Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
Turbo všetko nad 6 je moc. Skús si urobiť trasu BA - AMS... nikdy nikdy nikdy som na 1.6 ftedeicku neprekročil 6l. Tá trasa je 99% diaľnica.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
tento palubny PC ukazuje presne (podla tankovani), vacsina jazd su plne obsadenym autom (ktore prazdne vazi 1700kg) a samozrejme motor nema 77kw ale okolo 160kW a okolo plus minus 600Nm podla palivovych map
takze preto mi pride velmi vtipne sa tu bavit o 1.2TSI za 6,5 alebo 6,7 ako velky rozdiel ....
na mojej fotke je aj jasne vidno akou rychlostou sa chodieva co je vidno aj z priemernej rychlosti a ujazdenych kilometrov
cela udrzba tohto dízloveho motoru spociva vo vstrekovacoch (100e ks) a CP1 (v pripade upravy CP3 ) kde pretesnenie stoji 110€ .... a tento servis to potrebuje tak kazdych 300kkm-400kkm , turbo je tam seriove bezproblemove, preto aj trosku krutim hlavou (neviem ktorym smerom) nad tymato Jeepmi co tu boli prezentovane s 20L a aj tymato modernyma benzinmy a TDI ochcaviou .... ked ML V8 zajazdi za normalnych podmienok 8L/100km tak kde je problem ?
PS Turbo: Cierny grand voyager, Mokrohajska v BA tak cca pred dvoma dnami ? Znacku nejdem pisat
PS Papek: Znamy ma 1.6TDI Golf V Plus ci ako sa to pise .. a jazdi Poprad - BA nalozeny ludmi a mava bezne 6,8
takze preto mi pride velmi vtipne sa tu bavit o 1.2TSI za 6,5 alebo 6,7 ako velky rozdiel ....
na mojej fotke je aj jasne vidno akou rychlostou sa chodieva co je vidno aj z priemernej rychlosti a ujazdenych kilometrov
cela udrzba tohto dízloveho motoru spociva vo vstrekovacoch (100e ks) a CP1 (v pripade upravy CP3 ) kde pretesnenie stoji 110€ .... a tento servis to potrebuje tak kazdych 300kkm-400kkm , turbo je tam seriove bezproblemove, preto aj trosku krutim hlavou (neviem ktorym smerom) nad tymato Jeepmi co tu boli prezentovane s 20L a aj tymato modernyma benzinmy a TDI ochcaviou .... ked ML V8 zajazdi za normalnych podmienok 8L/100km tak kde je problem ?
PS Turbo: Cierny grand voyager, Mokrohajska v BA tak cca pred dvoma dnami ? Znacku nejdem pisat
PS Papek: Znamy ma 1.6TDI Golf V Plus ci ako sa to pise .. a jazdi Poprad - BA nalozeny ludmi a mava bezne 6,8
Naposledy upravil/-a shajek v Št 19. Jan, 2017, 23:26, upravené celkom 1 krát.
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
negative. Inak cierny, igen.
A zase pri 180 ti to 6.0l nezerie ani nahodou.
A zase pri 180 ti to 6.0l nezerie ani nahodou.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
to je priemerna z celej jazdy (chodilo sa 160, 180 vacsinu casu predbiehanie niecoho), a este vidis ze tam je after start .. a len par kilometrov sa pojazdilo , aby som tam nemal len 400km jazdy
MB kktinky ako AKTUALNA spotreba neukazuje .. naco
MB kktinky ako AKTUALNA spotreba neukazuje .. naco
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
to som vcera pozeral. kobuk dole pred reakciou
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
tak zatial sa na lancerovi vymenila len kvapalina v prevodovke (ze vraj bola fakt fakt hnusna a ze vraj dozivotna)..
lozisko spojky zatial nie je pocut co som prekvapeny...
uvidime ako mu to dlho vydrzi
lozisko spojky zatial nie je pocut co som prekvapeny...
uvidime ako mu to dlho vydrzi
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
dozivotne to urcite, to tak plati akurat o daniach
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
dozivotne nieco je strasna chobotina:)
to len pre niekoho kto si mysli ze netreba menit...Olej mal 6r a 72k najazdene
to len pre niekoho kto si mysli ze netreba menit...Olej mal 6r a 72k najazdene
Spoiler: ukázať
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3376
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Ale čo by, veď ten olej by ti tam vydržal do skapania prevodovky. Možno by bol aj príčinou skapania
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
vsak dozivotne
este by som sa chcel vratit k teme 7 miestne auto. Stale beham po inzeratoch, a pozeram po grand voyageroch 2.5TD, ale nietich, ani na mobile de poriadne nic nie je. Benzin to je snad este tazsie zohnatelny.
