Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
Ako vieš, vodičák dostane každý Bohužel, aj mňa to serie, no nič s tým nespravíme. Jazda na dialnici, a hlavne sedlácky rozum sa v autoškole neuči. .
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7080
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
ja som sa dneska zabudol v lavom bo dcera vzadu sa smiala o dusu. subaru ma buchlo z prava a uz ma isi predomnou schvalen pribrzdovat no ja uz som v pravo bol ta isto nechapal ze aha kde je. spetak som mal ma dceru dole ze nevidel som ci blikal ale netrubil. radio som nemal. serie ma to este teraz ze som to brzdil vlavo ale daleko noc neslo a v lavom som bol cca 15s ke-po trasa.moja vina.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2254
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
to pribrzdovanie ci vybrzdovanie nikdy nepochopim, taky clovek proste musi byt "censored" a nema co mat vodicak a mozno ani obciansky preukaz
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12539
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
tak spomalovac v lavom pruhu naserie aj mna, ale skor pripad 3 hrncova felicia sa rozhodne predbehovat soru kamionov, ktori idu 100 a on to predbehuje 110. Zanadavam si, mavnem rukov, obehnem ho a idem prec. Ale aby som sa pichol pred neho a ho vybrzdoval, alebo dorazal na neho zo zadu, tak to nie. TO uz nepochopim. Tam staci malo a je buracka jak hrom
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
"VW chce v najbližšej dekáde predstaviť až 30 elektrických modelov. A tie rozhodne nemajú byť určené len elektro fanatikom. Pripravovaný elektromobil veľkosti Golfu má mať dojazd v rozmedzí 400 – 600 km. Cena bude na rovnakej úrovni ako za naftovú verziu Golfu."
http://www.topspeed.sk/vw-sa-so-spalova ... luci/11207
was zum teufel ?? dobre, asi to nebude zajtra, ale... hura !!!
http://www.topspeed.sk/vw-sa-so-spalova ... luci/11207
was zum teufel ?? dobre, asi to nebude zajtra, ale... hura !!!
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
udajne najskor o 20 rokov ale. Ako sa vlastne servisuje elektromobil? Nejaky olej aspon? alebo nič?
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
DC9-32: len tipujem, ale tak mi to nejak k tomu pasuje. Napajaciu cast (vysokovykonove spinace) treba chladit, cize kontrola chladiaceho okruhu, pripadne doplnenie chladiacej kvapaliny (identicky ako terajsi chladiaci okruh). Dalej nejaka kontrola baterii (to sa asi da priebezne nakodit do systemu a varovat uzivatela, identicky aj so spinacmi), elektromotor musi splnat nejaku specifikaciu (e.g. 1x rocne servis zbehne testovaciu proceduru), a potom klasika brzdy, tlmice, ...
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia
V kazdom pripade nam odpada spalovaci motor s egr, vahami vzduchu, dpf, katalyzatorom, lambdami, zhavicmi, hypertlakovym cerpadlom, vstrekovacmi ... co nam tam este odchadza? Pridreta kluka, podpalene ventily, lebo olej v motore menime po 60t km alebo 2 roky... co pride neskor. Prevodovky vedia tiez narobit zlobu.
Chladiaci okruh bude podla mna jednoduchsi a uzatvoreny. Nejake kontroly elektromotora su asi zbytocne, tam to vidim skor na nejake cidla, ktore posielaju udaje riadiacej jednotke... naco to este najapat na externu diagnostiku. Zostavaju nam napravy, stav karoserie, svetla, servo, klima/kurenie. Inak som zvedavy, ci sa nejako zasadne zmeni tvar auta, kedze nam odpada velky motor s prevodovkou. Tesla v predu zatial prevaza vzduch.
Chladiaci okruh bude podla mna jednoduchsi a uzatvoreny. Nejake kontroly elektromotora su asi zbytocne, tam to vidim skor na nejake cidla, ktore posielaju udaje riadiacej jednotke... naco to este najapat na externu diagnostiku. Zostavaju nam napravy, stav karoserie, svetla, servo, klima/kurenie. Inak som zvedavy, ci sa nejako zasadne zmeni tvar auta, kedze nam odpada velky motor s prevodovkou. Tesla v predu zatial prevaza vzduch.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Myslim ze sa nejak dramaticky nezmeni lebo nejake deformacne zony treba, ak ten predok odrazu das prec tak prideme o velku cast pasivnej bezpecnosti.Papek napísal:Inak som zvedavy, ci sa nejako zasadne zmeni tvar auta, kedze nam odpada velky motor s prevodovkou. Tesla v predu zatial prevaza vzduch.
