Autobateria AGM
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
Sák tu mas príspevok . Čo blokujes sám seba?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
Optima nie je na urovni Varty - ziadna Varta nema cylindricke desky, ziadna 50Ah Varta neda 900A prudu (niezeby to bolo kriticky podstatne). Tie dosky v Optime naozaj su stavane na svedske zimy, neviem ci aj dnes, mozem odvazit tu moju a pozreme novodobe Optimy ci maju rovnaku hmotnost - ak tie nove po prevzati nie su rovnako tazke ale su o styri kila lahsie tak to bude jasne.
Pozeram na stranke https://www.optimabatteries.com/en-us/s ... p-warranty ze uz maju len trojrocnu zaruku co je na Ameriku nevidana vec, kedze tam je vsetko 6 mesiacov alebo 1 rok only. Moja bateria ma na sebe 7 years warranty, no questions asked sticker ; kedy to zmenili neviem a neplanujem skumat. Optima sa cenovkou radi do sfery ktoru neriesim, namiesto 50Ah Optimy nech uz akokolvek kvalitnej za 250,-eur si kupim 100Ah Yuasu za 80,-eur a ked sa mi pokazi po siedmych rokoch, tak ju jednoducho nahradim druhou (stovkou) a vymalovane. Inak zaujimavost je ze ked si s Optima bateriami kupis aj nejaku nabijacku - zrejme poriadne predrazenu - tak automaticky predlzia zaruku o dalsi rok. Co to ma spolocne, tu nabijacku predsa nemusis pouzit blablabla.
Nejako sa mi nezda ze by som vobec v zivote dokazal tie Optimy zaplatit. Tuc tuc tuc nemam, zivotnost 20 rokov mi neprilis vyduva trenky, neviem proste neriesim. Tri/styri/pat rokov zivotnost pri bateriach povazujem za sialene inferior, to som nikdy nezazil.
Pozeram na stranke https://www.optimabatteries.com/en-us/s ... p-warranty ze uz maju len trojrocnu zaruku co je na Ameriku nevidana vec, kedze tam je vsetko 6 mesiacov alebo 1 rok only. Moja bateria ma na sebe 7 years warranty, no questions asked sticker ; kedy to zmenili neviem a neplanujem skumat. Optima sa cenovkou radi do sfery ktoru neriesim, namiesto 50Ah Optimy nech uz akokolvek kvalitnej za 250,-eur si kupim 100Ah Yuasu za 80,-eur a ked sa mi pokazi po siedmych rokoch, tak ju jednoducho nahradim druhou (stovkou) a vymalovane. Inak zaujimavost je ze ked si s Optima bateriami kupis aj nejaku nabijacku - zrejme poriadne predrazenu - tak automaticky predlzia zaruku o dalsi rok. Co to ma spolocne, tu nabijacku predsa nemusis pouzit blablabla.
Nejako sa mi nezda ze by som vobec v zivote dokazal tie Optimy zaplatit. Tuc tuc tuc nemam, zivotnost 20 rokov mi neprilis vyduva trenky, neviem proste neriesim. Tri/styri/pat rokov zivotnost pri bateriach povazujem za sialene inferior, to som nikdy nezazil.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Autobateria AGM
moja Varta AGM uz nebola 100% spolahliva po 3 rokoch, dokonca cca pred 2 mesiacmi ked svagor zabudol zapnute svetla a vybila sa, tak ju nabijal super inteligentnou nabijackou Bosch a ani po 24 hodinach nenaskocila, ale potom prisiel sused s jeho ruskou kravou (kufor asi 40x40x60cm) a po 6 hodinach ozila, po 18h plne nabita .. a zatial drzi
inak ta Optima moze mat vyznam, ked nemas priestor na velku bateriu a napriek tomu potrebujes vysoky startovaci prud alebo istotu ze to nakopnes, otec si len chvali, napriek cenovke, aj ked sa mi nezda ze dal tolko za to
inak ta Optima moze mat vyznam, ked nemas priestor na velku bateriu a napriek tomu potrebujes vysoky startovaci prud alebo istotu ze to nakopnes, otec si len chvali, napriek cenovke, aj ked sa mi nezda ze dal tolko za to
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
inteligentne hracicky s polmilimetra hrubym kablikom : mam na to svoj nazor. Niet nad poctivu 13.8V az 14.2V stabilizovanu potvoru s ampermetrom a samozrejme bez spinaneho zdroja.
