Seat Leon TFSI/CUPRA

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ked som bol mladsi a mudrejsi a hlavne som mal viac casu tak sme s fesakmi merali zrychlenie E59 540i - jeeeezisi to bol dobry vozik, skoda ze som ho musel predat. Teraz jak taky somar zhanam nahradu ale to je ina diskusia.

Takze, merali sme zrychlenie. 540i automat, merali sme 5x zrychlenie 0 na 140 podla tachometra, nasu analogovu presnost si asi viete zlogaritmovat sami ale my sme boli velmi spokojni. V kazdom pripade sme sa psychologicky vzdy vosli do 0.1s rozdielu. Takze ziadne zohriatejsie pneumatiky, teplejsi motor a podobne veci nehrali ziadnu ulohu. Benzin sme mali v plastovej flaske z ktorej sme direkt krmili motor, menili sme 95ku a 100vku.

Ziadny rozdiel. Nic. Ani zvuk, ani namerane ciselko - podotykam ze 0-140, proste nic. Rozdiel akurat bol ze pri poslednej jazde zavrsenej rucnou brzdou sme tu zasranu flasku vyliali a zrejme od horuceho motora sa to chytilo - mali sme hasiace pristroje, odniesli to akurat tri elektricke kable a dvoje trenky sa naplnili hnedsim smradlavym.

Odvtedy sme moc nemerali, neviem preco :)


Naspak k tomu benzinu : gratulujem tomu pakovi, s prepacenim a nic osobne, ktory po natankovani 100vky do nadrze v ktorej ma este 5+ litrov 95ky pociti rozdiel. Idealne pri prvom odpale z pumpy, pretoze v trubkach z nadrze do motora ma LITER paliva ktore ziadnym sposobom nepretlaci tou stovkou, v palivovom filtri a naslednych trubkach v motore ma dalsieho pollitra. Tichsi motor, vyssi vykon, aspon o dve sekundy lepsie zrychlenie, ukrutne lepsie zimne startovanie

tak urciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!

a to vsetko navyse na motore co ma 60kW :) ked niekto naprdi 95ku do Dodge Hellcatu s 700+ konmi a potom tam da stovku, ajtak je to placebo ale trosku ine placebo ako takyto benzin vo Fabii 1.0i alebo Renuoalte Megane 1.4i - ked do toho Rencka nasypem letecky kerazin, tak mozno... chapeme sa ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa mp3turbo »

v roku 2010 sa stalo... http://forum.autobazar.eu/na-margo-kval ... 29067.html
ja viem, to bola nafta a tu sa prebera benzin
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa Asnod »

No osobne mam teraz na skusku 100oktan max motion v nadrzi, doteraz som tam lial len fuelsave a vpower 95 a auto mi lahsie startuje, aj teraz v lete... O tom sa kludne budem hadat a za tym si stojim. Niesom stroj ktory to dokaze zmerat tu hlucnost a vykonovo tiez nie ale ziadny iny viditelny rozdiel som v tom nepocitil a ani v spotrebe. :)
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kontrolna otazka - ako moze auto lahsie alebo tazsie startovat, ked ma v poriadku starter a kompresie a nedajboze aj ukostrenie ?

Ja som na nasej 15rocnej Galaxii akurat teraz repasoval starter. Predtym startovalo na prve prevalenie, akurat sa starter nadobro zakusol a proste ani nehlesol, teraz sa len chytim toho kluca a uz motor ide. Starucky vehykel ktory sa toho uz teda fakt narobil (prve tri roky vlastnictva to mal v Rakusku Bosch ktory otocil 240k km, potom to styri roky mala spedicna firma co vozila opatrovatelky takze tie prve tri roky bol hodne slaby zabeh na to co prislo...), traktor 1.9tdi diesel cize tvrde kompresie, unavene vstreky a vsetko.

... kde je sakra benzin s 10.5:1, ved to musi nastartovat len pohladom na spinaciu skrinku.

Som miestny intelektual ? :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa Asnod »

Odbornik do aut niesom ale skor chyti motor :) skor to nastartuje, neviem ako ti to mam viac popisat... Auta pre mna niesu PC ale nieco ako spanielska dedina.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa Snake »

moderne motory potrebuju minimalne jedno pretocenie na nastavenie casovania a pod, nema to ako rychlejsie chytit, tryska vpali zmes do valcov hned po tom co sa splnia podmienky na start, a vie kde ma TDC, ak by na prve vpalenie nechytilo, tak sa to prejavi ako misfire alebo nebodaj to bude doharat vo vyfuku.





