LordKJ napísal:7. Podla zbezneho pohladu na Vas web sa venujete pravdepodobne hlavne dronmi s kamerami a teda pouzivate nejake custom made - kvoli tomu aby to udrzalo co ja viem zrkadlovky, alebo nejake hotove riesenia od nejakych vyrobcov? /DJI a pod./
8. Pouzivate na pracu aj drony s 6/8 vrtulami? -- kedze su vykonejsie a na profi pracu aj asi vhodnejsie ako hlavne nam zname quady.
9. Bavite sa s dronmi aj mimo prace?, napr. nejaky mini rychly dron na FPV lietanie /preteky/.
10. Zacinali ste s rovno s 'profi' dronom alebo ste taktiez presli cez nejake cinske srandy. Napr. teraz su okolo 100e drony ktore vedia uniest GoPro /samozrejme bez GPS/ a teda natocit aj fajn zabery. Teda ako ste sa vobec dostali k dronom.
11. Je aj na slovensku/cesku nejaka mapa toho kde je zakazane lietat?
12. Je velka konkurencia v brandzi? Nakolko aero zabery su teraz naozaj in.
13. Ako je obmedzene lietanie v Amerike su tusim nejake pravidla aj na vysku a dokonca tusim aj vahu dronu, ako je to u nas?
14. Mali ste uz nejake problemy vo vzduchu napr. s vtakmi?
15. Uz ste sa dostali niekedy do nejakej hranicnej situacie kde sa dron zachranil vlastnymi silami? (napr. return to home pri malej baterke/stratenom signale)
7) no mám aj tzv custom made ale pokiaľ to ide využívam hotové riešenia od dji. Dlho som sa tomu bránil, ale tie mašinky čo vyzerajú ako hračky, robia naozaj dobré obrázky, ale predovšetkým sú oveľa spoľahlivejšie, bezpečnejšie a nenápadnejšie. Nenápadnejšie nie kvôli špehovaniu
ale že nerušia. Povedzme že obrazovo sú mierne horšie ako napr zrkadlovka ale bežný divák to nepozná a hlavne pekný obraz zo zrkadlovky spočíva často v obmedzenej hĺbke ostrosti a u záberov z drona sa robí záber kde je ostrý celý obraz, pretože na 90% sa robia celky.
8) ako som uviedol mám aj 6 vrtuľový DJI F550, ktorý využívam napríklad pri fotení, kde treba vysoké rozlíšenie, tak sa na neho zavesí kompakt s dobrým obrazovým čipom a to úplne stačí. A s tým čo je profi to je taká dilema, obvykle sa to posudzuje podľa toho ako tá mašina vyzerá, ale už som prišiel na to, že výstup bežný človek nerozozná. Točil som napríklad pre DHL, robila to americká produkcia a vyžiadali si výhradne pracovať s Phantom 3 PRO v 4k - [googlevideo]
https://www.youtube.com/watch?v=CjvXw6mdIH0-[/googlevideo] točené Phantomom a môže niekto povedať že to nie je profi?
9) Láka ma to, ale bohužiaľ nezostáva na to čas
, ale poznám chalanov čo to robia a myslím je to super zábava
10) no záčínal som s tou F550 6 vrtuľovou a myslel som že potom kúpim väčší, ale prax ukázal že lepšie je dva menšie
. Tie továrenské mašiny sú určite vyladenejšie a teda oveľa spoľahlivejšie. S Phantomom sa nebojím letieť aj v ťažších podmienkach ale tá F550 je predsa len rizikovejšia. Samozrejme tie "srandy" za 100€ nepoužívam, ale už som rozmýšľal aj nad tým. Viem si predstaviť že niekde v interiery by to bola použiteľná varianta. Keď dokázali natočiť nejaký chalani film s mobilmi a dokonca tuším získal aj nejaké ceny... Dá sa použiť čokoľvek, záleží od prostredia.
11) pokiaľ ide o mapu kde sa môže lietať, kúpte si na letisku v stánku leteckú mapu ICAO, tam sú zakreslené všetky letiská, vrátane výšok do ktorých sa môže okolo nich lietať. Sú tam vyznačené aj zakázané výšky letových priestorov okolo letísk. Ak sa chcete chovať bezpečne vo vzdušnom priestore určite doporučujem.
12) s tou konkurenciou je to také zložité, registrovaných nie je veľa, ale robí s tým veľa ľudí aj na čierno...
13) priznám sa nesledujem pravidlá lietania v Amerike, bohužiaľ je v tom taký chaos že v každej zemi to je inak, nikto nevie presne stanoviť čo je už nebezpečné a kde sú hranice. Niekde to pre istotu pritvrdia ako u nás, aby toho bolo čo najmenej a inde je to benevolentnejšie. Ale osobne v zahraničí radšej nelietam, človek nikdy nevie ako prísne to tam berú. No a u nás z tých základných pravidiel je nemá sa lietať v blízkosti ľudí menej ako 50m, v blízkosti zastavaných území, dron môže letieť len na dohľad pilota ale nie viac ako 1km a nesmie sa lietať v noci. To sú ale také jednoduché pravidlá. Ale ono je to celé trocha zložitejšie, lebo aj toto môže byť inak ak to robíte profesionálne a máte tzv Letovú príručku, kde môžu byť schválené úplne iné pravidla.
14) pokiaľ ide o vtákov zatiaľ som v tejto súvislosti kolíziu nemal. Spolieham na to že nie sú slepí, ale keď sa okolo motajú, tak radšej moc nelietam a stojím na mieste. Mám ale rešpekt z lietania s výskytom veľkých dravcov ako sú orly, videl som zábery ako napadli drona v domnienke že ide o korisť. Pri takom Phantomovi by sa to mohlo stať.
15) hraničné situácie boli a samozrejme to aj pár krát padlo, teda tá F550 (začínam so seriálom videí a budem rozoberať aj dôvody pádov). Ale čo si pamätám najväčší adrenalín bol, keď mi drona začal ťahať silný vietor a priamo na drôty VVN, dokonca zaletel až za ne a musel som ho ťahať naspäť popod ne, ale vtedy to dobre dopadlo.