AMD RYZEN
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: AMD RYZEN
@ Broslowski... No ja napr. naposledy častejšie robím s videom a komprimujem než sa hrám, ale ja som malá vzorka.
Veľa z toho čo som chcel napísať vystihol wingo. Fyziku som mal na mysli skôr fyzikálne modely vozidiel a iných pohyblivých prvkov v hrách, simulácie počasia a pod.. Netuším čo z fyziky má na starosti GPU, ale rozhodne to v hrách nevidno. Physx neviem či ešte vôbec žije, asi len sporadicky /naposledy Batmanov a Mirrors Edge si vybavujem/, ale tým, že je to NV only to aj tak skĺzlo skôr do polohy particle grafických efektov. Fakt si neviem vybaviť novšiu hru kde by fyzika bola kľúčový herný prvok /mimo nejakých logických plošinoviek a puzzle hier/.
Naopak si vybavujem ešte staručkého Max Payne 2 čo bežal na Havok fyzike, keď som otvoril dvere a za nimi bolo vedro s mopom a všelijaké iné blbosti, plechovky atď... tak sa hneď spustil domino efekt. Toto dnes nevidíme. Pekne všetko otexturované dynamické nasvietenie, tiene, odrazy fungujú, ale prostredia sú mŕtve. Interakcia s prostredím veľmi slabá. Alebo fyzika ako priama herná mechanika, viď HL2, Portal hry čiastočne.
AI som si tiež nevšimol, že by sa od prvého Crysis nejak posunula, interakcia s objektmi je v C1 tiež na míle od toho čo prišlo v C2/C3, tam pekne vidno degradáciu tiež. Podobne Far Cry 2 v porovnaní s 3/4. V sanboxoch random NPC postavy majú pár naskriptovaných reakcií na akcie hráča a to je celé. Sú tam obrovské rezervy. Samo veľa z toho je časový tlak vydavateľa na štúdia, takže priorita je makať na tom čo je vidieť na prvý pohľad.
Ale sme odbočili. Len som chcel povedať, že to, že sme sa fakticky na 10 rokov zasekli na 4-jardách nie je o tom, že by sme mali prebytok výkonu čo sa nedá využiť, ale že naozaj vývoj /aj konkrétne v hrách/ zastal. Zúžilo sa to viac-menej len na viac objektov/viac polygónov.
Veľa z toho čo som chcel napísať vystihol wingo. Fyziku som mal na mysli skôr fyzikálne modely vozidiel a iných pohyblivých prvkov v hrách, simulácie počasia a pod.. Netuším čo z fyziky má na starosti GPU, ale rozhodne to v hrách nevidno. Physx neviem či ešte vôbec žije, asi len sporadicky /naposledy Batmanov a Mirrors Edge si vybavujem/, ale tým, že je to NV only to aj tak skĺzlo skôr do polohy particle grafických efektov. Fakt si neviem vybaviť novšiu hru kde by fyzika bola kľúčový herný prvok /mimo nejakých logických plošinoviek a puzzle hier/.
Naopak si vybavujem ešte staručkého Max Payne 2 čo bežal na Havok fyzike, keď som otvoril dvere a za nimi bolo vedro s mopom a všelijaké iné blbosti, plechovky atď... tak sa hneď spustil domino efekt. Toto dnes nevidíme. Pekne všetko otexturované dynamické nasvietenie, tiene, odrazy fungujú, ale prostredia sú mŕtve. Interakcia s prostredím veľmi slabá. Alebo fyzika ako priama herná mechanika, viď HL2, Portal hry čiastočne.
AI som si tiež nevšimol, že by sa od prvého Crysis nejak posunula, interakcia s objektmi je v C1 tiež na míle od toho čo prišlo v C2/C3, tam pekne vidno degradáciu tiež. Podobne Far Cry 2 v porovnaní s 3/4. V sanboxoch random NPC postavy majú pár naskriptovaných reakcií na akcie hráča a to je celé. Sú tam obrovské rezervy. Samo veľa z toho je časový tlak vydavateľa na štúdia, takže priorita je makať na tom čo je vidieť na prvý pohľad.
Ale sme odbočili. Len som chcel povedať, že to, že sme sa fakticky na 10 rokov zasekli na 4-jardách nie je o tom, že by sme mali prebytok výkonu čo sa nedá využiť, ale že naozaj vývoj /aj konkrétne v hrách/ zastal. Zúžilo sa to viac-menej len na viac objektov/viac polygónov.
