Neviem či budem úplne k téme, ale bohužiaľ si nemyslím, že je reálne aby v týchto končinách vznikal dlhodobo kvalitný odborný obsah a hlavne aby sa sám uživil. Ľubo to zakúsil na vlastnej koži na EHW a mnohí ďalší tiež. Z globálneho pohľadu sme príliš malý trh, hlavne ak vezmeme do úvahy jazykovú lokalizáciu. S tým sa dnes nedá nič robiť, všetci máme neobmedzený prístup k zahraničným recenziám, kde to má neporovnateľný dosah a efekt pre sponzora a proti tomu sa nedá pri najlepšej vôli bojovať. Keby to aj nejaký blázon chcel robiť roky zadara, stále sa bude biť s nezáujmom výrobcov dodať hocičo na recenziu, hlavne novinky v relevantnom čase po vydaní. O youtube sa radšej ani nebavme, youtuberi sú teraz niečo ako nadrasa /pričom ich obsah je prinajlepšom povrchný ak už nie úplne nekompetentný/ a predstavujú problém aj pre etablované zahraničné weby, nie to ešte pre slovenské. Vlak sa rozbehol na plnú paru a len tak ľahko sa nezastaví, bohužiaľ nevidím v tomto priestor na zlepšenie momentálne.
Tlačené média už zomreli a tie internetové sú na tom tiež mizerne, ak sa tým chce človek živiť, tak treba písať veľa a rýchlo. Často to nemá ani veľa spoločného s kvalitou redaktora, skôr s tým jak je časovo obmedzený a musí sypať článok za článkom. Aký to má dopad na kvalitu obsahu si vieme ľahko predstaviť. Je to niečo podobné jak stav investigatívnej noviárčiny. Dnes musí redaktor vypľuť denne 5 bulvárnych článkov a zajtra zas, nie jak kedysi mohol aj pol roka skladať puzzle, zbierať dôkazy, overovať fakty atď, kým pustil do sveta kauzu, ale mal ju podloženú od A po Z a malo to váhu, často s okamžitou odozvou orgánov. Riešenie je platený obsah, ale ťažko dnes ľudí presvedčiť aby platili za niečo čo sú 15 rokov zvyknutí dostávať zadara. Resp. ťažko presvedčiť dostatočné množstvo ľudí.
K Rybkovi, pre mňa je to legenda ktorú som žral v časoch svojich prvých kontaktov s PC a hrami, to asi pre väčšinu z nás. Ale aj on sa bije s tým jak sa trh vyvinul. Vybabujem si s ním nejaký rozhovor z čias, keď tlačené média vynášali a keď rozprával o tom aké cifry sa zarábali za recenziu /7-8 litrov na tie časy/, tak to sa dal písať článok dva týždne a vyblázniť sa na tom. Dnes ľudia píšu články aj za 15-20 eur, čo k tomu viac dodať...
K tomu videu konkrétne, nie že by som bol proti podrobným recenziám, ale v princípe u grafík máme na výber z dvoch výrobcov a tí sa strážia, povedal by som, že za posledných 6-7 rokov je viac-menej jedno od koho človek kúpil kartu, v danej cenovej hladine človek dostal vždy veľmi podobný výkon, každá karta zrkadlila výkon a cenu konkurenta. to len fanboys sa hádajú kde má ktorá značka o 3 fps viac, ale keď to berieme z nahľadu, rozdiely sú už roky z dlhodobého hľadiska zanedbateľné. Skôr ide o kvalitu chladenia konkrétnych modelov, o výkon až v druhom rade. Spýtajme sa sami seba či by bol veľký rozdiel v tom ak by sme vošli do obchodu a kúpili prvú grafu za 300 € totálne bez šajny aký má výkon, alebo keby sme prelúskali 10 recenzií a kúpili grafu za 300 €. V jednom aj druhom prípade by sme kúpili rovnaký výkon.
Čiže v princípe čo sa grafík týka ani nie som veľmi proti
, skôr mi vadí jak to prezentuje, že nemá zmysel čítať podrobné recenzie, to je samozrejme mimo. Ešte nikdy nikomu neuškodilo si pred kúpou prečítať o výrobku všetko čo sa dá.
Tak či tak keď pozerám na počet pozretí aj u starších videí, väčšinou sa im to motá medzi 1500-2500, sem-tam niečo okolo 5000, mlátia slamu.
Nj, hi-fi fanatici sú iná kasta.