
Veľa z toho čo som chcel napísať vystihol wingo. Fyziku som mal na mysli skôr fyzikálne modely vozidiel a iných pohyblivých prvkov v hrách, simulácie počasia a pod.. Netuším čo z fyziky má na starosti GPU, ale rozhodne to v hrách nevidno. Physx neviem či ešte vôbec žije, asi len sporadicky /naposledy Batmanov a Mirrors Edge si vybavujem/, ale tým, že je to NV only to aj tak skĺzlo skôr do polohy particle grafických efektov. Fakt si neviem vybaviť novšiu hru kde by fyzika bola kľúčový herný prvok /mimo nejakých logických plošinoviek a puzzle hier/.
Naopak si vybavujem ešte staručkého Max Payne 2 čo bežal na Havok fyzike, keď som otvoril dvere a za nimi bolo vedro s mopom a všelijaké iné blbosti, plechovky atď... tak sa hneď spustil domino efekt. Toto dnes nevidíme. Pekne všetko otexturované dynamické nasvietenie, tiene, odrazy fungujú, ale prostredia sú mŕtve. Interakcia s prostredím veľmi slabá. Alebo fyzika ako priama herná mechanika, viď HL2, Portal hry čiastočne.
AI som si tiež nevšimol, že by sa od prvého Crysis nejak posunula, interakcia s objektmi je v C1 tiež na míle od toho čo prišlo v C2/C3, tam pekne vidno degradáciu tiež. Podobne Far Cry 2 v porovnaní s 3/4. V sanboxoch random NPC postavy majú pár naskriptovaných reakcií na akcie hráča a to je celé. Sú tam obrovské rezervy. Samo veľa z toho je časový tlak vydavateľa na štúdia, takže priorita je makať na tom čo je vidieť na prvý pohľad.
Ale sme odbočili. Len som chcel povedať, že to, že sme sa fakticky na 10 rokov zasekli na 4-jardách nie je o tom, že by sme mali prebytok výkonu čo sa nedá využiť, ale že naozaj vývoj /aj konkrétne v hrách/ zastal. Zúžilo sa to viac-menej len na viac objektov/viac polygónov.