Seat Leon TFSI/CUPRA
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
ked som bol mladsi a mudrejsi a hlavne som mal viac casu tak sme s fesakmi merali zrychlenie E59 540i - jeeeezisi to bol dobry vozik, skoda ze som ho musel predat. Teraz jak taky somar zhanam nahradu ale to je ina diskusia.
Takze, merali sme zrychlenie. 540i automat, merali sme 5x zrychlenie 0 na 140 podla tachometra, nasu analogovu presnost si asi viete zlogaritmovat sami ale my sme boli velmi spokojni. V kazdom pripade sme sa psychologicky vzdy vosli do 0.1s rozdielu. Takze ziadne zohriatejsie pneumatiky, teplejsi motor a podobne veci nehrali ziadnu ulohu. Benzin sme mali v plastovej flaske z ktorej sme direkt krmili motor, menili sme 95ku a 100vku.
Ziadny rozdiel. Nic. Ani zvuk, ani namerane ciselko - podotykam ze 0-140, proste nic. Rozdiel akurat bol ze pri poslednej jazde zavrsenej rucnou brzdou sme tu zasranu flasku vyliali a zrejme od horuceho motora sa to chytilo - mali sme hasiace pristroje, odniesli to akurat tri elektricke kable a dvoje trenky sa naplnili hnedsim smradlavym.
Odvtedy sme moc nemerali, neviem preco
Naspak k tomu benzinu : gratulujem tomu pakovi, s prepacenim a nic osobne, ktory po natankovani 100vky do nadrze v ktorej ma este 5+ litrov 95ky pociti rozdiel. Idealne pri prvom odpale z pumpy, pretoze v trubkach z nadrze do motora ma LITER paliva ktore ziadnym sposobom nepretlaci tou stovkou, v palivovom filtri a naslednych trubkach v motore ma dalsieho pollitra. Tichsi motor, vyssi vykon, aspon o dve sekundy lepsie zrychlenie, ukrutne lepsie zimne startovanie
tak urciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!
a to vsetko navyse na motore co ma 60kW ked niekto naprdi 95ku do Dodge Hellcatu s 700+ konmi a potom tam da stovku, ajtak je to placebo ale trosku ine placebo ako takyto benzin vo Fabii 1.0i alebo Renuoalte Megane 1.4i - ked do toho Rencka nasypem letecky kerazin, tak mozno... chapeme sa ?
Takze, merali sme zrychlenie. 540i automat, merali sme 5x zrychlenie 0 na 140 podla tachometra, nasu analogovu presnost si asi viete zlogaritmovat sami ale my sme boli velmi spokojni. V kazdom pripade sme sa psychologicky vzdy vosli do 0.1s rozdielu. Takze ziadne zohriatejsie pneumatiky, teplejsi motor a podobne veci nehrali ziadnu ulohu. Benzin sme mali v plastovej flaske z ktorej sme direkt krmili motor, menili sme 95ku a 100vku.
Ziadny rozdiel. Nic. Ani zvuk, ani namerane ciselko - podotykam ze 0-140, proste nic. Rozdiel akurat bol ze pri poslednej jazde zavrsenej rucnou brzdou sme tu zasranu flasku vyliali a zrejme od horuceho motora sa to chytilo - mali sme hasiace pristroje, odniesli to akurat tri elektricke kable a dvoje trenky sa naplnili hnedsim smradlavym.
Odvtedy sme moc nemerali, neviem preco
Naspak k tomu benzinu : gratulujem tomu pakovi, s prepacenim a nic osobne, ktory po natankovani 100vky do nadrze v ktorej ma este 5+ litrov 95ky pociti rozdiel. Idealne pri prvom odpale z pumpy, pretoze v trubkach z nadrze do motora ma LITER paliva ktore ziadnym sposobom nepretlaci tou stovkou, v palivovom filtri a naslednych trubkach v motore ma dalsieho pollitra. Tichsi motor, vyssi vykon, aspon o dve sekundy lepsie zrychlenie, ukrutne lepsie zimne startovanie
tak urciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!
