Alza.sk
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Alza.sk
papek.. riesim to ale inac: ak mas zariadenie opravene.. mozes argumentovat tym, ze to nieje povodne, ale ine???
opravene je? je, splnili zakon?? ANO? Alebo nie??
Oprava bola vykonana... je niekde napisane, ze nemoze byt vykonana vymenou?
opravene je? je, splnili zakon?? ANO? Alebo nie??
Oprava bola vykonana... je niekde napisane, ze nemoze byt vykonana vymenou?
Spoiler: ukázať
Re: Alza.sk
Ked niekto vymeni kus za kus, tak to tazko nazvem opravou. Je to jednoducho vymena. Neviem co tu chces spekulovat.
v zakone je to uvedene takto:
Ak ide o vadu veci, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa mohla vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
v zakone je to uvedene takto:
Ak ide o vadu veci, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa mohla vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Alza.sk
problem je ze ty nedokazes ze vec bola vymenena a nie opravena. Oni do protokolu napisu oprava nejakeho modulu a si skoncil.
Re: Alza.sk
Jasne, je to na servise ako si to osefuje a ak vymeni iba vnutro zariadenia, tak zakaznik nema ako spoznat co sa naozaj so zariadenim robilo.
Lenze on dostal evidentne druhy kus, aj to uviedli do protokolu. Navyse poskriabany. Minimalne sa moze obratit na predajcu, ze mu prisiel zo servisu v horsom stave ako ho tam poslal, vid popis nizsie. Ja si vzdy fotim vec, ktoru vkladam do krabice, kedze raz som dostal ako "opravu" swap modulu, ktory bol poskriabany.
Lenze on dostal evidentne druhy kus, aj to uviedli do protokolu. Navyse poskriabany. Minimalne sa moze obratit na predajcu, ze mu prisiel zo servisu v horsom stave ako ho tam poslal, vid popis nizsie. Ja si vzdy fotim vec, ktoru vkladam do krabice, kedze raz som dostal ako "opravu" swap modulu, ktory bol poskriabany.
_Mato_ napísal: "Oprava zarizeni v centralnim servisnim stredisku HP, vymena za servisni unit, test."
Tlaciaren sice funguje, ale nepaci sa mi, ze som dostal zjavne niekym inym pouzivany kus, ktory ma kopec skrabancov. Mozem to reklamovat?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Alza.sk
Pardon za prispevok, nelockol som si v praci notas.
Naposledy upravil/-a Krutibrko v Pi 02. Dec, 2016, 19:00, upravené celkom 1 krát.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Alza.sk
sak nejde o to kde to mas ide o to, aby sme si ujasnili, co hovori zakon:
a "Ak ide o vadu veci, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa mohla vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.".
vidis tam slovicko VYMENU VECI ZA NOVU?? - ja nie
ja tam vymenu veci -- nikde nieje specifikovane, aka stara moze byt...
a "Ak ide o vadu veci, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa mohla vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.".
vidis tam slovicko VYMENU VECI ZA NOVU?? - ja nie
ja tam vymenu veci -- nikde nieje specifikovane, aka stara moze byt...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Alza.sk
takuto vec som si zazil s Microsoftom vymenili mi Band2 a nedostal som predlzenu zaruku aj ked boli nove tie hodinky. A presne tak ako bolo pisane, vymenili modul kde sa zmenilo SN a to je vsetko. Hodinky su furt tie iste a mam 3mesiace na vymeneny diel ... niekto tusim aj pisal ze Apple ked vam meni zariadenie tak vymeni Swap module, a tym padom sa pokracuje v povodnej zaruke
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Alza.sk
Vidno, že tu sa naťahujú názory...môj názor:_Mato_ napísal:Mam otazku. Reklamoval som druhy krat tlaciaren HP OfficeJet Pro 6830. Rovnaka chyba - vypisovalo chybu tlacovej hlavy. Prvykrat sa mi tlaciaren zo servisu vratila opravena (teda moja vlastna). Pri drujej reklamacii mi vsak vratili iny kus, ktory bol zjavne dost pouzivany a ma skrabance/oderky, ktore moj kus nemal (mal som dokonca ochranne sklicko na displeji). Dal som si vytlacit protokol a seriove cislo je samozrejme ine. V protokole zo servisu sa pise:
"Oprava zarizeni v centralnim servisnim stredisku HP, vymena za servisni unit, test."