Prikladom toho je aj Porsche ktore ma motor vzadu a vpredu batozinovy priestor.
A stale mozu spravit konstrukciu tak ze aj elektromotor bude vpredu a mozno aj cast bateriek.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ano, ale designeri budu mat volnejsie ruky. Nehovorim ze sa zasadne zmeni to co teraz volame auto. Vo vypocte prieserov nepadli turboduchadla a ich management (cidla, vahy vzduchov) ktore sa v modernych chrchlatkach nachadzaju duplovane a zachvilu trojmo. To bude lahoda opravovat.
Chladiaci okruh, ano, jednoduche a nenarocne v principe ako dnes. Nejaka polointeligentna elektronika aby to strazilo ukrutne premrznutie pri -35 alebo ukrutne prehriatie pri cojaviemkolko. Uroven naplne, eventualne nejake opotrebenie naplne (vymena raz za dva roky, podla potrebyElektromotor moze mat nejake planovane zivotnosti, zopar jednoduchych cidiel a/alebo merani, je to UKRUTNE SPOLAHLIVEJSIA suciastka ako turbodíchadlo v Ocktavii 1.9td z roku 1996. Napovedou budiz pocet pokazenych elektromotorov v Tesle... next to nothing napriek sialenemu vykonu v porovnani so spalovakmi ktore su schopne podavat.
Nejake elektricke okruhy tam asi budu co dnes nie su ale to je primitivne jednoduche sledovat, jedno alebo dve komplikovanejsie Arduina na to v principe stacia. Vsetko vzdialene posielat do centraly, vzdialena diagnostika ako ma dnes Tesla. Akykolvek elektronicky modul nemusi byt drahsi . komplikovanejsi / narocnejsi ako gtx1080 dnes. Skuste si to porovnat s vahami vzduchu ktore stali 90.000 korun v zaciatkoch
Nabijanie na sidliskach ? Vyriesene za dva tyzdne na celom Slovensku, prieraz elektriny von z baraku, riadeny prietlak popod chodnik na parkovisko pri baraku, ostatne vyriesi seriove cislo kazdeho auta, je jasne kto sa kedy kolko nabijal a kolko ma zaplatit. Toto sa da stavat uplne vsade uplne paralelne, jak v Cine 106 bagrov rozobera nadjazd za jednu noc co u nas trva tri roky (Stary Most).
Parada. Poviem pravdu, neviem sa dockat. Fakt sa neviem dockat. Uz len kedy budu Sharany a GrandVoyagery na elektriku.
Chladiaci okruh, ano, jednoduche a nenarocne v principe ako dnes. Nejaka polointeligentna elektronika aby to strazilo ukrutne premrznutie pri -35 alebo ukrutne prehriatie pri cojaviemkolko. Uroven naplne, eventualne nejake opotrebenie naplne (vymena raz za dva roky, podla potrebyElektromotor moze mat nejake planovane zivotnosti, zopar jednoduchych cidiel a/alebo merani, je to UKRUTNE SPOLAHLIVEJSIA suciastka ako turbodíchadlo v Ocktavii 1.9td z roku 1996. Napovedou budiz pocet pokazenych elektromotorov v Tesle... next to nothing napriek sialenemu vykonu v porovnani so spalovakmi ktore su schopne podavat.
Nejake elektricke okruhy tam asi budu co dnes nie su ale to je primitivne jednoduche sledovat, jedno alebo dve komplikovanejsie Arduina na to v principe stacia. Vsetko vzdialene posielat do centraly, vzdialena diagnostika ako ma dnes Tesla. Akykolvek elektronicky modul nemusi byt drahsi . komplikovanejsi / narocnejsi ako gtx1080 dnes. Skuste si to porovnat s vahami vzduchu ktore stali 90.000 korun v zaciatkoch
Nabijanie na sidliskach ? Vyriesene za dva tyzdne na celom Slovensku, prieraz elektriny von z baraku, riadeny prietlak popod chodnik na parkovisko pri baraku, ostatne vyriesi seriove cislo kazdeho auta, je jasne kto sa kedy kolko nabijal a kolko ma zaplatit. Toto sa da stavat uplne vsade uplne paralelne, jak v Cine 106 bagrov rozobera nadjazd za jednu noc co u nas trva tri roky (Stary Most).
