Všeobecná diskusia
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3376
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Ten EGR som veru nevidel, takže neviem či sa dá alebo nedá vyčistiť.
DPF nepovie absolútne nič, čo s tým má DPF? Veď cez EGR ide len zopár percent výfukových plynov späť do sania kvôli zníženiu emisií. Ale môžem sa mýliť, takže kľudne napíš ako si to myslel, aby sme predišli nedorozumeniu.
Mám EGR odstavený asi 1,5 roka a cca. 15k km a DPF normálne regeneruje. Robil som to najmä kvôli saniu, aby sa viac nezadr****valo ako je nutné.
DPF nepovie absolútne nič, čo s tým má DPF? Veď cez EGR ide len zopár percent výfukových plynov späť do sania kvôli zníženiu emisií. Ale môžem sa mýliť, takže kľudne napíš ako si to myslel, aby sme predišli nedorozumeniu.
Mám EGR odstavený asi 1,5 roka a cca. 15k km a DPF normálne regeneruje. Robil som to najmä kvôli saniu, aby sa viac nezadr****valo ako je nutné.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
- Kyselinka
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7266
- Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
- Bydlisko: SC
Re: Všeobecná diskusia
15t je nic, ozvi sa potom po cca 70-90t km
Niekde som videl testy zasierania s EGR a bez neho, no uz to nenajdem. Aj ked je to len informacna hodnota merania vo VCDS, s EGR bol narast popola v DPF tusim 3,5g za 30t km a bez EGR to bolo nejakych 10g.
V jednej nemenovanej bratislavskej chipovacej firme tiez odstavuju EGR pri chipe na tento motor a tvrdili mi, ze tym ze je upravene vstrekovanie, vznika lepsie horenie a tym padom je EGR zbytocny. Dalsie info z CZ firiem zaoberajucich sa chipovanim, tvrdia prave opak...tak si vyber. Osobne tomu moc neverim.
P.S: takto vyzera ten EGR
Niekde som videl testy zasierania s EGR a bez neho, no uz to nenajdem. Aj ked je to len informacna hodnota merania vo VCDS, s EGR bol narast popola v DPF tusim 3,5g za 30t km a bez EGR to bolo nejakych 10g.
V jednej nemenovanej bratislavskej chipovacej firme tiez odstavuju EGR pri chipe na tento motor a tvrdili mi, ze tym ze je upravene vstrekovanie, vznika lepsie horenie a tym padom je EGR zbytocny. Dalsie info z CZ firiem zaoberajucich sa chipovanim, tvrdia prave opak...tak si vyber. Osobne tomu moc neverim.
P.S: takto vyzera ten EGR
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Dik za radu. Vycistim si ho
Kyslinka. Akože nedostaneš prec,videl si už zastaty egr?
Kyslinka. Akože nedostaneš prec,videl si už zastaty egr?
- Kyselinka
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7266
- Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
- Bydlisko: SC
Re: Všeobecná diskusia
Hned vyssie su fotky mojho zasrateho EGR, ktory mi odisiel po 120t km, takze ano videl som ho
A videl som aj samotnu demontaz a montaz...a ked niekto nema moc sikovne ruky, tak dolu napravnica, DPF, geometria...atd atd. Pri 4x4 niekto radsej vyberie cely motor z auta, aby sa k nemu dostal
A videl som aj samotnu demontaz a montaz...a ked niekto nema moc sikovne ruky, tak dolu napravnica, DPF, geometria...atd atd. Pri 4x4 niekto radsej vyberie cely motor z auta, aby sa k nemu dostal
A ako, ked to smiem vediet?Per napísal:Dik za radu. Vycistim si ho
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Mne ide hlavne o prečistenie EGR ventilu.
cistenie EGR je diametralne ina vec ako dekarbonizacia motora. Ani sa nemusis opytat kam asi tak ten "uvolneny sajrajt" pojde, ked sa ti nahodou podari nejakou chemiou ho rozpustit - ano, piestne kruzky, do turboveho traktu a turbo miluje vselijake usadeniny ktore mu tam pridu, v neposlednom rade aj katalyzator aj DPF sa velmi tesia atd.
Vycistit EGR a sanie sa da JEDNODUCHO doporucit KAZDEMU naftaku, aj commonrailu. Bez debaty. Cim lepsie masina dycha, tym dlhsie bude fungovat. Jazdit na minimalne 4000 otackach nie je receptom na uspech, to sa proste neda. Aj ked budes drbat po dialnici kazdu chvilu 180km/h na 4320rpm, ajtak nedostanes zovsade veci ktore sa tam strasne motohodiny ukladaju. Takisto nie je zla myslienka raz za cas vycistit aj intercooler, ale k tomu je pristup asi taky ako k peniazom v banke v case krizy.
Cistenie : jednoduchym benzinom. EGR von, oskrabat srobovakom centimetrovy nanos na stenach, ostatne jednoducho stetcom a BENZINOM do ligotava dvomi hmatmi.
Tí čipéri asi vypravali o lepsom horeni preto, lebo cez EGRko nesli sracky z motora, ale len cisty horsky vzduch zvonku, kedze bolo nejako odstavene. Na odpalenie EGRka mam svoj vlastny nazor, rovnako vyhraneny ako na dekarbonizaciu s dymom na pol dediny - vyrobca to vymyslel v poriadku a pri jednoduchom servisnom ukone kazdych par rokov/desiatok tisic km (podla toho kto ako jazdi) bude EGR spravne fungovat roky rokuce. Jedine zeby to bolo nekvalitne EGR ktore sa vie pokazit aj pred dovrsenim 80.000km uplne bezne (fakt mam menovat znacku ktora mala par rokov problem s EGRkami, kde na 1.6tdi 77kW stali len 800eur ?)
Zasadnou vecou pri dekarbo motora je vycistenie EGR a sania, toto zabranuje 90% dymovosti. Moja vlastna masina po peknych par stotisicoch kilometroch prevazne dialnicnej premavky dymila jak drbnuta, proste klasicke TDi - z pozicie vodica vidis kudoly dymu cez den. Po vyhmatani EGR/sania, nic ine sa nerobilo, je zopar rokov pokoj a mozes si filmovat - dymu niet.
Ruka v ruke s tym ide aj spravne fungujuca vaha vzduchu. Aj ta sa da cistit, aj na nu je specialna neprilis draha vodička. Ked ti vaha vzduchu domrvi motormanagement, mozes sa ist pas a autiak bude dymit.
Tabletky do nadrze nie su pre mna, to je na tabletku pre hlavu.
cistenie EGR je diametralne ina vec ako dekarbonizacia motora. Ani sa nemusis opytat kam asi tak ten "uvolneny sajrajt" pojde, ked sa ti nahodou podari nejakou chemiou ho rozpustit - ano, piestne kruzky, do turboveho traktu a turbo miluje vselijake usadeniny ktore mu tam pridu, v neposlednom rade aj katalyzator aj DPF sa velmi tesia atd.
Vycistit EGR a sanie sa da JEDNODUCHO doporucit KAZDEMU naftaku, aj commonrailu. Bez debaty. Cim lepsie masina dycha, tym dlhsie bude fungovat. Jazdit na minimalne 4000 otackach nie je receptom na uspech, to sa proste neda. Aj ked budes drbat po dialnici kazdu chvilu 180km/h na 4320rpm, ajtak nedostanes zovsade veci ktore sa tam strasne motohodiny ukladaju. Takisto nie je zla myslienka raz za cas vycistit aj intercooler, ale k tomu je pristup asi taky ako k peniazom v banke v case krizy.
Cistenie : jednoduchym benzinom. EGR von, oskrabat srobovakom centimetrovy nanos na stenach, ostatne jednoducho stetcom a BENZINOM do ligotava dvomi hmatmi.
Tí čipéri asi vypravali o lepsom horeni preto, lebo cez EGRko nesli sracky z motora, ale len cisty horsky vzduch zvonku, kedze bolo nejako odstavene. Na odpalenie EGRka mam svoj vlastny nazor, rovnako vyhraneny ako na dekarbonizaciu s dymom na pol dediny - vyrobca to vymyslel v poriadku a pri jednoduchom servisnom ukone kazdych par rokov/desiatok tisic km (podla toho kto ako jazdi) bude EGR spravne fungovat roky rokuce. Jedine zeby to bolo nekvalitne EGR ktore sa vie pokazit aj pred dovrsenim 80.000km uplne bezne (fakt mam menovat znacku ktora mala par rokov problem s EGRkami, kde na 1.6tdi 77kW stali len 800eur ?)
Zasadnou vecou pri dekarbo motora je vycistenie EGR a sania, toto zabranuje 90% dymovosti. Moja vlastna masina po peknych par stotisicoch kilometroch prevazne dialnicnej premavky dymila jak drbnuta, proste klasicke TDi - z pozicie vodica vidis kudoly dymu cez den. Po vyhmatani EGR/sania, nic ine sa nerobilo, je zopar rokov pokoj a mozes si filmovat - dymu niet.
Ruka v ruke s tym ide aj spravne fungujuca vaha vzduchu. Aj ta sa da cistit, aj na nu je specialna neprilis draha vodička. Ked ti vaha vzduchu domrvi motormanagement, mozes sa ist pas a autiak bude dymit.
Tabletky do nadrze nie su pre mna, to je na tabletku pre hlavu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
EGR s vymenikom tepla sa ti dosere tak či tak, vo väčšine pripadov začne chčať vodu do vyfuku resp. valcov. Ten EGR sa samozrejme dá vyčistiť, ale to nieje problém, problém naňom je ten tepelný výmenník. Nakoniec by sa to dalo poriešiť náhradou za klasické staré EGR z rotačky a PD (66,74,81,85,96...)... na bxe bjb atď 77kW je už ten novši egr samodosieraci. Jazdou na vysokých otáčkach mu nepomôžeš, jednoducho 200tis nevydrží takmer nikdy.
Zasieranie DPF sa podľa mňa zlepší ak ten egr vyberieš. horský vzduch, lepšie spaľovanie, menej bordelu, motor sa pomalšie ohrieva.
A samozrejme EGR by sa malo čistiť pravidelne, aj celé sanie. (Ja mám čas, kľudne každý rok) Dekarbo nepraktikujem, praktikujem VIFko a raz za čas naňho naštartujem v pomere 1:1 nafta:vif.
Zasieranie DPF sa podľa mňa zlepší ak ten egr vyberieš. horský vzduch, lepšie spaľovanie, menej bordelu, motor sa pomalšie ohrieva.
A samozrejme EGR by sa malo čistiť pravidelne, aj celé sanie. (Ja mám čas, kľudne každý rok) Dekarbo nepraktikujem, praktikujem VIFko a raz za čas naňho naštartujem v pomere 1:1 nafta:vif.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Kde si dávaš cistit egr?
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3376
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Tomuto vôbec neverím. Nechápem ako môže mať motor 3x!!! viac popola bez EGR ako s ním. Veď EGR je použitý len pri menšom zaťažení motora (ak sa mýlim opravte ma) a aj to ide cez EGR len zopár percent spalín (presne koľko neviem ale pochybujem, že by to bolo viac ako 10%). Takže vôbec ma nenapadá kde by sa ten popol akože stratilKyselinka napísal:15t je nic, ozvi sa potom po cca 70-90t km
Niekde som videl testy zasierania s EGR a bez neho, no uz to nenajdem. Aj ked je to len informacna hodnota merania vo VCDS, s EGR bol narast popola v DPF tusim 3,5g za 30t km a bez EGR to bolo nejakych 10g.
V jednej nemenovanej bratislavskej chipovacej firme tiez odstavuju EGR pri chipe na tento motor a tvrdili mi, ze tym ze je upravene vstrekovanie, vznika lepsie horenie a tym padom je EGR zbytocny. Dalsie info z CZ firiem zaoberajucich sa chipovanim, tvrdia prave opak...tak si vyber. Osobne tomu moc neverim.
Samozrejme beriem, že ak je problém EGR vybrať tak by som sa na to vykašľal. Na mojej Astre H je demontáž EGR asi na 20min, keďže drží na 4 šróbch, ktoré sú prístupné z motorového priestoru
P.S. poznám chalaniska čo má EGR odstavený cez 60k km a absolútne žiaden problém nemá a to má 340k km na Opel Vectra C 1,9CDTi
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
aha, som trosku zanedbal ze hypermoderne EGRka su desatkomorove, vyhrievano-chladene, antigravitacno-levitujuce.... tak ano, tam rozpajat jeden okruh, druhy okruh, to je trosku ina sajba ako zazneli styri sroby.
Mimochodom sa to castokrat ani prakticky neda, najcastejsi prieser pri tychto modernych EGRkach je ze ten zasraty natrubok sa kvoli nekonecnemu dbaniu vyrobcu o zakaznika (=zasratemu materialovemu inzinierstvu) proste spečie pripečenie napečie a pri akejkolvek preventivnej manipulacii ho jednoducho znicite s obrovskou pravdepodobnostou. Ze je to castokrat drahsie ako EGR samotny uz radsej nespominam. No ved to by uz bolo aby sa auta nekazili.
Ach jo, euro6 musi byt a hlavne ze ju vsetci dodrzuju a nikto nepodvadza !!!! Strnastnasobne najlepsie.
Mimochodom sa to castokrat ani prakticky neda, najcastejsi prieser pri tychto modernych EGRkach je ze ten zasraty natrubok sa kvoli nekonecnemu dbaniu vyrobcu o zakaznika (=zasratemu materialovemu inzinierstvu) proste spečie pripečenie napečie a pri akejkolvek preventivnej manipulacii ho jednoducho znicite s obrovskou pravdepodobnostou. Ze je to castokrat drahsie ako EGR samotny uz radsej nespominam. No ved to by uz bolo aby sa auta nekazili.
Ach jo, euro6 musi byt a hlavne ze ju vsetci dodrzuju a nikto nepodvadza !!!! Strnastnasobne najlepsie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Tebe musí hrabat na CRku vypínať EGR.Diablo1st napísal:Tak EGR vyber a vyčisti. Alebo ho zaslep a odstav cez diagnostiku a si vybavený .
A neryp do toho, on sa ozve.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
Dôvod nevypinania a odstránenia EGR na euro 3/4 CR ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
program vstrekovania s tym pocita, rovnako ako pocita s klapkami, je to fyzika, EGR znizuje teplotu horenia a predlzuje cas horenia zmesi, takze ano, je normalna vec ze po vypnuti skape turbo skor, ze DPF sa zanesie nad normalnu uroven, ze to schytava kat a teplotne cidla. To ze niekde je viac cerstveho vzduhu neznamena ze to je prospesne, preto CRka klepu a vibruju jak sproste ked sa im vypne EGR.
.
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3376
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Snake popravde o tomto počujem prvý krát, že by niekomu odišlo turbo kvôli EGR. Ja som zvukovú zmenu nezaznamenal žiadnu, ale moc som sa na to nezameriaval. Poznám pár ľudí, čo majú EGR zaslepený už dlhšie, ale nikdy som negatívnu skúsenosť na to nepočul.
Ale je pravda že všetko sú to staršie vozy 6+, takže možno tu je pes zakopaný. Novšie vozy sú asi troška problematickejšie.
Ale je pravda že všetko sú to staršie vozy 6+, takže možno tu je pes zakopaný. Novšie vozy sú asi troška problematickejšie.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Re: Všeobecná diskusia
Proste na CR EGR nevypinat, rovnako ako nevypinat klapky, (vypinat DPF za to by som skrtil, taky clovek si nezasluzi nic ine okrem toho aby mu niekto napchal vyfukovu ruru ho huby).
Takto je tu VAGu, ostatni vyrobcovia netusim, toboz nie Opel a podobni. EGR urobilo obrovsky pokrok, uz to neni strasiak co po 100k zanese sanie.
Takto je tu VAGu, ostatni vyrobcovia netusim, toboz nie Opel a podobni. EGR urobilo obrovsky pokrok, uz to neni strasiak co po 100k zanese sanie.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
tu sme sa zhodli, specialne s tymi prerabanymi DPFkami. Rovno do kabiny mudremu majitelovi. Na rakovinu skapat nemusime za kazdu cenu a fakt si strasne zelam aby na kazdej ulici bola jedna pojazdna STKcka a furt narvata.
Na co ti skape turbo nikdy nevies, ked nemas vypatlanu hlavu. Niekomu (1.6tdci, specialne z prvych rocnikov) skape na prikarbonovane sitka v mazacom trakte, kade olej preteka znizenym kvaltom. A samozrejme oleje na 30.000km treba poriadne pretiahnut, ved ti vyrobcovia nie su blbi a maju to zmaknute. Niekomu skape turbo na dlhodobo ukrutne zvyseny protitlak (a teda namahu) pri pricpanom DPFku, opakovanych kvantach neuspesnych regeneracii a olejoch zriedenych s naftou 1:1, vypnutych chybovych hlaseniach ale v pozadi stale beziacich rutinach pretoze s tym DPFkom sa nevie vysporiadat kazdy - to su tisice riadkov kodu a algoritmov, ktore ziadny Franta v garazi nepreští aj ked si mysli ze s prstom v šerbli.
Na co ti skape turbo nikdy nevies, ked nemas vypatlanu hlavu. Niekomu (1.6tdci, specialne z prvych rocnikov) skape na prikarbonovane sitka v mazacom trakte, kade olej preteka znizenym kvaltom. A samozrejme oleje na 30.000km treba poriadne pretiahnut, ved ti vyrobcovia nie su blbi a maju to zmaknute. Niekomu skape turbo na dlhodobo ukrutne zvyseny protitlak (a teda namahu) pri pricpanom DPFku, opakovanych kvantach neuspesnych regeneracii a olejoch zriedenych s naftou 1:1, vypnutych chybovych hlaseniach ale v pozadi stale beziacich rutinach pretoze s tym DPFkom sa nevie vysporiadat kazdy - to su tisice riadkov kodu a algoritmov, ktore ziadny Franta v garazi nepreští aj ked si mysli ze s prstom v šerbli.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.