Nikde netvrdim že kamion ma menšiu spotrebu ako fabia, alebo menej emisii, len hovorim že je to neporovnatelne. Aký je pomer kamionov k autám na dialnici v jeden moment? na useku 10km je povedzme 5 kamionov a 50 aut. To znie celkom realne (aj ked podla mn aut je ovela viac) vo vysledku kto viac znečistí prostredie? 5 kamionov alebo 50 aut?Ehm, nezmysel si ty , mne je jedno aké jednotky to má, je to prerátané podla Volvo kalkulacky (FH400 model v danej pisanej triede), ked si to chces preratat na kWh, kludne do toho.
1 kamion vs 1 auto, samozrejme že kamion má viac emisií, ale v reálnej prevádzke či už mesto alebo dialnica, oboma prejde aj 10 nasobne viac áut ako kamionov. Ako som písal príklad, mojím sídliskom neprejde ani jeden kamión, zato 10 tisíce áut áno. Kto viac znečistí moje prestredie? Kamion alebo autá?
Industriálne znečistenie? Na slovensku neviem o nejakom agresívnom priemysle, snad len Košice Šala a Slovnaft ale slovnaft je určite veľmi dobre sledovaný rakušanmi. Znova, jasne ked supnes merač za kamion ci bus hodi ti neskutocne znecistenie. Na slovensku posedny rok prebehlo viacero meraní, najhoršie znečistenie bolo vždy tam kde je najviac áut (centrá miest najčastejšie) (resp dopravy, znova, v centrách miest jazdí minimum kamiónov)Prosim ta, ty mi sem das clanok z najzaludnatejsej krajiny, kde EURO normy ani neplatia, a ides mi tu rozpravat o bullshite storocia? Daj mi pls statistiku z industrialneho znecistenia, a znecistenia LKW a PKW na SK, nie singapur, ani USA, ale SK. potom mi rozpravaj o "bullshite storocia".
Čína bol dobrý príklad toho, že keď obmedzíš automobilovú dopravu o 50% znečistenie tiež klasne takmer o polovicu. Kludne sa môžeš pozrieť napr na Dánsko, Holandsko alebo iné krajiny, jazdí tam rovnako veľa kamionov, vlakov a lodí, ale o 50% menej aát a hádaj čo, najčistejší vzduch v EU.