Parada. Poviem pravdu, neviem sa dockat. Fakt sa neviem dockat. Uz len kedy budu Sharany a GrandVoyagery na elektriku.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Na druhej strane taky Smart vyuziva svoj podorys maximalne a deformacne zony nema ktovie ako velke, napriek tomu nepatri na chvost rebricka ako niektore lowcost rodinne auta. Viem si predstavit aj efektivnejsie deformacne zony ako kusy zeleza - plasty, prip. plastove kompozity. Ono aj ked sa pozrieme spatne, tak prve auta vychadzali z kocov. Len mam pocit,z e v dnesnej dobe hraje dizajn taku ulohu, ze si malokto dovoli navrhnut dizajn uplne odlisny od zauzivaneho trendu. Co sa tyka bateriek, tak pokym sa bude jednat o li-ion alebo nieco podobne halive na deformacie, tak najskor ostanu na podlahe. Uz len kvoli hmotnosti.
Inak k tej vzdialenej diagnostike, taky MB to ma ako sluzbu a este si za to priplacas. Nejaky zaklad je v cene vozidla a za podrobnejsie udaje este platis, pritom najvacsi osoh ma z toho automobilka... Co uz, kedysi bola aj kablovka ukrutne draha, dnes ti k daju pomaly aj elektrinu a telku zadarmo aby simusel mohol pozerat reklamy
Inak k tej vzdialenej diagnostike, taky MB to ma ako sluzbu a este si za to priplacas. Nejaky zaklad je v cene vozidla a za podrobnejsie udaje este platis, pritom najvacsi osoh ma z toho automobilka... Co uz, kedysi bola aj kablovka ukrutne draha, dnes ti k daju pomaly aj elektrinu a telku zadarmo aby si
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
to bude reklamacii na hluk, piskot, vyskot, hucanie
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
smart : mozes mat skrupinu akokolvek pevnu, mas len tridsat centimetrov na deformacie. Deformacie su dnes riadene, proste nemozes zastat na 10cm pretoze ta roztrha. Preto sa auta deformuju ako najviac sa len da, aby sucasne BEZPECNE PRE POSADKU spomalovali.
Su tam protichodne poziadavky - nesmies sa krcit viac ako dva metre lebo potom uz krcis kolena soferovi a zaroven sa nesmies krcit tak aby bolo pretazenie vacsie ako clovek dokaze prezit.
>> Co sa tyka bateriek, tak pokym sa bude jednat o li-ion alebo nieco podobne halive na deformacie, tak najskor ostanu na podlahe.
isteze, tazisko. Nieco malo mozeme nalozit "dopredu" a "dozadu", nebude to ale nejako vela. Ked to odhadnem na 15% celkovej kapacity tak mozno predlzime realny dojazd o 80-120km podla auta (hmotnost, aerodynamika atd), ale aj to je rozhodne lepsie ako nic. Samozrejme tie auta uz nemozu vazit tri tony, to je problem brzdit.
Treba sa odviazat a snivat ze nebudu vzdy baterie take ake ich dnes pozname. Mozno pride nejaky realny prielom do 10 rokov ktory dokaze zvysit energeticku hustotu o 20-50% na rovnakom objeme. Pocuval som vela o rozlicnych nanotrubkach a inych pakovinach ktorym nerozumiem, som presvedceny ze dane patenty, startupy a hlavy kupili ropne spolocnosti a polozili do suflika.
>> Inak k tej vzdialenej diagnostike, taky MB to ma ako sluzbu a este si za to priplacas.
teraz. O desat rokov to bude absolutny zaklad, inak auto nepredajne. Rovnako ako je dnes pritomnost klimy v kazdom aute, uz si proste nikto auto bez klimy nechcel kupit tak to vyrobcovia musia vsade davat. Dnes ma kazdy dva gigabajty prenosu dat v kazdom telefone, o desat rokov to bude v principe unlimited. Tych par desiatok KILOBAJTOV ktore auto potrebuje / moze reportovat centrale, to predsa nikoho nezaujima. O2 Data Neobmedzene, 6eur/mesiac pred desat rokmi. Nebude to o aute/automobilke, bude to o vodicovi. Tu si polozte, pane, AKUKOLVEK SIM kartu a mate auto pripojene na pesnicky, filmy z internetu, dopravne zapchy, mapy, GPS aktualizacie (jasneze mas lokalnu kopiu so sebou v aute, ked nebude pripojenie), neviemco, a zopar dat na autodiagnostiku predsa nie je problem. Spolu s nou aktualizacie software presne ako to robi Tesla dnes.
