Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Ako vieš, vodičák dostane každý :) Bohužel, aj mňa to serie, no nič s tým nespravíme. Jazda na dialnici, a hlavne sedlácky rozum sa v autoškole neuči. .
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7080
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

ja som sa dneska zabudol v lavom bo dcera vzadu sa smiala o dusu. subaru ma buchlo z prava a uz ma isi predomnou schvalen pribrzdovat no ja uz som v pravo bol ta isto nechapal ze aha kde je. spetak som mal ma dceru dole ze nevidel som ci blikal ale netrubil. radio som nemal. serie ma to este teraz ze som to brzdil vlavo ale daleko noc neslo a v lavom som bol cca 15s ke-po trasa.moja vina.
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2254
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirjak »

to pribrzdovanie ci vybrzdovanie nikdy nepochopim, taky clovek proste musi byt "censored" a nema co mat vodicak a mozno ani obciansky preukaz
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12539
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

tak spomalovac v lavom pruhu naserie aj mna, ale skor pripad 3 hrncova felicia sa rozhodne predbehovat soru kamionov, ktori idu 100 a on to predbehuje 110. Zanadavam si, mavnem rukov, obehnem ho a idem prec. Ale aby som sa pichol pred neho a ho vybrzdoval, alebo dorazal na neho zo zadu, tak to nie. TO uz nepochopim. Tam staci malo a je buracka jak hrom
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

"VW chce v najbližšej dekáde predstaviť až 30 elektrických modelov. A tie rozhodne nemajú byť určené len elektro fanatikom. Pripravovaný elektromobil veľkosti Golfu má mať dojazd v rozmedzí 400 – 600 km. Cena bude na rovnakej úrovni ako za naftovú verziu Golfu."


http://www.topspeed.sk/vw-sa-so-spalova ... luci/11207


was zum teufel ?? dobre, asi to nebude zajtra, ale... hura !!!
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
DC9-32
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 289
Dátum registrácie: Po 25. Feb, 2013, 20:12
Bydlisko: NR

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa DC9-32 »

udajne najskor o 20 rokov ale. Ako sa vlastne servisuje elektromobil? Nejaky olej aspon? alebo nič?
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

DC9-32: len tipujem, ale tak mi to nejak k tomu pasuje. Napajaciu cast (vysokovykonove spinace) treba chladit, cize kontrola chladiaceho okruhu, pripadne doplnenie chladiacej kvapaliny (identicky ako terajsi chladiaci okruh). Dalej nejaka kontrola baterii (to sa asi da priebezne nakodit do systemu a varovat uzivatela, identicky aj so spinacmi), elektromotor musi splnat nejaku specifikaciu (e.g. 1x rocne servis zbehne testovaciu proceduru), a potom klasika brzdy, tlmice, ...
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7310
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

V kazdom pripade nam odpada spalovaci motor s egr, vahami vzduchu, dpf, katalyzatorom, lambdami, zhavicmi, hypertlakovym cerpadlom, vstrekovacmi ... co nam tam este odchadza? Pridreta kluka, podpalene ventily, lebo olej v motore menime po 60t km alebo 2 roky... co pride neskor. Prevodovky vedia tiez narobit zlobu.
Chladiaci okruh bude podla mna jednoduchsi a uzatvoreny. Nejake kontroly elektromotora su asi zbytocne, tam to vidim skor na nejake cidla, ktore posielaju udaje riadiacej jednotke... naco to este najapat na externu diagnostiku. Zostavaju nam napravy, stav karoserie, svetla, servo, klima/kurenie. Inak som zvedavy, ci sa nejako zasadne zmeni tvar auta, kedze nam odpada velky motor s prevodovkou. Tesla v predu zatial prevaza vzduch.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Papek napísal:Inak som zvedavy, ci sa nejako zasadne zmeni tvar auta, kedze nam odpada velky motor s prevodovkou. Tesla v predu zatial prevaza vzduch.
Myslim ze sa nejak dramaticky nezmeni lebo nejake deformacne zony treba, ak ten predok odrazu das prec tak prideme o velku cast pasivnej bezpecnosti.
Prikladom toho je aj Porsche ktore ma motor vzadu a vpredu batozinovy priestor.
A stale mozu spravit konstrukciu tak ze aj elektromotor bude vpredu a mozno aj cast bateriek.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ano, ale designeri budu mat volnejsie ruky. Nehovorim ze sa zasadne zmeni to co teraz volame auto. Vo vypocte prieserov nepadli turboduchadla a ich management (cidla, vahy vzduchov) ktore sa v modernych chrchlatkach nachadzaju duplovane a zachvilu trojmo. To bude lahoda opravovat.

