Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pri "totej" Alfe sa trosicku bojim ako dobre chlapci vybrali tych 510 zrebcov z objemu necelych troch litrov ak pozeram dobre... aby to nebola sranda na urovni 1.2htp. No ved uvidime.

Ak to bude dobre drzat, tak si ju kupim o desat rokov za 3000eur, ved Alfy nedrzia cenu :) s tym problem nemam.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

motor je od ferrari ak sa nemylim, otazka je, co sa este dnes vyraba aby vydrzalo tych 10 rokov.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
stevo891
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1047
Dátum registrácie: St 14. Jan, 2009, 02:54
Bydlisko: TN

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stevo891 »

mp3turbo napísal:pri "totej" Alfe sa trosicku bojim ako dobre chlapci vybrali tych 510 zrebcov z objemu necelych troch litrov ak pozeram dobre... aby to nebola sranda na urovni 1.2htp. No ved uvidime.

Ak to bude dobre drzat, tak si ju kupim o desat rokov za 3000eur, ved Alfy nedrzia cenu :) s tym problem nemam.

Nuz ak v tej alfe nebude nieco velmi velmi zle tak si myslim ze s tou cenou az tak neklesne a celkovo bude na predaj iba zopar kuskov, ak vobec bude na slovensku nejaka. Inac cena je momentalne 78k za AT + vybava,,,
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Spoiler: ukázať
MB: ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 | CPU:Intel Core i7-4790K @ 4600 MHz | COOLING: Raijintek Ereboss, 2x Noctua NF-P12-1300 | RAM: Kingston DDR3 12GB 1333MHz CL9 HyperX (2x4GB, 2x2GB) @ 1800MHz | VGA: ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5| SSD: Kingston 240GB SSD HyperX SATA3, 2.5 | HDD: Seagate Barracuda 7200.12 SATA 3Gb/s 1TB | MONITOR: LCD Benq G2420HDBL | CASE: Fractal Design Define R2 Black Pearl, 3x Noctua NF-S12B FLX| FAN CONTROLLER:NZXT Sentry Mesh | PSU: Seasonic M12II-620
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

motor je to myslím od maserati/ferrari 2.9-litre twin-turbo V6. Totálny masaker. Dačo podobné (alebo to isté) je v najvyššej Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Skôr sa bojím prevádzkových nákladov :-D

Ja to totálne žerem a keby mi fakt že netreba obe obličky, už v nej sedím a gumujem. To auto je také sexi že dnes asi nezaspím. Večer budem pri sexe myslieť práve na ňu :D
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

len aby si pri sexovani nevygumoval svoju drahu na 6k rpm
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

Broslo ty si chutovkar, aby si gumy nespalil :)
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Snake napísal:
SKiLEX napísal:nechce sa mi citat tie dlhe citacie, mozno zajtra

chapem ze cim viac voltov tym mensi prud, ale mas 12 alternatory? nemas... alternator je stale len 12voltovy, stale z neho odchadza 12voltov a 83A... az potom sa to premeni na 48 abo kolko
tak si to pls precitaj, a hlavne ako funguje upvolting a konvert napatia (priklad je blbe trafo / spinany zdroj), nemoze z 12V altika do jednotky ochadzat 83A pre krista :))), cela elektrika v mojom aute tolko nezere (50A-70A).
mirjak napísal:alebo normalne pouzivat klimatizaciu...
...kila snehu na kobercekoch este asi nebude tento pripad
klima pod 0°C ani nemrazi vyparnik, ale vyuziva sa nativny jav, v systeme nie je velky tlak, v praxi to funguje tak ze pomaly ani nevznika kondenz, takze od klimy to nebude.

Dobre, ale z alternatora po to trafo ti stale pojde tych 12voltov a danych 83A, az potom za trafom to bude 20,75A a 48volt


Ked to tak nieje, tak mi vysvetli preco len obycajna riadacia jednotka ABS ma 30A poistku, klakson ma 15A
a k zapalovaniu je dokonca 100A poistka?
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Akurat, ze to trafo mozes umiestnit blizko, povedzme do 0,5m od alternatora (nech to prezeniem). Nech ma aj ucinnost len okolo 95%, stale tie straty budu mensie ako straty na dlhych vodicoch.
FVE 12.45 kWp V/Z
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Hlásim že klíma totálne odstránila rosenie okien !!! Diki hoši
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

cudne ze :) pise sa to vsade na internete a som presvedceny ze aj v kazdom navode k autu (ktore ja necitam).

Ano, s tym trafom je to tak ako pise Maniak. Co najkratsia 12V vetva s hrubymi kablami, co najdlhsia vetva 48V s moznostou tensich kablov.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

moj manuál k autu je v taliančine :D Nechodím na iné fóra ako na toto čiže asi toľko k tomu...
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

maniak napísal:Akurat, ze to trafo mozes umiestnit blizko, povedzme do 0,5m od alternatora (nech to prezeniem). Nech ma aj ucinnost len okolo 95%, stale tie straty budu mensie ako straty na dlhych vodicoch.
ano, takto to fungovat moze

ake snake tvrdi ze je to preto, aby to tak nezatazovalo alternator/baterku
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Tak v principe mozes rovno generovat 48V na alternatore a robit zmenu na 12V iba pre baterku. Ako riesit prevody napatia je taka banalita, kvoli e-autam sa to aj tak bude menit cele. Tretia generacia Priusu uz ficala na 650 V, bezne planovane napatia su tusim tak do 800-900 V, vyssie sa pre auta neoplati ist, naslednu zmenu na nizsie napatie sa uz da spravit kludne aj pri spotrebici (skupine spotrebicov).
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Dobry den, autoservis ?
Ano, ako vam pomozeme ?
Prosim vas potrebujem opravit autiak...
No jasne, isteze, ved od toho tu sme.
A mate vyhlasku na vysokoprud ?
adpči.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 841
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Easa »

Silnoprúd a slaboprúd, a stejne sa to delí podľa napätia a nie prúdu :D

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"