a to vsetko navyse na motore co ma 60kW ked niekto naprdi 95ku do Dodge Hellcatu s 700+ konmi a potom tam da stovku, ajtak je to placebo ale trosku ine placebo ako takyto benzin vo Fabii 1.0i alebo Renuoalte Megane 1.4i - ked do toho Rencka nasypem letecky kerazin, tak mozno... chapeme sa ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
v roku 2010 sa stalo... http://forum.autobazar.eu/na-margo-kval ... 29067.html
ja viem, to bola nafta a tu sa prebera benzin
ja viem, to bola nafta a tu sa prebera benzin
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
No osobne mam teraz na skusku 100oktan max motion v nadrzi, doteraz som tam lial len fuelsave a vpower 95 a auto mi lahsie startuje, aj teraz v lete... O tom sa kludne budem hadat a za tym si stojim. Niesom stroj ktory to dokaze zmerat tu hlucnost a vykonovo tiez nie ale ziadny iny viditelny rozdiel som v tom nepocitil a ani v spotrebe.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
kontrolna otazka - ako moze auto lahsie alebo tazsie startovat, ked ma v poriadku starter a kompresie a nedajboze aj ukostrenie ?
Ja som na nasej 15rocnej Galaxii akurat teraz repasoval starter. Predtym startovalo na prve prevalenie, akurat sa starter nadobro zakusol a proste ani nehlesol, teraz sa len chytim toho kluca a uz motor ide. Starucky vehykel ktory sa toho uz teda fakt narobil (prve tri roky vlastnictva to mal v Rakusku Bosch ktory otocil 240k km, potom to styri roky mala spedicna firma co vozila opatrovatelky takze tie prve tri roky bol hodne slaby zabeh na to co prislo...), traktor 1.9tdi diesel cize tvrde kompresie, unavene vstreky a vsetko.
... kde je sakra benzin s 10.5:1, ved to musi nastartovat len pohladom na spinaciu skrinku.
Som miestny intelektual ?
Ja som na nasej 15rocnej Galaxii akurat teraz repasoval starter. Predtym startovalo na prve prevalenie, akurat sa starter nadobro zakusol a proste ani nehlesol, teraz sa len chytim toho kluca a uz motor ide. Starucky vehykel ktory sa toho uz teda fakt narobil (prve tri roky vlastnictva to mal v Rakusku Bosch ktory otocil 240k km, potom to styri roky mala spedicna firma co vozila opatrovatelky takze tie prve tri roky bol hodne slaby zabeh na to co prislo...), traktor 1.9tdi diesel cize tvrde kompresie, unavene vstreky a vsetko.
... kde je sakra benzin s 10.5:1, ved to musi nastartovat len pohladom na spinaciu skrinku.
Som miestny intelektual ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
Odbornik do aut niesom ale skor chyti motor skor to nastartuje, neviem ako ti to mam viac popisat... Auta pre mna niesu PC ale nieco ako spanielska dedina.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
moderne motory potrebuju minimalne jedno pretocenie na nastavenie casovania a pod, nema to ako rychlejsie chytit, tryska vpali zmes do valcov hned po tom co sa splnia podmienky na start, a vie kde ma TDC, ak by na prve vpalenie nechytilo, tak sa to prejavi ako misfire alebo nebodaj to bude doharat vo vyfuku.
.
- flanker
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3134
- Dátum registrácie: Pi 23. Máj, 2008, 20:43
- Bydlisko: Brno, ČR
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
No neříkejte mi, že 100 benzín může nové auto poničit, pokud má v techničáku 95 Natural a 98.
i7-5960X, i7-6700K, i7-4770K, i7-3770K, FX-9590, FX-9370, FX-8350, FY-8320,FX-8150,FX-8120, A10-7870K, A10-7850K,A10-6800K, A10-5800K, A8-5600K, A8-3870K@3740 MHz, A8-3850, AMD Phenom II x4 980 BE, AMD Phenom II x4 975 BE, AMD Phenom II X6 1100 BE@4314 MHz,Phenom II x6 1090T BE, Phenom II x4 970 BE, Phenom II x4 965 BE C3,AMD A64 x2 4600+ EE,AMD Phenom II X2 560 BE@4000 MHz, Athlon 64 3200+/ 3000+ (939/s754), Intel i7-3930K, Intel Core i7 980X@4550 MHz, core i7 2600K@4950 MHz, :-)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
to by nemal.
Inak aj diesle predsa potrebuju casovanie, piest v hornej uvrati na snimaci atd. nie ? Akurat ze nic nebude doharat vo vyfuku a nicit katalyzator.