Chladiaci okruh, ano, jednoduche a nenarocne v principe ako dnes. Nejaka polointeligentna elektronika aby to strazilo ukrutne premrznutie pri -35 alebo ukrutne prehriatie pri cojaviemkolko. Uroven naplne, eventualne nejake opotrebenie naplne (vymena raz za dva roky, podla potrebyElektromotor moze mat nejake planovane zivotnosti, zopar jednoduchych cidiel a/alebo merani, je to UKRUTNE SPOLAHLIVEJSIA suciastka ako turbodíchadlo v Ocktavii 1.9td z roku 1996. Napovedou budiz pocet pokazenych elektromotorov v Tesle... next to nothing napriek sialenemu vykonu v porovnani so spalovakmi ktore su schopne podavat.

Nejake elektricke okruhy tam asi budu co dnes nie su :) ale to je primitivne jednoduche sledovat, jedno alebo dve komplikovanejsie Arduina na to v principe stacia. Vsetko vzdialene posielat do centraly, vzdialena diagnostika ako ma dnes Tesla. Akykolvek elektronicky modul nemusi byt drahsi . komplikovanejsi / narocnejsi ako gtx1080 dnes. Skuste si to porovnat s vahami vzduchu ktore stali 90.000 korun v zaciatkoch :)

Nabijanie na sidliskach ? Vyriesene za dva tyzdne na celom Slovensku, prieraz elektriny von z baraku, riadeny prietlak popod chodnik na parkovisko pri baraku, ostatne vyriesi seriove cislo kazdeho auta, je jasne kto sa kedy kolko nabijal a kolko ma zaplatit. Toto sa da stavat uplne vsade uplne paralelne, jak v Cine 106 bagrov rozobera nadjazd za jednu noc co u nas trva tri roky (Stary Most).

Parada. Poviem pravdu, neviem sa dockat. Fakt sa neviem dockat. Uz len kedy budu Sharany a GrandVoyagery na elektriku.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7310
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Na druhej strane taky Smart vyuziva svoj podorys maximalne a deformacne zony nema ktovie ako velke, napriek tomu nepatri na chvost rebricka ako niektore lowcost rodinne auta. Viem si predstavit aj efektivnejsie deformacne zony ako kusy zeleza - plasty, prip. plastove kompozity. Ono aj ked sa pozrieme spatne, tak prve auta vychadzali z kocov. Len mam pocit,z e v dnesnej dobe hraje dizajn taku ulohu, ze si malokto dovoli navrhnut dizajn uplne odlisny od zauzivaneho trendu. Co sa tyka bateriek, tak pokym sa bude jednat o li-ion alebo nieco podobne halive na deformacie, tak najskor ostanu na podlahe. Uz len kvoli hmotnosti.

Inak k tej vzdialenej diagnostike, taky MB to ma ako sluzbu a este si za to priplacas. Nejaky zaklad je v cene vozidla a za podrobnejsie udaje este platis, pritom najvacsi osoh ma z toho automobilka... Co uz, kedysi bola aj kablovka ukrutne draha, dnes ti k daju pomaly aj elektrinu a telku zadarmo aby si musel mohol pozerat reklamy
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

to bude reklamacii na hluk, piskot, vyskot, hucanie :D
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

smart : mozes mat skrupinu akokolvek pevnu, mas len tridsat centimetrov na deformacie. Deformacie su dnes riadene, proste nemozes zastat na 10cm pretoze ta roztrha. Preto sa auta deformuju ako najviac sa len da, aby sucasne BEZPECNE PRE POSADKU spomalovali.