Jednoduche ako facka. Ved uz to zaciname masovo vidiet aj teraz. Mnohe nove auta maju zasuvky 220V. Preboha preco nie. Jasneze chcem. Mam dorobene do mojich starych aut, kazdy z toho pada na rit a veselo si nabija notebooky a hocico (telefony / tablety / vsetky USB sracky si uz daaaavno nabijame vsetci v USB 5V konektoroch v aute ze?)
neboj nic, to je otazka desat eur a mas v aute 3g/4g/5g/lte modem od vyrobcu. Neni o com.
edit : heh Opel Astra [!!!] ma dnes nudzove volanie v pripade havarie, osobneho asistenta cez telefon a kraviny. Astra. To nie je 760iL.
Su tam protichodne poziadavky - nesmies sa krcit viac ako dva metre lebo potom uz krcis kolena soferovi a zaroven sa nesmies krcit tak aby bolo pretazenie vacsie ako clovek dokaze prezit.
>> Co sa tyka bateriek, tak pokym sa bude jednat o li-ion alebo nieco podobne halive na deformacie, tak najskor ostanu na podlahe.
isteze, tazisko. Nieco malo mozeme nalozit "dopredu" a "dozadu", nebude to ale nejako vela. Ked to odhadnem na 15% celkovej kapacity tak mozno predlzime realny dojazd o 80-120km podla auta (hmotnost, aerodynamika atd), ale aj to je rozhodne lepsie ako nic. Samozrejme tie auta uz nemozu vazit tri tony, to je problem brzdit.
Treba sa odviazat a snivat ze nebudu vzdy baterie take ake ich dnes pozname. Mozno pride nejaky realny prielom do 10 rokov ktory dokaze zvysit energeticku hustotu o 20-50% na rovnakom objeme. Pocuval som vela o rozlicnych nanotrubkach a inych pakovinach ktorym nerozumiem, som presvedceny ze dane patenty, startupy a hlavy kupili ropne spolocnosti a polozili do suflika.
>> Inak k tej vzdialenej diagnostike, taky MB to ma ako sluzbu a este si za to priplacas.
teraz. O desat rokov to bude absolutny zaklad, inak auto nepredajne. Rovnako ako je dnes pritomnost klimy v kazdom aute, uz si proste nikto auto bez klimy nechcel kupit tak to vyrobcovia musia vsade davat. Dnes ma kazdy dva gigabajty prenosu dat v kazdom telefone, o desat rokov to bude v principe unlimited. Tych par desiatok KILOBAJTOV ktore auto potrebuje / moze reportovat centrale, to predsa nikoho nezaujima. O2 Data Neobmedzene, 6eur/mesiac pred desat rokmi. Nebude to o aute/automobilke, bude to o vodicovi. Tu si polozte, pane, AKUKOLVEK SIM kartu a mate auto pripojene na pesnicky, filmy z internetu, dopravne zapchy, mapy, GPS aktualizacie (jasneze mas lokalnu kopiu so sebou v aute, ked nebude pripojenie), neviemco, a zopar dat na autodiagnostiku predsa nie je problem. Spolu s nou aktualizacie software presne ako to robi Tesla dnes.
Jednoduche ako facka. Ved uz to zaciname masovo vidiet aj teraz. Mnohe nove auta maju zasuvky 220V. Preboha preco nie. Jasneze chcem. Mam dorobene do mojich starych aut, kazdy z toho pada na rit a veselo si nabija notebooky a hocico (telefony / tablety / vsetky USB sracky si uz daaaavno nabijame vsetci v USB 5V konektoroch v aute ze?)
neboj nic, to je otazka desat eur a mas v aute 3g/4g/5g/lte modem od vyrobcu. Neni o com.
edit : heh Opel Astra [!!!] ma dnes nudzove volanie v pripade havarie, osobneho asistenta cez telefon a kraviny. Astra. To nie je 760iL.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5862
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
zaujimave, viete o tom viac? ja tu elektriku necidim tak ruzovo keby sa dalo nieco efektivnejsie este dostat fosilii tak parada
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
nerozumiem. Dude vyhulil marihuanu, a je najlepsi na svete. Preco taketo este nepouziva Wolgsgagen, Wolwo, Krajzler, Tojota a VSETCI ostatni ? Preto takyto prevratny oný nevyuzivaju nieze vsetci vymenovani, ale aspon jeden jediny z nich ?
Neviem.
Neviem.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.