Inak aj diesle predsa potrebuju casovanie, piest v hornej uvrati na snimaci atd. nie ? Akurat ze nic nebude doharat vo vyfuku a nicit katalyzator.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
By ma zaujimalo ako ste to merali, riadiaca jednotka sa musi zresetovat/prisposobit na dany benzin, a nechce sa mi verit, ze by ste pri 540i "necitili" rozdiel.mp3turbo napísal:ked som bol mladsi a mudrejsi a hlavne som mal viac casu tak sme s fesakmi merali zrychlenie E59 540i - jeeeezisi to bol dobry vozik, skoda ze som ho musel predat. Teraz jak taky somar zhanam nahradu ale to je ina diskusia.
Takze, merali sme zrychlenie. 540i automat, merali sme 5x zrychlenie 0 na 140 podla tachometra, nasu analogovu presnost si asi viete zlogaritmovat sami ale my sme boli velmi spokojni. V kazdom pripade sme sa psychologicky vzdy vosli do 0.1s rozdielu. Takze ziadne zohriatejsie pneumatiky, teplejsi motor a podobne veci nehrali ziadnu ulohu. Benzin sme mali v plastovej flaske z ktorej sme direkt krmili motor, menili sme 95ku a 100vku.
...
Navyse viacoktanove benziny maju v sebe aditiva, ktore motor cistia, ...
Inak:
Spoiler: ukázať
- flanker
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3134
- Dátum registrácie: Pi 23. Máj, 2008, 20:43
- Bydlisko: Brno, ČR
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
perfekt, našel jsme někde i článek ještě o tom No u mě bdue asi rozdíl tak 1-2%
i7-5960X, i7-6700K, i7-4770K, i7-3770K, FX-9590, FX-9370, FX-8350, FY-8320,FX-8150,FX-8120, A10-7870K, A10-7850K,A10-6800K, A10-5800K, A8-5600K, A8-3870K@3740 MHz, A8-3850, AMD Phenom II x4 980 BE, AMD Phenom II x4 975 BE, AMD Phenom II X6 1100 BE@4314 MHz,Phenom II x6 1090T BE, Phenom II x4 970 BE, Phenom II x4 965 BE C3,AMD A64 x2 4600+ EE,AMD Phenom II X2 560 BE@4000 MHz, Athlon 64 3200+/ 3000+ (939/s754), Intel i7-3930K, Intel Core i7 980X@4550 MHz, core i7 2600K@4950 MHz, :-)
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
To su vsetko meratelne nie cititelne rozdiely
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
Uz peknych par rokov existuje taka vecicka, vola sa to knock senzor.Blackhawk napísal: By ma zaujimalo ako ste to merali, riadiaca jednotka sa musi zresetovat/prisposobit na dany benzin, a nechce sa mi verit, ze by ste pri 540i "necitili" rozdiel.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
>> Navyse viacoktanove benziny maju v sebe aditiva, ktore motor cistia, ...
toto predsa nezavisi od oktanov, rovnake alebo lepsie aditiva mozu mat aj 95kove benziny.
Inak tutok kukaj moju babicku jak startuje - stala od piatka dodnes (pondelok) :
https://vimeo.com/165043883
druhy start je "znacne horsi" vies preco ? Zhavice beru okolo tazke desiatky amperov z baterie ktora uz tiez nie je najnovsia, takze po tom prvom starte dostala zahul - zhavenie, start, vypnut, zase zhavenie, zase start, preto bol ten druhy start horsi.
toto predsa nezavisi od oktanov, rovnake alebo lepsie aditiva mozu mat aj 95kove benziny.
Inak tutok kukaj moju babicku jak startuje - stala od piatka dodnes (pondelok) :
https://vimeo.com/165043883
druhy start je "znacne horsi" vies preco ? Zhavice beru okolo tazke desiatky amperov z baterie ktora uz tiez nie je najnovsia, takze po tom prvom starte dostala zahul - zhavenie, start, vypnut, zase zhavenie, zase start, preto bol ten druhy start horsi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
sorry za OT, ale ta pristrojovka vyzera ako z autosalonu. ja tam po dvoch dnoch mam vrstvu prachu
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Seat Leon TFSI/CUPRA
turbo lestiii po veceroch