Su tam protichodne poziadavky - nesmies sa krcit viac ako dva metre lebo potom uz krcis kolena soferovi a zaroven sa nesmies krcit tak aby bolo pretazenie vacsie ako clovek dokaze prezit.




>> Co sa tyka bateriek, tak pokym sa bude jednat o li-ion alebo nieco podobne halive na deformacie, tak najskor ostanu na podlahe.

isteze, tazisko. Nieco malo mozeme nalozit "dopredu" a "dozadu", nebude to ale nejako vela. Ked to odhadnem na 15% celkovej kapacity tak mozno predlzime realny dojazd o 80-120km podla auta (hmotnost, aerodynamika atd), ale aj to je rozhodne lepsie ako nic. Samozrejme tie auta uz nemozu vazit tri tony, to je problem brzdit.

Treba sa odviazat a snivat ze nebudu vzdy baterie take ake ich dnes pozname. Mozno pride nejaky realny prielom do 10 rokov ktory dokaze zvysit energeticku hustotu o 20-50% na rovnakom objeme. Pocuval som vela o rozlicnych nanotrubkach a inych pakovinach ktorym nerozumiem, som presvedceny ze dane patenty, startupy a hlavy kupili ropne spolocnosti a polozili do suflika.



>> Inak k tej vzdialenej diagnostike, taky MB to ma ako sluzbu a este si za to priplacas.

teraz. O desat rokov to bude absolutny zaklad, inak auto nepredajne. Rovnako ako je dnes pritomnost klimy v kazdom aute, uz si proste nikto auto bez klimy nechcel kupit tak to vyrobcovia musia vsade davat. Dnes ma kazdy dva gigabajty prenosu dat v kazdom telefone, o desat rokov to bude v principe unlimited. Tych par desiatok KILOBAJTOV ktore auto potrebuje / moze reportovat centrale, to predsa nikoho nezaujima. O2 Data Neobmedzene, 6eur/mesiac pred desat rokmi. Nebude to o aute/automobilke, bude to o vodicovi. Tu si polozte, pane, AKUKOLVEK SIM kartu a mate auto pripojene na pesnicky, filmy z internetu, dopravne zapchy, mapy, GPS aktualizacie (jasneze mas lokalnu kopiu so sebou v aute, ked nebude pripojenie), neviemco, a zopar dat na autodiagnostiku predsa nie je problem. Spolu s nou aktualizacie software presne ako to robi Tesla dnes.

Jednoduche ako facka. Ved uz to zaciname masovo vidiet aj teraz. Mnohe nove auta maju zasuvky 220V. Preboha preco nie. Jasneze chcem. Mam dorobene do mojich starych aut, kazdy z toho pada na rit a veselo si nabija notebooky a hocico (telefony / tablety / vsetky USB sracky si uz daaaavno nabijame vsetci v USB 5V konektoroch v aute ze?)

neboj nic, to je otazka desat eur a mas v aute 3g/4g/5g/lte modem od vyrobcu. Neni o com.

edit : heh Opel Astra [!!!] ma dnes nudzove volanie v pripade havarie, osobneho asistenta cez telefon a kraviny. Astra. To nie je 760iL.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5862
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »



zaujimave, viete o tom viac? ja tu elektriku necidim tak ruzovo keby sa dalo nieco efektivnejsie este dostat fosilii tak parada :good:
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nerozumiem. Dude vyhulil marihuanu, a je najlepsi na svete. Preco taketo este nepouziva Wolgsgagen, Wolwo, Krajzler, Tojota a VSETCI ostatni ? Preto takyto prevratny oný nevyuzivaju nieze vsetci vymenovani, ale aspon jeden jediny z nich ?

Neviem.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"