Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13796
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Nie,normálny servis. Auto som si bol vziať. Minule mi to urobilo len raz za dva týždne. Zrejme je slabá bateria. Skúsim nabit
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

A mas problem so startovanim tepleho alebo studeneho motora? Mne na Civicu tak odisla baterka, ze mala problem nastartovat teply motor (Pr. 20km jazda, odstavenie, 5 min statie, odjazd - bol problem nastartovat). Toto sa nedialo v zime, ale v lete (august/september).
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13796
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Stalo sa jedenkrát za dva týždne. Vždy rano.. Predtým asi tri krát..tiez rano.

Tu je video
https://youtu.be/lHCpiwz_lXo
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13796
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2317
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa zoom »

Ja ti neviem. Tie rady tam su uplne normalne veci, ktore by mal dodrziavat kazdy sofer, nech ma akykolvek motor. Neviem, preco by sa to malo vztahovat len na turbomotory.

Nezatěžujte motor, než se zahřeje i olej -- Toto plati absolutne bez rozdielov pri kazdej mazanej technike.
Nevypínejte motor bez řádného dochlazení -- Robim, ked pridem z kopcov alebo z offroadu az kym teplota vody neklesne na "termostatovu" hodnotu. Taktiez nevypinam motor, ked idem na dialnici na odpocivadlo. Vystupim, motor bezi, nastupim, idem prec. Ale... ale... to nie je ekologicke!
Nepřetěžujte motor v nízkých otáčkách -- Toto by som daval ako prirucku pre vsetkych tych setrilkov s Ochcavkou f TDI (mámo, nevytacej ten motor, setri palivo *klep klep klep*). Dementi.
Vyhněte se nekvalitnímu palivu, ještě více než u jiných motorů -- Opat plati pre kazde auto.
Vyhněte se zbrklému zacházení s plynem -- V podstate autor nehovori, ze je to zle pre motor, ale ze nahly nastup tociveho momentu moze prekvapit dedinára pred lokalnou discotekou a oprie to niekam do lampy. Kazdy predsa vie, ze Ochcavka 2.0 TDI tahne vocpoda a ma neuveritelny vykon, ktory zaskoci kazdeho majitela Skody 120. Hlavne, ze na obrazok daju nejake BMW M.

Celkovo by som to videl na uplne neprekvapivy clanok -- zopar tipov, ktore by mal vediet uz davno kazdy z autoskoly a k tomu priblbla posledna rada. Mohol este dopisat, ze vo vysokych rychlostiach na dialnici by nemal clovek prudko krutit volantom. A tiez ze ked mam prazdnu nadrz, mal by som ist natankovat. Ale iba pokial mam auto s turbomotorom.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

tak tak.. co mam 1,2tsi, snazim sa to dodrziavat.. hlavne prvych 5-10 000km som vzdy min. 30sekund po zastaveni cakal, ci to bola dialnica, alebo nie.

ked to niekto nerobi, nech sa potom necuduje, ze ma problemy s autom a pod. samozrejme sa to neprejavi po 20 000km, ale v polke zivotosti urcite
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

pol zivotnosti??? pri takej psycho jazde a nedodrziavaniu tych rad, kludne doba, kedy konci zaruka ( dajme tomu aj 60-100 000km..). podla mna to maju nastavene dobre, proste, 60 000 to vydrzi akukolvek jazdu... a potom je to uz o tom, ako clovek jazdi, ako casto menil olej a pod.. a to nikdy nikdy nezisti, preto sa napr ja vyhybam jazdenkam (aj problemy par stran dozadu s jazdenkou su dokaz, ze jazdenym autam neverim.) clovek podla mna preda jazdenku najcastejsie lebo jej nieco je, a ani servisy nevedia co... hlavne ked to ma 100+t km.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> 60 000 to vydrzi akukolvek jazdu...

:)


Ked sustredis 80kW cisteho vykonu plus dalsich 30kW tepelnych strat na podorys o velkosti strany A4 a do objemu ani nie dvoch krcmovych poharov, tak sa to MUSI roztopit ked zacnes poriadne kurit. Proste taky material tam nepouzivame aby to vydrzal lebo sa jedna o naklady.

Taketo mrňousky maju statisticku sancu prezit naozaj len v rukach nepsychopatov nesialencov pretoze ked tomu zacnes pridrbavat, tak sa to cele rozsvieti doruzova od radosti a z toho niet uniku, materialove inzinierstvo alebo nie (nezabudnut skombinovat so SIALENYM kost kattingom kde sa setri kazdy zasrany halier, vid priesery rozvodov automobilky za poslednych 10 rokov a isteze aj s vymennymi intervalmi 30000 na olej).