Pred par dnami som si trochu omakal alhambru 2006, 1.9TDI. Prestorovo v zadu kufor hodne straca na GV, ale inac je to v poho. Sharan,Alhambra,Galaxy su ratam tie iste auta okolo rocniku 2005. POzeram sa po nich, po benzinovy7ch verziach. DO uvahy prippada 1.8T, 2l benzin (ale ten snad nikto na forach nedoporcuje), v pripade alhambry/sharana 2.8 V6, galaxy 2.3i. Tychto poslesnych motorizacii je ale stranse malo a v cenovke 5000e skoro nic.
Zato TDi verzi je hodne. Ale toho sa bojim koli velmi kratkym trasam. cca 400m rano do skolky, a potom 1.5 km do prace. Toto je moja denna rutina. Neviem ci ma vyznam nad TDI uvazovat pri tychto trasach
este by som sa chcel vratit k teme 7 miestne auto. Stale beham po inzeratoch, a pozeram po grand voyageroch 2.5TD, ale nietich, ani na mobile de poriadne nic nie je. Benzin to je snad este tazsie zohnatelny.
Pred par dnami som si trochu omakal alhambru 2006, 1.9TDI. Prestorovo v zadu kufor hodne straca na GV, ale inac je to v poho. Sharan,Alhambra,Galaxy su ratam tie iste auta okolo rocniku 2005. POzeram sa po nich, po benzinovy7ch verziach. DO uvahy prippada 1.8T, 2l benzin (ale ten snad nikto na forach nedoporcuje), v pripade alhambry/sharana 2.8 V6, galaxy 2.3i. Tychto poslesnych motorizacii je ale stranse malo a v cenovke 5000e skoro nic.
Zato TDi verzi je hodne. Ale toho sa bojim koli velmi kratkym trasam. cca 400m rano do skolky, a potom 1.5 km do prace. Toto je moja denna rutina. Neviem ci ma vyznam nad TDI uvazovat pri tychto trasach
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- warrior606
- Používateľ
- Príspevky: 677
- Dátum registrácie: Ut 20. Aug, 2013, 17:55
- Bydlisko: Legan, IRL
Re: Všeobecná diskusia
Mal som alhambru TDI. Rocniky 05 su uplne v pohode aj na kratke trasy. Ten motor je normalnej udrzbe skoro neznicitelny. Ziadne dpf, egr ani nic podobne. Na touran tdi 07 ten isty motor som jazdil len mesto z obchodu do obchodu a motor isiel ako hodinky. Jedine co odislo bola spojka. Aj na tourane aj na alhambre. Toho motora by som sa vobec nebal.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
absolutny suhlas, ked si niekde videl ze ja jazdim kratke trasy a ze 10km je obrovska rarita, tak ho tam mas... 85kW jedna-deväť. Nema to dpf, problem vyrieseny. EGR to ma, ale vycistis ho stetcom, srobovakom a benzinom, je vonku z auta do 20 sekund (naozaj doporucujem okamzite po kupe a potom kazde dva roky), obrovsky ovpyvnuje dymovost, zanasanie sania, turba [!] atd.
Vravel som ti ze 2.5crd nezozenies len tak lahko, benzinove su vzacnejsie nez uranove tyce.
Benzinove Šarany su zlahka menej vzacne ale tiez ich je tucet v porovnani s tisicmi dieslovych. Na diesloch klasika, turba, dvojhmoty. Nemas dpf = vyriesene, vstrekovace vydrzia sialene sialene dlho (pochadzaju z EUY motorov ktore boli v lahkych uzitkovych vozoch cize milion kilometrov naozaj nie je nic nad cim by sa trebalo silno zamyslat ; navyse ich praca sa da krasne pozriet cez diagnostiku pred kupou a na 99% by ta nemali zradit). EGR vycistis, v najhorsom preboha za 40eur nahradis inym kusom. Zostava ti co ? Turbo. A dvojhmota za 300eur ktoru vies overit pre kupou takym sposobom ze najblizsich 40.000km by ta nemala nachytat. A ked ta potom prekvapi, uz to bude par rokov do buducnosti a proste polozis nejake peniaze na servis, tam zivot nekonci.
