Všeobecná diskusia
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
turbo, k tomu hlavnemu vodicu, dokedy auto nenaburas, tak minimalne. Ale ked ho naburas a nejakym sposobom poskodis, tak uz zmeni svoje vlastnosti. Ale skor to bude opat o navrhu. Je rozdiel posielat cez ten velky vodic ca. 600 - 800 V a nieco okolo 100 A, a posielat cez neho do 100 V a 1000 A (navrh umiestnenia spinacej skrinky a elektromotora). Tiez si vezmi, ze pri tychto prudoch ti kazdy Ohm na vodici bude znamenat zvysenu spotrebu, zvyskove teplo, riziko poziaru, ... Este sme nevideli na e-autach silny cost-cutting a aj tak uz Tesly horely.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Ale ked ho naburas a nejakym sposobom poskodis, tak uz zmeni svoje vlastnosti.
isteze. Minule ked som v 96tom nabural spalovacie auto a skratil o meter, ten motor zmenil svoje vlastnosti fakt prekvapive.
Dobry den, VUKI ? Prosim vas potrebujem kabel, asi meter dlhy ale taaaaaaaaky hruby ! Pripajate panelak na rozvodku ? Prdlajz, opravujem Teslu.
isteze. Minule ked som v 96tom nabural spalovacie auto a skratil o meter, ten motor zmenil svoje vlastnosti fakt prekvapive.
Dobry den, VUKI ? Prosim vas potrebujem kabel, asi meter dlhy ale taaaaaaaaky hruby ! Pripajate panelak na rozvodku ? Prdlajz, opravujem Teslu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
šak normalne daš 16x2,5mm reprokábel paraler
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
ak to nepojde s klasickymi lithiovymi bateriami, tak to pojde malymi vodikovymi generatormi
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
maniak napísal:Prilisny optimizmus, baterie nezlacneju takym masivnym stylom, ani ich kapacita sa nezvacsi skokovo, ako vykon procesorov. Staci si pozriet historiu vyvoja baterii za poslednych 100 rokov.DC9-32 napísal: ... ak zlacneju baterie resp ich vyroba a nove auta budu stať par tisiciek
no neviem. ja by som povedal, ze pozerat na baterky ako procaky je zcestne..
ved pozrime na procaky napr v roku 2000 ako na nich pozerali, a kam sme sa dostali za 10-15rokov?
takisto aj baterky mozu "takyto" skok zaznamenat dajme tomu od 2018 ked niekto nieco super vynajde, vylepsi, alebo sa len proste zvysi produkcia niekolkonasobne, a to ihned znizi ceny.
kolko stal 100MHz procak v 2000 a co stoji 4x3500MHz procak dnes?
Podobne to moze byt aj s baterkami. Len odber procakov a bateriek je v inych cislach, ak stupne predaj elektro aut celkovo, tak to isto bude znamenat postupne znizenie cien /samozrejme,v pripade nedostatku aj zvysenie../
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7936
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
no ale procaky a baterky su trosku podstatne rozdielne veci...
procesorom vymysleli iny navrh tranzistorov, zmensili ich, natrepali ich viac na jedno miesto...
neviem ci chces zmensovat litium alebo ako
http://insideevs.com/wp-content/uploads ... _graph.jpg
https://www.tractica.com/wp-content/upl ... ensity.jpg
procesorom vymysleli iny navrh tranzistorov, zmensili ich, natrepali ich viac na jedno miesto...
neviem ci chces zmensovat litium alebo ako
http://insideevs.com/wp-content/uploads ... _graph.jpg
https://www.tractica.com/wp-content/upl ... ensity.jpg
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
ked uz sa bavite o baterkach, tak som si spomenul na jeden problem, co ma trapi a snad mi ho pomozete vyriesit
teoreticky pojdem na dovolenku do las vegas a prehram tam vacsinu penazi, takze si nemozem dovolit hotel. vonku je aj v noci dost teplo. mam ale auto a plnu nadrz. ak sa rozhodnem spat v aute celu noc so zapnutym motorom a pustenou klimou, budu stacit tie rpm na to, aby neumrela baterka? alebo bude stacit raz za cas pretocit motor? alebo spotrebujem tolko benzinu, ze bude rozumnejsie si niekde radsej fakt pozicat na nejaky motel?
teoreticky pojdem na dovolenku do las vegas a prehram tam vacsinu penazi, takze si nemozem dovolit hotel. vonku je aj v noci dost teplo. mam ale auto a plnu nadrz. ak sa rozhodnem spat v aute celu noc so zapnutym motorom a pustenou klimou, budu stacit tie rpm na to, aby neumrela baterka? alebo bude stacit raz za cas pretocit motor? alebo spotrebujem tolko benzinu, ze bude rozumnejsie si niekde radsej fakt pozicat na nejaky motel?
