Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1182
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Mám diesel a kúri asi tak po... ...moment, Google Mapy... ...po 1400m.
Kúri, akože dovtedy sa nič nedeje a zrazu mi tam začne hučať vetrák naplno a z výduchov ide dosť teplý vzduch nato, aby o cca 3 minútky začalo ventilátor spomaľovať na nepočuteľné otáčky aby dosiahlo nastavených 22°C.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nezavisle kurenie, k tomu pridavne elektricke spiraly vo vyduchoch to robi svoje... Mercededesy to mali vo vyssich modeloch tusim od roku 2005 alebo tak nejak, zerie to hravo dva az tri kilowatty takze na bateriu zahul ale ved komfort.

Videl som to na CLS320djesel 2008, nahodis v nejakych minus 7 stupnoch, 15 sekund a hrnie sa prijemne teply vzduch z vyduchov - motor este sedem kilometrov bez pracovnej teploty.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

turbo: superb z tohto roka, klasika 2l nafta, kuri asi po 1 km, rucicka teploty vody sa zdvihne asi po 2 km v takom pocasi, ako bolo dnes (rano -3), nezavisle kurenie nemam, spiraly vo vyduchoch su vsak uz pekne dlho u vela aut. Samozrejme, olej dosiahne svojich 100 stupnov asi po 15 km pri 130 kmh (ale tam uz ta dialnica ubera na teplote).
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

webasto ftw! :)
mp3turbo napísal: Mercededesy to mali vo vyssich modeloch tusim od roku 2005 alebo tak nejak, zerie to hravo dva az tri kilowatty takze na bateriu zahul ale ved komfort.
menic z 12V na 48V, to uz neni zahul, tak sa to aj riesi, napr aj pri vyhreve okna





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5517
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

jaky zmysel ma menit to na 48v?

ved aj tak baterka je 12volt, odteka z nej 3kw pri 12voltoch a to nezmenis


ak sa to meni, tak kvoli tomu ze pri 12voltoch neurobis dostatocne velky odpor aby to topilo a urcite nie preto aby to nebol zahul na baterku...
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

mne auto tiez rychlo zacne kurit... v tychto mrazoch ma skor rano serie ina vec.. nemam problem oskrabat lad z celneho skla - lenze ta namraza, ci co, je zvnutra. a to sa skrabat neda/da, ale bud je palubovka plna vody.../.. takze miesto toho, aby som nastartoval, a uz pocas skrabania sa zohrieval motor, vzdy urobim to, ze najprv oskrabem lad, a aj tak zistim, ze nikam nemozem ist, lebo vnutro celneho skla je cele "zarosenozaladnene"... je sice pravda, ze mi staci "vyjst" z parkoviska, prejst 50m, zastavit, a o 1 minutu uz rosa zacina miznut vplyvom tepla...

dajaky napad? pohlcovac vlhkosti? ma to vyznam? serie ma fakt len vnutorna strana celneho, ja nemam problem oskrabat zvonku cele auto..
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Felipe, reklamuj auto, toto som v zivote nevidel na vlastnom aute ani pri -15 stupnov (fabia 1, berlingo, civic, superb).
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

The heated windscreen control unit -J505 (A) is located in the boot on the right under the vehicle battery. The control unit

for the heated windscreen -J505 receives the information from the operating and display unit -J255. After every cold start of the engine, if the ambient temperature is below

+ 5°C and Auto mode is set on the operating and display unit -J255. The temperature at the -J255 must be set such that the air conditioner is in operation and neither of the two vent temperature sensors (-G150,-G151) must measure more than + 35°C. The heating time is a maximum of 6 minutes (at -40°C), depending on the ambient temperature.

When selecting Defrost mode on the -J255 if the ambient temperature is below + 5°C. The indicator lamp in the Defrost button remains lit as long as the heated windscreen is switched on. It is activated only when the engine is running.



J The electrical resistance of the metal film in the heated windscreen -Z2 is approx. 1.9W. To deliver the maximum possible heating power of approx. 1000W to the windscreen, a voltage greater than the vehicle voltage is required. The heated windscreen control unit -J505 converts the vehicle voltage into a variable voltage of between 25 and 48V, depending on the vehicle voltage.

J To prevent the vehicle electrical system from being overloaded, the -J505 regulates the heating power of the heated windscreen. At a vehicle voltage of 12.70 V it is approx. 200W and is regulated infinitely up to 1000W at 13.10V. To prevent the vehicle voltage from collapsing when the windscreen heating is switched on, the -J505 permits a rise in the delivered output of a maximum of 200W per second.

J During activation of the windscreen heating the voltage at the fresh air blower -V2 is limited by the operating and display unit -J255 (to approx. 4V in Auto mode and to approx. 7V in Defrost mode).

J To prevent the heated windscreen -Z2 from being activated in the event of a short or open circuit, the control unit -J505 interrogates the resistance of the heated windscreen.

If the measured resistance is below approx. 1.5 W (short) or above approx. 2.5 W (open circuit or contact resistance) the -J505 does not switch the heating on, or shuts it off if it is already on.

J To prevent amplification of damage to the heated windscreen -Z2 (cracks or stone chips) as a result of overheating at the damage points concerned, the heated windscreen control unit -J505 either shuts down or does not switch on in the first place.
Notes:
◆ The additional heating heater element -Z35 consists of several layers of resistor elements with a joint heating capacity of 1000 W (actuation of all 3 inputs). These resistor elements have a positive temperature coefficient (resistance increases with temperature and current input decreases).
◆ The resistor heating elements are actuated individually. As however all are interlinked in -Z35, the current is discharged via the earth connection with the lowest resistance.
◆ -Z35 is designed such that - when switched on - the current flowing via any of the contacts can never exceed 35 A (immediately following switch-on, resistance increases and current decreases).
◆ Attainment of the maximum heat output of 1000 W (3 x 333 W) requires the temperature of the resistor heating elements to be low and an adequate supply of current by the alternator.

=> Relevant Diesel Direct-injection and Glow Plug System Workshop Manual; Repair Group 01



A87-0191
◆ As resistances of less than 10ωcannot be measured with sufficient accuracy using workshop equipment, it is not possible to determine a short circuit in the additional heater element.
‒ → Actuate relays for "low" and "high" heat output by way of "Final control diagnosis" function of appropriate engine control unit and in doing so measure voltage between the two contacts of connectors -A-, -B- and -C-.
Notes:
◆ Vehicles with diesel engine are currently fitted with an electric additional heater (heat energy is added to air flow after exiting from heat exchanger).

=> Audi Sales Range
◆ Vehicles with diesel engine and "auxiliary heater" as optional extra may not be fitted with an electric additional heater depending on vehicle control system. On such vehicles, this function is assumed by the auxiliary heater, which operates as a fuel-driven additional heater (by adding additional heat energy to the coolant).

=> Audi Sales Range

=> Auxiliary heater
◆ Vehicles with petrol engines are not currently equipped with an additional heater.
◆ Checking actuation of heating elements

=> Relevant Diesel Direct-injection and Glow Plug System Workshop Manual; Repair Group 01

=> Current Flow Diagrams, Electrical Fault-finding and Fitting Locations binder
◆ On vehicles with electric additional heater, operating and display unit for air conditioner/Climatronic -E87 (heating) actuates engine control unit via bus system (control unit with display in dash panel insert -J285 is interface between convenience and drive train data buses). Control unit then decides whether to switch on additional heater. Depending on engine control unit version, display appears in various engine control unit measured value blocks to indicate why additional heater has not been switched on or that it has been actuated.

=> Relevant Diesel Direct-injection and Glow Plug System Workshop Manual; Repair Group 01
‒ -E87 (heating) transmits request for cut-in of electric additional heater via bus system to engine control unit (and to additional heater control unit -J364) if:
‒ -E87 (heating) is encoded for diesel engine (depending on -E87 version, not mandatory)
‒ Ambient temperature determined is less than 5 °C or has been at least once since ignition was switched on
‒ Engine is running
‒ Specified vent temperature calculated by -E87 (heating) was greater than 45 °C and is still more than 40 °C
‒ Coolant temperature transmitted by dash panel insert and calculated by -E87 (heating) is less than 70 °C (under certain conditions less than 80 °C)
◆ Electric additional heater is only switched in by diesel direct-injection and glow-plug system control unit if certain conditions occur simultaneously.

=> Relevant Diesel Direct-injection and Glow Plug System Workshop Manual; Repair Group 01
‒ Engine control unit switches on additional heater if the following prerequisites are met:
‒ Operating and display unit for air conditioner/Climatronic -E87 (heating) transmits request via data bus system
‒ Engine speed greater than 600 rpm
‒ Coolant temperature less than 70 °C (less than 80 °C at very low ambient temperatures)
‒ Capacity utilisation of alternator -C less than 60% (only with electric additional heater)
Ked mam 1000W a ide do toho 12V tak mi tecie prud 83A, ked mi to jednotka prehodi na vyssie pisanych 48V tak mi tam ide 20A (a to je zataz na altik, nie na baterku), taktiez elementy Z35 o ktorych sa tu bavime, cim viac rastie teplota tym je vyssi odpor, a tym mensi prud tecie, neboj, oni si to velmi dobre vymysleli.





.
Používateľov profilový obrázok
Andre
TV & Audio expert
TV & Audio expert
Príspevky: 11510
Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Žilina

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Andre »

//nah
som chcel potrolit
Naposledy upravil/-a Andre v Ut 15. Nov, 2016, 23:12, upravené celkom 2 krát.
5600X | Fortis 5 | STRIX B550-F | 32GB DDR4 3600 | RTX 3070 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
LG OLED42C21 | Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

felipe25 napísal:mne auto tiez rychlo zacne kurit... v tychto mrazoch ma skor rano serie ina vec.. nemam problem oskrabat lad z celneho skla - lenze ta namraza, ci co, je zvnutra. a to sa skrabat neda/da, ale bud je palubovka plna vody.../.. takze miesto toho, aby som nastartoval, a uz pocas skrabania sa zohrieval motor, vzdy urobim to, ze najprv oskrabem lad, a aj tak zistim, ze nikam nemozem ist, lebo vnutro celneho skla je cele "zarosenozaladnene"... je sice pravda, ze mi staci "vyjst" z parkoviska, prejst 50m, zastavit, a o 1 minutu uz rosa zacina miznut vplyvom tepla...

dajaky napad? pohlcovac vlhkosti? ma to vyznam? serie ma fakt len vnutorna strana celneho, ja nemam problem oskrabat zvonku cele auto..
nepisal si par stran dozadu ze mas nove auto a v tip top stave? toto nerobi ani moskvic kamos, ak je v zaruke reklamuj to, neni to normalne, niekde mas riadnu netesnost a vlhkost ti ide do auta ale riadne.





.
Používateľov profilový obrázok
killswitch
VIP
VIP
Príspevky: 4581
Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA-Okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa killswitch »

Felipe to mas nove auto? pozrel by som, ci niekde nie su upchate odtoky, niekade ti ide do auta vlhkost. to by sa na novom stavat nemalo. kabinovy filter si kedy menil? chladic a klima su ok? mne sa to zacalo diat na 12 rocnom a testujem teraz ryzu v ponozke :D uvidime, ci to vysaje nejaku vlhkost, zrovna dnes som to daval do auta.
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2235
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirjak »

alebo normalne pouzivat klimatizaciu...
...kila snehu na kobercekoch este asi nebude tento pripad
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5517
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Snake napísal:
Ked mam 1000W a ide do toho 12V tak mi tecie prud 83A, ked mi to jednotka prehodi na vyssie pisanych 48V tak mi tam ide 20A (a to je zataz na altik, nie na baterku), taktiez elementy Z35 o ktorych sa tu bavime, cim viac rastie teplota tym je vyssi odpor, a tym mensi prud tecie, neboj, oni si to velmi dobre vymysleli.
nechce sa mi citat tie dlhe citacie, mozno zajtra

chapem ze cim viac voltov tym mensi prud, ale mas 12 alternatory? nemas... alternator je stale len 12voltovy, stale z neho odchadza 12voltov a 83A... az potom sa to premeni na 48 abo kolko
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Ut 15. Nov, 2016, 23:18, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13795
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

mirjak napísal:alebo normalne pouzivat klimatizaciu...
...kila snehu na kobercekoch este asi nebude tento pripad
co to znamena,normalne pouzivat klimatizaciu ?
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

SKiLEX napísal:nechce sa mi citat tie dlhe citacie, mozno zajtra

chapem ze cim viac voltov tym mensi prud, ale mas 12 alternatory? nemas... alternator je stale len 12voltovy, stale z neho odchadza 12voltov a 83A... az potom sa to premeni na 48 abo kolko
tak si to pls precitaj, a hlavne ako funguje upvolting a konvert napatia (priklad je blbe trafo / spinany zdroj), nemoze z 12V altika do jednotky ochadzat 83A pre krista :))), cela elektrika v mojom aute tolko nezere (50A-70A).
mirjak napísal:alebo normalne pouzivat klimatizaciu...
...kila snehu na kobercekoch este asi nebude tento pripad
klima pod 0°C ani nemrazi vyparnik, ale vyuziva sa nativny jav, v systeme nie je velky tlak, v praxi to funguje tak ze pomaly ani nevznika kondenz, takze od klimy to nebude.





.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"