Na diesloch su SIALENE, sialene sialene namahane rozvody. Vymenit okamzite po kupe aj s vodnou pumpou, aj ked predavajuci tvrdi ze menil pred mesiacom. Vymenis teraz, mas 90k km pokoj, zozenies za 200 eur.
Benzinove 1.8T : vynikajuce, to iste co Ocktavia I. Bacha na turbo, ale tie padaju len malo. Inak nic.
2.0i 85kW benzin : nema ziadny problem. Nezaujimavy vykon na ten objem, nezaujimava spotreba, prerobis na plyn a rehoces sa vsetkym dieslakom. Jazdi to zhruba za 9 az 10 v meste, na LPG ekvivalent 5 litre nafty co ziadny diesel nedokaze. Vrcholne spolahlivy motor, ale nenajdes ho v inzeratoch. U nas ho jedna teta ma ale z ruky nepusti az dokial sa nerozpadne od hrdze a ma na to fakt silny dovod.
2.8V6 : ano, ano, ano. Krasne zelezo. LPG a rehot. Pridrb tomu turbo a vyberes z neho 400 koni. Zvuk sestvalca Ekoboostom a reproduktormi nenahradis.
Galaxia 2.3i : takisto bez problemu. Pozor na rozvody, inak LPG a usmev.
Ked chces za 5000 auto tohoto charakteru, tak si kup nieco za 3.500 cize rocnik 2003-2004 a ostatne pripravene do servisu. Voyager to iste. Podla mna tento sposob "radsej kupim o dva roky starsie ale oservisujem si ho" je lepsi ako napnut kupu do posledneho eura a nemat ani na vzduchovy filter. Verim tomu ze z tohoto rocnika sa da v tejto cene zohnat SOLIDNY zaklad, neotecene turbo, nevykotene stokrat do jarku, a nejake drobnosti porobis. Brzdy vymenis, vyfuk vymenis, oleje filtre aj v prevodovke idu automaticky hned, elektronika primitivna. Repas alternatora 80eur, starter to iste. Si zober ze prve verzie 1.6tdi mali EGR za slabych 800eur, a ze moj kamarat zaplatil za vymenu zasraneho EGR na 2.0bitdi Karavelle slabuckych 2.200eur. Slovom DVE TISIC dvesto.
za 5000 sa neda vsetko ale pomer cena/prikon/pohodlie/priestor/vybava je podla mna dost namakany. Inak aby som nezabudol, predkupnu diagnostiku tychto vozov zvlada kazdy. Nie na rovnakej urovni, ale zvlada.
Vravel som ti ze 2.5crd nezozenies len tak lahko, benzinove su vzacnejsie nez uranove tyce.
Benzinove Šarany su zlahka menej vzacne ale tiez ich je tucet v porovnani s tisicmi dieslovych. Na diesloch klasika, turba, dvojhmoty. Nemas dpf = vyriesene, vstrekovace vydrzia sialene sialene dlho (pochadzaju z EUY motorov ktore boli v lahkych uzitkovych vozoch cize milion kilometrov naozaj nie je nic nad cim by sa trebalo silno zamyslat ; navyse ich praca sa da krasne pozriet cez diagnostiku pred kupou a na 99% by ta nemali zradit). EGR vycistis, v najhorsom preboha za 40eur nahradis inym kusom. Zostava ti co ? Turbo. A dvojhmota za 300eur ktoru vies overit pre kupou takym sposobom ze najblizsich 40.000km by ta nemala nachytat. A ked ta potom prekvapi, uz to bude par rokov do buducnosti a proste polozis nejake peniaze na servis, tam zivot nekonci.
Na diesloch su SIALENE, sialene sialene namahane rozvody. Vymenit okamzite po kupe aj s vodnou pumpou, aj ked predavajuci tvrdi ze menil pred mesiacom. Vymenis teraz, mas 90k km pokoj, zozenies za 200 eur.
Benzinove 1.8T : vynikajuce, to iste co Ocktavia I. Bacha na turbo, ale tie padaju len malo. Inak nic.
