Do riti tam, hodinu som písal moje skúsenosti s P301 a stratilo sa to niekde na ceste... skúsim znova.
Mám 1,6 HDI s manuálom takže k automatu sa moc nevyjadrím, manuál je taký "francúzsky" (dajme tomu ako Felícia, spolujazdkyni do rozkroku
ale mne to nejak nevadí. Porovnávam s vozmi v podobnej cenovke čo som skúšal keď som kupoval (1,5 roka dozadu). Auto je prekvapivo pohodlné, veľké ale ľahké (super spotreba, cca 4,5l/100km priemer reálne naše trasy a to väčšinou jazdí manželka), dobre sa mi šoféruje (také pohodové rodinné vozenie, zmestia sa aj svokrovci popri ISOFIX sedačke aj keď musia sa potlačiť, pri sedačke na pásy je to už vcelku v pohode lebo sa dá posunúť), drží aj na diaľnici. Nemám veľký problém ani pri parkovaní (senzory dosť pomôžu) a otáčaní (na širšej ceste s normálnymi krajnicami sa dokážeš otočiť na jeden šup), ale samozrejme VW Up! to nie je. Kufor je síce nepraktický (sedan) takže žiadne nespratné veci tam na rozdiel od kombíka nedáš, ale je veľký takže ani s dieťaťom nemáme žiadny problém sa pobaliť a dlhé veci vhodných rozmerov po sklopení sedačiek tiež nie sú žiadny problém (nábytok v demonte...).
Na niektoré veci si treba zvyknúť - ovládanie pod volantom nie na volante, veľká pohodlná lakťová opierka ktorá ale zakrýva ručnú brzdu, ovládanie okien okolo riadiacej páky nie na dverách, a hlavne nefunguje dojazd elektrických okien takže treba tlačidlo celý čas držať čo je pre mňa nepochopiteľné lebo to určite nie je drahá položka. Dosť mi vadí celková hlučnosť, po meste je to vcelku v pohode ale vo vyšších rýchlostiach, najmä na diaľnici už slušne hučí. Také párročné C3 Picasso čo majú rodičia je tichšie, vidno že sa šetrilo. Buď si človek zvykne alebo sa dá tomu pomôcť aftermarket odhlučnením, sám poškuľujem po tomto:
http://www.ticheauto.sk, ale minulé leto mi to z rôznych dôvodov nevyšlo a nedá sa to montovať keď je zima, čím teplejšie tým ľahšia manipulácia.
Dačo ohľadom audia som už spomínal, moje fabrické rádio nedokáže naraz bluetooth aj USB takže keď tam mám USB kľúčik s hudbou tak mi nepripojí mobil ani pre handsfree... ale už tam montujú iné, neviem ako na tom sú. Vonkajšiu teplotu (aspoň mne) ukazuje autorádio, nie palubný počítač. Okrem toho sa spýtaj na to ako je riešená kontrola tlaku v pneumatikách - ja mám reset na tlačidle v priehradke spolujazdca takže nemám problém, ale čítal som že niektoré verzie (neviem teraz či novšie či staršie ako moje) to resetujú cez autorádio, aby si potom nemal problém keď budeš chcieť vymeniť autorádio. Ak to neresetneš po výmene gúm tak po pár desiatkach km ti bude svietiť kontrolka tlaku v pneumatikách. A k tomu čínskemu Android autorádiu - teraz jedno testuje Yesper, sám som zvedavý na jeho názor. Možno stojí za zváženie aj toto:
https://elektro.bazos.sk/inzerat/689965 ... USB-BT.php
Síce starý HW a SW, ale tak ak funguje všetko ako tam tvrdí tak by to mohlo byť fakt na úrovni infotainmentov autovýrobcov (možno vrátane tej pomalej odozvy kvôli slabšiemu HW
). Určite by som si to však nechal predviesť a nekupoval naslepo.
Tempomat funguje dobre, akurát mi vadí že funguje iba na 4. a 5. stupni, ale na automate netuším ako bude fungovať - zisti si aby si nebol prekvapený. Na diesel začne kúriť relatívne rýchlo (tak 10-15min v týchto zimách), klíma chladí v lete v pohode, akurát vetráky sú už dosť hlučné od polovice výkonu. Inak ten jeden čip a čidlo ktoré chýba na to aby bola tá digitálna klíma aj automatická by ich fakt nezabilo, ale tak čo už. Odkladacie priestory sú dosť bieda, málo, jednoduché a nedomyslené.
TL;DR: Lacné ale relatívne pohodlné a hlavne veľké auto, vyzerá lepšie ako väčšina lacnej konkurencie, dobre sa šoféruje, ale ťahajú ho dolu drobnosti. Mne niektoré dosť vadia keďže som tak trochu perfekcionista, ale manželke sa zaľúbilo hneď ako doňho sadla a nedá naň dopustiť. A aj ja musím uznať že za danú cenu fakt nič lepšie nebolo. Určite som na dačo zabudol, tak sa kľudne pýtajte kto chce.