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: AMD RYZEN
flanker napísal:CPU by uměl, v případě Ryzenu, umět 2x 16 linek na grafické karty.
tldw: 24 pcie -> 16 pre grafiku, 4 pre NVME/SATA, 4 pre chipset
vtipne, ze zen bude najprv cpu only, a polka dosiek ma hdmi
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: AMD RYZEN
Chápem to dobre, že teda je to striktne rozdelené na 16 pre grafiku a 4+4 pre NVME a čipset? Čiže aj keď nevyužiješ povedzme NVME, tak tie 4 linky nevieš využiť pre CF povedzme? /nie že by to pomohlo, ale aby som v tom mal jasno/. Lebo z toho obkecu vo videu to tak vyzerá.
Spoiler: ukázať
Re: AMD RYZEN
presne ako vravis snake ! este max mesiac ale vyzera to nadejne
i7 7700K. MSI Z270 M7. corsair RM750. Corsair 2x8gb 300mhz white led. MSI GTX 1080 TI gaming 11g. samsung Evo 960 500gb. Samsung evo 840 250gb. 27" Dell S2718D
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22038
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: AMD RYZEN
Ja som videl specifikaciu a videl som 16x z cpu a tych 8x ide z chipsetu priamo
Pokial by vam to nejak nic nevravelo ma to tak na z97
Z170 ich uz ma 20 a su dokonca pci3
Btw h110 uz ma ale zase iba 8
Ved uvidime v reale
Pokial by vam to nejak nic nevravelo ma to tak na z97
Z170 ich uz ma 20 a su dokonca pci3
Btw h110 uz ma ale zase iba 8
Ved uvidime v reale
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: AMD RYZEN
ale tych 16 je gpu only, este su v cpu aj linky pre nvme
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22038
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: AMD RYZEN
A co som napisal...
Ani pri kb sa neuvadza 36 liniek...
16 je z cpu a 20 z chipsetu preto iba na periferie ale nie na gk
Ani pri kb sa neuvadza 36 liniek...
16 je z cpu a 20 z chipsetu preto iba na periferie ale nie na gk
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: AMD RYZEN
a chipset ma este 8 liniek
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22038
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: AMD RYZEN
Mno mozne by to bolo ale potom aj tak uz 2 gk urobia 2x8 ked zbytok je zase periferie
A 3 urobia 8+4+4
Alebo.ma priamo cpu proste 24l ako 5820
A 3 urobia 8+4+4
Alebo.ma priamo cpu proste 24l ako 5820
Spoiler: ukázať
Re: AMD RYZEN
OMG, chaloši prúser ... ked zapojim svoje 3X TiTan XP Pascal pre ktoré mam oficiálnu podporu len v 3D Marku na moj Ultra-HihgEnd od AMD, to nejde 3x na plnú palbu 16xpcie pre každu grafu! Co mám robiť
AMD Ryzen R9 7950X3D PBO, Noctua NH-D15S [NA-HC4] chromax.black&white, GIGABYTE B650E AORUS ELITE X AX ICE, Patriot Viper Elite 5 64 GB KIT DDR5 @6200MHz CL30 White RGB, ASUS TUF RTX 4070Ti GAMING OC 12GB GDDR6X @3/23,5Ghz, NVMe SSD Samsung 990 PRO 1TB + Kingston A2000 1TB, SATA SSD Team Group CX2 1TB + Samsung 860 EVO 250GB, A4tech Bloody V7M HoleLess, Seasonic Focus Plus SSR-750FX Gold, Lian Li Lancool 215 White, 32" Samsung LE32B551 RED, Nintendo Switch V2 HWFLY Modchip OC CPU: 1020@1785Mhz, GPU: 768@921Mhz, RAM:@1600MHz
Re: AMD RYZEN
Fakt nechapem co tu riesite A preco by to mal byť vôbec problém pre spotrebiteľa.
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22038
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: AMD RYZEN
Nikto nevravi ze to je veľký problém
Ale na to ze to je top je to nic moc
Napr v z97 uz to bol problem.prave koli m2 kde uz sa ti vypinali sata porty
Ale na to ze to je top je to nic moc
Napr v z97 uz to bol problem.prave koli m2 kde uz sa ti vypinali sata porty
Spoiler: ukázať
Re: AMD RYZEN
Ja som myslel, ze staci zapojit pcie ssd / zvukovku aby uz nesla karta v x16. Popripade dat kartu do nizsieho slotu.Vlko napísal:OMG, chaloši prúser ... ked zapojim svoje 3X TiTan XP Pascal pre ktoré mam oficiálnu podporu len v 3D Marku na moj Ultra-HihgEnd od AMD, to nejde 3x na plnú palbu 16xpcie pre každu grafu! Co mám robiť
Ale vlastne to nieje problem pre amd spotrebitela. Ten ma iba tu kartu.
A co riesim? Ze idu porovnavat nieco niekde a postovat grafy ako to dohana 1000korunove procaky od Intelu, ale liniek to ma 16.
.