2.0i 85kW benzin : nema ziadny problem. Nezaujimavy vykon na ten objem, nezaujimava spotreba, prerobis na plyn a rehoces sa vsetkym dieslakom. Jazdi to zhruba za 9 az 10 v meste, na LPG ekvivalent 5 litre nafty co ziadny diesel nedokaze. Vrcholne spolahlivy motor, ale nenajdes ho v inzeratoch. U nas ho jedna teta ma ale z ruky nepusti az dokial sa nerozpadne od hrdze a ma na to fakt silny dovod.
2.8V6 : ano, ano, ano. Krasne zelezo. LPG a rehot. Pridrb tomu turbo a vyberes z neho 400 koni. Zvuk sestvalca Ekoboostom a reproduktormi nenahradis.
Galaxia 2.3i : takisto bez problemu. Pozor na rozvody, inak LPG a usmev.
Ked chces za 5000 auto tohoto charakteru, tak si kup nieco za 3.500 cize rocnik 2003-2004 a ostatne pripravene do servisu. Voyager to iste. Podla mna tento sposob "radsej kupim o dva roky starsie ale oservisujem si ho" je lepsi ako napnut kupu do posledneho eura a nemat ani na vzduchovy filter. Verim tomu ze z tohoto rocnika sa da v tejto cene zohnat SOLIDNY zaklad, neotecene turbo, nevykotene stokrat do jarku, a nejake drobnosti porobis. Brzdy vymenis, vyfuk vymenis, oleje filtre aj v prevodovke idu automaticky hned, elektronika primitivna. Repas alternatora 80eur, starter to iste. Si zober ze prve verzie 1.6tdi mali EGR za slabych 800eur, a ze moj kamarat zaplatil za vymenu zasraneho EGR na 2.0bitdi Karavelle slabuckych 2.200eur. Slovom DVE TISIC dvesto.
za 5000 sa neda vsetko ale pomer cena/prikon/pohodlie/priestor/vybava je podla mna dost namakany. Inak aby som nezabudol, predkupnu diagnostiku tychto vozov zvlada kazdy. Nie na rovnakej urovni, ale zvlada.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Pi 20. Jan, 2017, 14:02, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
super dakujem, ano ak bude limit 5000, tak maximalna cena auta tak 4000, zbytok pojde do udrzby. Tu robim po kupe sa da povedat vzdy, a este ani raz sa mi nestalo, ze sa mi to nevyplatilo. Ak teda 1.9 TDI je na tom tak ako pisete, okruh moznych auta sa celkom pekne rozsiril.
Aby som si to zhrnul: pri kupe 1.9TDI 85KW, ideal pri kupe vymenit rozvody, pozriet EGR vycistit/kupa noveho, vymenit kvapaliny. Skontrolovat spojku/Turbo.
este jedna dronost: co radsej z trojky alhambra/shran/galaxy?
Aby som si to zhrnul: pri kupe 1.9TDI 85KW, ideal pri kupe vymenit rozvody, pozriet EGR vycistit/kupa noveho, vymenit kvapaliny. Skontrolovat spojku/Turbo.
este jedna dronost: co radsej z trojky alhambra/shran/galaxy?
Naposledy upravil/-a HellAngel v Pi 20. Jan, 2017, 14:05, upravené celkom 1 krát.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
to plati pre kazde auto plus zopar dalsich zasad. Ked budes mat niekoho naozaj sikovneho, rozhodne vybrat von zhavice pred kupou a merat kompresie. Na Šarana sa ma tiez mozes pytat co len chces, a ja ti takmer naistotu budem vediet odpovedat.
Uz som dva rozobral do sroba. Ale prisamvacku do sroba. Aby som nezabudol, automaticku prevodovku nedoporucujem z titulu nakladov.
edit : aby som nezabudol, pozor na kable polamane v prechodke zadnych dveri. Mal som v ruke kus kde nesiel vypnut motor [!] kvoli kablom vzadu. Nerobim si srandu a ma ich polamanych 85% vozov. 99% nefunguje bufik. To je dalsi roman. Ano, vies ho otestovat a spustit aj ked je vonku august.
Uz som dva rozobral do sroba. Ale prisamvacku do sroba. Aby som nezabudol, automaticku prevodovku nedoporucujem z titulu nakladov.
edit : aby som nezabudol, pozor na kable polamane v prechodke zadnych dveri. Mal som v ruke kus kde nesiel vypnut motor [!] kvoli kablom vzadu. Nerobim si srandu a ma ich polamanych 85% vozov. 99% nefunguje bufik. To je dalsi roman. Ano, vies ho otestovat a spustit aj ked je vonku august.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.