Všeobecná diskusia
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
robilo mi tak predosle auto /polo/, a robi to aj toto - iba ked je chladno, zima..
takze urcite to v nicom takom nebude...
nikde ziadna voda, netesnost nieje...
to by som si davno vsimol. ja odchadzam o siestej prec, a to je vonku -5 (dnes tak bolo...)..
ano.. ked pustim klimu, tak okamzite to zmizne.. to je pravda.
nemam kila snehu na koberceku.. iba ked sa to snazim dat mechanicky prec...
sice, dnes to bolo prvykrat tuto zimu /ano,vonku bolo pod -5st/..
ak je vonku teplejsie,tak to nikdy nebolo...
upchate odtoky? neviem...
klimu mam climatronic automaticku, a filter sa menil teraz pri servise... cca polroka po kupe ma dost stvalo, ze ked prsalo, bez klimy sommal zahmlene predne okno. po vymene filtra to uz problem nieje..
btw, s rapidmi, a prednym oknom - zahmlievanie a pod boli a su problemy, na nete to bolo aj v recenziach.. lenze to je problem, co trva 60sekund, kym sa nezohreje auto, takze neriesim. nemam co
takze urcite to v nicom takom nebude...
nikde ziadna voda, netesnost nieje...
to by som si davno vsimol. ja odchadzam o siestej prec, a to je vonku -5 (dnes tak bolo...)..
ano.. ked pustim klimu, tak okamzite to zmizne.. to je pravda.
nemam kila snehu na koberceku.. iba ked sa to snazim dat mechanicky prec...
sice, dnes to bolo prvykrat tuto zimu /ano,vonku bolo pod -5st/..
ak je vonku teplejsie,tak to nikdy nebolo...
upchate odtoky? neviem...
klimu mam climatronic automaticku, a filter sa menil teraz pri servise... cca polroka po kupe ma dost stvalo, ze ked prsalo, bez klimy sommal zahmlene predne okno. po vymene filtra to uz problem nieje..
btw, s rapidmi, a prednym oknom - zahmlievanie a pod boli a su problemy, na nete to bolo aj v recenziach.. lenze to je problem, co trva 60sekund, kym sa nezohreje auto, takze neriesim. nemam co
Spoiler: ukázať
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
no z niecoho tam ta vlhkost musi byt
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Mne sa 16 ročné auto nerosí. To už kde by sme boli, aby som zvnútra škrabal.
\\edit: vlastne pomaličky 17
\\edit: vlastne pomaličky 17
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
lebo klima ma "vysúšač".
>> menic z 12V na 48V, to uz neni zahul, tak sa to aj riesi, napr aj pri vyhreve okna
> jaky zmysel ma menit to na 48v?
presne jak pisal veduci, styrikrat mensie ampere tecu cez kable = vies si predstavit kable hrube na to aby dlhodobo udrzali 85A, neprehrievali sa, nesposobili 20% stratu na dvoch metroch atd ? Preto. Dlhodobo sa inak vyprava ze 12V v modernych vozoch je proste nedostatocnych, a ze to nahradia niecim inym a zrovna 48V sa spomina najcastejsie. Preto sa pouziva desat rozlicnych konverterov na vyhrievanie okien (predne zadne mas dva az tri kilowatty, no kde...), pridavne elektricke spiraly, vyhr. sedaciek a podobne veci.
>> ved aj tak baterka je 12volt, odteka z nej 3kw pri 12voltoch a to nezmenis
toto som myslel. Ked mam bateriu 12.6V a chcem vydolovat 3kW na predne okno a spiraly do vyduchov, tak proste z tej baterie (ach ano, alternatora - hned to bude) vyberiem 3kW. Jasne, skonvertujem to na rozumnu voltaz takze necucam 250A po dratoch, to je nerealne. Ale tie tri kilowatty odniekade odidu.
K tomu alternatoru : iste, mam nastartovane, alternator vyraba energiu. Ale na nizkych otackach, povedzme v zapche, pri pomalom posuvani v meste specialne s dvestokvaltovymi automatmi ktore sotva pustia motor na otacky vyssie nez 1287, proste alternator nevyraba svoje maxima. Jasne, mame vnutri v alternatoroch prevodovky ale aj tak, vyhrievane vsetky okna, styri sedacky vnutri lebo aj ti co sedia vzadu predsa chcu mat prdelku v teple, bateria ktora cuca maximalne pecky na zaciatku aby sa co najrychlejsie dobila, rozmrazovanie okien, uz spominane elektricke spiraly, to su neskutocne stovky wattov o ktorych sa nesnivalo. Ked to zratam, takmer 3kW mame na okna, dalsich 4x 150W na sedacky, povedzme 50W na beznu obsluznu elektroniku vozu, dalsich 100W na svietenie (predne svetla nech aj 2x 35W xenon, zadne svetla tiez 2x tucet wattov aj ked su to LEDky), elektricke spiraly do vyduchov, no prepana to je styri kilowatty len tak zahuci. Nedajboh tuc tuc muzika dvesto wattov, vyhrievanie volantu (ano, mam uz od roku 2001), zabudol som na ventilator kurenia samotny ktory sa tiez priblizuje k 100 wattom a to nie na plne gule - naplno berie kludne do 200W - a to som este nezacal so ziadnou elektronikou v aute. Kde sme este so zhavenim - aj pocas jazdy idu zhavice aby co najrychlejsie zohriali motor na prevadzkovu teplotu lebo regeneracia DPF, lebo emisie, lebo Euro8, lebo lebo lebo... (a kvoli rychlejsiemu zohrievaniu motora tu uz mame aj zaluzie na chladicoch, hej presne tak). Uz aj Ocktavia 1.9tdi [!!] mala tri pridavne zhaviace sviecky vo vodnom okruhu, samozrejme kvoli rychlejsiemu zohrievaniu a samozrejme tie zhavice papali. Dvadsat wattov to teda nebolo ani nahodou, to bol KILOWATT ked si dobre pamatam. Jo, tri zhavice kilowatt. Passat mal pridavne vyhrievanie interieru kilowatt alebo 1.5kW ako doplnkovu vybavu.
Len na zhavice mam 70A rele. Takze tam asi 5 amperov netecie. Zopar desiatok amperov teda stovky wattov potrebnych na pracu vstrekovacov, ano tych palivovych dieslovych aj benzinovych otvaranych elektricky. Jasne, nie je to konstatny prud ale ajtak.
No, tusim som tie styri kilowatty aj malo povedal. Pridam na päť.
Nie, alternatory nevyrobia 5kW. Takze preto je to zahul na bateriu, 48V alebo 12V konvertery to nezachrania. Preto sa do modernych vozikov nemontuju 62Ah prditka, ale 110Ah je typicka kapacita aby to aj nieco vydrzalo. Jasne, vyhrievane okna, sedacky, zrkadla nemam celu cestu. Predpokladam ze zachvilu bude nutnost solarny panel na streche aby sa cez den nejake malo nabilo (nestoja vsetky auta v garazi) nech to aspon nastartuje nabuduce
>> turbo: superb z tohto roka, klasika 2l nafta, kuri asi po 1 km, rucicka teploty vody sa zdvihne asi po 2 km v takom pocasi,
ano, ved aj 1.2tsi ma dva termostaty. Miniaturny okruh - priamo az okružtek, a potom normalny okruh. 1.0 Ekobuust to iste.
>> menic z 12V na 48V, to uz neni zahul, tak sa to aj riesi, napr aj pri vyhreve okna
> jaky zmysel ma menit to na 48v?
presne jak pisal veduci, styrikrat mensie ampere tecu cez kable = vies si predstavit kable hrube na to aby dlhodobo udrzali 85A, neprehrievali sa, nesposobili 20% stratu na dvoch metroch atd ? Preto. Dlhodobo sa inak vyprava ze 12V v modernych vozoch je proste nedostatocnych, a ze to nahradia niecim inym a zrovna 48V sa spomina najcastejsie. Preto sa pouziva desat rozlicnych konverterov na vyhrievanie okien (predne zadne mas dva az tri kilowatty, no kde...), pridavne elektricke spiraly, vyhr. sedaciek a podobne veci.
>> ved aj tak baterka je 12volt, odteka z nej 3kw pri 12voltoch a to nezmenis
toto som myslel. Ked mam bateriu 12.6V a chcem vydolovat 3kW na predne okno a spiraly do vyduchov, tak proste z tej baterie (ach ano, alternatora - hned to bude) vyberiem 3kW. Jasne, skonvertujem to na rozumnu voltaz takze necucam 250A po dratoch, to je nerealne. Ale tie tri kilowatty odniekade odidu.
K tomu alternatoru : iste, mam nastartovane, alternator vyraba energiu. Ale na nizkych otackach, povedzme v zapche, pri pomalom posuvani v meste specialne s dvestokvaltovymi automatmi ktore sotva pustia motor na otacky vyssie nez 1287, proste alternator nevyraba svoje maxima. Jasne, mame vnutri v alternatoroch prevodovky ale aj tak, vyhrievane vsetky okna, styri sedacky vnutri lebo aj ti co sedia vzadu predsa chcu mat prdelku v teple, bateria ktora cuca maximalne pecky na zaciatku aby sa co najrychlejsie dobila, rozmrazovanie okien, uz spominane elektricke spiraly, to su neskutocne stovky wattov o ktorych sa nesnivalo. Ked to zratam, takmer 3kW mame na okna, dalsich 4x 150W na sedacky, povedzme 50W na beznu obsluznu elektroniku vozu, dalsich 100W na svietenie (predne svetla nech aj 2x 35W xenon, zadne svetla tiez 2x tucet wattov aj ked su to LEDky), elektricke spiraly do vyduchov, no prepana to je styri kilowatty len tak zahuci. Nedajboh tuc tuc muzika dvesto wattov, vyhrievanie volantu (ano, mam uz od roku 2001), zabudol som na ventilator kurenia samotny ktory sa tiez priblizuje k 100 wattom a to nie na plne gule - naplno berie kludne do 200W - a to som este nezacal so ziadnou elektronikou v aute. Kde sme este so zhavenim - aj pocas jazdy idu zhavice aby co najrychlejsie zohriali motor na prevadzkovu teplotu lebo regeneracia DPF, lebo emisie, lebo Euro8, lebo lebo lebo... (a kvoli rychlejsiemu zohrievaniu motora tu uz mame aj zaluzie na chladicoch, hej presne tak). Uz aj Ocktavia 1.9tdi [!!] mala tri pridavne zhaviace sviecky vo vodnom okruhu, samozrejme kvoli rychlejsiemu zohrievaniu a samozrejme tie zhavice papali. Dvadsat wattov to teda nebolo ani nahodou, to bol KILOWATT ked si dobre pamatam. Jo, tri zhavice kilowatt. Passat mal pridavne vyhrievanie interieru kilowatt alebo 1.5kW ako doplnkovu vybavu.
Len na zhavice mam 70A rele. Takze tam asi 5 amperov netecie. Zopar desiatok amperov teda stovky wattov potrebnych na pracu vstrekovacov, ano tych palivovych dieslovych aj benzinovych otvaranych elektricky. Jasne, nie je to konstatny prud ale ajtak.
No, tusim som tie styri kilowatty aj malo povedal. Pridam na päť.
Nie, alternatory nevyrobia 5kW. Takze preto je to zahul na bateriu, 48V alebo 12V konvertery to nezachrania. Preto sa do modernych vozikov nemontuju 62Ah prditka, ale 110Ah je typicka kapacita aby to aj nieco vydrzalo. Jasne, vyhrievane okna, sedacky, zrkadla nemam celu cestu. Predpokladam ze zachvilu bude nutnost solarny panel na streche aby sa cez den nejake malo nabilo (nestoja vsetky auta v garazi) nech to aspon nastartuje nabuduce
>> turbo: superb z tohto roka, klasika 2l nafta, kuri asi po 1 km, rucicka teploty vody sa zdvihne asi po 2 km v takom pocasi,
ano, ved aj 1.2tsi ma dva termostaty. Miniaturny okruh - priamo az okružtek, a potom normalny okruh. 1.0 Ekobuust to iste.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Tvrdiť že zo 14v step up meničom zmenim napätie na 48V tak je všetko vpohode a neni to zahul? Fyzika ach jaj. Je to taky isty zahul a este ktomu ucinnost menica.... len kvoli tomu aby mohli byt tensie kable k zariadeniu a aby mohlo mať vyšší vnútorný odpor. Logickejšie by bolo použiť generator s vyšším napäťím alebo s viacerými napäťovými výstupmi.
Re: Všeobecná diskusia
ano, presne preto uz Q7 ma aj samostatny 48V okruh, 12V je uz dlhodobo nedostatocnych.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
uz to tu bolo povedane .. co najkratsia vzdialenost(hrubych tucnych) kablov do konvertora a z tadial 48V kde je treba
ano, ako uz Snake povedal , pracuje sa na zmene systemu ale bohuzial, vies ako je to s trhom
ano, ako uz Snake povedal , pracuje sa na zmene systemu ale bohuzial, vies ako je to s trhom
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
Samozrejme ze je to zahul, preto idu od alternatora a od baterky kable hrube ako palec. Ako pisu vyssie, step-up na 48V spravi to, ze ak chcem vyhrievat zadne okno 2,5kW, tak nemusim tahat cez cele auto tahat 200A, ale "iba" 50, na co ti staci vodic s polovicnym prierezom. Ak to ma ucinnost okolo 85%, tak sa to stale oplati a som pod 60A.stanomx napísal:Tvrdiť že zo 14v step up meničom zmenim napätie na 48V tak je všetko vpohode a neni to zahul?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- MacTukahan
- Používateľ
- Príspevky: 818
- Dátum registrácie: Št 28. Aug, 2008, 15:36
- Bydlisko: Trnava
Re: Všeobecná diskusia
Felipe25/killswitch k tej vlhkosti v aute, kamosovi pohol v ponozke "kockolit" (macky do toho kadia)
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3375
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Neviem, či som toto dobre pochopil, ale čo má trh spoločné s elektrikou v aute? Veď mne ako spotrebiteľovi je absolútne jedno aká je elektrika. Nech je tam aj 400V, ja chcem len zapnúť gombík a mať teplo.shajek napísal:uz to tu bolo povedane .. co najkratsia vzdialenost(hrubych tucnych) kablov do konvertora a z tadial 48V kde je treba
ano, ako uz Snake povedal , pracuje sa na zmene systemu ale bohuzial, vies ako je to s trhom
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
tu vlhkost ma znamy, kolega.. dnes som sa na to pytal, kazdy to v tuhom mraze riesi, ze na okne ma doslova "vzory" jake davate na okna.
asi tu mame prilis velku vlhkost..
takisto na nete, x pripadov, ked maju ludia namrazu zvnutra.. urcite to nieje presakovanim, to by som mal hruby lad na okne, nie "jemnu namrazu".
ale ani toto nebudete skrabat, lebo kusky snehu jemneho padaju do interieru.. (sak aj ked je jemna namraza, a ide zvonku dole rukou, tak je z nej hromada bordelu).. taze, nemyslel som to tak, ze mi treba vedro na lad, ktory je na celkom skle zvnutra, ale proste, skrabat to nebudem urcite.
takto dajako vyzera v silnom mraze moje okno zvnutra:
http://im.rediff.com/news/2014/jan/07freeze10.jpg
samozrejme, dnes sneh, -2st, ale no problem, kedze "mraz" nebol.
asi tu mame prilis velku vlhkost..
takisto na nete, x pripadov, ked maju ludia namrazu zvnutra.. urcite to nieje presakovanim, to by som mal hruby lad na okne, nie "jemnu namrazu".
ale ani toto nebudete skrabat, lebo kusky snehu jemneho padaju do interieru.. (sak aj ked je jemna namraza, a ide zvonku dole rukou, tak je z nej hromada bordelu).. taze, nemyslel som to tak, ze mi treba vedro na lad, ktory je na celkom skle zvnutra, ale proste, skrabat to nebudem urcite.
takto dajako vyzera v silnom mraze moje okno zvnutra:
http://im.rediff.com/news/2014/jan/07freeze10.jpg
samozrejme, dnes sneh, -2st, ale no problem, kedze "mraz" nebol.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Neviem, či som toto dobre pochopil, ale čo má trh spoločné s elektrikou v aute?
peniaze.
Povedz zakaznikovi ze bude jeho tragac o 2.158eur drahsi len preto lebo:
- 48V baterie vyraba jedna firma na svete (ziadne economies of scale, ziadny competitors market)
- treba zaplatit naklady na vyvoj, zmenu technologii, dokumentacie, vsetkeho v aute
- nove vsetko v aute, kazda jedna elektronika. Moze sa zdat sranda velika ze "ved spravim radio na 48v" lenze takychto komponent mas v modernom aute dvesto. Riadiace jednotky ani nespominam.
peniaze.
Povedz zakaznikovi ze bude jeho tragac o 2.158eur drahsi len preto lebo:
- 48V baterie vyraba jedna firma na svete (ziadne economies of scale, ziadny competitors market)
- treba zaplatit naklady na vyvoj, zmenu technologii, dokumentacie, vsetkeho v aute
- nove vsetko v aute, kazda jedna elektronika. Moze sa zdat sranda velika ze "ved spravim radio na 48v" lenze takychto komponent mas v modernom aute dvesto. Riadiace jednotky ani nespominam.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Keď ti ma byt suma fuk, tak to neries a nechaj to na odbornikov. Ja ako elektronik si neviem predstaviť tahat 100A cez celé auto. To dokazu len autohifisti.Diablo1st napísal:Neviem, či som toto dobre pochopil, ale čo má trh spoločné s elektrikou v aute? Veď mne ako spotrebiteľovi je absolútne jedno aká je elektrika. Nech je tam aj 400V, ja chcem len zapnúť gombík a mať teplo.shajek napísal:uz to tu bolo povedane .. co najkratsia vzdialenost(hrubych tucnych) kablov do konvertora a z tadial 48V kde je treba
ano, ako uz Snake povedal , pracuje sa na zmene systemu ale bohuzial, vies ako je to s trhom
Re: Všeobecná diskusia
Ak ti ostane vlhkost v aute, tak ti spravi mapy na skle. Cize este pred zastavenim tu vlhkost potrebujes dostat von. Skus si dat jednu trasu s klimou, aby ti vysusilo vzduch, daj si pozor aby si si nenanosil sneh do auta a uvidis ... ak sa ti aj napriek tomu vyzrazaju mapy na skle, tak treba hladat pricinu. Casto krat je to nieco nenapadne, napriklad upchate odtoky vo dverach, nedoliehajuce tesnenie v kufri. Su to nenapadne veci, a vodu castokrat nie je vidno. Staci ze to nasiakne niekde pod kobercom, pod sedackou. Ja som na mojej 20 rocnej seplete cistil vsetky mozne odtoky na jesen, povyberal listie spod celneho skla, pozrel odtoky od stresneho okna a nemam problem. Hlavne sa netreba bat pouzivat klimu aj v zime, je to velmi slusny susic.felipe25 napísal:tu vlhkost ma znamy, kolega...
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
klimu sa nebojim pouzivas, z principu a nutnosti ju aj v zime pustam na kurenie (aby sa kompresor nepouzivanim nezadrel), ale bezne ju nedavam.
samozrejme, ked nic nevidim, lebo prsi, a sklo je zarosene, tak dam MAX na celne.. bo musim, a vtedy neriesim. po vymene filtra ale nemam problem s rosenim uz.. ok, skusim klimu.. - a aky vzduch dat na to vysusenie? teply, studeny?
samozrejme, ked nic nevidim, lebo prsi, a sklo je zarosene, tak dam MAX na celne.. bo musim, a vtedy neriesim. po vymene filtra ale nemam problem s rosenim uz.. ok, skusim klimu.. - a aky vzduch dat na to vysusenie? teply, studeny?
Spoiler: ukázať