Vysoky startovaci prud nepotrebujes - potrebujeme len taky na aky vyrobca vymyslel original akumulator. Mozes mat aj "bateriu" co da 3500A prudu a proste ich nepotrebujes a jednoducho nepouzijes, pretoze starter zoberie len svojich dvesto bez ohladu na to aky mas akumulator !! (startery su bezne okolo 1.6kW az 2kW, zaratat pokles napatia pri odbere takeho prudu a preto sa bavime o radovo 200 amperoch, v zime mozno 250-280A, neviem nemeral som kliestami, v zime je samozrejme prieser sposobeny dodatocnou zatazou zhavicov na diesloch ktore veselo beru dalsich 70A aj ked uz nesvieti kontrolka zhavenia).
Velka bateria v zmysle kapacity (100Ah) ma vyhodu v tom ze statisticky dokaze uchovat viac energie teda ma vacsiu sancu vyprdiet tych dvesto amperov jednu sekundu ked ich starter bude potrebovat v porovnani s "malou" bateriou (55Ah). Aj mala bateria ma dostatocny prietok na to aby dala co od nej starter ocakava AK JE V DOBREJ KONDICII, ale 52Ah ktora ma nadoraz 450A uplne nova v 100% stave po troch-styroch rokoch bez akehokolvek kondicneho dobijania/ozivovania/udrzovania specialne pri kratkych jazdach v meste uz ide v zime nadoraz a samozrejme to jej zivotnosti neprospieva, kdezto "rovnako zanedbana" stovka este furt veselo natlaci co je treba a este ma aj rezervu (450A->300A a je prieser ; 900A->600A a furt mozes startovat dva kamiony naraz). To mas Opel Koza vlastne Korza s privesnym vozikom tona na nom a Ford Tranzit s tou istou tonou - jeden z nich sa zadycha a vypluje dušu skor nez ten druhy.
Obrovska vyhoda Optim je ze maju hrube dosky (su hrubsie ako je standard), ze ich maju stocene (preto vyzeraju zvonku tak ako vyzeraju) a teda na danom objeme maju vacsiu plochu/objem vnutornej struktury ktora rozhoduje o tom kolko prudu vie vyletiet von. Na danom objeme nevieme ulozit viac energie nez 12V/52Ah ale vieme ju velmi rychlo odtial dostat von - preto su Optimy s kapacitou 52Ah startovacim prudom 910A (treba rozlisovat KAPACITU akumulatora a velkost prudu ktory dokaze vytlacit v maximach, samozrejme su to odlisne discipliny). Ziadna ina klasicka bateria neda taketo cisla pri takej kapacite (vid prierez jedneho a druheho). https://www.optimabatteries.com/en-us/t ... technology
myslim ze Exide vyraba akumulatory s tym istym principom, alebo mozno su to uplne rovnake baterie - verim tomu ze to maju chlapci patentovane, takze mozno len ina nalepka. Tiez maju aj podobnu cenovku.
Hovorim ja Optimu mam, ale za vlastne si ju nekupim, nedava mi to zmysel. Tretiu dekadu vrcim aj bez Optim tak sa z toho zrovna teraz nepos-kakam.
Rozmery pri akumulatoroch mas udavane vsade (a navyse su typizovane), kukni co ti do Ocktavky vlezie max, podla toho si vyber na trhu, na AGM nepozeraj, stop-start-stop-stop vypni a nepouzivaj. Hotovo. Samozrjeme ze ked na dvesto metroch v zapche zdochnes a nakopnes dvadsatkrat tak bateria nemoze dozit tolko ako baterie ktore taketo zaobchadzanie nepoznaju... AGM neAGM, to je proste zahul. Ma viezol clovek v Mnichove na dieslovej M5, by som cely stop-start-stop-stop zakazal ustavou.
Vysoky startovaci prud nepotrebujes - potrebujeme len taky na aky vyrobca vymyslel original akumulator. Mozes mat aj "bateriu" co da 3500A prudu a proste ich nepotrebujes a jednoducho nepouzijes, pretoze starter zoberie len svojich dvesto bez ohladu na to aky mas akumulator !! (startery su bezne okolo 1.6kW az 2kW, zaratat pokles napatia pri odbere takeho prudu a preto sa bavime o radovo 200 amperoch, v zime mozno 250-280A, neviem nemeral som kliestami, v zime je samozrejme prieser sposobeny dodatocnou zatazou zhavicov na diesloch ktore veselo beru dalsich 70A aj ked uz nesvieti kontrolka zhavenia).
Velka bateria v zmysle kapacity (100Ah) ma vyhodu v tom ze statisticky dokaze uchovat viac energie teda ma vacsiu sancu vyprdiet tych dvesto amperov jednu sekundu ked ich starter bude potrebovat v porovnani s "malou" bateriou (55Ah). Aj mala bateria ma dostatocny prietok na to aby dala co od nej starter ocakava AK JE V DOBREJ KONDICII, ale 52Ah ktora ma nadoraz 450A uplne nova v 100% stave po troch-styroch rokoch bez akehokolvek kondicneho dobijania/ozivovania/udrzovania specialne pri kratkych jazdach v meste uz ide v zime nadoraz a samozrejme to jej zivotnosti neprospieva, kdezto "rovnako zanedbana" stovka este furt veselo natlaci co je treba a este ma aj rezervu (450A->300A a je prieser ; 900A->600A a furt mozes startovat dva kamiony naraz). To mas Opel Koza vlastne Korza s privesnym vozikom tona na nom a Ford Tranzit s tou istou tonou - jeden z nich sa zadycha a vypluje dušu skor nez ten druhy.
Obrovska vyhoda Optim je ze maju hrube dosky (su hrubsie ako je standard), ze ich maju stocene (preto vyzeraju zvonku tak ako vyzeraju) a teda na danom objeme maju vacsiu plochu/objem vnutornej struktury ktora rozhoduje o tom kolko prudu vie vyletiet von. Na danom objeme nevieme ulozit viac energie nez 12V/52Ah ale vieme ju velmi rychlo odtial dostat von - preto su Optimy s kapacitou 52Ah startovacim prudom 910A (treba rozlisovat KAPACITU akumulatora a velkost prudu ktory dokaze vytlacit v maximach, samozrejme su to odlisne discipliny). Ziadna ina klasicka bateria neda taketo cisla pri takej kapacite (vid prierez jedneho a druheho). https://www.optimabatteries.com/en-us/t ... technology
myslim ze Exide vyraba akumulatory s tym istym principom, alebo mozno su to uplne rovnake baterie - verim tomu ze to maju chlapci patentovane, takze mozno len ina nalepka. Tiez maju aj podobnu cenovku.
Hovorim ja Optimu mam, ale za vlastne si ju nekupim, nedava mi to zmysel. Tretiu dekadu vrcim aj bez Optim tak sa z toho zrovna teraz nepos-kakam.
Rozmery pri akumulatoroch mas udavane vsade (a navyse su typizovane), kukni co ti do Ocktavky vlezie max, podla toho si vyber na trhu, na AGM nepozeraj, stop-start-stop-stop vypni a nepouzivaj. Hotovo. Samozrjeme ze ked na dvesto metroch v zapche zdochnes a nakopnes dvadsatkrat tak bateria nemoze dozit tolko ako baterie ktore taketo zaobchadzanie nepoznaju... AGM neAGM, to je proste zahul. Ma viezol clovek v Mnichove na dieslovej M5, by som cely stop-start-stop-stop zakazal ustavou.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Pi 14. Okt, 2016, 23:50, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
a teraz pride kalkulacia : bateria stoji 80eur (cojaviem kapacita 82-88Ah). Spotreba dýzla na volnobeh je 0.4l/hodinu, dyzel stoji 1.1eur/liter. Cize to mame 0.4x1.1 = 0,44eur za hodinu.
Ked ti stoji auto celu hodinu a vrci na volnobehu, zozeries 0.44eura.
Kedze bateria stoji 80eur a hodina vyjde na 0.44eura, musel by si vrcat na volnobehu 182 hodin aby si dorovnal tieto naklady. Ked sa ti bateria zbytocne pokazi raz za styri roky kvoli stop-stop-stop systemu (nehovoriac o potencialnych nakladoch na starter a ine komponenty, ani nespominajuc vyssie naklady na vyrobu, software, kvanta premakanych systemov kedy vypnut kedy nevypnut), NESPOMINAJUC ZE PRI STARTE VOZU DOJDE K NEJAKEJ SPOTREBE NAFTY - NA ROZBEHNUTIE TOHO VRNDŽÁTKA PROSTE SPOTREBUJES NEJAKE PALIVO NAVYSE - dovolim si skaredo tvrdit ze akakolvek ekonomicka navratnost tejto sracky je v tom najlepsom pripade pri 300 USETRENYCH hodinach vrcania volnobehu, ked zohladnim cenu startera a potencialne vyssie opotrebenie inych suciastok v motore tak prakticky nikdy.
300 hodin. Ak kazdy den usetris vypnutim motora v meste 10 minut pocas jazdy - namiesto vrcania na volnobeh - to mame 1800 dni cize takmer presne 5 rokov LEN NA NAVRATNOST. Samozrejme ze cisla su tazko aproximovane, niekto z nas usetri dve minuty nevrcanim, niekto mozno hodinu denne, neriesim kurenie v zime a klimu v lete.
CotijavimBohumile... este som nepocul nikoho povedat ze kvoli stop-stop-stop systemu jazdim za tri litre po Bratislave. Namiesto piatich.
Ked ti stoji auto celu hodinu a vrci na volnobehu, zozeries 0.44eura.
Kedze bateria stoji 80eur a hodina vyjde na 0.44eura, musel by si vrcat na volnobehu 182 hodin aby si dorovnal tieto naklady. Ked sa ti bateria zbytocne pokazi raz za styri roky kvoli stop-stop-stop systemu (nehovoriac o potencialnych nakladoch na starter a ine komponenty, ani nespominajuc vyssie naklady na vyrobu, software, kvanta premakanych systemov kedy vypnut kedy nevypnut), NESPOMINAJUC ZE PRI STARTE VOZU DOJDE K NEJAKEJ SPOTREBE NAFTY - NA ROZBEHNUTIE TOHO VRNDŽÁTKA PROSTE SPOTREBUJES NEJAKE PALIVO NAVYSE - dovolim si skaredo tvrdit ze akakolvek ekonomicka navratnost tejto sracky je v tom najlepsom pripade pri 300 USETRENYCH hodinach vrcania volnobehu, ked zohladnim cenu startera a potencialne vyssie opotrebenie inych suciastok v motore tak prakticky nikdy.
300 hodin. Ak kazdy den usetris vypnutim motora v meste 10 minut pocas jazdy - namiesto vrcania na volnobeh - to mame 1800 dni cize takmer presne 5 rokov LEN NA NAVRATNOST. Samozrejme ze cisla su tazko aproximovane, niekto z nas usetri dve minuty nevrcanim, niekto mozno hodinu denne, neriesim kurenie v zime a klimu v lete.
CotijavimBohumile... este som nepocul nikoho povedat ze kvoli stop-stop-stop systemu jazdim za tri litre po Bratislave. Namiesto piatich.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
tam mejde o setrenie ale o emsie..kazdy rozuumny clovek ale vie,ze ten system je hlupost
casom to urcite odpojim..aj tak mi to nejde takmer nikdy..tak raz do mesiaca mi auto vypne
casom to urcite odpojim..aj tak mi to nejde takmer nikdy..tak raz do mesiaca mi auto vypne
ako zistis,ze je baterka je nabita a uz ju neprebijas ?lepermessiah napísal:asi 40x40x60cm) a po 6 hodinach ozila, po 18h plne nabita .. a zatial drzi
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
tak ze mas stabilizovane napatie na 14.1-14.2V (vacsina nabijaciek konci na 14.4V ale ja hovorim ze to uz je vela) a netecie takmer ziadny prud.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
ja mam nejaku rusku staru,ci tesla,ci co to je ..tam myslim ze tecie furt rovnako
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
lahko si overis - voltmeter na svorky baterie a semtam pozriet. Semtam nie dvakrat za den, ale raz za stvrthodinu kedze nabijacku nemas "preverenu". Ked zacne napatie stupat nad 14.4V, uzaj odpojit inak ti zacne bateria zbytocne bublinkovat a to hlavne pri uzavretych bez moznosti doliatia destilovanej vody je cesta do prieseru.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
Teraz som to zmeral a baterka dava 12,5V
kolko ma davat baterka v klude ? bez nabijacky? toto by malo byt dobre napatie cca
kolko ma davat baterka v klude ? bez nabijacky? toto by malo byt dobre napatie cca
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
12.5v mas dobre, superstav baterie je okolo 12.6 az 12.65V (zhruba 2.1V na clanok).
Dlhodobo som pouzival akumulator ktory po dvoch-troch dnoch stania ukazoval 12.3V a to uz je naozaj zbytocne malo.
Dlhodobo som pouzival akumulator ktory po dvoch-troch dnoch stania ukazoval 12.3V a to uz je naozaj zbytocne malo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
Zmeriam este po staní
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
Niekto z netu tvrdi,ze agm treba nejak nakodovat do auta..Je to pravda ?
V regulaci baterie se kóduje kapacita baterie, výrobce a sériové číslo.
potrebujes diagnostiku a po vymene prepsat hodnoty pro novou baterii. Bez nakodovani posles baterii brzo do kytek.
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Autobateria AGM
neverim ze v Octavii treba bateriu kodovat, to je skor pre auta, ktore maju riadene dobijanie
Spoiler: ukázať
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
vidim ze sa k tomu nikto nevyjadruje ani tu,ani na fore,kde to padlo..
dnes sa mi zda,ze uz ani v autorizovanim servise nevedia vocogo
dnes sa mi zda,ze uz ani v autorizovanim servise nevedia vocogo