim poklonu. Cele zle hentie 30.000km intervaly, MAXIMALNA TOTALNA SPROSTOST.

PS: cim skor sa ti po zaruke pokazi auto, tym skor si pojdes kupit druhe, ze ? No nech mi niekto nepovie ze toto vyrobcom nevyhovuje...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Asnod »

Prave pre to sa pytam, ako posudzovat kvalitu oleja. Na stranke motulu ked som si navolil oleje pre 2.0 fsi tak mi ich cez 10 vypisalo pre 15t km a asi len dve pre 30t km tak som logicky siahol po tom 30t. oleji, kedze neviem podla coho tam posudit kvalitu, ci to co ma papierovo vyssiu zivotnost je aj to najlepsie co tomu autu pri tak kratkych intervaloch mozem dat.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aj ked treba otvorene priznat ze medzi olejmi su lahke rozdiely - a zvlast ked ich tlacis do hranicnych najazdov a/alebo podmienok - nejako moc to riesit nemusis. Ked ma olej A certifikaciu VW506.00 a ked ma olej B tu istu certifikaciu, mozu ist do tvojho motora bez toho aby si prilis musel spekulovat. Prave od toho je tu certifikacia vyrobcu.

Pre svoje pouzitie mozes V RAMCI danej specifikacie zvolit napriklad viskozitu. Kedze si na Spisi, pravdepodobne by si mal inklinovat k olejom s viskozitou 0W-xx pre zimne pouzitie. Dovod je jasny, rychlejsie mazanie predovsetkym v zime (nie je to univerzalna rada a zavisi aj na inych okolnostiach). Rovnako ked budes zit v Spanielsku, asi je ti prd platny olej 0W-30 zato nieco s viskozitou 5W-40 by sa ukrutne lepsie mohlo uplatnit v horucich letnych mesiacoch ked teploty dosahuju +40 stupnov.

Takisto je dolezita aj preferencia znacky. Ked mas rad XYZ, tak si kludne kupuj. Ja napriklad veselo beriem oleje Mobil1 pricom Kastróly ma nechavaju uplne chladnym. Preco ? Pretoze konkretny Mobil1 olej ma specifikaciu ktoru potrebuje motor co mam - konkretne je to Material Standard 11106 - a tym je 90% diskusii pre mna ukoncenych nadobro. Zaroven preto, lebo uplne rovnaky olej s uplne rovnakym identifikacnym cislom sa nalieva direkt vo vyrobe a predava v autorizovanej sieti Krajzleru pre konkretny model vozu uz dlhu dobu a nebolo tam treba nic menit ... akurat sa nevola Mobil1 ESP Formula blabla ale Mopar ESP Formula blabla a este aj krabicu ma uplne rovnaku, aj font aj vsetky texty takze to asi nebude nahoda. Krajzler suciastky vo svojej sieti oznacuje Mopar, podobne ako Ford napriklad ma prvovyrobu so specifickym oznacenim.

Zlahka dolezite je kupovat tie oleje z overenych zdrojov, napr. autorizovanych predajni. Ked kupujes oleje v internetovych shopoch, moze sa stat ze budes obetou podvodu a namiesto superoleja ABC 0w-40 VW507.00 VW508.00 VW509.00 ti v nejakej krabici pripominajucu original predaju Madit Turbo 10w-40. Nehovorim ze internet shopy su riskantne a uz vobec nie "vacsina" alebo "bezne su oleje falsovane", len proste spominam co sa realne aj u nas stalo.

Keby si chcel moc studovat tribotechniku, mozes zacat napriklad porozumenim parametrov. Konkretne ti povedia tzv. technicke listy jednotlivych olejov. Ukazka :

http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/c ... -0w40.aspx#
kliknut na zalozku Tech.Details a vidis tam :

Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
Viscosity Index 185
MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8
Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92) 230
Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85


ked mas zaujem a vela volneho casu, nastuduj co jednotlive parametre znamenaju a mozeme dat volnu krcmovu diskusiu. Poradim aby si sa zameral na HTHS, TBN (total base number), kedze nemas diesel s DPFkom tak ta moc nevzrusuje "obsah popolceka" teda Sulfated Ash. No a keby si mal prilis vela volneho casu, bobistheoilguy.com forum ti napovie viac a poskytne rozbory pouzitych olejov (UOA, used oil analysis) konkretnych majitelov ktore u nas sotva najdes - niezeby tie rozbory boli pre nas smerodajne alebo platne, avsak poskytuju dalsi vstup do problematiky co sa s tym olejom vlastne deje a akym sposobom ho znehodnocuju motory ktore nie su v dobrej kondicii. Z toho ti vyplynie co sa vlastne vsetko da zistit len analyzou oleja z motora.


