Všeobecná diskusia
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
nadherna cesta od rv do plesivca a neviem az po kade..som sa citil ako keby som siel po letisku..same reflexne prvky priamo na asfalte
okoliebb..tam ledva vidiet ciary v noci
okoliebb..tam ledva vidiet ciary v noci
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Nemá / nemal náhodou niekto Opel Omega B s Bavoráckym dva a pól litrovým nepriamovstrekým šesťvalcom?
Ak náhodou áno, akú máte / ste mali teplotu vody v chladiacom okruhu pri bežnej jazde so zahriatym motorom?
Ak náhodou áno, akú máte / ste mali teplotu vody v chladiacom okruhu pri bežnej jazde so zahriatym motorom?
Re: Všeobecná diskusia
90-100°C
Ja mam napr. pracovnu teplotu 99°C, teda aspon podla diagnostiky.
Voda v aute nevrie pri 100°C ale vyssej teplote, lebo ma pretlak. Cim vyssi tlak, tym vyssi bod varu.
Si mohol rovno povedat, ze aky mas problem.. lebo hladat cloveka s rovnakym autom tu je iny challenge.
Ja mam napr. pracovnu teplotu 99°C, teda aspon podla diagnostiky.
Voda v aute nevrie pri 100°C ale vyssej teplote, lebo ma pretlak. Cim vyssi tlak, tym vyssi bod varu.
Si mohol rovno povedat, ze aky mas problem.. lebo hladat cloveka s rovnakym autom tu je iny challenge.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Ouuu shit, really?lacika napísal:Voda v aute nevrie pri 100°C ale vyssej teplote, lebo ma pretlak. Cim vyssi tlak, tym vyssi bod varu.
Každopádne, problém už nemám. Teda asi...
Mal som problém. Pri dlhšej, prudšej jazde do kopcov sa ručička na teplomeri dostávala až k 95°C, elektrické ventilátory nespínalo a podľa zvuku sa mi zdalo, že ani mechanický cez viskóznu spojku nejak extra nezopínalo a hoci ma každý servis odpálkoval preč, že "Ople mávajú vyššiu pracovnú teplotu", mne to nedávalo spávať.
Takže som to včera spravil po svojom doma pred panelákom
Nový celý housing olejového filtra (originál BMW) - v ňom sa totiž nachádza termostat pre chladenie motorvého oleja (~180€ vrátane olejového filtra, samozrejme), nový chladič (~150€), nová viskózna spojka mechanicky hnaného ventilátora (~70€), nové čidlo teploty chladiacej kvapapliny v hlave, ktoré som zháňal dobré dva mesiace, pretože OEM výroba zastavená dávno, na sklade to nikto nemá, aftermarket zastavený ešte dávnejšie. Ak mal ktosi na SR snahu zohnať mi ho, prebežný cenový odhad bol ~28€. Nakoniec vždy zavolali, že rušia objednávku, že je nemožné ho zohnať. Nakoniec po anglicko-nemeckých e-mailoch z Rakúska za 33€, aby keď mi prišlo som na ňom čítal "VDO" a "Made in Czech Republic", nové druhé čidlo chladiacej kvapaliny v hlave (~10€), nové čidlo teploty chladiacej kvapaliny v chladiči (~15€), nové druhé čidlo teploty chladiacej kvapaliny v chladiči (~20€) a nejaké prkotiny ako tesnenia, svorky, chladiaca zmes (4.5l originál náplň + 5l destilka) spolu za ~50€.
No a po tomto všetkom a 14 hodinách roboty (UŽ NIKDY VIAC) mám za bežných podmienok 85°C, pri jazdnom štýle psychopata za blížim k 90°C (ale je to námaha to tam dostať), okamžite pri zvoľnení spadne na 85°C. Beh vetrákov som si nestihol všimnúť, musím si spraviť nejakú dočasnú signalizáciu...
Tak ja len, že či ste ten motor v tom aute ktosi nemali, že či to teraz nemá málo...
Termostat som nemenil, menil som 1rok dozadu pri výmene kvapalín.