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5861
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Toto je uvaha na veru hlboke zamyslenie A ber v uvahu aj cenu benzinu v US. druha vec je ze v las Vegas vies mat hotel za 25 dolarov na noc v pohodicke.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Zahriata jednašestka v mojom ex Daewe zožrala štyri litre benzínu na voľnobehu za (bez pár minútiek) osem hodín.
Za predpokladu, že nebudeš svietiť, neustále otvárať a zatvárať okná, vyhrievať sedačky, prípadne neustále krútiť volantom zo strany na stravu v prípad elektroserva, určite sa baterka nevybije...
Za predpokladu, že nebudeš svietiť, neustále otvárať a zatvárať okná, vyhrievať sedačky, prípadne neustále krútiť volantom zo strany na stravu v prípad elektroserva, určite sa baterka nevybije...
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
killswitch: spotreba paliva na volnobeh je ca. 1l/h (nech s klimou 2l/h). Len z pohladu spotreby by to malo byt ok, co zvysok, to ti neporadim.
felipe25: Len s tym rozdielom, ze procesory maju (mali) tie skoky kazde dva roky (vyvoj v technologii zmensovania, nove materialy, nove postupy, ...). A Intel ti povie, ze s prizmurenim oka sa Moorov zakon dodrziava doteraz, len sa na to pozeraju aj z inej perspektivy (vykon pri konstantnom odbere, etc.). Aj tu sa uz dostavame k limitom (7nm a 5 nm technologicke nody), ale cesta dalej je vzdy na najblizsich 5 rokov celkom jasna. U baterii nic taketo nie je, konceptov je sice vela, ale realizovatelnych minimum (Napr.: prielomom by bolo pouzitie grafenu, lebo vytvori elektrodu s obrovskou plochou, prakticky je to vsak nerealizovatelne, nakolko nevieme ani kontrolovane vyrabat vacsie plosky grafenov, uz vobec nie pre masovu vyrobu). Vo vseobecnosti, ak by niekto nasiel super technologiu aj teraz hned, tak sa to komercne rozsiri cca. o 10 rokov (aj to pri spravnej konstelacii hviezd).
felipe25: Len s tym rozdielom, ze procesory maju (mali) tie skoky kazde dva roky (vyvoj v technologii zmensovania, nove materialy, nove postupy, ...). A Intel ti povie, ze s prizmurenim oka sa Moorov zakon dodrziava doteraz, len sa na to pozeraju aj z inej perspektivy (vykon pri konstantnom odbere, etc.). Aj tu sa uz dostavame k limitom (7nm a 5 nm technologicke nody), ale cesta dalej je vzdy na najblizsich 5 rokov celkom jasna. U baterii nic taketo nie je, konceptov je sice vela, ale realizovatelnych minimum (Napr.: prielomom by bolo pouzitie grafenu, lebo vytvori elektrodu s obrovskou plochou, prakticky je to vsak nerealizovatelne, nakolko nevieme ani kontrolovane vyrabat vacsie plosky grafenov, uz vobec nie pre masovu vyrobu). Vo vseobecnosti, ak by niekto nasiel super technologiu aj teraz hned, tak sa to komercne rozsiri cca. o 10 rokov (aj to pri spravnej konstelacii hviezd).
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
neviem ako je na tom tvoj motor, ale moj stary motor menom TDS sa moc neodporuca nehavat na volnobehu kvoli mazaniu a inym kravinam. A hlavne zalezi kolko rocne mas auto, ci ti vydrzi visco/ elektro vrtule, ci niesu priderete a zadres ich uplne , ci nemas hento a tamto .. a vela dalsich moznostikillswitch napísal:ked uz sa bavite o baterkach, tak som si spomenul na jeden problem, co ma trapi a snad mi ho pomozete vyriesit
teoreticky pojdem na dovolenku do las vegas a prehram tam vacsinu penazi, takze si nemozem dovolit hotel. vonku je aj v noci dost teplo. mam ale auto a plnu nadrz. ak sa rozhodnem spat v aute celu noc so zapnutym motorom a pustenou klimou, budu stacit tie rpm na to, aby neumrela baterka? alebo bude stacit raz za cas pretocit motor? alebo spotrebujem tolko benzinu, ze bude rozumnejsie si niekde radsej fakt pozicat na nejaky motel?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
spanie v aute:
toto som raz riesil,ked som mal prilet dost neskoro a nechcel som brat noc navyse kvoli par hodinam.. (a noc stala +-80€)
bolo mi doporucene v ziadnom pripade nespat v aute, pretoze... policajti.. zevraj je to zakazane, tak neviem.
tak som radsej v aute nespal.
btw neviem, ale mne klima velmi "nevonia" ak v aute stojim. proste, nieje to prisun takeho vzduchu, ako pocas jazdy.
sice ked mas poziacane auto s poistenim moze ti to byt jedno, ked to zdochne, nestartne tak si zavolas servis ze auto nejde len otazka je ci je to dovolene..
k baterkam:
ano, lenze to co mozu vynajst pribateriach teraz nikto nepozna. tak jak pri procakoch: vyvoj v technologii zmensovania, nove materialy, nove postupy, sme toto v 2000 nevedeli co bude v 2006 toto iste moze byt aj pri bateriach. alebo sa vylepsi vodikovy pohon atd..