Tlaciaren sice funguje, ale nepaci sa mi, ze som dostal zjavne niekym inym pouzivany kus, ktory ma kopec skrabancov. Mozem to reklamovat?
Dakujem.
1. kontaktuj HP a pýtaj sa ich na to a prejav trošku rozhorčenia
2. ak to nevyjde, tak Alzu s tým istým prístupom
3. ak ani to nevyjde, tak spotrebiteľské centrum (esc-sr.sk)
Toť môj názor, je to lepšie ako čítať, ako sa tu každý príspevok strieda niekto, kto je za "výmena v rámci opravy" a tí, ktorí nie (napríklad aj ja - je to neprípustné).
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2263
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Alza.sk
Napisal som do Alzy, popisal stav a uviedol, ze so stavom vybavenia reklamacie nesuhlasim. Prisla mi odpoved, ze moju reklamaciu uzatvoria dobropisom. Takze som vcera odniesol tlaciaren na predajnu v TN a reklamaciu ukoncil.
Za mna teda velke + pre Alzu.
Za mna teda velke + pre Alzu.
When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it.
Re: Alza.sk
Perfektne a eleganrne riešenie. Toto si mal spravit hned a nemusel tu byt 2-stranový flame
Inak neviem či sa mi to len zdá, ale ceny rovnakych komponentov na alze skoro každodenne stupajú ako sa blížia vianoce ? I ked ted euro kvoli referendu v Taliansku oslabilo ... tak možno to.
Inak neviem či sa mi to len zdá, ale ceny rovnakych komponentov na alze skoro každodenne stupajú ako sa blížia vianoce ? I ked ted euro kvoli referendu v Taliansku oslabilo ... tak možno to.
AMD Ryzen R9 7950X3D PBO, Noctua NH-D15S [NA-HC4] chromax.black&white, GIGABYTE B650E AORUS ELITE X AX ICE, Patriot Viper Elite 5 64 GB KIT DDR5 @6200MHz CL30 White RGB, ASUS TUF RTX 4070Ti GAMING OC 12GB GDDR6X @3/23,5Ghz, NVMe SSD Samsung 990 PRO 1TB + Kingston A2000 1TB, SATA SSD Team Group CX2 1TB + Samsung 860 EVO 250GB, A4tech Bloody V7M HoleLess, Seasonic Focus Plus SSR-750FX Gold, Lian Li Lancool 215 White, 32" Samsung LE32B551 RED, Nintendo Switch V2 HWFLY Modchip OC CPU: 1020@1785Mhz, GPU: 768@921Mhz, RAM:@1600MHz
Re: Alza.sk
Odvolací orgán uvádza, že správny orgán I. stupňa netvrdil, že by účastník konania v prípade reklamácie uplatnenej dňa 17.12.2012 postupoval v rozpore so zákonom. Odvolací orgán v rámci správnej úvahy dospel k záveru, že v prípade reklamovaného mobilného telefónu došlo k výmene súčiastky (SWAP modul) v rámci plynutia zákonnej záručnej doby, a to na základe posúdenia veci v intenciách príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka ako zodpovedajúceho právneho režimu. Odvolací orgán odmieta výklad účastníka konania, podľa ktorého keďže neposkytol žiadnu ďalšiu záruku na vymenený SWAP modul, nie je možné na daný prípad aplikovať ust. § 627 ods. 2 Občianskeho zákonníka. S takýmto výkladom odvolací orgán nesúhlasí a vníma ho ako subjektívny a značne účelový s cieľom obmedziť práva spotrebiteľa. Je nesporné, že pri predanej veci (novej) je stanovená zákonná záruka 24 mesiacov na výrobok ako celok, teda aj na jeho jednotlivé súčiastky, pričom pokiaľ dôjde k výmene tej-ktorej súčiastky veci (na ktorú bola poskytnutá záruka v rámci zákonnej záruky na predanú vec ako na celok), je opodstatnené dôvodiť, že pri takejto výmene súčiastky začína plynúť nová záručná doba pre vymenenú súčiastku, a to už vykonaním samotnej výmeny (opravy), počítaná odo dňa prevzatia opravenej veci spotrebiteľom. Tento názor správneho orgánu potvrdzuje aj judikatúra, podľa ktorej: „Pomerne často sa stáva, že v priebehu zákonnej záručnej doby je pri odstraňovaní vady vymenená určitá súčiastka predanej veci. V takom prípade vzhľadom k ustanoveniu § 255 ods. 2 (teraz § 627 ods. 2) Občianskeho zákonníka, dobieha záručná doba ohľadne vymenenej súčiastky ešte potom, keď záručná doba týkajúca sa predanej veci ako celku už uplynula (R/22/83, CPJ 40/82).“ Z vyššie uvedeného vyplýva, že v šetrenom prípade záručná doba na vymenenú súčiastku začala plynúť znova, pričom spotrebiteľ v krátkej dobe od prevzatia výrobku po záručnej oprave (výmenou súčiastky), teda v záručnej dobe, opätovne uplatnil zodpovednosť za vady výrobku u účastníka konania, nakoľko na mobilnom telefóne sa prejavila vada nefungujúceho podsvietenia diplaya mobilného telefónu.
Uplne v pohode si teda narokujte 24mes. zaruku aj na SWAP modul, SOI uz toto riesila, pre pravne neznalych:
- Ked sa vymeni zariadenie - plynie mu nova zaruka
- ked sa vymeni suciastka - plynie jej nova 24mes. zaruka
Tym ze sa vymeni swap modul (neexistujuci modul/suciastka), plati na tuto nova 24 mes. zaruka, v tomto pripade panovi odislo power a home tlacitko, reklamoval to, dva/tri tyzdne to natahovali, vymenili fake-modul, nasledne mu odisiel displej, siel to reklamovat a odmietli mu to prevziat ze to je po zaruke, SOI uznala ze nie je.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Alza.sk
Pamatas si na moju pataliu s MS a MS Band 2 ? ako im mam dokazat ze nemam 3mes ale nove 2roky na ich replacment ? Komu sa mam stazovat / pisat / nieco aby mi ju dali ?
EDIT: aha, mozno aj nikde nakolko som ich kupoval v UK, ale zase reklamacia mi prisla z DE
EDIT: aha, mozno aj nikde nakolko som ich kupoval v UK, ale zase reklamacia mi prisla z DE
Naposledy upravil/-a shajek v Po 05. Dec, 2016, 14:48, upravené celkom 1 krát.
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Alza.sk
Ty si to nakupoval niekde v prdeli, riad sa ich legislativou. Ja ked som Surface kupoval z UK, dostal som rok zaruku, cau, nic viac, nastastie ide doteraz.
.
Re: Alza.sk
S alzou sa da takmer VZDY dohodnut. Nestoji im to za tie trable, staci byt trocha proaktivny napisat dvom spravnym ludom a vybavis hocico. CIze aj do buducna. 1. approach v pripade alzy je urcite komunikovat s nimi, oni sa poddaju.
Re: Alza.sk
Ja už 6 mesiacov riešim reklamáciu telefónu, ktorá bol neuznaná z dôvodu vymyslenej poruchy.. 6 týždňov SOI a odpoveď stále nikde...
Spoiler: ukázať