Ako keby tie dpf pomáhali aj tak to ti ľudia vypaľujú v meste nie ako bolo stavane mimo na dialnici. A fialky to v meste aj tak nevyprdi fialky
Snake:
Nerad sa s tebou hádam. Ale nieje to prave naopak ze egr zvyšuje teplotu a zamrdava sanie? Tak isto swirlclsps aj egr su emisne sračky rovnaké ako pred 20 rokmi ...
Edit: Tým chcem povedať ze by som nakopal do riti ľudí co idu do zápchy s siedmom na 5km s pocitom ako šetria lebo 7benzinu je vela
nie je to o vypalovani - je to primarne o tom ze tie mikrociastocky, vznikajuce pri spalovani z commonrailov, sa ti usadia v plucach a nedostanes ich von na rozdiel od toho Euro0 sajrajtu co prdi Avia. Prave v tom ze commonrail s obrovskymi tlakmi spaluje tak ako spaluje, prave tam je ten RAKOVINOVY problem.
Ze sa to riadene vypali je v pohode. Nie je to najzelenejsia vec na svete, ale je to proces ktory je zmaknuty a je to milionkrat lepsie ako bez toho.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
shajek napísal:
Snake:
Nerad sa s tebou hádam. Ale nieje to prave naopak ze egr zvyšuje teplotu a zamrdava sanie? Tak isto swirlclsps aj egr su emisne sračky rovnaké ako pred 20 rokmi ...
EGR znizuje teplotu vdaka tomu, ze nahradza urcite mnozstvo nasateho vzduchu vo valci CO2, ktory nie je horlavy. Sice znizi efektivitu, ale aj teplotu horenia kvoli nedostatku vzduchu. A do urcitej miery zamrdava sanie asi tolko ako aj vyfuk.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Mp3turbo
Áno áno proces a príčiny su mi jasne a siril som ich uz aj par strán dozadu ... Len som poukazal na to ze síce to filtruje momentálne , ale aj tak väčšine ludom bezi regenerácia v meste kde vo vysledku aj tak vypustia tie sračky do toho mesta
Diky papek, na to som nejako pozabudol .... Ale je to aj tak emisná sracka ktorú i vždy odstarnim na svojom vozidle
shajek napísal:Mp3turbo
Áno áno proces a príčiny su mi jasne a siril som ich uz aj par strán dozadu ... Len som poukazal na to ze síce to filtruje momentálne , ale aj tak väčšine ludom bezi regenerácia v meste kde vo vysledku aj tak vypustia tie sračky do toho mesta
Diky papek, na to som nejako pozabudol .... Ale je to aj tak emisná sracka ktorú i vždy odstarnim na svojom vozidle
v meste tazko, pri nizkych zataziach sa regen nespusti, a je to aj tak jedno, nakolko sa spaluju zachytene sadze, tie sa menia na popol, ocividne nevies co je regeneracia DPF filtra.
akoze moja myslienka bola taka, ze vacsina tych aut z mesta nevypadne a ked sa filter naplni tak co ?
Nespusti nutenu regeneraciu ? Co podla mojich vedomosti sa robi viacerymi sposobmi
Alebo nema proste podmienky (vyssie otacky, jazda mimo mesta) a proste sa zaplni ?
a zaver myslienky, ze tie sracky co produkuje motor aj tak koniec koncom vypadnu v podobe (v prvom prispevku som pouzil nazov fialky, teraz uz to nazvem popolom) popola ?
ked sa filter naplni na hranicu cislo jedna spusti sa proces regeneracie, ked auto nesplna podmienky regeneracia sa vypne kym nedosiahne podmienky, pokial prekroci hranicu dva, vodic je oboznameny kontrolkou ze je nutna regeneracia a auto sa prepne do regeneracneho rezimu (zavrie sa EGR aby sa zvysila teplota horenia, privrie sa klapka sania kvoli vacsej turbulencii vzduchu, casovanie vstrekovania je posunute aby zmes doharala pred katom), pokial ostanu podmienky dostatocne dlho splnene, filter premeni nazbierane sadze na popol (sadze horia, popol nie), a popol ostava v DPFku (neleti nic von), popol nejde dalej spalit, rozlozit, roztavit, vycistit, kedze je to posledna faza horenia (uhlik), opekat si uz opekal, tak vies co je popol, nikto zatial chemiou nerozlozil uhlik lebo to chemicky/fyzicky mozne nie je.
Pokial vodic bude ignorovat aj hlasenie pri hranici cislo dva, prejde motor do nudzoveho rezimu (hranica 3), a tam je mozne spustit uz len nutenu regeneraciu, pokial sa vsak prekroci ista hranica sadzi, filter sa musi vymenit, lebo horenim nadmerneho mnozstva sadzi moze filter zhoriet/zapalit auto.
Ty neber DPF ako ze nieco leti z vyfuku, neleti nic, vsetko ostava v nom, len sadze sa menia na popol (tie vedia horet), popol ostava vnutri, preto ma DPF obmedzenu zivotnost, von ide len horuci vzduch plus nejake CO2 a taketo sracky (samozrejme nejaka cast popola sa von musi dostat, fyzika nepusti, je to ale ovela mensie mnozstvo nez bez DPF filtra, a zvycajne sa to ukaze iba na emisnej).
Napriklad ja som mal vcera EK:
1 - 0,03
2- 0,00
3- 0,00
To su moje hodnoty dymivosti, od volnobehu do obmedzovaca, filter ma 244tkm za sebou a je zaplneny na 0,43L (jeho limit je 0,45, takze coskoro pojde novy).
citlivu mas kožku na cicine kontrolkou ti pramalo vozov signalizuje akciu - to by tak bolo, vies ake zdesenie by zasiahlo motoristicku nevedomu verejnost... a este k tomu "teraz nesmiete vypnut motor, najblizsich 10 minut jazdite okolo bloku".
Take auta by sa predavali asi rovnako dobre ako voziky s alkoholtesterom - ziadna automobilka sa to neodvazi spravit, hoci by to zachranilo vela zivotov. Len... by ZLAHKA klesli predaje. To iste diesliky s kontrolkou regenu. KLESLI by predaje, zavladlo by zdesenie.
>> Asi auto nevypekam,kedze mi za vyše 3 mesiace ešte neregenerovalo.
ver tomu ze regenerovalo. Chlapci s DPFkami v pohode hlasia regeny kazdych 300km v meste podla diagnostiky (je to tam napisane) a nie je problem stretnut ani 180km intervaly. Jedine ze by si tri mesiace stal s autom v garazi.
Snejki jasne vysvetlil ze je rozdiel medzi tym co vchadza do DPF a co z neho vystupuje. Ani zdaleka to nie je "zasobnik" ktory vydumpuje svoj obsah o dvadsat kilometrov dalej...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.