Proste, teraz povieme to sa neda, ale ked nepozname nieco nevynajdene, to sa tazko sudi.
toto som raz riesil,ked som mal prilet dost neskoro a nechcel som brat noc navyse kvoli par hodinam.. (a noc stala +-80€)
bolo mi doporucene v ziadnom pripade nespat v aute, pretoze... policajti.. zevraj je to zakazane, tak neviem.
tak som radsej v aute nespal.
btw neviem, ale mne klima velmi "nevonia" ak v aute stojim. proste, nieje to prisun takeho vzduchu, ako pocas jazdy.
sice ked mas poziacane auto s poistenim moze ti to byt jedno, ked to zdochne, nestartne tak si zavolas servis ze auto nejde len otazka je ci je to dovolene..
k baterkam:
ano, lenze to co mozu vynajst pribateriach teraz nikto nepozna. tak jak pri procakoch: vyvoj v technologii zmensovania, nove materialy, nove postupy, sme toto v 2000 nevedeli co bude v 2006 toto iste moze byt aj pri bateriach. alebo sa vylepsi vodikovy pohon atd..
Proste, teraz povieme to sa neda, ale ked nepozname nieco nevynajdene, to sa tazko sudi.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Preboha, felipe, zasa raz si ma rozosmial...felipe25 napísal:spanie v aute:
bolo mi doporucene v ziadnom pripade nespat v aute, pretoze... policajti.. zevraj je to zakazane, tak neviem.
Len zopár vecí:
- spravil si aspoň raz v živote niečo, čo by sa nemalo? Ja neviem, prešiel si cez prechod pre chodcov na červenú? Alebo na bicykli? Alebo na bicykli na červenú?
- Prečo by som nemohol spať v aute? Teda ak sa bavíme o vlastnom aute, verím tomu, že keby som spal v cudzom aute, tak by s tým niekto problém mal.
- Jediné, čo zákon zakazuje, je zbytočne nechať bežať motor. A teraz nech mi niekto dokáže, čo je zbytočné. To poprvé. A po druhé - je rozdiel nechať motor bežať na parkovisku 5m pred panelákom a je rozdiel nechať motor bežať v strede púšte...
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Ale vieme, vedeli sme v roku 2000 hruby vyvoj do roku 2006, vieme aj teraz predpokladat vyvoj na najblizsich 5-10 rokov. Priklad. V roku 2001 sa prechadzalo na 130 nm technologiu, hradlovym oxidom bol SiO2, pri predpoklade dalsieho skalovania sa vedelo, ze pri 65nm nm bude tento oxid na limitnych hodnotach pouzitia (vid 65nm P4, ktore mali extremne spotreby). Uz okolo roku 2000 sa musel zacat vyskum noveho hradloveho oxidu, analyza materialov, ich vlastnosti, pripravy, transfer technologie pre masovu produkciu, navrhy buducich cipov, ... Aby si mohol dnes vyrabat nove cipy, musis mat ich navrh finalizovany uz rok dozadu. Iny priklad, Kaby Lake je 14 nm cip, jeho nasledovnik na 10nm node uz musi mat komplet hotovy navrh a musia sa uz vyrabat litograficke masky a postupne testovat jednotlive vyrobne kroky. Proste na najblizsich 5 rokov musis mat celkom jasny plan, ako dalej, v horizonte 10 rokov mozes hladat novu technologiu, vyrobny proces, materialy, ...felipe25 napísal:k baterkam:
ano, lenze to co mozu vynajst pribateriach teraz nikto nepozna. tak jak pri procakoch: vyvoj v technologii zmensovania, nove materialy, nove postupy, sme toto v 2000 nevedeli co bude v 2006 toto iste moze byt aj pri bateriach. alebo sa vylepsi vodikovy pohon atd..
Proste, teraz povieme to sa neda, ale ked nepozname nieco nevynajdene, to sa tazko sudi.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia
K tomu spaniu v aute si treba pozriet miestne zakony, niekde to riesia a niekde nie. Pokial vsak nebudes pozerat hotely priamo na Stripe, ale zapadnutejsie kuty vo Fremonte, tak noc za 20 by nemusel byt problem.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať