Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa crux2005 »

Čo za bludy. Obe nVidia karty mali proste plný VRAM. GTX 970 s reálne 3,5 GiB v 4K určite a GTX 780 s 3 GiB v 1080p a max. detailmi očividne tiež. Ukazuje síce, že sa využíva iba 2821 MB ale to je v podstate plná VRAM. Vidieť to aj na tom, že využitie nikdy neprekročilo túto hranicu. Musí ostať nejaká rezerva, časť sa nedá alokovať/je vyhradená pre HW a pod.
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13795
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

We all know AMD is bad with tessellation. And if you modify tess, your 3Dmark/Firestrike score is invalid, fair enough.

Now we know nVidia is bad with A-sync on, and they disables A-sync from their driver. Their Timespy score however, is still valid even for the A-sync test. So what is happening here?
If AMD say that Async Compute is needed because there are underutilized shaders, while Nvidia replies "you should not use so many CUs" its like a game developer telling you that "yes, your CPU utilization will be 33%, becase 2 threads is the way how to do it right, and we are sorry that you have 10 FPS".
:hysterical: :good:
First never follows. NVIDIA drives the market and the developers are showing this. Those who thought that DX12 will all of a sudden prevent NVIDIA from selling were the same naïve people who thought AMD's 64 implementation will put intel in bankruptcy. How many scenarios do you lot need to learn?


1. AMD brings 64, early adopters cry 'INTEL sucks, AMD is better'. Barely any 64 drivers and software available. INTEL puts EMT-64, all of a sudden 64 becomes the norm.
2. AMD has superior GPU architecture, cannot be used in DX 11. NVIDIA has monopoly on DX 11 titles due to their architecture. AMD gets a break, DX 12 arrives. AMD cards perform, NVIDIA's architecture is not ready for the same DX 12 implementation. What happens? NVIDIA as the de facto leader in GPU sales turns things in their favour.

Nothing new but keep on writing hundreds of pages on how AMD is the good guy here and nobody loves them thumb.gif Your tears are making my heart full of joy biggrin.gif
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6311
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa mino_85 »

Ale však to sme vedeli, že to tak dopadne. Keby bol trhový podiel 50/50, asi by o vyzeralo inak, ale to bohužiaľ nie je. Na druhej strane aj plnohodnotný nástup DX11 bol veľmi pomalý /pár rokov/ a to bola situácia na trhu vyrovnanejšia a technologicky boli obidve značky pripravené viac-menej rovnako. Každopádne nie je prekvapenie, že značka s 80% trhu má páky na to jak si pomôcť.

Hlavne nech si Vega pohne, lebo na jeseň chcem upgradeovať a darmo, že je AMD lepšie pripravené, ak nebude mať karty na trhu...
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 9 5900X CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 32 GB DDR4 G.Skill TridentZ RGB @ 3600 CL14 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa quicky »

presne to vzdy aj o tom bolo, nikoho nezaujima kto ma ake super jadro vyspele atd, kazdeho zaujima ako realne ho bude moct pouzit... nvidia ako dominant na trhu si aj tak presadi aby kazda hra alebo teda drviva vacsina isla podla predstav nvidie :) ktore herne studio pojde proti sebe, v konecnom dosledku... :rolleyes:

a dufam,ze fakt ten fury x nastupca pride rychlo lebo prepasu vsetky moznosti na "navrat"... aspon si myslim,ze ludom dali trosku nadeje,ze by nove jadra mohli byt zaujimave...
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13795
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Ako pôjdu proti sebe? Veď v konzolách je tak isto CGN. AS appd musia zacat pouzivat aby z konzol ten vykon dostali..Teraz sa to všetko pekne zacne obracat,ale v podstate to user ani nezaregistruje a zas kupi čo mu natlačia do hlavy ti,ktorí maju viac peňazí.
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Predavaju lebo vyrabaju karty 5 rokov za opicami a umelo brzdia pokrok, ved koli tomu maju predaje, nerobia pre hraca a pouzivatela nic. Namiesto toho aby vdaka pokroku dostal pouzivatel +50% FPS navyse a odstranil sa uplne cpu bottleneck dostane len +20, stale tam bude miestami bottleneck, daleko horsi frametime/viac stutteru, variability koli DX11 a ST renderingu ale kazdy je stastny a spokojny lebo envidije vyhravaju recky.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Monster1
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4484
Dátum registrácie: Ut 20. Jan, 2009, 21:27
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Monster1 »

Presne o tomto som hovoril o špinavej politike Nvidie, že bude tlačiť na vyvojarov aby netlačili tolko DX12 funkcii kde Nvidia zaostava, čim sa umelo brzdi vyvoj dopredu, tak či tak to nezastavia ludia niesu až tak sprostí, už id Software povedal že AS bude využívať ešte viac, už teraz Vulcan v Doomovi ukazuje potencial.
Ryzen 5900X @ 5,05 GHz + Asus Strix B550-A Gaming+ Team Group Vulcan 2x8 GB @ 3200 MHz CL16 + Asus TUF RTX 3080 OC @1845/19800MHz 0,85V + Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX200 512 GB + Enermax Platimax D.F. 600W + Fractal Define R4 + 2xPhobya Noisebuster insulating mats + Noctua NH-D15 Chromax Black + 3x Noiseblocker Eloop B14-ps
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13795
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Používateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6311
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa mino_85 »

Monster1 napísal:Presne o tomto som hovoril o špinavej politike Nvidie, že bude tlačiť na vyvojarov aby netlačili tolko DX12 funkcii kde Nvidia zaostava, čim sa umelo brzdi vyvoj dopredu, tak či tak to nezastavia ludia niesu až tak sprostí, už id Software povedal že AS bude využívať ešte viac, už teraz Vulcan v Doomovi ukazuje potencial.
To robí každá firma ktorá má na to postavenie, netreba to brať osobne. :D id Soft je skôr výnimka, tam je trochu iná filozofia vývoja /dané samotnou históriou firmy/ než u iných AAA vývojárov. Kto iný dnes vypúšťa AAA tituly pod OpenGL...?

Ale uvidíme jak ten tlak NV ustojí... každopádne kto chce teraz upgradeovať, hlavne v high-ende, tak to má dosť blbé. NV má čipy na trhu, ale drahé a s otáznou morálnou hodnotou v horizonte roka. A AMD nemá nič... :(
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 9 5900X CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 32 GB DDR4 G.Skill TridentZ RGB @ 3600 CL14 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus
Používateľov profilový obrázok
Vlko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2286
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 12:51
Bydlisko: Bratislava

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Vlko »

Jak RX480 a 1060 dopadne když se mu ve vulkanu dá slabší CPU:

Obrázok

:laugh: :laugh:

Komplet članok s kopou moderných hier na porovnanie ...

http://www.hardwareunboxed.com/gtx-1060 ... computers/
AMD Ryzen R9 7950X3D PBO2, Noctua NH-D15S [NA-HC4] chromax.black&.white, GIGABYTE B650E AORUS ELITE X AX ICE, Patriot Viper Elite 5 64 GB KIT DDR5 @6200MHz CL30 White RGB, ASUS TUF RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X OC 3/23,5Ghz, NVMe SSD Samsung 990 PRO 1TB + Kingston A2000 1TB, SATA SSD Samsung 860 EVO 250GB + Team Group CX2 1TB, A4tech Bloody V7M HoleLess, Seasonic Focus Plus SSR-750FX Gold, Lian Li Lancool 215 White, 32" Samsung LE32B551 RED, Nintendo Switch V2 HWFLY Modchip OC CPU: 1020@1785Mhz, GPU: 768@921Mhz, RAM:@1600MHz
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13004
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa loleqboleq »

a zase, no ako je možné, že aj nvidia má boost...aj keď oveľa menší samozrejme (pri 6700k)...ako to je možné ? či má boost z niečoho iného, než asynchrónnych shaderov ?

škoda, že chalan len tak pre srandu nehodil aj 4k rozlíšenie
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6311
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa mino_85 »

DX12 nie je len o AS. Ale je v tom veľa hmly a aj bude... oveľa viac budú za beh HW zodpovední vývojári hry, v podstate preberajú kvantum roboty čo by inak robili ladiči ovládačov + ešte niečo navrch. To znamená, že pod DX12 môžeme vidieť medzi dvomi kartami väčšie výkyvy výkonu hru od hry. Bude prča sa v tom zorientovať. Možno sa dočkáme aj "optimalizácií" pre jednu značku na úkor vizuálu, všetko to bude o tom jak sa k tomu štúdiá postavia. Ktorá značka má väčšie možnosti si presadiť svoje vieme...
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 9 5900X CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 32 GB DDR4 G.Skill TridentZ RGB @ 3600 CL14 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Zbytocne to rozoberate, uz davno som tu daval videa ako Hajzell ledva stacil na r9 290. K tym kartam nepatria out of date cpu.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13004
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa loleqboleq »

ty si tu toho dal kopu
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305

Návrat na "Grafické karty"