Mám dať nový termostat? Ale pod 80°C nespadlo ani pri 5.8km dlhej ceste dolu z kopca so zaradeným kvaltom bez plynu pri vonkajšej teplote 16°C a na termostate je vyrazených 80°C.
Pri tej príležitosti, keď bola štvrťka motora vonku, som pomenil aj všetky filtre za MANN (~60€) (takže ten olejový s celým novým housingom je jediný, čo nie je MANN, resp. možno je ale neviem čo je zač) a menil som aj naftový, ku ktorému je bežne dosť zlý prístup. Keď to bolo hotové, odpojil som relé žhavenia a asi 20× zapol a vypol zapaľovanie. Potom som relé pripojil, ešte raz zapol a naštartoval na šupu. Vravím si - zázrak. Motor bežal minútu a ja si pominúte hovorím - čo som zmontoval zle? Chodím okolo auta, počúvam, kurňa, neviem čo je zle, ale neznie dobre. V momente ako som sa rozhodol pripáliť si, zdochol. Vravím si - a super a čo teraz. Naštastie, s takmer vybitou batériou nakoniec odpálil
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Undertaker, ty mas diesel 2.5 TDS ?
A lacika, ty mas asi benzin? takze u teba bude vyssia teplota pochopitelna ale to TDS-o ma v bavorakoch beznu pracovnu teplotu okolo 85-90°.
Takze undertakertaker spravil dobre i ked dost obsiahlo aj nakladne, stacila by asi iba viscospojka, preplachnut system a vycistit rebra chladica.
A lacika, ty mas asi benzin? takze u teba bude vyssia teplota pochopitelna ale to TDS-o ma v bavorakoch beznu pracovnu teplotu okolo 85-90°.
Takze undertakertaker spravil dobre i ked dost obsiahlo aj nakladne, stacila by asi iba viscospojka, preplachnut system a vycistit rebra chladica.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Áno, mám to TDS-o v Opli. M51 BMW motor.
Samozrejme, výmene predchádzali nejaké testy/merania.
Prietok vody cez chladič bol relatívne biedny, teplota chladiča nebola rovnomerná po celej jeho ploche, vyčistenie chémiou PRO-TEC nepomohlo.
Čidlo ktoré je v hlave bližšie k rozvodom tam bolo také, čo tam nemalo čo robiť (evidentne s tým ktosi čosi v minulosti robil a mal problém ho zohnať rovnako ako ja), VISCO spojka mi fungovala relatívne správne kým od chladiča nešiel vzduch o teplote vyššej ako približne 82°C, vtedy ju vyplo takmer úplne.
Termostat pre motorový olej (čiže celý housing olejového filtra) som pridal pre istotu, rovnako ako všetky štyri čidlá, rovnako ako rôzne nové tesnenia a svorky a pod.
Proste som to chcel spraviť na poriadok a tak, aby som sa tejto časti systému nemusel už venovať...
Takže myslíš, že 85°C za bežnej jazdy je v poriadku? Nie je to málo?
Pozeral som rôzne videá na youtube a všimol som si, že sú 2 druhy budíkov. Jedny majú pri ryskách vypísané číslovky 90°C a 100°C, iné majú vypísané 80°C a 100°C (tento prípad mám ja) a na žiadnom videu nebolo 85°C.
Zrejme skúsim zajtra zavolať do BMW, či nedisponujú takouto informáciou. Do Opla volať nejdem, nemá to vôbec zmysel, chodiť tam pre informácie, diely alebo so žiadosťou o servis môjho podľa nich nie bežného auta je absolútna strata času...
Samozrejme, výmene predchádzali nejaké testy/merania.
Prietok vody cez chladič bol relatívne biedny, teplota chladiča nebola rovnomerná po celej jeho ploche, vyčistenie chémiou PRO-TEC nepomohlo.