Jednu vec si ale povedal sialene spravne a za nou je vsetko skryte : "podla mna to maju nastavene dobre". Nemaju to nastavene na uponahlanych manazerkov / obchodakov co tlacia 60.000km rocne ked je slaby rok a to vsetko v lavom prude so sialenym krcom v nohe s vypulenymi ocami a heartbeatom 200plus; maju to nastavene na dochodcov ktori najazdia 15k km rocne a pri dvojrocnej alebo nedajboze ukrutne PREDLZENEJ trojrocnej zaruke na 40.000km a to samozrejme tempom "neponahlam sa k dochtorovi lebo tam ajtak bude vela ludi uz od piatej rano".
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a este bolo bombove aj "a ani servisy nevedia co"...
a klinec "hlavne ked to ma 100+t km."

toto je vizitka modernej doby, sracky sracky sracky. Ktore sa uz veselo premietaju aj do vnimania a chapania sudruhov obcanov. Sracky v hlavach servisu ? Sracky v technike ? Sracky v obcanoch ktori vedia ze 100.000km je uz proste ukrutne za horizontom a neprezitelne ? Sracky vsade okolo mna ?



Kedysi par rokov dozadu kazdy ked kupoval ojazdeny vehykel tak nesmelo chybat magicke ciselko 120.000 pre "tachometer" (ktory mimochodom tachometrom nie je), takze dnes sa hranica posuva na kolko ? 50.000 lebo vsetko co ma 100.000 je totalna smrt ?

Chudence moje decka. Tie asi budu mat autiaky od pondelka do piatka, potom zahodit a hajde do salonu na nove.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

bohuzial. cital si clanok, ze v cesku od 2019 konci benzin s etanolom5% a bude len s 10%? testovali v nemecku nejaku opel vectru rocnik 2002-2008, po pouzivani toho paliva sa znicilo cerpadlo a pod.. cize, vsetko speje k tomu, ze v roku 2020 bude pomaly vsade zakaz aut s rv pod 2010...
benzin im vezmu /uz vidim, kto bude tankovat 98 alebo premiove paliva do stareho crepu, lebo tie etanol nebudu mat/.

mesta zakazuju diesle, takze zachvilu ine ako nizkoobjemove tsicka, 1,0tsi v mestach asi nebudu, bo budu mat zakaz vstupu. to len na slovensku take zatiual nieje, ale nemci, taliani to uz davno maju. vyssie parkovne za starsie horsie "emisne" auto atd...

darmo sa to nepaci, darmo moze byt pravda, ze motor z 1999 vydrzi 800 000km no problem, a dnesny vydrzi 400 000km len ak vymenis olej 40x. proste, doba je doba a to nezastavis.. alebo by sa ti pacilo, ak by sa stale vyrabali motory ala 1999 (velky objem, vysoka spotreba, nizky vykon?). to mas akokeby sme ostali stat na intel pentium ala 200MMX a koniec. ano, za toto moze EU a emisie, ale proste, musis uznat, ze len je tam nejaky pokrok, lebo spotreba sa znizuje. aj ked velmi pomaly, ale ide to dole.

a ano, ludia uz maju v hlave, 100t+ a viac km, ko, take auto nechcem. mne je to jedno, ja nekupim ani jazdenku s 10t km, lebo neviem, co s nou ten majitel stvaral. mozem si byt isty svojim autom len vtedy, ked ho mam od nuly, a viem, ako s nim jazdim.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> cital si clanok, ze v cesku od 2019 konci benzin s etanolom5% a bude len s 10%?

jo, cital, som zvedavy kde zobereme tolko kukurice ci cukrovej repy ci coho to :) a to este len diesliky zacnu kapat ked dojde na 10% biozlozku.





>> mesta zakazuju diesle, takze zachvilu ine ako nizkoobjemove tsicka, 1,0tsi v mestach asi nebudu, bo budu mat zakaz vstupu.
>> to len na slovensku take zatiual nieje, ale nemci, taliani to uz davno maju.

teraz som dosiel z Venezie - nic take som si nevsimol. Vieme zistit kde su zakazane dýzle, idealne celoeuropsky, kludne aj Norsko ?





>> alebo by sa ti pacilo, ak by sa stale vyrabali motory ala 1999 (velky objem, vysoka spotreba, nizky vykon?)

zamyslim sa lahucko.

Mam doma Mazdu 626, rocnik 1997, 2.0i 85kW. Nizky vykon ? "Ano", ale dovezie ta uplne vsade kde treba, hore kopcom, dole Alpami, vyhrabem fotku zo Stelvia kde som s tym bol. V Bratislave pyta okolo 7 litrov pri normalnej jazde, ano nejazdi extremne zapchy ale zase nejazdi ani dialnice/obchvaty. Kedze chlapci behaju aj na Fabiach, mozem zodpovedne prehlasit ze Fabie zeru na rovnakych trasach cez sest litrov immrvere a to nezacnime porovnavat velkost auta a ze na Mrazde je DODNES povodny klimakompresor, povodna spojka, povodny starter, bez repasu alternator atd. Ocktavia I 81kW na tych istych trasach 5.5 nafty, WV Vento TD 55kW (ano, fakt mame aj take) 5 litrov nafty. Peouzeuot 308 pyta pod sest, rozhodne tazko cez pat.

Kde je pokrok ? Ze sa na tom Vente nepokazi DPF za stotisic korun a komonrejl vstreky za tak nejak podobne ? Ano, je to tak :)
Nemam najmensi problem s motormi z roku 1999. Nemam najmensi problem s Ocktaviou 1.8T 110kW ktoru preklopim na LPG a budem brkat za 9 litrov co je ekvivalent 4.5 litra nafty.