.
Používateľov profilový obrázok
flanker
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: Pi 23. Máj, 2008, 20:43
Bydlisko: Brno, ČR

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa flanker »

No neříkejte mi, že 100 benzín může nové auto poničit, pokud má v techničáku 95 Natural a 98.
i7-5960X, i7-6700K, i7-4770K, i7-3770K, FX-9590, FX-9370, FX-8350, FY-8320,FX-8150,FX-8120, A10-7870K, A10-7850K,A10-6800K, A10-5800K, A8-5600K, A8-3870K@3740 MHz, A8-3850, AMD Phenom II x4 980 BE, AMD Phenom II x4 975 BE, AMD Phenom II X6 1100 BE@4314 MHz,Phenom II x6 1090T BE, Phenom II x4 970 BE, Phenom II x4 965 BE C3,AMD A64 x2 4600+ EE,AMD Phenom II X2 560 BE@4000 MHz, Athlon 64 3200+/ 3000+ (939/s754), Intel i7-3930K, Intel Core i7 980X@4550 MHz, core i7 2600K@4950 MHz, :-)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to by nemal.

Inak aj diesle predsa potrebuju casovanie, piest v hornej uvrati na snimaci atd. nie ? Akurat ze nic nebude doharat vo vyfuku a nicit katalyzator.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Blackhawk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2436
Dátum registrácie: St 07. Jan, 2009, 14:12
Bydlisko: Sereď

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa Blackhawk »

mp3turbo napísal:ked som bol mladsi a mudrejsi a hlavne som mal viac casu tak sme s fesakmi merali zrychlenie E59 540i - jeeeezisi to bol dobry vozik, skoda ze som ho musel predat. Teraz jak taky somar zhanam nahradu ale to je ina diskusia.

Takze, merali sme zrychlenie. 540i automat, merali sme 5x zrychlenie 0 na 140 podla tachometra, nasu analogovu presnost si asi viete zlogaritmovat sami ale my sme boli velmi spokojni. V kazdom pripade sme sa psychologicky vzdy vosli do 0.1s rozdielu. Takze ziadne zohriatejsie pneumatiky, teplejsi motor a podobne veci nehrali ziadnu ulohu. Benzin sme mali v plastovej flaske z ktorej sme direkt krmili motor, menili sme 95ku a 100vku.
...
By ma zaujimalo ako ste to merali, riadiaca jednotka sa musi zresetovat/prisposobit na dany benzin, a nechce sa mi verit, ze by ste pri 540i "necitili" rozdiel.

Navyse viacoktanove benziny maju v sebe aditiva, ktore motor cistia, ...

Inak:
Spoiler: ukázať
CPU : AMD Ryzen 5 5600X , MB : ASUS TUF GAMING B550-PLUS , RAM : Patriot Viper 4 Steel Series, 16GB , GPU : GTX1060 , PSU : Corsair TX650M , HDD : Samsung 970 EVO, M.2 SSD
Používateľov profilový obrázok
flanker
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: Pi 23. Máj, 2008, 20:43
Bydlisko: Brno, ČR

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa flanker »

perfekt, našel jsme někde i článek ještě o tom :) No u mě bdue asi rozdíl tak 1-2% :D
i7-5960X, i7-6700K, i7-4770K, i7-3770K, FX-9590, FX-9370, FX-8350, FY-8320,FX-8150,FX-8120, A10-7870K, A10-7850K,A10-6800K, A10-5800K, A8-5600K, A8-3870K@3740 MHz, A8-3850, AMD Phenom II x4 980 BE, AMD Phenom II x4 975 BE, AMD Phenom II X6 1100 BE@4314 MHz,Phenom II x6 1090T BE, Phenom II x4 970 BE, Phenom II x4 965 BE C3,AMD A64 x2 4600+ EE,AMD Phenom II X2 560 BE@4000 MHz, Athlon 64 3200+/ 3000+ (939/s754), Intel i7-3930K, Intel Core i7 980X@4550 MHz, core i7 2600K@4950 MHz, :-)
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa Asnod »

To su vsetko meratelne nie cititelne rozdiely :D
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa Snake »

Blackhawk napísal: By ma zaujimalo ako ste to merali, riadiaca jednotka sa musi zresetovat/prisposobit na dany benzin, a nechce sa mi verit, ze by ste pri 540i "necitili" rozdiel.
Uz peknych par rokov existuje taka vecicka, vola sa to knock senzor.





.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Navyse viacoktanove benziny maju v sebe aditiva, ktore motor cistia, ...

toto predsa nezavisi od oktanov, rovnake alebo lepsie aditiva mozu mat aj 95kove benziny.
Inak tutok kukaj moju babicku jak startuje - stala od piatka dodnes (pondelok) :

https://vimeo.com/165043883


druhy start je "znacne horsi" vies preco ? Zhavice beru okolo tazke desiatky amperov z baterie ktora uz tiez nie je najnovsia, takze po tom prvom starte dostala zahul - zhavenie, start, vypnut, zase zhavenie, zase start, preto bol ten druhy start horsi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6993
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa molnart »

sorry za OT, ale ta pristrojovka vyzera ako z autosalonu. ja tam po dvoch dnoch mam vrstvu prachu
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Seat Leon TFSI/CUPRA

Príspevok od používateľa quicky »

turbo lestiii po veceroch :D

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"