Čidlo ktoré je v hlave bližšie k rozvodom tam bolo také, čo tam nemalo čo robiť (evidentne s tým ktosi čosi v minulosti robil a mal problém ho zohnať rovnako ako ja), VISCO spojka mi fungovala relatívne správne kým od chladiča nešiel vzduch o teplote vyššej ako približne 82°C, vtedy ju vyplo takmer úplne.
Termostat pre motorový olej (čiže celý housing olejového filtra) som pridal pre istotu, rovnako ako všetky štyri čidlá, rovnako ako rôzne nové tesnenia a svorky a pod.
Proste som to chcel spraviť na poriadok a tak, aby som sa tejto časti systému nemusel už venovať...
Takže myslíš, že 85°C za bežnej jazdy je v poriadku? Nie je to málo?
Pozeral som rôzne videá na youtube a všimol som si, že sú 2 druhy budíkov. Jedny majú pri ryskách vypísané číslovky 90°C a 100°C, iné majú vypísané 80°C a 100°C (tento prípad mám ja) a na žiadnom videu nebolo 85°C.
Zrejme skúsim zajtra zavolať do BMW, či nedisponujú takouto informáciou. Do Opla volať nejdem, nemá to vôbec zmysel, chodiť tam pre informácie, diely alebo so žiadosťou o servis môjho podľa nich nie bežného auta je absolútna strata času...
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Pozeram ze si zo Ziliny, napis shajekovy tuna z fora, on ma kamosa co sa venuje dieslom vsetkych znaciek a taktiez elektronike.
Ak mas nejaky problem tak on to vyriesi urcite, na BMW klube dal dost TDS-iek dokopy.
On je tiez niekde z Zilinskeho kraja.
Ak mas nejaky problem tak on to vyriesi urcite, na BMW klube dal dost TDS-iek dokopy.
On je tiez niekde z Zilinskeho kraja.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
a navyse zrovna k 525tds ma vztah aj s Branom starymnovym kamaratom.
Andy, you made my day buddy. Hypernové hypercárs mi nezdvihnu trenky ani trosku, ale ked sa objavi Alfa31 ktora je starucka slabych 80 rokov, to ma inštantne zoskrabuju z plafona. A vobec sa nenecham zahanbit ani s tym Silver Class Preservation Class od Mercedesa... no nic, musim ja vyrazit na nejaku Concours, zrejme Pebble Beach.
Andy, you made my day buddy. Hypernové hypercárs mi nezdvihnu trenky ani trosku, ale ked sa objavi Alfa31 ktora je starucka slabych 80 rokov, to ma inštantne zoskrabuju z plafona. A vobec sa nenecham zahanbit ani s tym Silver Class Preservation Class od Mercedesa... no nic, musim ja vyrazit na nejaku Concours, zrejme Pebble Beach.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
jeden origo kobercek na ocktavku asi nekupim co ?
popripade poradte kde kupim sadu co najlacnejsie
popripade poradte kde kupim sadu co najlacnejsie
Re: Všeobecná diskusia
vrakovisko ?
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2254
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
koberce - ja som kupoval na OII na auto rohoze eu, ale NEODPORUCAM, oproti origo smejd, nepresne, odflaknute (mozno nepodarok)
zrejme chces len vodicov, nasiel som len tento: http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... 23656.html ale mozno by dizajnom pasoval k ostatnym...
zrejme chces len vodicov, nasiel som len tento: http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... 23656.html ale mozno by dizajnom pasoval k ostatnym...
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Potreboval by som poradit. Dnes moj pes behal s papekom v papuli a zavadil o zadny naraznik ocovho auta. Sktabanec, skor suchanec, je dlhy cca 30cm, hlboky nie je. Je to len tak suchnute. Ako to opravit. Staci nejake lestidlo a rozsuchat to?
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- warrior606
- Používateľ
- Príspevky: 677
- Dátum registrácie: Ut 20. Aug, 2013, 17:55
- Bydlisko: Legan, IRL
Re: Všeobecná diskusia
Ano prelestenie by malo stacit. Ak nie andrej tu v teme daval nejake odkazy na videa kde to vypulirovat poriadne ale to skor pri hlbokych skrabancoch