Casto menit je zaklad dlheho zivota motora. Nechaj 30.000 intervaly technologickym blbeckom, zijes vlastny zivot. Vsetky motory okolo nas sa uzasne komplikuju, vykony sa splhaju do zavratnych vysok (200kW pri objeme 2.0i v civilnom voze? pred 15 rokmi taketo cisla nemali SUPERSPORTY s dvojnasobnym objemom !!), pridavaju sa turba ktore sa olejom chladia, tocia namiesto 150.000 otacok za minutu cez 300.000, stensuju sa piestne kruzky (preco preboha, v zaujme znizenia trecich odporov == usetrenia 0.000000012 litra paliva na milion kilometrov), valce su natlacene viac na seba cize sa zmesuju prepazky medzi nimi, co to robi s teplotou si skus odvodit sam, vsetky suciastky su vypeckovane do neuveritelnych sil, momentov, teplot, tlakov, sklzov, uhlovych zrychleni a neviemcoho ... meni sa technologia, priamovstrekove motory su inaksie ako stare nepriamovstreky, spolu s predlzujucimi vymenami pre oleje to nemoze znamenat nic dobre.

Ved na to treba len sedliacky rozum. A ani si k tomu nemusis pridat sialeny tlak na cenu kamkolvek sa pozres.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

I shit bricks, ked skryl to sedadlo do podlahy.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to uz mame od 2004 : 5x sedacka do podlahy alebo 150 litrov LPG, cokolvek preferujes, ale ze zabudovany vysavac ?


To uz je jaka kravina :) Radsej by som zobral normalnu 55" telku za prednymi sedackami. Takto si ju musim dorobit sam, trapne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Zubesuch
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1045
Dátum registrácie: Ut 23. Okt, 2012, 18:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Zubesuch »

a nejaku funkcnu normalnu slovensku stranku Chrysler - Lancia nema? Lebo nic neviem najst. A to je dost pruser ak by chceli na slovensku predat aspon 20 aut.

napriek tomu ze prechovavam vseobecny odpor voci skrini na kolesach musim uznat ze Pacifica vyzera byt podareny autiak. Mozno raz ked budu decká. :D
Spoiler: ukázať
PC1=> MB: Asus X99-Deluxe/USB3.1 <|> CPU: Intel Core i7 5820K @ 4,6 GHz / 1.28V <|> Cooler: Cryorig R1 Ultimate <|> RAM: Kingston HyperX Fury Black 4x8GB DDR4 2666 MHz CL15 <|> GPU: furt sa meni <|> SSD1: Samsung 840 Pro 256GB <|> SSD2: Samsung 850 Pro 1TB <|> HDD1: Seagate SV35.5 1TB <|> ext.Storage: AXAGO EE35-XA3 ALINE + WD 1TB RE4 <|> PSU: SuperFlower Golden King 550W + Silverstone Black Singlesleeve Extensions <|> Case: Define R4 + Noiseblocker PK1 a PK2 fans <|> Mouse: Razer Deathadder BE <|> Mouse Pad: Razer Goliathus Alpha Speed <|> OS: W10 pro

PC2=> MB: MSI H87i <|> CPU: Intel i5 4590 <|> Cooler: be quiet! Shadow Rock TopFlow SR1 <|> RAM: Kingston 2x8GB 1600MHZ CL9 <|> GPU: Asus R9 270x 2GB <|> SSD: Samsung 830 128GB <|> HDD1: Hitachi DeskStar 320GB <|> HDD2: WD RED 3TB <|> PSU: be-quiet! Pure power L8 430W CM <|> Case: Define Nano S windowed + Venturi fans <|> OS: W10 pro

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"