Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

HellAngel: ono sa to vie v podstate od zaciatku pouzivania priameho vstrekovania u benzinakov. Na druhu stranu, DPF u benzinakov je s najvacsou pravdepodobnostou bezproblemove, nakolko spalovanie v DPF prebieha stale vdaka vyssej teplote vyfukovych plynov. Ber to v principe ako vyssi stupen katalyzatora.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

neverim ze to bude bezproblemove. neverim, ze to nerobia koli tahuniu z nas peniaze
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tiez by som si kacirsky tipol ze benzinove DPFka budu viacmenej bezproblemove a ze budu mat vyssiu zivotnost ako dýzlové. Okrem vyladenia materialoveho inzinierstva (viem, zaciname od nuly ale zase nie od nulovej nuly, predsalen uz mame takmer 15 rokov skusenosti s dieslovymi dpfkami) je tam fakt aj to co zaznelo - vyssie teploty vyfukovych plynov.

Takze daleko jednoduchsie, castejsie, kratsie a uspesnejsie vypalovanie. Nezabudnut na to ze benzinove spalovanie neprodukuje take mnozstvo castic, splodin, sadzi, ktore by to DPF upchavali tak ako diesel, co je zase raz obrovska polahcujuca okolnost.

all-in-all, podla mna o benzinovych dpfkach nebudeme pocut ako o problemovych. Uvidime. Tieto slova si zapamatajme :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

HellAngel napísal:ano to vieme, proste su to chuji. zrazu zistili ze benzin je skodlivejsi ako diesel :facepalm:
to nie je zrazu. je to dane velkostou pevnych castic, ktore vznika ju pri spalovani. pri priamovstrekoch su tak male, ze prejdu celym dychacim systemom. ak to ma robit bordel v plucach, tak som za filter.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

to ja beriem, ze tehcnicky to nevyzera tak hrozne. ja v tom vidim ale leoby a ako dalsiu moznost tahat peniaze z ludi. Nechce sa mi verit tomu samaritanskemu snu, ze to bude bez problemov, hold som skeptik :laugh:

tak ci tak to zrejme obmedzi vykon, nie?
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Hell: nehladaj v tom loby, resp. mozno niekde daleko v pozadi. Cele to prislo z toho dovodu, ze sa snazis zlepsit spalovanie (lebo CO2 normy), zaviedli priame vstrekovanie, nasledne pre dalsie zlepsenie zacnu pouzivat viac vrstvene spalovanie a k tomu je lepsie pouzivat viac vstrekovacov s jemnejsimi davkami ... vo vysledku to asi vedie ku tvorbe nanocastic (podobne ako u nafty). DPF je riesenim tohoto problemu. Nahrubo, ma to aj ine pozitiva, napr. odstrani tlmic na vyfukovom potrubi (http://www.bekaert.com/en/products/auto ... lter-media)
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

no ved hej, ale proste nechce verit, ze niekomu skutocne ide o moje dobro. Keby im islo skutocne o moje dobro, tak zacnu tlacit elektromobily, rozdaju sa dodacie na rozvoj atd. :rolleyes:
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Ale sak to sa aj deje. Tlacenim na nizke emisie CO2 tlaci EU automobilky k tomu, aby presli na elektromobily. Je uz ich obchodnym rozhodnutim, ze naleju peniaze do vyvoja spalovacich motorov. Na druhej strane, necudujem sa im, vyvoj baterii postupuje velmi pomaly a vynalozene peniaze do vyvoja baterii by boli velky risk (cize neefektivne pre priemysel) a znamenali by z dlhodobejsieho hladiska stratu konkurencieschopnosti. Ak by totiz aj v tomto momente niekto nasiel technologiu, pri ktorej by sa v baterii uchovala 2-3x vyssia hustota energie, tak od vynalezu po POC to bude trvat par rokov, po HVM dalsich par rokov (povedzme celkovo 8-10 rokov).
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

ine technologie boli, su a este nejaku dobu budu potlacane ropnou loby
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

To je cisty bullshit. Zverejnit mozes cokolvek, ak to mas podlozene, este ti budu vsetci bozkavat nohy, publikovat mozes v Science/Nature aj bez toho, aby si mal doktorat. Ak si to patentujes, tak je patent verejny, zadarmo dostupny na citanie, v labakoch mozes opakovat a overovat funkcnost patentu kolko chces a nic za to neplatis. Uz len z principu, ak by bola taka super technologia, tak by sa uz davno presadila. Ale ona proste nie je, baterie nie su polovodice, nevyvyjaju sa podla Moorovho zakona, ale linearne a velmi pomaly. Ak mi neveris, mas moznost si aspon cez Google Scholar zacat studovat, sice sa nedostanes casto k full-textom, ale aj z abstraktov uz casto uvidis co a ako. Alebo navstivit CVTI a dostanes sa aj k full-textom.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

sak nemaju tie 1.4 TSI uz dlhsie DPF ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Blackhawk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2436
Dátum registrácie: St 07. Jan, 2009, 14:12
Bydlisko: Sereď