Nemaj velky objem ako strasiak, synu. Vysoka spotreba, mmmmno. Ano, iste, nove turbomotory benzin su pruznejsie a tahaju vocpodu.

Ale ved toto sme uz tiez prebrali co ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

toto vsetko co popisujes je bohuzial "spotrebny, a konzumny sposob" zivota..
sami si mozeme za to, ze vsetko, co sa dnes vyrobi, vydrzi menej.. vyrobca kasle na vydrz, lebo o dva roky aj tak chceme nove /ci mobily, ci pc, ci telku.../..
este aj slovaci, co mame take platy, ze jeden lepsi spotrebic = jeden plat.

preco dnes chladnicka vydrzi 4-5rokov a nie 30ako predtym? to mas to iste s autami, pocitacmi, telkami.. uplne uplne so vsetkym..

nestaci nam jedna vec, proste, my svojim nakupovanim nutime uplne vyrobcov prestat drzat akusi zivotnost, lebo sak co, pokazi sa a idem, kupim nove..
uz je to presne aj pomaly pri autach tak.

nesuhlasim s tym, ale bohuzial, aj ked na slovensku to robime asi najmenej, my s tym nepohneme.. zapad meni vsetko raz za rok dva, aj auta. tak tu je vysledok. naco by malo nove auto drzat 5rokov bez zavady? proste....
a este nas donutia predpismi aj doslova kupit nove auto?
kde mas zakaz dieslov? momentalne nikde, ale so starym autom ak tam nemas nalepku zelenu4 do centra mnichova nevojdes napr. a to tam plati uz HOODNE dlho. diesle chcu zakazt v severskych krajinach, ale tam to skor planuju hromadne - dovolia len elektromobily.


ale za to vsetko mozu ludia... proste, cele to znizenie vydrze aut... naco by mali vyrobcovia robit motor, co natoci 1 000 000km, ked ho "vacsina" majitelov uz pri 200 000km nema /slovensko nieje vacsina... vacsina eu je francuzsko, nemecko, spanielsko, gb.../.

preto je dnes zivotnost 1,0tsi vyrobcom odhadovana na 400 000km, lebo to je dvakrat viac, nez sa ziada.

to, ze si ojazdene auto kupi v polke zivotnosti /to je pri psychosposobe jazdenia predosleho majitela prakticky koniec zivitnosti - na tom sa asi zhodneme/ slovak, kazdy kasle..
darmo sa budeme bavit o mazde 99, to je jak bavit sa o chladnicke z 89.. ktora stale ide, uchladi. lenze ta za 2012 uz klakla...

koniec koncov. nezmenis to. darmo budes pixovat na 1,0tsi, o chvilu ta system donuti mat tsicko, proste, nizkoobjem.. este par rokov, a nebudes moct mazdou sa ohanat, max tak na pole s jej emisnou normou. hah. zbytocne to riesit, rozoberat. je to tak a bodka. ked raz nedavaju do aut ine ako tsi benziny /aspon skoda, seat, vw/, tak co si mas vybrat, ked proste mas taku moznost? keby bol socik, kazdy by jazdil na 1,2tsi a drzal hubu a krok.. :D
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Asnod »

Sorry ale 1.0 tsi by nemala u mna zivotnost ani 100km nez by som ju zhodil z utesu.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

sorri - WV Wento je 66kW, chybne som napisal 55kW (55ky boli non-turbo verzie).



>> koniec koncov. nezmenis to. darmo budes pixovat na 1,0tsi, o chvilu ta system donuti mat tsicko, proste, nizkoobjem..

a tutok ma chalan velku pravdu. Mna sice nedonutia k zhovadilostiam (nehovorim ze 1.0 je zle alebo vynikajuce, toho sa teraz zdrzim), aj dnes jazdia voziky z roku 1970 ktore o Euro 1 nepoculi. Ze nemozu ist niekde do centra mesta ? Dnes este mozu vsade, co bude o 20 rokov neviem, ale ja osobne by som chcel takuto buducnost :

a) nejake americke Hemi s LPG (životný prostreď musi byt, ekonomika prevadzky tiez, jazdi to +- rovnako draho ako 1.2tsi/1.4i/1.6i cize za 14 LPG)
b) nejake dva-tri mnohovalce pre taky alebo onaky druh zabavy (napriklad mam 2x 12valec, kazdy iny)
c) nejake elektricke cudo, pokial dokazu v mestach zakazat spalovacie cokolvek tak to este potrva a EV mi to nahradi


Taku nejaku Mazdu6, Ford Mondejo, v neposlednom rade Szkodu Superbé na elektriku s dojazdom 400km si vieme postavit uz aj dnes, vid Tessla S, takze do desiatich rokov takychto modelov bude existovat tolko, ze si v nich dokazem vybrat. Otazka bude samozrejme cena, ale masove rozsirenie by to mohlo zabezpecit teda zrazit na dostupnu uroven.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"