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Blackhawk »

Mne sa tiez zda, ze benziny s DPF na trhu uz su.
Spoiler: ukázať
CPU : AMD Ryzen 5 5600X , MB : ASUS TUF GAMING B550-PLUS , RAM : Patriot Viper 4 Steel Series, 16GB , GPU : GTX1060 , PSU : Corsair TX650M , HDD : Samsung 970 EVO, M.2 SSD
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

tak, po 3dnoch som to cele precital :D a niektore felipove veti ma fakt pobavili .. mal som nakliknute aj citacie ale ... viete ako to je :P
TU je cely clanok ako to bolo s tymi rychlostami.
Kazdopadne
felipe25 napísal:....., kedze tu nehodu sposobila rychlost v kombinacii s chlastom......
taketo vety ma pobavili neskutocnym sposobom az ma to boli .... Tvoja vetna stavba napoveda o tvojom panickom strachu z rychlosti a vyzera to ze viac uznavas ten chlast ako rychlost ..... pretoze je rozdiel ist rychlo a este k tomu opity ako byt opity a este k tomu rychlo .... zamysli sa nad tym

rychlost nezabija, zabijaju ludia chlapce (ci muz, to je fuk) ....... taktiez plne nesuhlasim so Snake-ovymi vyjadreniami, ale viacmenej som na jeho strane .... proste ano, MPR je velmi pekna vec ... ale proste kde tu cestu poznam a viem co si mozem dovolit a coho je schopne moje vozidlo tak podla podmienok a situacie proste pojdem rychlejsie (tym nevravim 200, ale 110 na 90tke nieje problem)... popravde ... o com sa hadame furt, vychadza mi to ze najviac prasacin robia ludia na slabych autach, lebo myslia si ze vedia ale ani netusia ... za to ja s mojim viac ako 100konovymi autom sliapnem na plyn, trochu zadymim zvysok (lebo som pyco tuning chlapec a mam nastavenu vyssiu davku nafty zo stareho turba HX35) a proste akcelerujem aby som si zachranil krk alebo moje zdravie ... ak vidim ist niekoho hore kopcom 40 tam kde je 90 a ja som schopny ist tadial 70 , tak proste na najblizsej prehladnej rovinke si podradim a do par sekund ho mam predbehnuteho (ano do kopca, moje vozidlo to vie) a mam pokoj, nemusim ist 40 za nim a nicit nasu planetu ... co je na tom zle ?

EDIT : HellAngel :D sa nudis v robote ci co ? :D anteny na mojej chodbe chod riesit a nie felipov moralny blok :D
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
_Mato_
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2263
Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
Bydlisko: Beckov

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa _Mato_ »

Cerstvy zazitok z utorkovej sluzobnej cesty. Isiel som po dialnici smer TT-BA. Pri predbiehani niekolkych nakladnych aut som sa postupne preradil z praveho do stredneho a nasledne do laveho pruhu. V strednom pruhu som obehol nakladne auto nalozene az po samy okraj nejakymi doskami. Pri vjazde do BA sa "zrazu" vytvorila kolona stojacich aut a bolo treba prudsie brzdit. Zostal v lavom pruhu. A ani som netusil, ako dobre som urobil. To nakladne auto nalozene doskami muselo totiz prudko brzdit a pri tomto manevri mu zacali z auta vyletovat dosky smerom dopredu na cestu. Ak by som sa po predbiehani zaradil naspat pred neho, tak mam minimalne rozbity kufor a svetla, v horsom pripade by nejake dosky preleteli cez zadne okno do vnutra. Nebolo mi v tej chvili naozaj jedno, ked som zacul rachot a nasledne sa vedla auta mihali lietajuce dosky. Nastastie bola dostatocna medzera a dosky skoncili "iba" na ceste.
When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

shajek: som to uz riesil davnejsie s dodavatelom, ze to nezapojili, lebo signal bol dostatocne silny, tak nebolo treba :D

Mato: nezvratny osud :-( kurna no keby bolo pred nim auto a niekto na zadnych sedackach, tak neviem neviem
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"